Jsou rybářské závody legální?

Diskuse ke článku Jsou rybářské závody legální? z blogu smudla.mrk.cz

Autor diskuse: šmudla007 - Profil , 27.3.2014

Siven Polní - Profil | Čt 5.6.2014 14:07:14

MISO* >> Však jo - myslel jsem horší věci než sak cejnů - a to např. ty obří pytle drobotě na plavané. To bylo doplnění, ne rejpačka do tebe.

elhierro - Profil | Čt 5.6.2014 13:23:57

Ratatan >> Ještě Ti odpovím. Nejde mi o legislativu, jde mi primárně pouze o ty ryby. A vážím si toho, že píšeš, že je co zlepšovat. Věřím, že jednou se sakovat nebude, nebo bude, ale nějak šetrněji. Sice nevím jak, ale....

Ratatan - Profil | Čt 5.6.2014 13:15:46

elhierro >> Ale co je vetsi zlo, nektery zavod pri kterem dojde k minimalnimu uhynu ryb a nebo otrava reky mocuvkou ktera na dost let znici komplet cely ekosystem v teto rece.
Ano chapu o co Ti jde -nesetrne zachazeni s ulovky,porusovani rybarskeho radu,mozna snad pololegalni zavody,ale presto si myslim ze to chce videt i tu lepsi stranu.Sponzory kteri mohou na ledacos prispet aby byly dalsi zavody atraktivni treba,vliv na verejnost a na rust dalsi generace novych treba jen rekreacnich rybaru a podobne.Ale souhlasim s Tebou ano je co zlepsovat i po strance zavodniho chytani.

elhierro - Profil | Čt 5.6.2014 12:14:21

Louda >> No já jen že jsi psal o těch Vietnamcích.

Louda - Profil | Čt 5.6.2014 12:07:54

elhierro >> tedy nepotvrzuji

elhierro - Profil | Čt 5.6.2014 12:04:38

Louda >> Tedy potvrzuješ, že hodnota ryby je pro závodníky především hodnotou bodovou? Já myslel, že nám rybářům jde o něco jiného. Už raději té diskuze zanechám a budu věřit, že jednou někdo pochopí, že sakování rybám škodí. Pochopili to kapraři, věřím, že to pochopí i vyznavači jiných rybolovných technik.

Louda - Profil | Čt 5.6.2014 11:56:04

šmudla007 >> já mám sluníčkově
oslovím pár Vietnamců ty to vezmou

šmudla007 - Profil | Čt 5.6.2014 11:52:10

Louda >> budete mít víc peněz na závodění. Po závodech uděláte jarmark a prodej uzávoděných ryb, do kasičky penízky, místo ouklejí nasadit hezky kapříky duháky pro rybáře .. aby vás měli rádi ti co nezávodí a museli čekat než skončíte.
Nebo se na to prostě vyserete na to závodění, budou se počítat dvě největší ulovený ryby.. ty hájený budete házet zpátky do vody(protože nebudou bodovaný).. a na světě bude hezky sluníčkově.

Jarda Š. - Profil | Čt 5.6.2014 11:49:58

elhierro >> V podstatě ano, když se nepodaří zajistit využití pro zarybnění jiného revíru nebo pro odchov dravců, skončí úlovek závodníků jako rybí moučka. Je tam holt vlivná lobby proti CaR.

elhierro - Profil | Čt 5.6.2014 11:49:19

Louda >> No doufám, že pokud se má v budoucnu něco změnit u nás, že zodpovědní poberou více rozumu.

Louda - Profil | Čt 5.6.2014 11:47:20

elhierro >> ano udělali a až to zavedou tady tak budu mít o trochu více práce

elhierro - Profil | Čt 5.6.2014 11:45:40

Jarda Š. >> Takže vlastně v SRN díky Zeleným ze závodů udělali jatka. :-(

Louda - Profil | Čt 5.6.2014 11:42:46

Jarda Š. >> nevím na kolika závodech kdo kdy byl ale vezírek se z vody vytahuje na příkaz rozhodčího ve chvíli kdy je v sektoru váha a síťka na vážení tedy obejde se celej úsek většinou z obou krajů jde zapisovač vážný a síťkař
ryba se poponese cca 10 metrů tam se zváží a jde z5

Jarda Š. - Profil | Čt 5.6.2014 11:42:33

elhierro >> V SRN zelení nechali uzákonit, že se po závodě ryby z vezírků nesmí vracet zpět, ale musí být zajištěno jejich využití.

elhierro - Profil | Čt 5.6.2014 11:33:32

Ratatan >> Souhlasím s tvým názorem, že závody mají také svá pozitiva. Jen pokud bude při závodě způsobena nějaká škoda (asi tím myslíš že dojde k úhynu několika ryb), tak píšeš, že by měl pořadatel se sponzory škodu uhradit. Těm mrtvým rybám už život nikdo nevrátí, tedy nějaká náhrada nemá smysl. Já ryby lovím i kvůli masu, tedy se smrtí u lovu počítám. Ale při závodech se mi zdá ta smrt zbytečná, vždyť někdy to odnesou ryby i podměrečné. Místo toho, abychom se pokusili najít nějaké východisko či spíše řešení, tak se tu jen hádáme, osočujeme. Já prostě sakování považuji za velkou pohodlnost organizátorů závodů i samotných závodníků.

Jarda Š. - Profil | Čt 5.6.2014 11:28:54 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

šmudla007 >> Ano, nad tím by se podle mého měli organizátoři závodů vážně zamyslet, jestli by nebylo možné místo tahání vezírků s rybami k váze, aby rozhodčí s váhami obešli trať.

elhierro - Profil | Čt 5.6.2014 11:22:06

Jarda Š. >> Pokud bude zvýšení organizační náročnosti ve prospěch ryb, je to v pořádku. Lidstvo se k přírodě nechová zrovna uctivě, rybáři často píši o souznění s přírodou. Stále věřím, že i ti sportovci závodníci to s přírodou myslí vážně, proto si myslím, že by stálo za to, zamyslet se nad sakováním. Když to tak vezmu, škoda že se nedá spoléhat na fair-play, tedy každý závodník by si rybu po chycení zvážil, změřil a zapsal. Tedy byl by rozhodčím sám sobě. Já vím, strašná naivita. Ale oč tedy jde závodníkům? O vítězství za každou cenu?

šmudla007 - Profil | Čt 5.6.2014 11:21:32

Jarda Š. >> Při plavané fídru, nejde s váhou obíhat závodníky a převažovat na místě činu? To jak se tahají ty měchy k váze je odporný, čekat ve frontě se dá na banány, ne s rybama mrskajícíma se v kolečku. Já sakuju i plný vezírek, ale ryba do vezírku vhozená se už zpátky do vody nedostane.

Jarda Š. - Profil | Čt 5.6.2014 11:13:45

elhierro >> V plavané nebo feederu by vážení každé ryby, krom toho, že by zvyšovalo organizační náročnost, protože každý závodník by musel mít přiděleného vážiče s přesnou váhou, mohlo i dost výrazně ovlivňovat regulérnost závodu. Při závodech v přívlači a muškaření se nesakuje, při kaprařských závodech se kapři sakují jen krátkodobě.

elhierro - Profil | Čt 5.6.2014 11:02:53

MISO* >> ještě k té fotce. I týraní psi a jiná zvířata to týrání často přežijí, ale skutečně k tomu týrání musí docházet? Z mého pohledu mi je jedno, jestli při závodech dochází k porušování legislativy, to přeci nikomu neublíží. Ale to sakování se mi opravdu nelíbí. Ať mi někdo odborně vyvrátí, že sakované ryby netrpí a nejsou poškozovány. U vody jsem často a vidím, jak po pár hodinách vypadají zasakovaní dva násadový kapři.

šmudla007 - Profil | Čt 5.6.2014 11:00:03

MISO* >> Oni se právě snaží obrátit legislativu na svoji pomýlenou stranu. Chceš-li změnit svět,. musíš začít u sebe. A vyskakujou si dva metry do vzduchu že jim(zatím) nikdo nejde po krku, jací jsou pašáci.
Legalizace drog, legalizace krádeží, kapesní zloději se nesnaží peticí změnit zákon a získat si vyjímku pro svoji bohulibou činnost.. chodí kanálama a snaží se aby nebyly vidět.
Pytlačící závodníci se ani nesnaží chodit kanálem s máslem na hlavě (což je špatně).

Ratatan - Profil | Čt 5.6.2014 10:57:47

Myslim ze se to tady az moc dramatizuje ty rybarsky zavody a porusovani pravidel a nikdo nechce videt i tu stranku ze diky temto zavodnim aktivitam a sponzorum jde neustale dopredu vyvoj materialu a vybaveni na chytani i pro amatery.Zpusobena skoda bude X krat mensi nez pytlactvi,nedodrzeni deniho limitu a podobne nesvary.Tam jsou skody tisickrat vetsi.Samozrejme by bylo lepsi pokud bude zpusobena skoda pri techto zavodech,aby poradatel spolecne se sponzory tuto skodu nahradili.

MISO* - Profil | Čt 5.6.2014 10:55:06

šmudla007 >> ja som nikomu nenadaval a nikoho neurazal kocoure. ale rob si tu co chces, je to tvoje ;-) zadanie otazky je jasne, odpoved tiez. rybarske zavody nie su legalne, resp. porosuju X legislativnych predpisov. Takze zainteresovani cinovnici by mali diskutovat o tom ako zavody zosuladit s legislativou a nie si tu dokazovat kto ma vacsi...HOWGH.

šmudla007 - Profil | Čt 5.6.2014 10:49:03

MISO* >> kocour je doma, tak myši budou skákat jak pískám. Prosím k tématu, bez nadávek urážek (to si vyřešte osobně přes SZ).

elhierro - Profil | Čt 5.6.2014 10:46:25

Louda >> Jinak souhlasím s tebou, že plavaná je nádherná. Máš recht. Ale již tak nádherné není to sakování. Jestli mohu poprosit, odůvodni mi, proč je nutné sakovat. Děkuji.

elhierro - Profil | Čt 5.6.2014 10:37:26

Louda >> Já nechci nic bojkotovat. Říkám: "Závody ANO, ale změňte systém, co se týče zacházení s rybou". Je problém každou ulovenou rybu změřit, zvážit, pustit a zapsat do nějaké listiny?