Diskuse k článku: Vážíme si malých ryb?

Diskuse k článku Vážíme si malých ryb?

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 27.11.2013

Rybář Marťas - Profil | Pá 13.3.2015 19:23:07

Ke každé rybě se se chovám vždy stejně ohleduplně, ať už má metr bo deset cenťáků.. nedělám mezi nimi rozdíly rozdíly, z každé ryby mám totiž maximální radost. Měli by jste si představit, že ten háček máte v pysku vy a "ten magor" vám ho rve z huby.. buďte lidi chlapy! taky by se vám to nelíbilo..

milankocian - Profil | So 7.12.2013 15:14:52

Štípa >> Magor člověk, nic jiného se na to říct nedá :)

Štípa - Profil | Pá 6.12.2013 17:50:08

milankocian >> Přesně, do igelitky a nechá ho tam leknout ....... myslím si to co ty, bohužel i takové pako tohle dělá beztrestně a s úsměvem....

milankocian - Profil | Čt 5.12.2013 19:45:25

Štípa >> Dobrej dement do tašky kapra???

Peacher - Profil | Čt 5.12.2013 16:09:14

Dobrý článek, určitě souhlasím. Chytám sice teprve prvním rokem, ale už jsem u kolegů viděl leccos. Mohl byste mi někdo poradit nějaký odkaz, ideálně na video, jak se chovat k rybám co nejšetrněji? Na svazu jsem se naučil jen používat podložku, vždy se ryby dotýkat jen mokrou rukou nebo podložkou. Ale třeba jak správně odháčkovat? Které druhy ryb raději odháčkovat už ve vodě a nebo co s rybou, která návnadu sežrala příliš hluboko to už nevím. Případně by mohlo být přínosné takové video pro začátečníky natočit. Určitě sem nechodí jen ostřílení borci :)

šmudla007 - Profil | Čt 5.12.2013 10:52:13

Podle mě malá ryba taky ryba. Nevím proč bych měl s podměrečnou rybou hrubě zacházet aby chcípla, šetrně puštěná ryba do míry doroste(obvykle-dřív nebo později).
Když mi berou cejni/plotice tak jich narubu dvě tři kila a jdu domů když kapři neberou, s ouklejema se dají dělat pečenáče. Opravdu neznám rybu s kterou by rybář musel pohrdat.
Přeměřovat a natahovat skoromíráka nemám taktéž zapotřebí, v podběráku vidím jestli se jedná o rybu na kterou má smysl vytáhnout metr(90 procent vytáhnutí metru = ryba do vezírku, zapsat hotovo vyřízeno).
Ono popisované hrubé zacházení s ulovenou rybou jsem viděl u vody jednou vloni, rybář cca 200 metrů vedle vysmýkal kapra po kamenech z vody, ale vytáhnul metr vezírek a kapra zapsal, druhého vysmýkal stejným způsobem, změřil zapsat sbalil pruty a šel do tramtárie. Kopání cejnů do vody sem nebyl svědkem a je správné za takovou aktivitu odebrat povolenku.

Azbest - Profil | Út 3.12.2013 12:35:37

Pěkný Milane. Moc pěkný a důležitý.

rybomil - Profil | Po 2.12.2013 16:13:49

Bečetka >> šetrné v podběráku to je, když ji neválí v něm na břehu............ ty nešetrně vyháčkovaný nečekaj až jim to vyhnije, ty padají za pár hodin tuhý z jezu, vidím to každej rok :§)

Jinak taky nemám rád, když po práci 1,5 hod sekám fleky křovinořezem a 1,5 hod. lezu ve vasru a vyndávám urvaný vlasce a větve a pak mi tam nějakej wohnout, nebo línej dědek co se jen mazlí doma s mamčou nebo vnoučatama leze. Podotýkám že nesekám flek 1 , ale min. 3 -5 a musím je pořád střídat, bo když někde tahám slušnější fišle, hned mi tam ti lenoši líný vzít kosu lezou.
Kua, za mejch mladejch let neexistovalo, by někdo lez na flek kterej si neudělal, byť by to mělo být jen o ty 3m vedle.

Luckyman - Profil | Po 2.12.2013 14:41:41

Štípa >> Trefil jsi na důvod proč chodím taky na ryby nejraději sám. A z toho důvodu chodím častěji na pstruhovku, kde kromě doby vysazování obvykle nepotkám člověka.
A krom toho když jdu sám tak obvykle víc chytím, i na MP. Taky oblibuju feeder :-)

Štípa - Profil | Po 2.12.2013 9:34:46

Ahoj, taky něco přidám. Většinou chodím na ryby sám, mám rád klid a hlavně nerad vidím jak se právě někteří k rybám chovají a jaké chudinky si tahají domů. Chytám jen už feeder, někdy z vysokého břehu, takže ryby nejde vždy vyháknout ve vodě, myslím že v podběráku to je také šetrné. Chodím občas na místo, kam chodí i staří chlapi, rybáři. O místo jsou schopní se skoro poprat, protože oni tu prostě chytají, tak je to místo jejich. Jeden má ale superspecialitu. Chyceného kapra dá do igelitky, pověsí na kolo a nechá chcípnout! Má prý lepší maso! Na svazu má kámoše, mezi stráží také, myslíte že mu někdo veme povolenku??!! Tohle je celkový problém. Poctivá stráž veme někomu papíry a dědek tam za týden sedí s novými a směje se. Tohle je boj s větrnými mlýny! Bohužel.

Bečetka - Profil | Po 2.12.2013 6:13:18

rybomil >> co je nesetrnyho na podebrani hajene nebo nemirove ryby k vyndani hacku, kdyz to z vody nejde? Imho min setrny je uriznout navazec, jak pises a cekat, az ji hacek vyhnije z huby.

rybomil - Profil | Ne 1.12.2013 14:31:12

kechahut >> Jj, to je ten problém, že polovic lidu je líný kleknout k vodě a vyhrnout rukávy, možná i hledat podběrák v batohu a rasši poprasí rybku na písku.Někdo vyndá nemírovku, rybu v hájení keserem, nechá ji plácat v síti na břehu a doluje háček, místo aby jí to vyndal ve vasru. Dokonce nemírový zubatce dolují jednohák přes skřele ..... protže to neuřízne, když jí nechal zažrat, bo ten hák stál AŽ 3 koruny!
Montenegro 05/2012

kechahut - Profil | Ne 1.12.2013 13:17:49

rybomil >> ruzumím , co tím myslíš, ale jeto řešení pro ostatní, kteří nenosí holínky a ostaní výbavu a nejsou schopni nebo ochotni vyháčkovat rybu ve vodě? Já myslím že ne , proto jen přesná specifikace jak při té či oné technice vyndavat rybu z vody a opět pouštět může opravdu změnit situaci. 50% lidí nosí takovou úlitbu RŘ a pak tahají kapra 35 pomalu až na verandu své chaty. (po kamenech. atd.) jo a video pěkný:) Makedonie?

tuzemak - Profil | Ne 1.12.2013 12:43:43

Luckyman >> nechej si chutnat kolego,hezký chvíle u vody Ti přejo taky..

Luckyman - Profil | Ne 1.12.2013 12:41:08

tuzemak >> Ok. Kamo, tady se asi shodnem. Možná můj první příspěvek zní nevraživě ale nejsem žádný nesnášenlivý nelida. Jen se ozvu když už je to nad moji hranici tolerance.
Musím odejít z diskuze, konečně je hotový oběd :-))).
Přeju Ti hodně pěkných rybářských zážitků a hezkých chvil u vody.

tuzemak - Profil | Ne 1.12.2013 12:20:13

Luckyman >> já se tě nesnažím vůbec přesvědčit,ani já nezastávám názor,zkrmit kdejakou chycenou rybku,jen to chování mezi sebou u vody se jaksi vytrácí...

Luckyman - Profil | Ne 1.12.2013 12:16:16

tuzemak >> No já to vidím tak že to souvisí s tématem. Nadpis článku je ,,Vážíme si malých ryb?" Prostě ber v potaz že ryby pro psy a slepice rozdávat nebudu a pokud chce dotyčný rybičku pro psa tak ať si ji chytí. Každý máme nějak nastavený hodnoty. Mně nikdo nepřesvědčí že na ryby se chodí kvůli tomu aby je někdo dával psům nebo slepicím.

tuzemak - Profil | Ne 1.12.2013 12:03:08

Luckyman >> mno více méně p.Tychler otevřel diškuz,jak se někteří chovají prasácky k rybám všeobecně,rvou jim háčky až z jícnu,vytahují čaganem na břeh,či vrací,kopou rybu nazpět k vodě,to,že někdo za tebou,či za mnou dojde,a poprosí o plotičku,o tom to nejní,samo,pokud těch plotiček nejní kýbl,můžeš někomu tou plotičkou udělat radost,musíš jen umřít...

slavahagen - Profil | Ne 1.12.2013 11:56:57

zvědavec >> Taky jsem tam zažil podobných situací co lidi vláčí ryby z vody po kamenech a po zemi ven jenom aby si nenamočily botasky.Je to hnus,nebo nahozený tři pruty přes noc a pak ještě zaleze do karavanu chrápat.Tomu dotyčnému jsem to upálil cigaretou a ráno byl překvapený jak se to mohlo stát.A taky je běžné u hráze tam vytáhnou rybu a už jí odnášejí do chatky a ani to nezapíší a pak tyhle lidi nejvíc řvou že se tu nic nevysazuje.....

Luckyman - Profil | Ne 1.12.2013 11:51:44

tuzemak >> 1) rozhodně si nějak ublíženě nestěžuji, jen konstatuji - když už p. Tychler otevřel toto téma. 2) Rybu pro psa bych nikomu nedával ani kdyby mne prosil a to podle mne souvisí s tématem diskuse . Pravda, kdyby se ten člověk choval v jiných ohledech jinak odmítnul bych jej slušnějším způsobem.3) prostě u vody potkáváš lidi různé, některé tam vidím rád a jiní ti dovedou svým chováním zkazit náladu. Myslím že nejsem nějakej prudič ale když to překročí určitou mez tak si to obvykle vyříkám na místě a příště už toho člověka neřeším a tito lidé mne pak taky nevyhledávají.4) A pokud jde o poznámku zda jsem na svůj čin hrdej - nijak zvlášť. Jen si myslím že jsem udělal to co jsem musel.

tuzemak - Profil | Ne 1.12.2013 11:19:43

Luckyman >> ale ztoho si nic nepsal,jen,že přišel a slušně tě poprosil,že se ktobě tak choval,píšeš až včil,když už si tu postěžuješ,tak nepiš jen to A,ale napiš i to B....

Luckyman - Profil | Ne 1.12.2013 11:17:16

tuzemak >> Kámo, kdyby mne někdo požádal o plotici na štiku nebo candáta a jednalo by se o rybáře se kterým sympatizuju tak s tím nemám problém. Ale ryby pro psy nebo slepice nerozdávám - navíc ten člověk mně iritoval svým chováním, bez ostychu nahazoval do místa kde viděl že zakrmuji a byl to buran každým coulem. A nebyla to plotička, ale celkem slušnej kousek asi 25 cm. Tak proto.

rybomil - Profil | Ne 1.12.2013 11:05:30

kechahut >> podběrák ( nespecifikováno jaký ) je tady povinně nařízený už asi 10 letr. Nenosím ho i tak vůbec vůbec, nebo max. nějaký malý, dokonce ten asi 40 let starý, který při složení má cca 25 x 15 cm. Jeden RS, když jsem mu ho ukázal byl pomalu na prášky a bez komentáře odcouval. 99 % ryb, včetně kapř + - 60 vylovuji rukou a o tom , že mi podběrák nějak pomůže nemám žádné iluze. Metrovku zubatku vytáhnu cca 1x za 15 let ( 3 ks za těch 50 let lapání ) a sumáky zásadně do keseru necpu. Na rekordy si nehraju a při rybačce nezávodím, kolik jich v daném čase vytáhnu.

Ono ani s tím podběrákem to není nic ideálního, když u klacku stojí nějakej tebou titulovanej kre.en, případně poblíž něho další podobnej. Takže min. diskutabilní.


tuzemak - Profil | Ne 1.12.2013 10:06:49

Luckyman >> poslat někoho někam,když tě slušně poprosí o plotičku,je už hrdinský čin,doufám,že seš na to patřičně hrdej......

KrálRybář - Profil | Ne 1.12.2013 9:36:43

Souhlasím! K rybám je třeba se chovat šetrně, stejně tak k přírodě okolo nás!

Luckyman - Profil | So 30.11.2013 21:04:01

mipa >> Já s p. Tychlerem souhlasím. Bohužel u vody - a zvláště na MP - potkávám někdy zvláštní individua. Při jedné s posledních vycházek mně znechutil člověk, který nemohl přenést přes srdce že pouštím ryby a prosil mne, ať mu věnuji plotici pro psa. Poslal jsem ho...však víte kam... Aby bylo jasno nejsem ortodoxni pouštěč, jen si myslím že k rybám by se člověk měl chovat šetrně a s úctou.

mipa - Profil | So 30.11.2013 12:26:28

tym >> Milan Tychler - >> moc pěkně a místy až emotivně napsaný článek ..... škoda jen, že ty "boží hov*ada" nepřivede k nápravě - mají to totiž vrozené, tu neúctu, ignorantství ... lhostejnost ... atd. ... :-)))

Bečetka - Profil | So 30.11.2013 9:16:27

Jo, to je vystihnutý dobře a ještě líp je to dovystižený tím, že to bude vždycky spor. Já vnitřně chápu obě strany a je těžko se někam přiklonit, jelikož arumentace "lovem" není 100% v pořádku, když člověk se už pár tisíc let lovem živit nepotřebuje a to usmrcení ryby do rybolovu někteří vkládají jen jako "legalizaci" té zábavy. Osobně jdu k vodě s tím, že jsem připravenej si odpovídající rybu ponechat, tj. 1-3 cejny 35-40 cm (většího bych si nenechal), jednoho kapra kolem 50 cm (kratšího ne). Jakoukoliv jinou rybu bych buď neměl to srdce si nechat (podoustev, lín apod.), nebo je malá a nemá to cenu (plotice, perlín, cejnek). Jelikož nejde ovlivnit, co mi skočí na háček, je nutné některé ryby pouštět. Tím se snažím humánně naplňovat roli lovce i sportovce zároveň.

Na druhou stranu na jaře se chystám na první feederovej závod pořádanej sekcí LRU feeder, protože puzení k soutěžení je u mě minimálně stejně tak silný jako k tomu lovu. Prostě člověk je v přírodě unikát a nedají se na něj 100% vztahovat principy platící obecně v přírodě a pro zvířata. Je třeba nacházet nějakou humánní střední cestu a neprosazovat tvrdě ani jeden, ani druhej přístup. S dostihama bych neměl problém, pokud by byly bariéry pro skoky pro koně 99,9% bezpečný, stejně jako jsou bezpečně vytuněný např. závodní vezírky.

Poslední primitivní poznámka: rybě, když udělá chybu a nechá se chytit, kdybychom dali na výběr, asi by nezvolila smrt a sežrání, aby se naplnil loveckej úděl. Jenže ona přemejšlet neumí, takže takhle o tom přemejšlet nemá smysl. Naopak člověk přemejšlet umí a je prostě jinej a stavět ho čistě jen do role lovce nejde. Takže zvažovat jestli lov zakončenej puštěním nebo závodění je horší než lov za účelem ponechání ryby je taky ne úplně smysluplné. Lidskej současnej lov se naplňuje nejen prapůvodním sežráním, ale i jinak, např. porovnáváním se při závodech nebo prostě jen zdoláním ryby na břeh a jejím puštěním za co nejšetrnějších podmínek. Ale jak říkám, vnitřně zůstanu asi pořád rozpolcenej :-)

tym - Profil | So 30.11.2013 7:49:44

nofish >>
Myslím, že jsi to trefil naprosto přesně a tohle bude vždycky spor, anebo přinejmenším téma k diskusi. Žokej také bude tvrdit, že kůň na závodní dráze běhá rád, ale ochránci to vidí jinak ......

nofish - Profil | Pá 29.11.2013 23:54:39

tym >> kolego, viděl jsem co jsi napsal a dovolím si tě doplnit. Vím, jsem "no name" jedinec z mrku, ale.... Když jsou ryby na autě a nějaká dostane ránu, jedná se o "nutné zlo".... Když dostane ránu ryba chycená rybářem,jedná se buď o tu ránu poslední (osud úlovku) nebo o ránu naprosto zbytečnou a pak už je jedno jestli je to způsobeno nešikovností, nebo třeba leností se ohnout. Určitě je každé poškození ryby odsouzeníhodné, pokud se mu dalo zabránit. Moho lidí si neuvědomuje, že jenom blbý škrábanec už pro rybu může znamenat pomalou a ošklivou smrt....
Sám zabíjím ponechané ryby jakmile to jde, zvažuji výběr koupi oprvdu šetrného vezírku.... Přece nezabiju rybu v létě ve vedru a pak ji nevyhodím, protože se zkazila. To by byla moje "smrt". Když rybu zabiji (jako lovec) tak k tomu mám důvod, jinak bych se s tím snad ani nesrovnal, zabíjet "jen tak proto že můžu, bez užitku". To ne, to se nedá omluvit.
Ale sportovci... vždycky tu máme nějakou úmrtnost. Ne třeba úmylsnou. Ale je tu.... má smyls dokazovat si chytáním nějakého množství ryb "něco okolo"? Chytáme ryby abychom se s někým porovnávali? Nebo chytáme ryby protože je rostě lovíme a je to součást našich životů? ... On ten "sport" s rybami taky není zrovna košér... To je jao s lovcem. Dokáže vystopovat svou oběť, ale vybírá si, kterou usmrtí a sežere.... Tahle by to mělo být i s rybami.... prostě chytat jekvůli sobě, ne kvůli potřebě s někým se srovnávat....

kechahut - Profil | Pá 29.11.2013 23:39:01

Základ bude asi nařídit a přesně popsat do RŘ pro všechny kre...ny jak používat podběrák. A klidně i tu podložku.

MíraZ. - Profil | Pá 29.11.2013 19:37:48

Moc děkuji za odpověď. Chtěl jsem slyšet i názor druhé strany, a ne pouze jen té od konkurenčního webu. Osobně to vidím spíše jako vy.

tym - Profil | Pá 29.11.2013 17:53:33

MíraZ. >>
Možná budete chtít slyšet jiný názor, ale s rybami ve vezírku nemám problém. Závodní vezírky jsou prostorné a ryby v nich nezůstávají viset za žábry a ploutve. Mnohem horší jsou klasické vezírky, které používají rybáři běžně, a taky v nich běžně drží ryby třeba po celý den a ještě k tomu na mělčině. Pokud nejsou závodní vezírky nacpané k prasknutí, a to se zase až tak často nestává, rybám to neublíží a po závodech ryby normálně odplavou. Pokud by nebyly v pořádku a jak někteří tvrdí, že pak uhynou na dně, nebyla by už v řekách, kde se závody pravidelně konají ani šupina. Když srovnám závodní vezírek a třeba převoz ryb, často i na velké vzdálenosti při vysazování, kdy jsou nahuštěny opravdu silně a pak je skluzem šoupnou do vody, myslím, že tady si na týrání nikdo neztěžuje. Podle mého názoru vypadá týrání trochu jinak. Pokud ne, museli bychom zakázat vezírky a to úplně všem, nejen závodníkům. Okolo této otázky bude vždycky polemika a můj názor je takový, že pokud mám ryby držet ve vezírku, pak by to mělo být skutečně jen na nezbytnou dobu a vezírek by měl být dostatečně prostorný a kvalitní. Platit by to mělo samozřejmě pro všechny. Náš rybářský řád držení ryb ve vezírcích povoluje a určuje k tomu i jasná pravidla. Na závodech, tam, kde se ví, že se bude chytat větší množství ryb, může pořadatel nařídit vezírky třeba dva. Jinak tu platí stejně jako u jiných věcí - je to o osobním přístupu. I ve vezírcích se dají ryby uchovat šetrně. Pokud si někdo myslí, že to není správně, ať to nedělá a nikdo mu to jistě nebude zazlívat.

LosPafkos - Profil | Pá 29.11.2013 17:30:47

Unkas >> já si přešlápnu,to nic nestojí.Ty zvaž co čteš a nevěř všemu co se někde napíše.Tímto to považuji za ukončené,

Unkas - Profil | Pá 29.11.2013 17:19:10

LosPafkos >> Já si stojím za tím co říkám, ale ty si evidentně stojíš na vedení.

LosPafkos - Profil | Pá 29.11.2013 17:15:07

Unkas >> V pořádku.Já jsem jen čekal stran asiatů info od člověka co řekne-Ano žil jsem v této části světa xy let a stojím si za tím co říkám.

Unkas - Profil | Pá 29.11.2013 17:08:00

LosPafkos >> Promiň, že jsem jen takovej jednoduchej a nedosahuji tvých kvalit. Bude lepší, když budeš vést diskusi s lidmi, kteří ocení tvůj široký rozhled a moji maličkost necháš dívat na tv a číst denní tisk.

Unkas - Profil | Pá 29.11.2013 17:01:50

Denny >> Neřád to je opravdu velkej, proto asi pan Tychler napsal tento článek. Např jsem zažil jak se dva opilci sázeli, že okousne hlavu asi 20 cm cejnovi. Tak jsem na ně šel. Poslali mě sice do zadele, ale cejna nakonec pustili i s hlavou. Někdy místo, aby se člověk na rybách odreagoval, tak by spíš potřeboval psychiatra.