Igor | Po 4.12.2000 9:42:13

1.12.2000 - Dyje 2
Konečně jsem se dostal k tomu,abych vyzkoušel Marficův patent- vánoční ozdobu. Chytal jsem na jednom slepém rameni na hloubce cca 1m. Musím říct, že jsem ale začal s voblerem Salmo, jelikož k novince nebylo tolik důvěry. Behem 1 hod jsem vytáhl jen 2 štičky o velikosti cca 40 cm a jelikož se mi na trojháky zachytávalo množství odumřelých rostlin, které negativně ovlivňovaly chod vobleru, rozhodl jsem se nasadit Marficovu tajnou zbraň. Na tu se už "bordel" tolik nevěšel a za 10 min. jsem měl konečně pořádný záběr. Po krátkém boji jsem na břeh dostal štiku 75 cm, čímž jsem vyrovnal svůj osobák na přívlač. To bylo radosti! Hned jsem nové nástraze dal plnou důvěru a prochytával s ní všechna vhodná místa. Bohužel jsem zjistil, že s ní mám velmi malou úspěšnost záseků. Záběrů bylo plno, ale podařilo se mi zaseknout tak každý 5. Byly to ale pouze ty 40-ky. Několik záběrů se projevilo i jízdou do strany, ale zásek nikdy neseděl. Možná Marfic poradí, jak na to? No a na závěr mi zabrala nějaká obluda těsně u břehu, uviděl jsem jen vlnu ucítil úder do prutu a celá nástraha i s 25 cm návazcem byla v pr..i. Škoda, budu muset používat delší návazce(40cm+). Jinak ale velká spokojenost.

Vlada S. | Po 4.12.2000 9:08:48

26.11.2000 - Mže 5B
Protože jsem věděl, že v týdnu se na ryby nedostanu, tak jsem se jel rozloučit se pstruhovkou už v neděli. V létě jsem tam viděl kroužkovat mraky duháčků, tak jsem doufal, že si zachytám i když nenachytám. Ovšem rybář míní, ryby mění. Výčet úlovků je jednoduchý - nic ani já na nymfu ani kamarád na sucho. Jen jednou jsem nejspíš prošvih záběr? Kolem jedenácté začalo vylézat z mlhy sluníčko a svítit na vodu tak jsem doufal, že začnou sbírat. V té době jsem se ovšem taky posadil do proudu a přesto, že jsem se rozhodl pokračovat, protože jsem zavlhl jen lehce, tak se asi po deseti minutách přihnal Michal, který si do vody lehl na bok a vyrazili jsme zpět. Až na krásný den a pád do vody (samozřejmě ne ten můj) rozlučka nic moc. Samozřejmě jsem si to nakonec odležel v posteli, tak jsem "opravné termíny" vyzkoušet nemohl.

Boris D. - Profil | Po 4.12.2000 8:18:01

3.12.2000 - Berounka-6,
Byl jsem opět po delší době otestovat apetit okounů na Berounce.Jak se zdá,tak okouni neznají kalendář.Podle počasí si asi myslí,že je září a že by měli začít trochu brát.Podle toho to také na řece vypadalo.Výsledek:kolem 30 okounů,ulovených na rotačku.Nejlepší byla Vaškovka č.2-zlatá lesklá.Když jsem ji "oběsil",zkusil jsem totéž v barvě mosaz a okouni brali všechno.Spletla se i jedna menší "kudla",takže spokojenost.U vody jsem potkal i pár plavačkářů,kteří chytali okouny na malé rybičky.Podle toho,co jsem viděl,tak si také zachytali.Pouze velikost ulovených ryb je ta místní,tj okoun okolo 30cm je už veliká ryba.Ale na to,že je prosinec a dá se s úspěchem vláčet,je to paráda.Počasí má vydržet ještě do poloviny prosince,tak snad ještě něco stihneme.

Ivo K. | Po 4.12.2000 8:09:14

2.12.2000 - Ondřejnice 1A, podrevír 2
Vzkaz kapříkům z rybníka Košice:
Přeji vám klidný zimní spánek na dně rybníka a slibuji, že vás až do oteplení vody začátkem dubna příštího roku nebudu rušit házením návnad do vašeho zimoviště.
Zvláště pak děkuji tomu odvážlivci, který mi přijel udělat jeden potah a tím zpestřil jednomu zoufalci na břehu pěti hodinové čekání.
Slibuji, že příští rok budu pro vás chystat jen to nejchutnější krmení, které bude plně celému vašemu hejnu kompenzovat těch pár kousků, které si z vašeho živlu hodlám příští rok vytáhnout.
Ať je vám přes zimu pod ledem jako pod duchnou a nevzpomínejte na mě, jako na rybáře ve zlém.
Současně děkuji svému andělu strážnému, že mi pomohl vyrovnat smyk mého auta, když jsem se ráno po zamrzlé cestě řítil k vodě.

XCarp-Ostrava | Ne 3.12.2000 14:08:42

2.12.2000 - Odra - 2A
Právě jsem se vrátil z Antošovic a jsem zmrzlej jak rampouch. To je strašný. Zase na druhou stranu - mi malou kompenzací může být jeden slušnější kapr a plno malejch kapříků kteří šli hnedka do vody. Ten můj kterého jsem si ponechal má 54 cm - je slušné vyžranej, lysec - pěkně bojoval. Byl jsem na svém místě již v 9:15 - a vydržel jsem tam jenom 2 a půl hodiny - a v 12 jsem už byl na cestě domů. Hnedka v 9:40 jsem měl zábér na žížalku - jel pěkně přes brzdu - a za 10 minut už byl můj - 54 cm. Během dalśích 40 minut jsem chytil asi 3 kapříky a jednoho vétšího okouna (okolo 30 cm) - pak už nic. Ale pánbůh zaplať alespoň zato. No nic jdu si dát tuzemáka a snad budete mít na rybách podobné štěstí jako já.

Honza H. - Profil | Ne 3.12.2000 12:19:19

3.12.2000 - Uhlava 3
Tak jsem si dneska sel k rece spravit chut.Byl jsem tam v deset a zacal jsem vlacetr v mistech,kde to moc prochytany nemam.Na rybu jsem narazil az na tretim fleku a byla to stika 42cm.
O 5 metru dal jsem zase nahodil moje hnedobile peri a hned se mi zdalo,ze tahnu vetev po jednom metru se vsak prekvapena vetev zacala pohybovat a byl z toho prijemnej souboj se stickou 52cm se kterou jsem si naramne pohral.Zajimave bylo,ze narozdil od prvni stiky,ktera byla hubena s dlouhou hlavou tahle mela hlavu kratkou a byla pekne vypasena.Obe stiky byli zasekle hned na kraji tlami takze ani nebyl ohrozen vlasec bez lanka.Vetsi jsem si vzal,protoze se mi uz na dalsi jeste vetsi nechtelo cekat a po hodine lovu jsem sel domu zmrzlej jako nikdy jindy.Kdyz jsem tej stice vyndaval trojhacek tak me kousla a ja vo tom ani nevedel jak jsem byl ztuhlej

Honza H. - Profil | So 2.12.2000 14:41:06

2.12.2000 - Radbuza 1B
Tak jak jsem sliboval jel jsem dneska vyzkouset dravce do litic.V liticich pod jezem jsem byl asi v 7:30 a kupodivu me nebyla ani kosa.Po par nahozech kdy za tim nic ani nevyjelo,jsem nahodil a peri se mi ve vzduchu nepochopytelne utrhlo.Za chvily jsem vydel zalovit po proudu peknou stiku,tak jsem tam sem tam sesel,ale zjistil jsem,ze k tomu mistu se da dostat jenom ze druhyho brehu,protoze tam byl padlej strom ve vode a mne od stiky delily vetve.Tak jsem nechal odhadem 70ku na pokoji.Na tomhle miste se mi podarilo chytit na bilo hnedy peri okouna neco pres 20cm.Pak se dobrou hodinu nic nedelo a ja bezvysledne bicoval vodu.Okolo desate hodiny se mi jeste podarilo vytahnout na Zelene jednoho okouna a to bylo pro dnesek vse.Ostatni rybari az na jednoho taky nic nechytli,ten jeden mel stiku,ale jak byla velka to nevim.
H.

David - Profil | Pá 1.12.2000 11:32:37

30.11.2000 - Belunka
Tak se ten zaver sezony docela povedl.Puvodne jsem chtel jet jeste na Labe a Upu, ale dostal jsem se k vode az v 11.30, takze jsem zustal na Belunce az do tmy.Za ty cca 4hodky prisli dva krasny siveni (30+),jeden lipan (25+) na ruzovyho blesouna, jeden lipan 34 na susinu a dva potocaci (30+) na streamera.Na to jak bylo malo vody to docela slo.A bylo tam nadherne (kurna uz zase sedim v praci).

big - Profil | St 29.11.2000 18:27:07

srpen2000 - Ohře 8a, 8b
Pripojuji se k Martymu, Ohre je proste mezi rekami cislo 1 . Nejsem sice pstruhar, jsem plavackar, ale kdyz mne kamaradi presvedcily a nabidli vypujceni jejich naciní, jel jsem s nimi. To, co jsem tam zazil se mi zdalo az neuveritelne. Prevazne jsem vlacel se strimry a taky jsem zkousel Hauzerovo peri ( musim podotknout, ze jsem od toho peri jsem cekal trochu vic, ale nakonec jsem vic nachytal na strimry, co si dela znamy doma sam ). Pstruzi pres tricet nebyl problem. A kdy jsem tam vydel provokativne se ukazujici pstruhy 60 cm a vic, myslel jsem si "ze vyskocim z holinek." ( Bohuzel se mi zadneho toho " lamaka " nepodarilo prelstit ). Je to tam nadhera a pristi rok tam pojedu urcite znova!

Márty | Po 27.11.2000 9:21:20

22.11.00 - Ohře 8 A
Marfic se svými přáteli mě vytáhl na často diskutovanou Ohři. Počasí se nádherně vyvedlo a voda po příjezdu slibovala skvělou rybačku. I přes množství již nabroděných rybářů to byla nádhera! Muškařil jsem jen na sucho se třemi kousky na návazci. Duháci krásně sbírali, takže resume cca 9 kousků a jeden Lipan. Všechno přes třicet. Jsou tam nádherně vybarvený a bojovný ryby! Když Vám po záběru pstruh vyskočí i čtyřikrát za sebou z vody, nebo se rozjede tak, že mu nestačíte pustit a on Vám utrhne mouchu, je to zážitek za všechny prachy! Marficovi, který chytal převážně na nymfy, se sklepal potočák jako hovado. Proto jsme se rozhodli zajet tam ještě zítra naposledy před koncem sezóny, abychom měli do jara na co vzpomínat.

pike | So 25.11.2000 14:02:27

25.11.2000 - Moarva 9
Opet jsem navstivil sve oblibene misto na Morave. Nasadil jsem zluto-zlateho twistra s cervenou hlavickou a hned na prvni nahoz okoun. No a na druhy nahoz twistr zahakly kdesi na dne. Za 2 hodiny lovu jsem vytahl 6 okounu mezi 15 a 25 cm na zluto-zlaty twistr a jednoho okouna na bily twistr. Pocasi nebylo nejlepsi, sice bylo teplo (8 stupnu) , ale trochu prselo. Jinak hodnotim vypravu kladne az na bandu malych decek, ktere na druhem brehu asi hodinu odpalovli delobuchy - mohlo by jich by asi 100 az 200, nevim kde je vzali v takovem mnozstvi

Roman C. - Profil | Čt 23.11.2000 11:25:59

23.11.2000 - Svratka 5 - prigl (Rokle)
Fernet jeste nepadl :-( Vyrazili jsme s Matym na dravce. Pocasi nebylo nic moc a rybaru sedelo vsude plno, takze jsme sli na "osvedceny flek" a tam zustali asi hodinu a pul. Zacalo to celkem slibne, poprve jsem nahodil a uz jsem tahl okounka cca 15cm. Kdyby to takhle slo dal, pomyslel jsem si, ale neslo :-( Za celou dobu to byla moje jedina ryba na vlacku. Maty dopadl podobne akorat jeho okoun uz byl slusny- nejakych 30cm. Oba okouny jsme chytli na plandavky. Na rotacky, twistery, woblery nic! Dravci tam celkem lovili, protoze tam bylo jeste dost malych rybicek. To byl mozna taky duvod, proc ryby nemeli na nase nastrahy naladu. Na zaver jsem jeste zmenili misto a prejeli na druhou stranu do Rokle, kde jsme se marne snazili neco premluvit. Tam uz nezabral ani okoun. Suma sumarum to nestalo za nic. Krome okouna jsem vytahl 4 klacky, 2 igelitaky a 1 krabicku od polarkovyho dortu. (cekal jsem jeste nejakou penezenku, ale ta neprisla :-) Kdybych sel sam a nic nechytil, tak reknu neumim to, ale jelikoz se mnou byl Maty, ktery prece jen uz nejakou dobu vlaci, tak se da rict, ze to dneska fakt bylo mrtvy.

Roman C. - Profil | St 22.11.2000 10:51:55

22.11.2000 - Svratka 5 - prigl (Rokle)
Sel jsem na hodinku vyzokuset tu "Matyho" stiku v Rokli, ale jak na potvoru tam zase sedelo asi 5 kousku. (a zrovna u tech spadlych stromu, takze jsem prohazel jen ty "horsi" mista. Urval jsem bohuzel rotujici kedluben :-( a jednoho twistera. Za hodinku jsem na plandu vytahl jedoho okouna neco malo pres 20cm - prijel si az ke brehu a tam po ni skocil. Stika se neukazala zadna, snad zitra.

Oňarb | Po 20.11.2000 17:54:37

20.11.2000 - Slovensko
Nazdar kluci.
Skúste pozrieť ryby.sk a feeder rubriku. Niečo sa mi podarilo ale už to nechcem opisovať druhý krát. Tak nazdar.

Igor | Po 20.11.2000 12:55:58

19.11.2000 - Dyje 3
V neděli odpoledne jsem byl vyzkoušet apetit dravců na Dyji přímo ve městě Břeclav. Chytal jsem na 1 prut na rybičku na plavačku stylem "šouláním" kolem vody. U hlavního mostu jsem měl první záběr - štička cca 40 cm, chycená úplně na kraji, takže šla v pohodě zpět. Pak asi hodinu nic, takže jsem se vydal na moje hlavní loviště ke splavu. Lidí tam bylo jak na rybářských závodech, ale se svým 1 prutem jsem se tam vmáčkl. Podle sdělení kolegů byla voda celý den úplně mrtvá. Všichni chytali na rybku s výjimkou 1 cejnkaře s rohlíkem (cca 10 chycených ryb do 30 cm). Po půl hodině jsem měl záběr a za chvilku byl venku a následně ve vodě candát cca 35 cm. Pak až do tmy jen 1 potah. Kolega těsně před 17 hod vytáhl na těžko 2 mníky, z nichž ten větší měl dobrých 65 cm.

ajko - Profil | Po 20.11.2000 10:14:22

19.11. - Devinske rameno
Tak som bol vyskusat svoju novu matchku na vodu, kde som si na jar vyborne zachytal... beliyky :-) A teraz ma to nesklamalo ani pri takejto kose. Hoci som zakrmil "smrtou" (vid plkarnu minuly tyzden) ńa dno, ani zaber od vacsej ryby. Vsetko iba belicky, ale krasne ako z knizky. Isli iba na kostniaky, vobec na nic ine (kukurica, hnojaky) a bolo jedno kde, ci prepadavani nastrahy alebo az na dne (asi 3m). Po case som jednu nahodil na tazko - male olovko, kevralovy navazec a jednohacik. Aj tak som nedufal, ze by v takej "prebelicovanej" vode bol nejaky dravec hladny. Ale predsa som mal miniuspech-zaber som nai nezaregistroval, lebo som mal povolenu cievku. Az po chvili videl jemne cukanie spicky - bola tam stuck asi 40-50cm, rybku mala hlboko zozratu. Vyprostovanie jednohaciku bolo dost obtiazne, ale podarilo sa na koniec, len som (dufam ze nuie vazne) rybu v hube poranil. Dufam, ze este zije. Cize vysledok : asi 40 belic a jedna stucka. Ak tie uspechy budu v zimne taketo, tak si zacnem zhanat recept na rybycky v kyslom naleve :-)

Boris D. - Profil | Po 20.11.2000 8:12:29

17.-19.11.2000 - Nechranice
Letošní loučení s Nechranicemi dopadlo dost mizerně po stránce rybářské,po stránce relaxační na jedničku s *.Vždyť kdy se mi povede spát 12 hodin v kuse!Počasí,jak je letos tradicí,vhodné pro již otužilejší kapraře,kterých bylo stále dost.V týdnu se chytila veliká štika(126cm?) a candát 78cm,takže všichni byli nažhaveni.Ovšem byly to výjimky,které potvrzují pravidlo.Na panelce u Jachtklubu bylo napáskováno 10 lodí za sebou v řadě(v pátek),a nikdo nic.A to se chytalo na všechno možné,počínaje twistry přes marmyšky a živé i mrtvé rybičky.Protože nesnáším tlačenici,jel jsem k e hrázi,kde nebyl nikdo.Výsledek:1 okoun a 2 malí candáti.Syn s kamarádem ze břehu ani záběr.V sobotu ráno jsme vyrazili na Poláky.Po 3 hodinách vláčení-ani záběr.Vrátili jsme se zpátky,kluci z lodě 3 malé candáty a rybičku na plavanou jim něco mírně pomačkalo.V neděli z lodi -opět malí candáti a 1 štíhle na oranžového twistra.Tak snad zase příští rok,zkusím marmyškovat na řece.Boris.D

Radim M | Ne 19.11.2000 1:42:34

17.11.200 - Luhačovice
Není to můj lov, ale brácha byl na přehradě a po několika letech rybaření chytil konečně RYBU. Na rippera 73 štiku. No docela měl radost :), ale vždyť právě tohle je rybařina...

Roman C. - Profil | Pá 17.11.2000 14:14:43

17.11.2000 - Svratka 5 - prigl (Rokle)
Zase bylo nacase trochu poskadlit dravce. U vody byly desitky rybaru, take to nebylo zas tak lehke, ale vzadu v Rokli uz byl klid. Ze zacatku to vypadalo, ze ve vode neni ani rybka. Zkousel jsem ruzny twistery, rotacky, plandavky, tahl jsem je rychle, pomalu, cukave, skakave, ale nic nepomahalo :-( Pak jsem si konecne navazal "rotujici kedluben" (sice divnej nazev, ale nevim k cemu jinemu bych to priroval - rotacka vel. 3 nejakej Robinson - ve vode se roztoci az me z toho brni ruka. Rotuje zhruba pod uhlem 50-70st. vzhledem k osicce, takze takova vrtule). Zhruba na paty nahoz me po tom tesne u brehu vystartovala sticka. Zase jsem po dlouhe dobe videl pekny utok na nastrahu (sledovacka, predjeti, otocka a uz tam byla!) Zadny obr to nebyl - 47cm, takze sla zpatky. Tim ovsem uspech skoncil a jedina dalsi ryba, kterou jsem na zaver ulovil byl okoun - 23cm, na tu stejnou rotacku. Twistery uplne vybouchly.

Udo | Čt 16.11.2000 14:52:14

12.11.2000 - Labe 27a
Nejprve jsem vyrazil otestovat písníček svého mládí. No věděl jsem ho, že ho Labe každoročně zaplavuje, ale to co jsem viděl byla síla. Vlasec se z původního průhledného bílého měnil vzhledově na fireline. Vzhledem k tomu, že nic nebralo a z blízkého lesu se ozývala střelba, vyrazil jsem vedle na Labe. Tam zase někdo sháněl psa a tak mě často napadala myšlenka na zapůjčení zbraně od myslivce na usměrnění majitele psa. Naštěstí po slabé čtvrhodince řev přestal a já jsem se mohl plně soustředit na lov. Za hodinku jsem dostal šest okonků a jednoho malého bolínka. Chytal jsem na Mepps Aglia Long 0 a malý svítivý bílý twister. Labe mě opět nezklamalo.