Diskuse k článku: Není revír jako revír – 1. část

Autor diskuse: fotojakes - Profil , 19.6.2014

fotojakes - Profil | Po 23.6.2014 23:02:43

nofish >> už jsem rezignoval, nemám na to sil:-)

nofish - Profil | Po 23.6.2014 20:49:57

fotojakes >> upřímně ti přeji pevné nervy. Pustil ses do nerovného boje, debaty člověka s bláznem, víš kdo vyhraje a i kdyby ne, tak si ty vyřve, ne? :-)))

fotojakes - Profil | So 21.6.2014 18:17:54

Mrknato >> Jak říkám, pokud chceš tohle rozebrat, dej si práci a sepiš to do článku. Tvé komentáře tady na mrku jsou nejméně na trilogii o 1500 stranách:-)

Já se v článku pro širší skupinu rybářů nechci patlat v těch detailech a důvodech, které k tomu vedou, maximálně konstatuji jaká je skutečnost.

Mrknato - Profil | So 21.6.2014 18:07:53

fotojakes >> Kdo chvíli stál, už stojí opodál...... tedy něco napíšeš a zítra to už svazoneplatí...., bo BP rozhodnou jinak (copyright kakr).

fotojakes - Profil | So 21.6.2014 18:04:46

Mrknato >> ušetřil bys tím spoustu času, místo tísíceho opakování jedné věci bys posílal odkaz na tebou sepsaný článek. V lecčem se sice shodneme, ale to co bys chtěl v tom článku mít ty, tam nejspíše já psát nebudu.

Mrknato - Profil | So 21.6.2014 18:00:48

fotojakes >> Na to netřeba článek, vše je v zákoně a vyhlášce. Článek jsem očekával od tebe, (viz zmínka o pravidlech a zarybnění) a ta jsou přeci jen jedna, i když si to každý plácá po svém, po svazovsku.......

fotojakes - Profil | So 21.6.2014 17:32:50

Mrknato >> tuhle parketu přenechám tobě a na článek o tom všem co dokola sypeš napříč celým mrkem se docela i těším. Kdy ho můžeme očekávat?

Mrknato - Profil | Pá 20.6.2014 17:33:37

Jarda Š. >> Dík za odpověď. Já jsem o tom také přesvědčen a uvítal bych článek, který by pojednával o tom, proč popis revírů mohou měnit aklamací v MO a ÚS to v "rámci" BP sunou do knížečky s názvem Rybářský řád a soupis revírů....... No a v té knížečce jsou další věci, které nespadají do kompetence řešení uživateli, ale o tom nás asi bude informovati díl II., jak anoncoval fotojakeš.Těším se na to víc, než na nové číslo časopisu kapří svět s jednou dávkou můčky grátis...))))

Jarda Š. - Profil | Pá 20.6.2014 16:29:07

Mrknato >> Ano, popis revíru musí vycházet z toho, jak je příslušný revír vymezen v dekretu.

Jarda Š. - Profil | Pá 20.6.2014 12:30:18

Mrknato >> Vložit do revíru je takovou "louži" možné, když se na tom dohodne vlastník s uživatelem revíru a RO jim to schválí (změnou rozhodnutí, kterými je vyhlášen příslušný revír a stanoven zarybňovací plán).

fotojakes - Profil | Pá 20.6.2014 11:17:30

Mrknato >> protože si všichni ty zákony vykládají tak jako ty, prostě jak se jim hodí.

Jinak u dalšího dílu máš kartu téměř jistou, budou tam pravidla a zarybnění:-)

Mrknato - Profil | Pá 20.6.2014 11:14:26

fotojakes >> Když si jeden uživatel může měnit popisy revírů, podmínky VRP stanovené dekretem, záležitosti svěřené výslovně vyjímkám RO, tak není co psát, natož dělat....... Vše se děje s posvěcením MZe, ale že jsi mě nevykartoval, tak ti dám vědět, jak MZe zdůvodní vyjímku na LIpně, i to, že o ní vůbec rozhodovalo.....

fotojakes - Profil | Pá 20.6.2014 11:08:25

Mrknato >> Ten paragraf mi dává smysl jen tak, že uživatelem určí majitele, ale není to nikde rozepsáno, takže spekuluji.

Mrknato - Profil | Pá 20.6.2014 11:07:18

kakr >> Tedy mlátíš stejnou slámu jako já..... sic bez můček a samoseku...))))), které si nechávám do výživnějších diskus.

fotojakes - Profil | Pá 20.6.2014 11:05:19

kakr >> O sepsání článku jsem mu psal už před delší dobou a nic z toho, stejně tak mimo MRK asi také nic nedělá, maximálně píše podobné komentáře na web MO:-)

Mrknato - Profil | Pá 20.6.2014 11:05:18

fotojakes >> Pokud mě uvedeš jeden jediný příklad toho, kdy RO přiklepnul vodu do revíru někomu jinému, než svazu (ÚS), pokud tam měli oba vlastnický vztah, tak se ti tady omluvím. Pokud by RO rozhodoval z vlastního podnětu, jak píšeš, tak tu stále platí správní řád.......

kakr - Profil | Pá 20.6.2014 11:01:09

Mrknato >>
Nikdo nemůže donutit vlastníka pozemku pod rybníkem, by se z něj stal rybářský revír i když bude mít více než 500m2. Že tam vlastník dělá věci které nejsou zrovínka košer nevyřeší ani poliši,natož MRK.

fotojakes - Profil | Pá 20.6.2014 10:59:26

Mrknato >> nauč se číst, o svazácích jsem nic nepsal, jen že RO může vyhlásit revír, ale koho tam dá jako uživatele těžko říct, když tak nečiní na žádost, ale z vlastního podnětu!!!!

Mrknato - Profil | Pá 20.6.2014 10:56:11

kakr >> Karle, právě tato mnou zobrazená část jednoho revíru - nerevíru v praxi vyvrací to, co tu Jirka v teoretické rovině napsal. RO je MZe, tedy žádná II. liga. Policajti tam najezdili stovky kilometrů, ale vlastník zvítězil........ ale má to tu podmínku, kterou ty považuješ za prázdnou slámu a tato diskuse je přesně o tom o čem píšu.

kakr - Profil | Pá 20.6.2014 10:51:22

Mrknato >>
Pavle máš neuvěřitelnou schopnost, či neschopnost do kterékoli diskuze propašovat svazorybolov, koulís, samosek, múčky a pod.
Jirka si dal práci, by za pomoci legislativy nastínil co je revír, rybníkářství atd. Dle mého názoru dobře a srozumitelně.
Proč nenapíšeš článek a svazorybolovu, jeho úskalích, tam můžeš zúročit své nepřeberné MRKácké zkušenosti a navíc, budeš jeho moderátorem.

Mrknato - Profil | Pá 20.6.2014 10:44:54

kakr >> jak svazové......jak účinné.....

Jinak ale vlastník toho písáku 5,5 ha (z obrázku) požádal RO o vyjmutí z revíru a RO mu vyhověl. Prázdná sláma je něco jiného......

Mrknato - Profil | Pá 20.6.2014 10:43:41

Jarda Š. >> Máš pravdu, ale co by bránilo, vložit takový zájmový chovný rybník nad 500m2 do svazorevíru, pokud ho je možné i vyjmout, např. k tebou popsanému využívání?

Podle mě o tom rozhoduje právě vlastník, jak jsem tady popsal a ne zjednodušující "výklad" fotojakeše, že kdo má vodu nad 500m2 je vydán do rukou "loupeživých svazorybářů" prostřednictvím komplotujícího RO.

Já jsem se tě ptal v úvodu, kdo stanovuje popis revíru, jako reakci na tvoji poznámku. Není náhodou součástí dekretu?

kakr - Profil | Pá 20.6.2014 10:42:16

fotojakes >>
Pokud Ti mohu poradit, tak i když se jedná o radu špatnou, zamez kolegovi Mrknatovi možnost mlátit prázdnou slámu ve zdejší diskuzi.
Sice to není demokratické, ale někdy je potřeba i diktatura.......

Jarda Š. - Profil | Pá 20.6.2014 10:22:17

Mrknato >> Jde-li o "louži", kde její vlastník (který nemá jiné rybníky) chová ryby, pak je to tzv. zájmový chov ryb a je to víceméně totéž, jako kdyby choval na svém pozemku (v malém) třeba králíky.

fotojakes - Profil | Pá 20.6.2014 9:55:19

Mrknato >> kdyby to bylo tak jak píšeš, nemusel by řešit revír na uzavřených vodách vůbec nikdo, tedy pokud by se domluvili všichni majitele spolu, nebo si to za tím účelem od všech někdo pronajal. Některé ty tvé výklady zákona ho celý staví na hlavu:-)

S tou 2 souhlasím, také jsem to v článku zmínil.

Mrknato - Profil | Pá 20.6.2014 6:40:37

fotojakes >> Neryba je hulvát a má to z holinek, i takoví tu jsou.... Podle mě rybářský zákon řeší věci okolo výkonu rybářského práva, které se automaticky nerovná lovu.

1) VRP v revíru, když si lovící nemůže ponechat úlovek, není lovem dle rybářského zákona §2 pís. j). Co je VRP říká zákon v §2 pís. f). Když někdo, vlastník nechce, aby mu lovící užívali pobřežní pozemky, tak, jak stanovil zákon, nebo si ponechával ryby, tak jak stanovuje zákon, tak nepožádá o vyhlášení revíru, pokud uzavřená voda již je součástí nějakého revíru, požádá o vynětí této vody z revíru k jiným účelům a tak to i funguje. Revír na soukromém pozemku jednoho vlastníka mu nelze vnutit. Situace je jiná, v případě že vodní plocha má více vlastníků a stačí aby jeden z nich o vyhlášení revíru požádal RO a pak je to samozřejmě na RO a ten revír vyhlásí dle §6 odst.(4) zákona a tak se také děje.

2) Rybníkářství lze provádět na rybníku, či na rybochovném zařízení, tak praví zákon v §3 odst. (1) Rybníkářství prováděné na písácích, lomech, jezerech, není podle mě rybníkářství, tak, jak ho řeší zákon a nikdo s tím také nic neudělá......

Máme štěstí, že stát své pozemky poskytuje svazu zdarma pro výkon rybářského práva, ale podle mě to nelze aplikovat na všechmy pozemky, každého vlastníka. To zákon takto neříká. No a že to není můj výmysl jsem ti dokázal v příspěvku z Čt 19.6.2014 21:31:55. Mohu ti poskytnout i další, ale to by bylo zbytečné.

fotojakes - Profil | Pá 20.6.2014 1:15:02

nofish >> asi se budu muset naučit posílat lidi někam jako ty:-)

fotojakes - Profil | Pá 20.6.2014 1:11:25

Mrknato >> kdyby to bylo jak píšeš, stačilo by k rybaření pozemek vlastnit, nebo ho mít v nájmu. Pokud by to tak bylo, není třeba revíry na uzavřených vodách dělat.

Mrknato - Profil | Čt 19.6.2014 23:32:38

fotojakes >> O tom, zda se na vodě bude vykonávat rybářské právo, rybníkařit, nebo nic, rozhoduje vlastník. Na vodách, na státních pozemcích má VRP přednost. O tom asi nikdo nepochybuje a je to tak dobře, ale paradoxně se o tyto vody uživatel stará nejhůře.
Na uzavřených vodách je situace nepřehledná. Pro subjekty které jedou v byznysu s rybou, je rybníkářství "jasná volba", protože umožňuje odpisy a daňově uznatelné náklady. Jen blázen by toho nevyužil. Situace odlišná, je na uzavřených vodách, které se řídí "moderními evropskými trendy" a vlastník má přísun peněz ze zcela jiné činnosti, než z chovu ryb, třeba "z ochrany genofondu velkých ryb"...... Jak bude vlastník využívat svůj pozemmek je přece na vlastníkovi a ne na RO. Toto mně ve tvém článku chybělo a je to dost zásadní.

Červené karty: Mrknato