Diskuse k článku: Jen neustrnout

Diskuse k článku Jen neustrnout

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 26.11.2014

rumi7 - Profil | Ne 30.11.2014 9:17:17

ustrnout,neustrnout...hlavně to chce chodit k vodě.tady u pc se toho chytne ještě větší prd...

Varada - Profil | So 29.11.2014 17:09:06

Já bych do nikiho nehučel,ať chytá jinak,když někdo chce ustrnout tim líp.Tím víc záběrú pro mě:)
Nicméně já letos začínal znovu po 15 letech,a mezi mé nejobĺíbeňejší techniky jsou feeder a plavačka,která má ovšem k závodní plavané na míle daleko.I tak jsem nachytal tolik ryb(cca 1500ks ve 24 druzích),že kdyby mi to někdo řekl před sezonou bych mu nevěřil.Bohužel na to pokročit v plavané je otázka peněz víc než v jakékoli jiné technice,pro mě je prut za cca 1300 limit,na feeder se s tim dá zachytat ale kvalitní bolo za to nekoupím.A to nemluvím o odkládací děličce atd,a tak chytám na vláčecí teleskopy,které dovolí použít tenší vlasec,ale neni to ono.Ale i tak hsem se naučil používat jemnější návazce,malé háčky atd,nakonec nejhezčí ryby jsem pochytal na 12 plavačkovej háček a masňáky...ale pořád se učím,experimentuju,někdy zas chytam úplně jednoduše(brok,háček a zrníčko kukuřice),chodím pěšky na místa že dýl jdu než rybařím,protože jinak se tam člověk nedostane....a jeto super a v hlavě už mam tisíc věcí co zkusím příští rok...je to závvislost

Michalovec - Profil | So 29.11.2014 13:13:18

LudoO >> "To, že tady někdo přečte článek a diskutuje o tom znamená, že je aktivní a svou cestu již má nebo ji hledá."
Jedna z největších pravd, které jsem zde viděl :-) Taky pořád říkám, že to chce exportovat ven mezi prozatím rigidní mozky...

LudoO - Profil | So 29.11.2014 13:05:33

Myslím si, že ti co by si článek měli přečíst ani na MRKu nejsou. To, že tady někdo přečte článek a diskutuje o tom znamená, že je aktivní a svou cestu již má nebo ji hledá. Můj kamarád 70 let má na to, že ryby (kapři) neberou jedinou odpověď : když kapr nasaje tak nasaje a když ryby najedou tak najedou. Že kolem něj býváme uspěšnější díky třeba menším háčkům, jiné montáži ... ho nepřesvědčí. Má jen tu svou odpověď. A právě tito rybáři by si článek měli přečíst. Kdyby tu však na MRKu byli.

rumi7 - Profil | So 29.11.2014 11:33:27

...článek bych asi shrnul,v něm touto zmíněnou a pravdivou větou,,když nejsou ryby aktivní,o to aktivnější musíte být vy,,...myslím si že tato věta je nejdůležitější a už je jedno,jak toho každý dosáhne

BigD - Profil | So 29.11.2014 8:29:29

Milane děkuji za hezký článek!
Můj táta, kterého si velice vážím, mě od malička učil, že v životě nesmím ustrnout na jedné věci. Od malička jsem pozoroval a díky němu i zkoušel plno aktivit. Táta je vyučený traktorista, ale jinak zedničil, truhlařil, maloval, svařoval konstrukce, hodně vařil, zahradničil, byl nadšený fotograf, doma jsme měli temnou komoru a vyvolávali fotky, chodili jsme na túry, stavěli modely lodí a letadel, měli jsme křečky, morčata, rybičky, andulky...a spoustu dalších aktivit. Všechno dělal srdíčkem a nejen pro sebe.
Nebyl to sice rybář, ale poučení je jednoduché. Když poznáš a na vlastní kůži vyzkoušíš něco nového, když se v tom snažíš zdokonalit a přijít tomu na chuť, velice se obohatíš. Najdeš radost tam, kde bys ji dříve nehledal a získáš nové zkušenosti a taky kamarády, kteří se té konkrétní věci věnují.
V určitém věku je těžké se něčemu novému naučit- chce to trpělivost, odříkání a ochotu přiznat sám sobě i svému okolí, že to moc neumím, ale opravdu to stojí za to. Tak se stávají ze znuděných posedávačů u vody, jako jsem byl já, nadšení tuláci s přívlačí, plavačkáři, nebo třeba nadšení sumcolovci na lodích. Mám hodně cílů a dá-li Bůh a zdraví dovolí, chci něco z toho ještě vychutnat...
Každopádně dík za článek- mně osobně dal vzpomínky, zamyšlení a ťafku za uši, což občas každý potřebujeme. :o)

Junior2 - Profil | Pá 28.11.2014 11:02:17

RK >> Tajnosti se neříkaj:-)))) necháme to bejt oba sme přesvědčený o tý svý pravdě.:-)

RK - Profil | Pá 28.11.2014 10:42:13

Junior2 >> A teď si vem, že takhle je o tom přesvědčen každej ,kdo chytá na feeder. Že jemu to šlape nejlíp. Protože to šlape vám všem dobře. Sem tam někomu líp než druhýmu a pak třeba naopak. Ale uvědom si , že ,,dobře" je trojka. A pořád je to trojka i když měníš délky návazců, velikost krmítek, dosolíš si krmeníčko a uděláš si nějakou tu vychytávku ,aby se Ti nemotal návazac. Pořád za tři, protože je to pořád dokola a děláte to všichni. Řekni mi nějakou tu tajnost, kterou se odlišuješ? Kterou ostatní neznaj?

Junior2 - Profil | Pá 28.11.2014 10:32:23

RK >> Souhlasim s tebou v tom,že plavačce musíš dát mnohem víc než feedru.A ano máš pravdu v tom,že sem ustrnul na jedný technice,ale určitě nejsem sám:-) Ale zase bych netvrdil to,že buď ryba na feeder bere a nebo nebere,v tom s tebou nesouhlasim dá se to vždycky nějakou maličkostí ovlivnit tak aby ta ryba šla.A taky nesouhlasim stim,že když dva dělají totéž je to totéž.Hodněkrát.sem se o tom přesvědčil.A určitě plavačkou neopovrhuju,je to krásná technika,rád si o ní čtu koukám na videa atd,atd. Ale mě prostě nepřirostla k srdci a naopak obdivuju všechny plavačkáře,že se tomu věnujou,když.vidim co to všechno obnáší:-)

RK - Profil | Pá 28.11.2014 10:11:46

Junior2 >>
Já vím určitě, že jí mám.
A taky vím, že ty si myslíš, že jí máš ty:)
Ať se daří

Junior2 - Profil | Pá 28.11.2014 10:03:39

RK >> V určitejch věcech s tebou nesouhlasim,ale to je normální:-) ale jinak máš pravdu.

RK - Profil | Pá 28.11.2014 9:53:05

Junior2 >> Článek dobrej. Ale přeci jen s tou změnou techniky taky nesouhlasim. Já chytám se dá říct celou sezónu feeder,plavanou vytáhnu tak 3x do roka na gulášovkách,když to nejde s feedrem. Ale vždycky upřednostňuju to abych něco změnil na montážích ve feedru třeba ty návazce a nebo krmítka který podle mě taky hodně ovliní záběry. A spousta dalších drobností co rozhoduje o úspěchu a neúspěchu



Vidíš a to je - myslím si- to ustrnutí.
Můj názor je, že je důležité(jestliže chci chytat efektivně) chytat nejvhodněji dané vodě a podmínkám.
To neplatí, jestli je ti jedno, jestli něco chytíš, spíš tě potěší slečna v řece, nebo když vypískne ledňáček tím svým nezaměnitelným hlasem(uplně mi vhrkly slzy do očí).To ta slečna - pro vysvětlení :) Já si nemohu pomoct, ale píšeš o zvládnutí techniky, v.krmítka atd. blabla. Co změníš?
Délku návazce?Velikost krmítka? Ryby ti na feeder buď berou nebo neberou a ty můžeš, když berou, ovlivnit jak se to braní projeví na detekci. A to je vše. A je jasné, že když už berou opravdu špatně, tak jak psal Splávek níže, plavaná tě posune dál. Ono všeobecně tě ta plavaná posune dál. Ale musíš se jí trošku naučit, nic těžkého - ale malinko tomu musíš dát. To malinko znamená o hodně víc ,než feederu.No a pak zjistíš, že na stojatých vodách je plavačka(s bolo-pevný splávek,mačka-odhoz s anglánem a jiné různé modifikace) lepší než feeder.Ale ne úplně vždy. Ale skoro vždy. A to je právě to neustrnutí, chytat pestře. Ale to znamená, vydat se dál za obzor feederu. Spousta maličkostí rozhoduje o úspěchu - píšeš, já si myslím ,že tohle si rybáři vymysleli, aby bylo o čem mluvit. Ano maličkosti rozhodují v závodní rybařině a pořádná porce štěstí. Ale když chytáš rekreando, tak mezi feederaři není skoro žádnej rozdíl. Ty maličkosti o kterých píšeš znáte všichni.
Kdysi psal MM, že když si sedne začínající rybář s feederem vedle profíka a ten mu to naváže a krátce vysvětlí, tak nebudou nějaké extra velké rozdíly ve výsledku.
Tím chci v podstatě říct, že článek od Tyma je dobrej a souhlasím s ním. Ale je pravda, že každej má laťku posunutou někde jinde. Někdo jí jenom překročí a povídá pořád o tom, že jí mohl překročit napřed i druhou nohou, nebo nejdřív udělat otočku-zapérovat v kolenou a při výdechu buď levou, nebo i pravou překročit. V důsledku je to ovšem buřt. Nebo si jí dát opravdu vysoko, ale pak to jde jen flopem.
Ale ten se musíme naučit. A když ho umíme, tak nás maličkosti netankujou. Protože nejsou podstaný. Podstatnej je ten flop..............A dá se skákat i o tyči, takže se dá opravdu neustrnout










Shafi - Profil | Pá 28.11.2014 3:44:55

venybit >> Ty jsi tu nastínil další způsob co dělat, když ryby neberou. Někdo loví stále stejně na osvědčeném místě, tym dává přednost změně techniky, předložení nástrahy a místa a ty tu popisuješ jak se ti osvědčilo přetáhnout povolenou dobu lovu. I když chápu, že vzhledem k tomu, že jsi na vozíku, je to pro tebe dostupná možnost k docílení úlovků, když ryby moc neberou, nemyslím si, že kromě lovu úhořů a candátů nějak zvlášť účinnější. Taky v létě smutně stahuji pruty s půlnocí, i když tuším, že dravci po dvou hodinách tmy se právě rozjíždí. Jen bych se styděl pak někde pochlubit, že jsem zdolal krásnou rybu, když bych věděl, že jsem jí nedokázal ulovit podle stávajících pravidel, byť s nima nesouhlasím. Takže za mě ,, změna místa, ryba jistá":)

tym - Profil | Čt 27.11.2014 21:08:54

Lubo >>
Přesně! Na lidech si v poslední době cením především toho, že se spolu dovedou dohodnout i přesto, že spolu nesouhlasí. To je to největší umění.

retrívr - Profil | Čt 27.11.2014 21:06:07

tym >> OK.

Lubo - Profil | Čt 27.11.2014 21:03:06

tym >> no hold se na některých věcech neshodneme. Z toho se nestřílí, ponechme si každý své. Hlavně když nám to své funguje.

tym - Profil | Čt 27.11.2014 20:51:36

retrívr >> Jestliže diskuse k ničemu není, nemá smysl ji komentovat, takže už to dál neřeším :)
K poznámce tolik - chtěl jsem říci, že se mnou se dá diskutovat bez obav pokud je to v klidu a slušně. V opačném případě nediskutuji :) a stejně tak nediskutuji, když je to podle mě o ničem. Je to jen ztráta času jako právě teď
Tím nechci říci, že bys nediskutoval právě ty slušně, bylo to míněno všeobecně

Junior2 - Profil | Čt 27.11.2014 20:34:18

Někomu to něco dalo někomu ne. Mě osobně to taky nic nedalo,ale rád sem si to přečetl. Myslim,že tenhle článek je mířenej na rybáře kteří se nespecializujou na žádnou techniku a třeba by chtěli,chytat i víc když jim to nejde,tak v tomhle článku najdou inspiraci jak na to.:-) To je jen můj pohled na ten článek. :-)

retrívr - Profil | Čt 27.11.2014 20:24:22

tym >> Podle mne je diskuze na nic, kdo chce, tak renovu, kdo nechce tak ho n ic nenapraví. To není nic nového v životě, natož u ryb.O útocích řeč nebyla.Jen mi přišla diskuze na nic. Každý dle svého a jedna otázka nic nemění.Dodatek, proč útoky a odřezávání, tam jsem mimo.

tym - Profil | Čt 27.11.2014 20:15:41

retrívr >> Moc tvému příspěvku nerozumím, ale taky názor .... Jinak si myslím, že svou kůži nesu na trh především já a navíc nemám problém se za svůj názor postavit a obhájit si ho normálními argumenty podpořenými pětačtyřicetiletou praxí .... Ale znám i takové, kteří chytají padesát let a padesát let to dělají blbě. Podle nich je to ale správně, podle mě ne. Názorové rozepře tu budou vždy a to je v pořádku. Já proto že se mnou někdo nesouhlasí nikoho nepodříznu ani se nebudu uchylovat k nějakým osobním útokům a sprosťárnám. Diskusi jsem vždy nakloněn, ale musí být podpořena rozumnými argumenty. Tomu se říká diskuse!

retrívr - Profil | Čt 27.11.2014 20:06:44

tym >> Ahoj, jsem rád za reakci.Ne, článek mi nic nedal.Už vůbec nejde o vztahovačnost, článek k tomu ani nevybízí. Úrovně bych neřešil.Příjfe mi, že jde o prezenztaci, která je k prdu.Jsi-li podpůrcem a souhlasníkem, tak není problém. Já tady vždy jdu za svou kůži.Kamarádům bych se nikdy nezpronevěřil.Mysli, jak chceš.Nic víc, nic míň.

tym - Profil | Čt 27.11.2014 20:05:15

Lubo >> Píšeš - Vyber si MÍSTO a choď tam ve všech ročních obdobích, za každého počasí, ráno, večer, za deště, za horka atd. Tím tu vodu poznáš nejlépe a budeš vědět, jak, kam, na co nahodit. Zkusil jsem a osvědčilo se.
A já tvrdím, že chodit stále na jedno místo není dobrá volba. Může se zadařit jednou, dvakrát, možná i několikrát, ale celoročně sedět na jenom místě je nesmysl. Abychom si rozuměli, tak tím jedním místě rozumím skutečně jedno místo, a ne jeden revír :). Mimochodem článek je o tom, že když někdo sedí STÁLE NA STEJNÉM MÍSTĚ........ Jsou totiž místa, kterým během roku dávají ryby z různých důvodů přednost a stará, věčně omílaná pravda je ta, že úspěšný je ten, kdo umí hledat ryby a ne ten, kdo se snaží na jednom fleku vysedět vejce ....

tym - Profil | Čt 27.11.2014 19:55:09

retrívr >> Asi ten článek není pro tebe, když ti nic nedal. Nebo je tam snad napsáno, že všichni ustrnuli nebo něco podobného? Neřekl bych ... Nesmíš být tak vztahovačný. Ne každý článek musí nutně každému něco dát. Lidé jsou různí a na různé úrovni. To se snad dá snadno pochopit. Není to nijak složité

retrívr - Profil | Čt 27.11.2014 19:19:35

tym >> Milan Tychler - >> Byl jsi vždy trochu napřed. Teď mi to nepřipadá. Nevidím nic nového.Dle mne první článek, který mi nic nepřinesl. Nevím, v čem jsem měl ustrnout.

splavek - Profil | Čt 27.11.2014 19:17:38

Jak jsem tak četl ten článek, tak jsem si vzpomněl na jednu historku z "natáčení". Na jednom ze svých oblíbených zimních míst jsem chytal na plavanou, bíla ryba za to brala v poměrně slušném tempu. Přišel jeden kolega z práce, jeden prut na těžko, druhý sice plavaná, ale rozdíl mezi jeho plavanou a položenou byl jenom ve splávku( ta montáž byla položená ze splávkem), krmil kukušrotem a chytal na kukuřici a žížaly. Bohužel nic nechytal, chvíli mě pozoroval, jak tahám rybu za rybou a přišel na výzvědy. Tak jsem mu ukázal čím vnadím, jak to krmení připravit, jak na navázat montáž na plavanou(návazce, velikost háčku, gramáž splávku + rozmístění a velikost broků, jak namašlit červy na háček) prostě vše co jsem věděl a měl osvědčené na zimní chytání. Chvíli to vstřebával a pak mi řekl, že on by se na takový serepetičky a patlání mohl ...... však víte co. A o tom je ten článek prostě neustrnout, netvrdím, že tak jak chytal to bylo úplně špatně, v době kdy ryby berou a krmí se ve velkém, tak mu to určitě fungovalo, ale v zimně to už bylo i o něčem jiném. Mnohokrát se mi stalo, že na feedr nic, ale když jsem přezbrojil na plavanou, tak zdánlivě mrtvé místo ožilo festivalem záběrů. Prostě neustrnout. Nic víc, nic míň.

tvistr - Profil | Čt 27.11.2014 19:13:37

Pak je tu ještě jedna sorta "rybářů" co rotují po revíru jak káča pro děti a jak má kapr míru , tak ho jebnou po kebuli a otočí se k vodě třeba třikrát za den.... ty ustrnuli na úplně jiném bodě...řekl bych u mrazáku ...

Lubo - Profil | Čt 27.11.2014 19:08:38

tym >> hm, no to je mi novinka. Asi jsem málo zdůraznil, že mám na mysli jeden revír, ne jeden konkrétní flek. Že někdo není mediálně známý ještě neznamená, že je trouba :-)


Valuček - Profil | Čt 27.11.2014 19:07:16

venybit >> Taky máte kus pravdy, určitě ne všechno, ale opravte si toho sumca v profilu - 275 cm a 30 kg :-), jinak je dobré navštěvovat několik míst stále, pochopit a zlepšovat se, když je na to obsáda, ale stejně tak je dobré najít nové dobré místo, kde často hned jedna z prvních, ne-li první ryba po předkrmení je největší a žádná podobná se už pak nepodaří, ne ale obcházet kde jakej aktuálně krmenej flek a kazit to ostatním, jak se u nás stále víc děje

venybit - Profil | Čt 27.11.2014 18:36:49

Ano ,já jsem to trošku nedopsal, nezdálo se mě to nutné. Samozřejmě je rozdíl mezi revíry. Je rozdíl i mezi místy na revíru . Je rozdíl i mezi ročním obdobím. Ale to všechno znamená ,že na dobré zachytání je potřeba mít dvě místa na malé řece ,jedno na mělčině a jedno na hloubce. Dvě místa na jednom velkém rybníku, popřípadě jedno, pokud je z něj dosah, jak na mělčinu tak na hloubku. A jedno místo na velké řece ,kde zase chytáte pouze v závislosti vzdálenosti vůči ročním období. Toto je asi základ který má každý rybář ve svém dosahu. Pět nejnavštěvovanějších míst v tom roce . Ty malé rybníčky a dovolené na přehradách jsou samozřejmostí ,to do toho nepočítám.
Určitě si nemyslím ,že je na těchto místech potřeba chytat celej život ,i když to tak mnohdy bejvá.
Ale určitě není dobré věnovat se v jednom roce více místům.Mám místa na která jezdím 20let a jsou to místa, která málokdy zklamou.Na malých řekách jako je Ohře určitě není dobré měnit místa stačej vám třeba tři čtyři oblíbená, a už vůbec ne běhat s prutem někde po břehu. Ano zachytáte si plotice tlouště atp. Ale žádnou opravdu velkou rybu nechytíte a když tak jen opravdu zřídka. Vyžadujou naprostej klid a krmné místo .A jsou tam opravdu velké ryby je jich i dost ,ale musí bejt klid. Mám vypozorováno ,že už si dávaj pozor i na pramice.Jak projede někdo místní na pramici nebo chytá někde poblíž tak není šance na rybu.
Celkově tím chci říci ,že pokud chcete opravdu chytit nějakou krásnou trofejní rybu (nemyslím tim na soukromém revíru kde jsou krmené jako prasata a sotva se tam vejdou) pak je potřeba se soustředit, na skutečně jen několik míst, na několika revírech a né navštívit 50 rybníků za rok.
Co si myslím, že je asi nejpodstatnější je fakt ,že čím dál tím méně rybářů chytá opravdu do půlnoci. Zvlášt v létě jsou tyto pozdní hodiny zdrojem užasných ryb a alespon jednou týdně i když člověk vstává do práce,je dobré vydržet. Casto se celodení laxní situace ,ůderem 11 změní a začnou doslova jatka. A ta hodina za to stojí.Ryby čekaj až na noční ochlazení a to přichází bohužel až opravdu kolem jedenácté.Jezdím na revír kam když přijedu v 6 hodin tak není místo k sednutí ,nikdo nechytí ani rybu a v 10 jsou všichni prič .Já tam pak sám od jedenácti tahám rybu za rybou.
Ale toto všechno je samozřejmě individuální, neexistuje zaručený návod . Vždy je potřeba určitej cit .V podstatě s tím článkem jakožto pomůckou pro mladé rybáře souhlasím . Ale některé body by byli na delší diskuzi.Toto sou jen komentáře a ty se k tomu nehodí.
Petrův zdar ,ryby stále pěkně berou. Hlavně na řekách.

sfox - Profil | Čt 27.11.2014 18:30:06

tym >> Proč ?

Junior2 - Profil | Čt 27.11.2014 18:16:10

Článek dobrej. Ale přeci jen s tou změnou techniky taky nesouhlasim. Já chytám se dá říct celou sezónu feeder,plavanou vytáhnu tak 3x do roka na gulášovkách,když to nejde s feedrem. Ale vždycky upřednostňuju to abych něco změnil na montážích ve feedru třeba ty návazce a nebo krmítka který podle mě taky hodně ovliní záběry. A spousta dalších drobností co rozhoduje o úspěchu a neúspěchu.