Diskuse k článku: Pozvánka na členskou schůzi

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 13.3.2016

bigharrisson - Profil | Po 14.3.2016 10:21:04

hraji >> Škoda, že se nevěnuješ myslivosti, určitě bys nejradši srnčí jen postřelil, zastříkal díru po kulce klinikem, nacvakal pár fotek a vypustil ho zpět na svobodu. Pak, opojen pýchou z humánnosti svého počínání, bys jen snil jak i ostatní nimrodi budou moc stejnému srnčí rozstřílet pr...

bigharrisson - Profil | Po 14.3.2016 10:12:24

Danda05 >> Pokud máš problém porozumět psanému textu, zkus si to přečíst znovu a zkus reagovat neafektovaně. Nikde nepíšu o sobě, ryby nejím a rybí maso mne tedy ani nezajímá, ale o legitimnosti přístupu k rybaření, kdy si chce rybář za vynaložené prostředky odnést svůj díl masa, tedy vynaložené peníze refundovat. Předpokládám, že obsah pojmu legitimita znáš, případně si ho vygooglíš, a chápeš subjektivní aspekt takového hodnocení. Pokud uvedené neumožníš, popř. radikálně zredukuješ, může nastat velký odliv členů k soukromým revírům, které by reflektovaly poptávku a ze zarybnění trofejními kapry plynule přešly na masařskou rybařinu. Možná by to byl pro pravověrné CaR ideální stav, ale pořád zůstává otázka, zda by pak peníze od masařů nechyběly na revírech

Mrknato - Profil | Po 14.3.2016 9:51:22

aleš vavřina >> Podněty, to je něco jiného, to může i občan na lampárně. Jenže ne každá činnost je řízena zákonem, který právě ty BP porušují. Že se téměř všichni tváří a dělají že ne, je jen dočasné, jako BP ohledně vedoucí úlohy jedné strany, který si stanovili občané na svých schůzích......

Mrknato - Profil | Po 14.3.2016 9:44:26

spydy >> Omlouvám se, my horníci si všichni tykáme... Nic Vám nebrání vložit nějaké MO, nebo ÚS sponzorský příspěvek tu na RS a tu na zarybňování. Jen nechápu smysl, když peníze které rybáři do svazu lijí vytékají úplně jinde a jinam. Ale nic proti gustu.

kakr - Profil | Po 14.3.2016 9:42:33

aleš vavřina >>
Slez z hrušky dolů, plomby budou na kusy či kg? Viděl jsi někdy reálně výdej povolenek a vracení sumářů? Vím že poslední Sjezd MRS uložil a je to v usnesení vést diskuzi a navrhnout opatření, která by nějak limitovala počty přisvojených ryb, ale podle mého názoru je to střelba z kanónu na vrabce.
Kde je hranice mezi masajem a nemasajem? Těch 40ks hojně proklamovaných? Kolika rybářů se to dotkne? Máš relevantní čísla? Já ano s proto se hlasitě chechtám......

spydy - Profil | Po 14.3.2016 9:38:52

Mrknato >> do ceny drazsi povolenky by se promitl poplatek na vice RS a Zarybnovani, to je to co potrebujeme, zakony mame, ale chce to daleko vice kontrol a lidi co to budou delat.

Jinak nechapu o cem to tu mluvite uplne z cesty takhle po ranu a taky kdo jste, ze si dovolujete tykat, ja Vas neznam osobo.

aleš vavřina - Profil | Po 14.3.2016 9:38:46

tym >> Záleží to na tom, jak moc by se chtělo.

aleš vavřina - Profil | Po 14.3.2016 9:38:15

Mrknato >> Pavlíku přestaň se čílit - opět se pleteš. Od členů na členské schůzi mohou vzejít podněty, jež mohou se posléze dostat přes všechny instance až do nových BP. Přehled o docházce k vodě je jen pro ty poctivé, ale to ty víš.

aleš vavřina - Profil | Po 14.3.2016 9:33:44

kakr >> Proč? Celkem si umím prakticky představit realizaci tohoto opatření v praxi - klíčem by ale byla přesná řada evidenčních čísel plomb. To je můj názor, ale jak i článek - je to věcí diskuze kdy 10 lidí má 10 názorů, takže ve finále stejně půjde o to, kdo ti káru táhne. Jeden známý má na tento princip jiné přísloví ("Větší a silnější pes mr*á.").

Mrknato - Profil | Po 14.3.2016 9:28:03

spydy >> A nebo už konečně zakázat ten kapřsamosek.... který umožňuje si odnést "to strašné množství kapř"...... co ty na to experte? Jde o to skutečně neodnášet, tedy snadno a bez práce nelovit množství velkých kapř, nebo to ztížit ostatním a otrávit je????

tym - Profil | Po 14.3.2016 9:25:41

aleš vavřina >> Dobrá myšlenka. Jen bychom asi čekali až do skonání světa na to, kdo by vyhrál výběrové řízení na výrobu těch plomb :)

Mrknato - Profil | Po 14.3.2016 9:24:43

aleš vavřina >> Ty "plomby" máš v úlovkovém listě. Nechápu, jak někdo může chtít dělat věci, které mu nepřísluší! Jak může člen, nebo i členská schůze řešit, kolik si má kdo odnést ryb, jaké velikosti a jakých druhů? To je podle mě stanoveno velmi přesně....... Jediná starost členů, by měly být jejich peníze, aby šly do revírů a ne ztrátového pseudopodnikání a do čilimníků.
Pak se nemůžeme divit, že i rybáři dělají věci, které jim nepřísluší, loví více ryb, podměrečné a s úlovky kšeftují. A proč? No protože to vidí u svých čilimníků jak ekvilibrují s "BPVRP"..... tak si stanoví také své "BPVRP" a co na tom, že jim to nepřísluší..... Centrální svazomíra lipana, kapra 40cm je toho jasným příkladem.

Jestli se tady hovoří o revírech společného rybolovu, tak největší "černou dírou" na peníze jsou právě MO. Hospodaření MO na společných, opakuji na společných revírech je neefettivní a velmi drahé. Už i předseda SÚS chce nakupovat násady centrálně mimo svaz. Weise rabe.....

spydy - Profil | Po 14.3.2016 9:22:24

ja bych naopak zdrazil povolenky, me prijde ze na to kolik si clovek muze odnest ryb, je to strasne levny v prepoctu na trzni cenu kg ryby, tak je to smesna cena co platime.

Danda05 - Profil | Po 14.3.2016 9:18:34

bigharrisson >> tvl ty chodíš na ryby aby se ti to REFUNDOVALO ???? Tak to se nechej léčit, to fakt není normální. Nemám nic proti tomu když si člověk čas od čas odnese nějakého násaďáka, loni jsem vzal asi 4 ks, jinak zbytek pustil.
Promiň ale tohle je typické české myšlení... refundovalo, to se nepřestávám divit.

kakr - Profil | Po 14.3.2016 9:14:17

aleš vavřina >>
Při vší úctě, plomby jsou pěknej blábol.

aleš vavřina - Profil | Po 14.3.2016 9:04:50

tym >> :-) ... to je právě to jádro pudla, kdysi jsem na svět pustil myšlenku, že by rybáři měli dostávat k povolence určitý počet (na ekonomicky ceněné druhy ryb - kapr, amur, dravci, lososovité ryby) jednorázových plastových plomb na úlovek jak mají myslivci - a ryba neopatřená touto plombou by byla automaticky upytlačenou (a s odpovídající prémií) . ... - plomby by měly své evidenční čísla a nevypotřebované plomby by se ze sumářem odevzdávaly. A cejny na salát rozhodně nikdo komerčně prodávat nebude. Dle mého jednoduché a funkční řešení.

tym - Profil | Po 14.3.2016 8:38:59

aleš vavřina >>
Souhlasím s tebou. Článek je z mé strany podnětem právě k této diskusi. Já nemám problém s tím, když si někdo odnese rybu dosahující zákonné délky, to v žádném případě. Problém mám v tu chvíli, kdy se z toho stává nenažranství a kšeft...

hraji - Profil | Po 14.3.2016 8:35:16

bigharrisson >> koníček a refundovat? Kdo refunduje náklady golfistům nebo cyklistům? Máš to nějaké pomatené v hlavě.

bigharrisson - Profil | Po 14.3.2016 8:27:31

Je k diskuzi, jaké druhy ryb si zaslouží hájení, či stanovení limitů celkové hmotnosti či kusů ryb přisvojených na rok, každopádně mi přijde legitimní, když člověk, co zacvaká ročně cca 2600, chce uvedené nějak refundovat. Ne všichni zažívají orgasmus při pouštění každé ulovené ryby jako ortodoxní CaR, kteří s neodbytností ne nepodobnou svědkům jehovovým každému nutí svou filozofii rybaření a všechny masaře by nejraději zlynčovali. Samozřejmě těch 2600 od masaře jim nesmrdí. Dost by mne zajímalo, jak by dopadlo rozdělení revírů a povolenek na CaR a masařské, kdy by bylo zarybňování financováno adekvátně vybraným částkám dle tohoto rozdělení. Tipuji afektované reakce CaR, neb na zarybňování revírů CaR z peněz od masařů mají tak nějak přirozené právo...

aleš vavřina - Profil | Po 14.3.2016 8:09:27

Milane, v článku jsi položil hodně otázek bez odpovědí, takže :
- Na členské schůze chodím, za posledních 20 jsem nebyl jednou, když jsem byl po operaci.
- Pokud se na členské nějaká změna "odmává", tak stejně je to jen pověření výboru tento vzkaz členské základny poslat dál na svazovou úroveň - a pokud se to i na této úrovni "odmává", tak jsou dvě možnosti - 1) je zde soulad s platnou legislativou a přijatá úprava BP může příští rok začít platit a nebo 2) není zde soulad s legislativou a tak se tato idea stává další v pořadí při čekání na novelizaci příslušného právního předpisu. No máš sice možnost do předmětné novelizace vstoupit i jako občan ČR, ale na tvé připomínky se moc ohledů brát nebude - prakticky odzkoušeno, byť mé připomínky byly na více úrovních hodnoceny jako podnětné, ale taky mi bylo řečeno - "... už to je domluveno a zase něco měnit ..." - poučení je mít "silné politické konexe", jinak běž raději k vodě.
- Pozastavuješ se nad tím, co jsi viděl v sumářích za legálně ponechané úlovky - zde jsi zcela pod vlivem svých idejí a nedokážeš se na problematiku dívat nestranně - při stanovení jakékoli zákonné míry vždy budou nějaké ryby jen centimetr přes míru, ponechání si drobných druhů ryb není zločin (jiní predátoři je taky žerou a člověk je rovněž jedním z vrcholových predátorů), ... - množství odnesených ryb to je podnět do pranice, za sebe bych taky dal přísnější roční limit, ale roku v ruce s tím by musel jít i přísnější postih za porušení ... - no a do toho budou od 2017 státní rybářské lístky na 1 měsíc pro osoby bez jakékoli kvalifikace.... no a teď teprve mudrujme