MRK.cz - stále na rybách - ryby a rybaření

MRK - Stále na rybách

Diskuse k článku: Prívlačou za ostriežmi

Diskuse k článku Prívlačou za ostriežmi

Autor diskuse: Dávid Červák ®29.11.2014

Nemůžete zapisovat do této diskuse, protože nejste zaregistrován nebo přihlášen.

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 1 | Starší >> | Konec ]

N T.Karel - ® Pá 5.12.2014 19:01:27
Hezké počtení , pěkně napsané. Je vidět ,že se těm okyšům věnuje :-)
N Pegi - ® St 3.12.2014 12:42:43 - SKVĚLÝ ZÁPIS, DĚKUJI!
Pekný článok aj fotky sú v pohode. Ak ta niekto chce za každú cenu dodrbať tak ta dodrbe. Debata zasa o ničom. Hlavne že všetci sa pri vode chovajú ukážkovo.
Vďaka ti za snahu. Aspoň je čo čítať.
N rybobuch - ® Út 2.12.2014 23:06:24
bžg >> Nenech se znechutit nositeli "jediného správného názoru".Je to opět zajímavý članek a fotky jsou v pohodě. .
N Bušák - ® Út 2.12.2014 9:07:34
bžg >> Dávid Červák - >> ahoj,dobře napsanej článek
N Knapík - ® Út 2.12.2014 9:04:45
Nejsem pravda velký řečník, ale vidím to následovně ...

Každý okoun chycený na žížalu, jemuž je háček páčen z hloubi tlamy, ne nutně přímo z pytle a dále je na tom podstatně hůř, než okoun slovený přívlačí a focený s palcem v puse, pokud na tom palci přímo nevisí vahou svého těla. Je-li ryba podpírána v břišní partii, považoval bych za žádoucí, ponechat tyto fotky bez komentářů.

N Pstruh27 - ® Út 2.12.2014 8:59:04
Mne sa článok páči - podľa mňa sú tam naozaj užitočné informácie a nie je na mieste zatracovať ho kvoli jednej fotke na ktorej sa mladý chlapec nie zrovna najhumánnejšie chová k rybe. Dávam za 1.
N stofan - ® Po 1.12.2014 21:40:30
takze pani, ked vidim tu kritiku kritikou co kritizovali uchop "bol som hned v uvode jednym z nich" :D tak k tomu dodam este jednu vec. ano uchop je v pohode. ale nieje uchop ako uchop... moja reakcia bola iniciovana hned prvou fotkou. na tej prvej fotke co drzi ten mlady klucina nadejni rybar, rozhodne v pohode nieje... budis, stalo sa, je to mladi chlapec a asi este nevie... na poslednej foto je ten uchop podlamna ok... tod vysvetlenie ze sa nejednalo o nijaky hate, ani zavist ani nic podobne. len poukazanie na to, ze by to mal klucinovi niekto vysvetlit, coz pravdepodobne nasledne aj niekto vysvetlil....lovu zdar a nech sa dari aj nadalej ;)
N Zajda - ® Po 1.12.2014 17:24:18
novaroma01 >> Dneska jsem si koupil digitální závěsnou váhu. Na jiné digitální váze jsem ji zvážil - 81,9g...A teď už jenom ty okouny..:-) Určitě vím, že je nebudu tahat za tlamu..:-)
N novaroma01 - ® Po 1.12.2014 17:17:10
bžg >> Aha,tak teť uš je mě to jasný.
N novaroma01 - ® Po 1.12.2014 17:15:49
Pedro1 >>To je právě to,co mě zarazilo.Zvážit rybu doma,to je normální,nicméně tady se píše,že všechny ryby byly puštěny,že je to čistý chyť a pusť.A přece se uvádí hmotnost ryb?Tak buď sebou tahám váhu,nebo nevím,jak k té váze došli.Ale je mě to fuk,jen sem se zeptal.
N bžg - ® Po 1.12.2014 17:11:01
Váhu mám zo sebou, iba ak lovím z člna, kde mi neprekáža. Inak vážim iba najväčších ostriežov, ktorí sa mi zdajú z tohto hľadiska zaujímavý. Doma si robím záznam rekordných úlovkom (dátum, dĺžka, váha, miesto, nástraha) a potom hodnotím sezónu, sledujem výskyt a mapujem ich presuny. Hlavne preto, že kedysi tam bývalo množstvo ostreižov, potom ich čosi skosilo a teraz ich populácia stúpa. Na prívlač iba tak váhu samozrejme nenosím. Ak niekto vie o ostriežovi zo Slovenska nad 50 cm, skúste mi dať vedieť, ak máte čas.

Ďakujem

N Pedro1 - ® Po 1.12.2014 16:59:05
novaroma01 >> Nikdo jí sebou nebere.Buďto se okouni váží doma před tím,než jdou na pekáč nebo se váha normálně vymyslí.Půl kila sem,půl kila tam.O nic nejde.
N novaroma01 - ® Po 1.12.2014 16:53:13
To sebou opravdu berete na vláčku váhu?Já pokud jdu na přívlač,snažím se tahat sebou co nejmíň věcí ale abych sebou tahal váhu a vážil každého okouna??)))
N fotojakes - ® Po 1.12.2014 15:57:32
Woohooo >> Toto téma tu proběhlo mým článkem před dvěma lety, nic to na debatách nezměnilo, protože někteří tak zatvrzele stojí za svým názorem i když nemají žádné argumenty na jeho podložení. Dodnes mi nikdo z těch, kteří odsuzují držení okouna za čelist nebyl schopen odpovědět v čem je ten problém, jak to rybě ubližuje. Pokud toho okouna druhou rukou podpíráš, tak jako je na fotce v tomto článku, tak mu nemáš možnost ublížit. Pokud k článku dojdou fotky, které jsou z morálního hlediska závadné, neumísťují se, případně se s autorem domluví jiné fotografie.
N Woohooo - ® Po 1.12.2014 13:37:26
fotojakes >> TOhle adresuji tobe i MArtinovi :))) vzhledem k tomu ze na 'MRKu se tyto debaty o zachazeni s rybou objevuji neustale u kazde fotky a clanku v podstate mozna by ste mohli vyuzit svého vlivu který ste diky webu nabyli a svycz znalosti a bud sami splodit nebo požádat nekoho fundovaného o clanek na téma zachazeni s rybou ... dalo by se tam shrnout jak se zachazi s rybami od prumyslovewho chovu po sportovni a zavodni rybolov ... jaka jsou napr pravidla v sousdnich ci daleko vzdalenejsich zemich a jake sou poslední poznatky vedy ohledne této tematiky ... Vase neustale prehlizeni toho problemu " problémem myslim ty nekonecne debaty ) prispiva k tomuto fenomenu opravdu a koledujete si ze to dospeje do stavu dky spousta autoru odmitne sem psat clanky a ruzne příspěvky prave kuli tomuhle pranyri ...
N Gusto222 - ® Po 1.12.2014 13:25:04
....len s jedným celkom nesúhlasím, že veľké jedince sú samotárske to sa mi akosi nikdy nepotvrdilo a chytal som na rôznych revíroch
N Chyšky - ® Po 1.12.2014 10:58:15
MB- a tebe by nenaštvala reakce těch předešlých příspěvků? Ti rypáci se na něj sesypaly jako mouchy na lejno. Proto to oslovení a není mířeno na všechny, ale to si musí každý přebrat po svém.
N vaga - ® Po 1.12.2014 10:51:24
pekný článok, fotky už menej pekné.. hlavne mi nesedí tá 3 cm guma.. 40-ka kilo mať môže, tiež mám 41 cm a 1,15 kg
N bžg - ® Ne 30.11.2014 20:58:21
To by si sa veru divil, že 40 cm ostriež môže mať cez 1 kilo. Napríklad mám úlovok 42 cm a 1,20 kg, tak isto 41cm a 1,10 kg. Na druhej strane zas ale aj 40 cm a 0,8 kg. Závisí to od konkrétnej ryby a úživnosti vody. Nejde mi tu o to predbiehať sa v úlovkoch, ale voda kde chytám má ostrieže pekné a to aj cez 50 cm. Navyše ostrieže sa tu kŕmia premnoženými belicami, čo im pridáva na hmotnosti. Je na každom, či tomu uverí, alebo nie. V podstate diskusia je o rôznych názoroch, nie len o tých dobrých a pozitívnych.
N nofish - ® Ne 30.11.2014 20:34:23
Dalas >> čtyřicítka přes killo mít nebude, pokud nežere urvané jigovky... Ale to nic, rybáři musí přidat kila a centimetry, jinak by nebyly rekordy a o tom přece rybařina je, pro většinu...
N Dalas - ® Ne 30.11.2014 20:23:10
40 ka okoš může vážit přes kilo ?? fakt nevím, sice jsem takových pár chytl, ale nikdy nevážil
N MB - ® Ne 30.11.2014 20:19:41
Chyšky >> ano máš pravdu...ruku na srdce ...sem tam se mě u vody něco nepovede...fakt...nefotím to a nikde neprezentuju ...ok napíšu slušně že ten uchop není zrovna vhodný

Jen toho rypáka si odpustím....páč když chci po někom slušnost měl bych být sam slušný no ňi ?
N MB - ® Ne 30.11.2014 20:15:15
fotojakes >> když tu rybu mužu držet ve dvou rukách je úplně zbytečné tohle dělat

Snad jen proto aby se pořádně naježil....ještě jsem to nezkoušel a jen hádám

Zkusím to a dám vědět až jednou chytnu takovou rybu :)
N Gloton - ® Ne 30.11.2014 19:58:24
bžg >> Vylovování gafem je také "klasický chvat" na velké ryby a přesto to neděláme.
Ryby které pouštím, v naprosté většině případů ani netahám na břeh, vyháčkuju ve vodě. K uspokojení mi stačí vzpomínky, takže ryby si prakticky vůbec nefotím, jen občas kvůli klukovi, děti se rády doma pochlubí.
Podložku mám sebou u vody vždy, pro případ potřeby, když nejde ryba vyháčkovat ve vodě.
Když jdu šourem a vláčím, mám jen podběrák, vyháčkovávám ve dodě, žádný ryby kvůli fotkám, kterejch jsou všude mraky, netahám na břeh ani nematlám v rukách......nepotřebuju se nikomu chlubit, ani nad fotkama doma v zimě onanovat.
Na druhou stranu udělat nějaké pěkné fotky k takovémuto článku, považuju za naprosto normální a kdybych něco takového psal, také bych ty fotky udělal, ale né takovéto.
Jen jsem vyjádřil svůj názor na doprovodné fotografie a to jen proto, že prostě hned ta první mě praštila negativně do očí.

N bezchrbtak - ® Ne 30.11.2014 19:55:17
bžg >> presne tak! Nie som dlho zaregistrovany na Mrk-u, no vidim, ze vela ludi tu chodi len kritizovat snahu tych, ktori nieco napisu v dobrej voli.. realne ak niekto drzi v ruke ostrieza a palcom mu trosku natiahne papulku, nijako mu to neublizi, som CHaP rybar, a kvoli trapeniu ryb uz ani sumce nevazim, ale toto je ozaj prehnana reakcia!!!
N bžg - ® Ne 30.11.2014 19:36:11
Teraz niečo vysvetlím. Na držaní ryby, teda konkrétne ostrieža nevidím nič zlé. Jednoducho je to klasický tzv. "osrieží chvat" pri vylovovaní. Rybe sa tlama vôbec nevykrúca, navyše je podopretá druhou rukou. Takže ostriež bude naďalej v pohode. A ako sa vylovujú také šťuky, či zubáče? Pri bežnom uchopení za skrely sa im často poškodzujú aj žiabre, mnohí ryby ukladajú do člna a pod. Bol by som veľmi zvedavý ako zaobchádzate s úlovkom VY, hlavne Gloton! A ak si stratil chuť čítať to, tak si v tom nemal pokračovať. Reakcie ku článkom sú mnoho krát iba o podrývaní a kritizovaní fotografií. Skús niečo napísať ty a potom komentuj!

P.S. Navyše úplne všetky ostrieže putovali naspäť do vody. Takže pravé CHYŤ a PUSŤ.
N Gloton - ® Ne 30.11.2014 19:29:22
Tak jo, máte pravdu.......já závidím každému jakoukoliv chycenou rybu......dobrý? :-))
Podle mne to je k tématu. Fotografie jsou součástí toho článku.
Článek samotný se mi líbí, ale hlavně ta první fotka prostě vůbec.
Když už si někdo dá takovou práci se sepsáním tohoto článku, čekal bych, že přidá i opravdu pěkné fotky. Tyto zbytečně to dílko degradují.
Nejsem CHaPusťák, některé ryby si normálně beru ke konzumaci a i přesto by mne nenapadlo rybu takto zbytečně trápit. Každý to může vidět jinak, ale páčit živé rybě tlamu až do úvratě je pro mě prostě trápení.
Ani nijak pěkné to na fotce není......
Toť vše.
PS:přiznávám, že se mi ta fotka nelíbí možná o to víc, že to dělá "malej kluk". U dospělýho si řeknu "co je to za blbce" a malého kluka mě napadne "škoda rány která padne vedle" (s nadsázkou)
Ale kdyby to dělal můj kluk, tak bych mu ji asi opravdu brzo jednu střihnul, lehkou výchovně pohlavkovou.
N fotojakes - ® Ne 30.11.2014 17:44:35
Kdyby tu rybu držel jen za tlamu s celou její váhou, pochopil bych, že bude mít někdo řeči, ale když jí drží oběma rukama, asi to až takový tlak na čelist ryby nebude. Ani mě nenapadá jak by to rybě mohlo ublížit.
N Chyšky - ® Ne 30.11.2014 10:46:55
Mám na Vás rypáci dotaz, když jdete k zubaři tak máte huby otevřený jak? Když koukám na jiná vide či fotky, třeba jak se uchopuje štika, candát nebo jak se na rozpálenou podložku chrstne voda a kapr se tam pár minut zbavuje háčku třeba i déle pak se různě fotí a podložka je téměř suchá tak to jste zticha! Buď kritizujte všechni nebo buďte zticha!!! Znám některé lidi, kteří sem píší, viděl jsem je jak vytáhnou cejna a místo aby ho šetrně vrátili do vody tak ho tam dokopou nohou nebo ho nechají při břehu mrskat se v písku páč je to jen blbej cejn!!! Hlavně, že mají fotky trofejových kaprů, všichni jim lezou v řiť jací jsou to borci, chtějí se po nich rady co a jak dělají, jaké mají montáže atd, ale u vody jsou to hovada!!!! Tak ruku na srdce a nechte kritiky ju??? Každému se totiž občas u vody něco nepovede nebo se pletu? A jestli takto někdo uchopuje okouna, ok, napíši mu to slušně, ale nebudu rýt jak svině zahradu!!! Spíš bych očekával reakci k tématu! NAZDAR!
N Zajda - ® Ne 30.11.2014 10:42:01
Nevím proč sem pletete závist. V ML by nepřežila ani jedna fotka s nataženou hubou a je to dobře. V článku to adminům zřejmě nevadí..:-(
N nofish - ® Ne 30.11.2014 10:21:06
Nachos >> Opakuji, já proti článku neřekl ani slovo. Článek je v pohodě.
Ptal jsem se jen, jak je to s tou závistí, protože to tu často vidím a nějak to nechápu....
N Nachos - ® Ne 30.11.2014 10:16:11
nofish >> a když taháte jakoukoliv jinou rybu z vody tak myslíš že jí to příjemné je? ...neříkám že tahat rybu za hubu na břehu je v pořádku ,ale na té fotce je malej kluk ,tak trochu tolerance ...
radši oceňte snahu a čas autora strávený nad článkem..u mě za jedna a budu se těšit na další. Prudit umí každej ,ale něco vytvořit už jen někdo :)

N nofish - ® Ne 30.11.2014 10:10:56
minn >> prosím, jen kvůli mě třeba. Proti článku nemám ani slovo. Ale jak je to s tou závistí? Ať už se to jednou konečně rozlouskne...
N minn - ® Ne 30.11.2014 10:02:48
Nechcete ho rovnou za ten článek přibít na kříž, vy moralisti.
N nofish - ® Ne 30.11.2014 9:55:12
minn >> jen dotaz, závisti k čemu, jaké závisti? Na mrku je to furt, že někdo někomu závidí, jakmile se mu něco nelíbí...
Jdu jen kolem, ale tohle mě zas nějak zarazilo, protože taky nemám rád vymýšlení kravin, jen proto aby byla fotka (a té rybě to rozhodně příjemné nebude).
N stofan - ® Ne 30.11.2014 9:43:09
tiez si myslim ze zbytocne rybe natahovat hentak hubu, je vyslovene stupidita...
N minn - ® Ne 30.11.2014 9:36:47
Pěkný článek. S tím držením pruhatce to není tak hrozný. Cítím trochu závisti pánové.
N Zajda - ® Ne 30.11.2014 7:55:31
Gloton >> Bingo...
N Gloton - ® Ne 30.11.2014 6:41:02
Docela jsem ztratil chuť to číst, když jsem viděl tu první fotku. Možná by mu měl taky někdo "obrátit čelist naruby".....jen tak z prdele, jak moc by mu šla otevřít.....

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 1 | Starší >> | Konec ]

[ otázky | všechny ]

Co je nového - všeobecné
Oznámení - obecné
Vložit oznámení

Členská schůze ČRS MO Kladno

Teď v neděli 26. 3. 2017 od 9.00 hodin restaurace RACEK v obci SRBY okr. Kladno.
Holt musíte dojet autem, autobusem, z Kamenných Žehrovic třeba pěšky, ale hlavně přijďte, ať víme co nám výbor...

Rybářská burza v Táboře

V neděli dne 2.4.2017 v době od 8:00 do 11:00 hod se koná ve velké zasedací místnosti ČRS,z.s. místní organizace Tábor v 1. patře budovy Podskalského mlýna (ul. Pod tržním náměstím 369) malá burza...

Kalendář akcí - obecné
Seznam závodů
Výsledky závodů
Všechny výsledky
Akční nabídky
Všechny slevy a akce
akce, rybareniDaiwa Prorex XR 3020PAE

Za 8208
S novými navijáky Prorex XR dokonale zvládnete každý souboj, protože tyto navijáky mají ty nejlepší technologie od našich japonských inženýrů. Díky technologii MagSealed je téměř kompletně zabráněno průniku vody a prachových částic do těla.


akce, rybareniNovinka Mikbaits Feeder dip 50ml

Za 69
Zcela nová řada Feeder produktů, díky níž je naše Feeder range zcela kompletní. Feeder dip nejenže pachově zvýrazní vaši nástrahu, ale ještě okolo ní udělá nesmírně přitažlivý barevný oblak.


Doporučujeme prodejnu
Adresář prodejen
Rybářské potřeby Plzeň Rybářské potřeby Plzeň

Plzeň, Hodonínská 57