MRK.cz - stále na rybách - ryby a rybaření

MRK - Stále na rybách

JAK SE … přesně zakrmuje a chytá s feederem - díl 38

Diskuse k rybářskému videu JAK SE … přesně zakrmuje a chytá s feederem - díl 38

Autor diskuse: Jetty ®21.9.2015

Nemůžete zapisovat do této diskuse, protože nejste zaregistrován nebo přihlášen.

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 3 | Vybrat stránku | Starší >> | Konec ]

N vegrouš - ® Pá 11.3.2016 14:07:26
Halen >> souhlas i se Smoljakem 😀
N Halen - ® Ne 6.3.2016 12:20:54
To je moc povedený video, zajímavě a poutavě podaný a pan "Smoljak" je sympaťák - hodnotím za 1 a přidávám do odběrů na YT. No tedy, super kanál YT, překvápko v podobě muziky pro mou krevní skupinu (věnuju se baskytaře a zpěvu krom rybaření) .
N SallySalic - ® So 5.3.2016 16:43:12
Přesně jako Smoljak.-)Nic ve zlém ale furt sem si říkal koho mi připomíná..-)
N Zanecek - ® Čt 3.3.2016 16:12:05
Já v něm vidím Smoljaka :-D
N RK - ® Pá 15.1.2016 13:20:52
Jarda Š. >> A já musím souhlasit s prolínáním technik,jak o tom mluvíš ty a Fishky. Možná ,že ortodoxní specialista by do nějaké divočiny nešel.A nevím,jestli ještě dnes existuje ortodoxní feederař. V podstatě bychom dnes ani neuměli pojmenovat, co to vlastně je.😊
N Jarda Š. - ® Pá 15.1.2016 12:52:29
RK >> Muškaři dost často streamerují, což je v principu přívlač s muškařským náčiním, naopak vláčkaři zase mnohdy používají mikronástrahy imitující hmyz, takže i tam lze hovořit o prolínání technik. Mezi kapraři v poslední době přichází do módy lov na Zig Rig, kdy se jako nástrahy používají napodobeniny hmyzu, takže jde vlastně o kombinaci kaprařiny s muškařením. Nedávno jsem shlédl video s T. Walterem, kde použil feederovou montáž na plavačkářské odkládací děličce. Takže to prolínání technik se rozhodně netýká jen těch, kdo chytají na feederové pruty.

S tím, že proti tomu, kdo chytá na plavanou, pokud jí dobře umí a zvolí optimální taktiku, jsou ti, kteří na gulášovkách loví jinou technikou, obvykle bez šance, lze jen souhlasit.
N Fishky - ® Pá 15.1.2016 12:37:31
RK >> A strýmr je co? :) To je regulérně přívlač převlečená za mušku,
u kaprařiny je method mix co? to je regulérně bobkařina převlečená za moderní kuličkařinu (method mix + krmítko od Foxe a bobkařina jak vyšitá, jen 10x dražší :). Těch modifikací, kdy jednotlivé techniky přetahují úspěšné způsoby lovu z jiných technik je povícero a feeder určitě není jediný ;-)
N RK - ® Pá 15.1.2016 12:10:16
Fishky - 13.1.2016 12:46:3

Hele,nevěřím, že by se muškař snažil napasovat na svůj musák více způsobů lovu.Ani ten kaprař si myslím , to nedělá. Tohle je doménou feederařů.
Efektivita feederu při lovu kaprů s methodem je identická s jinými druhy srkaček.Záleží,jak správně uděláš krmení,jak ostrý a jaký mas háček, jak dlouhý návazec atd.Každopádně na lov násaďáků asi není efektivnější metody.No a pak je tu plavaná.Jestliže jí umíš,lze chytat v jejím dosahu,tak dokážeš chytit ještě více.
Chodím tady u nás na jedny guláše, kdy se účastní cca 60-70 rybářů. Klasika,kazdej cm kapra je bod,bílá ryba jsou 2body/ks. Chytá se na cca 2ha vodě.Ještě nikdy to nevyhrál nikdo(ani se nedostal do 5mista) ,kdo chytal kaprařskou metodou.Tuším, že ani s feederem.Všechno to jsou plavačky.
Je to logické.Něco jiného by bylo,kdyby se chytalo na nějaké přehradě z pláží,kde jsou 50m mělčiny.
A potom mas taky málo čásu.Na splávek naháziš krmení,nastrílíš červy a sekáš i to,co na jiných technikách nemáš šanci vidët.

Píseš,že method je montáž identická těm kaprařským.Myslím,že je to úplně něco jiného. Kaprařské se hodně liší, jsou cíleny na větší kapry, tedy od srkačky se diametrálně liší.
Hele, já s tebou v mnoha věcech souhlasím a přemýšlíš správným směrem.Ale zkus i feeder a plavačku. Pak uvidíš, že na plno věcí nahlížíš pouze přes optiku teorie.
Nemyslím to jako poučování,ale jako odpověď, protože se na to v poslední větě ptáš.
N Fishky - ® St 13.1.2016 12:46:30
Jarda Š. >> ano, každý se snaží napasovat si co nejširší záběr způsobů lovu právě na tu jednu svou oblíbenou metodu, ať muškař, vláčkař, kaprař či feedrař. Proto feedraři chytají od zig-rigu až po filet z rybky na candáta cokoliv a samozřejmě na to nedají dopustit - na jednu stranu je fajn mít svou techniku a stát si za tím, na druhou je to komické, protože každá technika je nej-efektivnější právě v něčem - a tím vyniká nad ostatní. Jak moc je efektivní třeba feeder či plavaná při lovu kaprů... to už jsem párkrát viděl. A method feeder je věc, co nechápu dodnes, proč je to fenomén zrovna pro feeder, když montáž je defakto identická těm kaprařským...
N RK - ® St 13.1.2016 1:11:38
Jarda Š. >> Ano,to máš pravdu.Bezpečná srkačka,či method feeder je legitimní záležitost a nic proti tomu. Za mne(subjektivně), nuda.Radši mám techniky,kdy mohu vidět co se děje a sám rozhodnu zda sekat,či ne.
S kamarádem jsme jezdívali na podzimní lovy na Vranskou ÚN. Bezpečná srkačka nám bezpečně přinesla denně fakt hodně kaprů. Policajt se rozšupajdil přes brzdu,člověk rozvážným krokem došel k prutu a vytáhl kapra.A takhle tupě furt dokola. Nakonec jsme museli změnit styl i vodu.
A u toho už v podstatě zůstalo dodnes...
N Willow - ® Út 12.1.2016 23:03:02
Jarda Š. >> Ano,viz. níže.
N Jarda Š. - ® Út 12.1.2016 22:56:55
RK >> Dle mého jde hlavně o to, že rybář, když si zvykne na feederový prut, má tendenci na něj odchytat všechno. Také je jednodušší jenom napnout vlasec, než si hrát s předšpičákem. Jde tedy především o jakousi pohodlnost. Srkačka je dle mého odsouzeníhodná jen v tom případě, že je použita montáž, kde jsou háčky pevnou šňůrkou spojená s krmítkem, takže při přerušení kmenového vlasce zaseknutá ryba zůstane ve vázce. Tzv. bezpečné srkačky (kde krmítko odpadne od návazce) považuji za zcela legitimní metodu lovu.
N Willow - ® Út 12.1.2016 22:40:23
RK >> Vše,co jsi popsal je pravda.Ale pak se začaly dávat ,,banány,,a pod háčky na chemlon,silnější vlasec,než byl kmen a dakron nebo pletenka na konec.Dokud to byla průběžka ,tak to bylo v pohodě,problém nastal se všemi modifikacemi,a tam je problém.To píšu o čisté spirále bez zátěže,s navýšením zátěže bez krmení vznikl,,Mrknatův,,samosek.To je ten vývoj.
N RK - ® Út 12.1.2016 22:06:00
Willow - 12.1.2016 21:44:37
Kdysi dávno jsem narazil na článek o srkačce v časopise Rybářství, ale to už je hodně dávno.
A kdysi hodně dávno jednou seděl vedle mne rybář,který chytal kapra za kaprem.Svěřil se mi,že chytá prvním rokem a je asi po páté na rybách. Kamarád mu řekl,jak má chytat.Měl(tenkrát jsem to nevěděl), průběžnou srkačku,kdy háček na velmi krátkém návazci měl v krmítku.Postě to tam válcoval strašidelným způsobem.Tak jsem to střelhbitě zkusil hned další vycházku.Byl to docela šok, protože najednou tu byly jízdy přez brzdu jak na běžícím páse.Byl to ekvivalent feederařů, kteří začali chytat na něco podobného-method. Pak se začalo vymýšlet, jak navázat háček, aby se při narovnání ryby do vodorovné polohy správně přetočil a píchl se do spodního pysku. To znamená,že jsme přes nataženej prst táhli silon s háčkem a ten se musel přetočit tak,aby se zapíchl do prstu. Pak tu byly tvary háčků atd. No prostě jsme byli trubky. A pak to zase vyšumělo.Je to moc jednoduché, bez invence a v podstatě to hodně selektovalo ryby.Kapr,cejn. Jsou zábavnější způsoby lovu a mnohem zajímavější...kde můžeš vše víc ovlivnit a nebýt tak pasivní.
N Willow - ® Út 12.1.2016 21:44:37
RK >> Prvního výrobce srkaček.To je,co.:-)Samozřejmě opravdu,,vynálezce,,srkačky nebo aspoň to ,co byl počátek,,balaton,, a jak to s různou změnou došlo až na samý vrchol masaření a poškozování ryb.To ten pionýr kapraření nečekal.Až ho potkám,sdělím mu ,že má hodně fanoušků,ale taky odpůrců.V základu šlo,co nejvíce šrotu dostat do vody,jak to vypadá dnes,je trochu někde jinde.A o to jde.
N fheavy - ® Út 12.1.2016 21:27:00
Willow >> ok byl jsem moc rychlej,na tema srkačka uz mne nebavi diskutovat,to je potom jak obcas moja stará,
N RK - ® Út 12.1.2016 21:18:55
Willow >> omluva,že jsem nereagoval. Jakého člověka znáš? Nějak jsem mimo😢
N RK - ® Út 12.1.2016 21:14:07
fheavy >> tak to jo, kostky jsou vrženy😊Tak ať se daří.
N Willow - ® Út 12.1.2016 21:10:06
fheavy >> Néé:-))))ještě jsem editoval.
N fheavy - ® Út 12.1.2016 21:05:04
Willow >> copak ?:-) )))neco špatné
N Willow - ® Út 12.1.2016 21:03:03
fheavy >> :-))))))))edit.Níže jsem položil otázku pro,,RK,,a nic.Já toho pána znám a vím,co dnes říká na téma ,,srkačka,,.Asi tak.
N fheavy - ® Út 12.1.2016 20:11:08
RK >> to nema cenu rozvijet dal kazdy mame na to svuj nazor,ja feeder pruty uz dnes pouzivam temer na vsechny zpusoby lovu krom snad muskareni,
N RK - ® Út 12.1.2016 2:05:01
fheavy >> Tak on takovej predšpičák na klasice není vůbec marnej.Jenom to chce chytat s jemnejsimi pruty a kapku to vytunit.Určité by se našly případy, kdy by byla klasika vhodnější než feeder.Namátkou, při chytání na rousnici na stojáku. A našlo by se více příkladů. Ale trend je bohužel nekompromisní a jde jedním směrem. A přitom by zrovna tady, byl prostor pro vychytávky. Minimálně by měl člověk srovnání k pochopení souvislostí a určitě by byl někdy překvapen, jak něco jiného lépe, či hůře funguje.Protože i ty pišes,,vrátit se k předšpičáku " , jako by to byla automaticky cesta zpět. Vždyť si vem třeba takový vytuněný lehoučký Balaton na stojačce,nebo i na nějaké línější řece. Jestliže feeder potřebuje k identifikaci záběru ,aby se ryba zbavovala háčku,nebo se přímo chytila sama.Tak u toho Balatonu si umím představit při použití lehouckého předšpičáku, že při přiměřené vzdálenosti a při záběru ryby ve směru od nás, budeme sekat rybu,která nebude mít v tu chvíli žádné podezření. Což může v některých případech znamenat docela podstatnou věc. A to je jeden z příkladů, kdy by stálo o tom možná alespoň trošku diskutovat, nebo popřemýšlet. A o to mi jde.Nejsem proti feederu ,ale vadí mi, jak se něco zkomercializuje takovým způsobem,že není pak prostor, ani vůle ,,očarovaných" , byť jenom uvažovat o jiných možnostech.
Naopak je tu pak trend všechno naroubovat na feeder a hledat argumenty, proč je to takto nejlepší.
Možná nastane doba, kdy se trh oživí sumcovými speciály a vyjde i nějaká ta ,,beletrie" a vynoří se i nějaký specialista,který nás zasvětí do tajů pro sumce mnohem bezpečnější rybolovné techniky.Samozřejmě za podmínky nákupu té správné soupravičky a bižuterie.😊
Ale to k tomu holt dnes asi patří.

Ještě reakce k tomu methodu , kdy jsi psal: ,,tak ja chytam s method krmitky bezne bez zarazky na prubezno/i bez zatazeneho obratliku/takze to funguje jen pres spicku bez stylu srkacky/na kratsi vzdalenost/tech veci je vic ale neminim tady ........."

Podle mne je to chybná interpretace. Právě styl srkačky je to vždy, ať je to na průběžno, blízko, se zarážkou, či bez. Princip srkačky je pouze a jen váha krmítka&krátký návazec. Kdybychom kupříkladu chytali s method krmitkem s návazcem 50cm, tak už nebudeme chytat s principem srkačky. V podstatě bychom tím opustili methodové, tedy srkačkové chytání. Chytali bychom klasiku s method krmitkem. Kdybychom při takto dlouhém navazci dali krmítko na pevno, tak budeme chytal sice s method krmitkem,ale bude to v podstatě úniková montáž.Ve všech těchto případech je fuk,jaký použijeme prut.
N fheavy - ® Po 11.1.2016 20:54:54
fheavy >> proti tomu zamotani /pri cilenem chytani vetsich ryb/navazec s fluorcarbonu min.0,30 zamotani temer 0,samozrjmne k tomu odpovidajici velikost hacku/př.vel.6/
N fheavy - ® Po 11.1.2016 20:33:18
RK >> ja se z toho taky nesnazim delat vedu pouze si myslim ze je ve feederu porad co vymyslet,a vetsinou to nejsou nejake velke veci,jsou to jednotlive malickosti ze neco udelas jinak a ono to funguje a mas z toho radost,jak jsi psal o te method/srkačce/tak ja chytam s method krmitky bezne bez zarazky na prubezno/i bez zatazeneho obratliku/takze to funguje jen pres spicku bez stylu srkacky/na kratsi vzdalenost/tech veci je vic ale neminim tady psat roman,pokud si nekdo mysli ze fe feederu uz nema kam jit tak se jednduse muze vratit ke klasice treba s predspicakem a nemusi tady resit veci tykajici se chytani na feeder

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 3 | Vybrat stránku | Starší >> | Konec ]

[ otázky | feeder ]

Co je nového - feeder + obecné
Oznámení - feeder
Vložit oznámení

Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.

Kalendář akcí - feeder
Seznam závodů
Výsledky závodů
Všechny výsledky
Akční nabídky
Všechny slevy a akce
akce, rybareniTéměř neviditelný vlasec 600M!!!

Za 299
Mnoho času zabralo dopracování tohoto vlasce do perfektního stavu! Vytvořil se tak vlasec téměř neviditelný ve vodě a to díky speciálnímu potahu z fluoru karbonu.


akce, rybareniVynikající teleskop!!! 2017!

Za 550
Pruty HIRAMEKI DYNAMIC TELE jsou nabízeny v klasických délkách 300, 330 a 360 cm a jsou určeny pro těžší lov dravců na živou (mrtvou) rybku, nebo lov ze dna.


Doporučujeme cestovku
Rubrika Cestovky
RANCHO RIO EBRO RANCHO RIO EBRO

Lov sumců ve Španělsku na Ebru. Přijeďte na Rancho Rio Ebro - camp se nachází cca. 8km od městečka Mequinenza ve strategické poloze,...