- Články
- Všechny články
- Článek
- Diskuse
Diskuse k článku: Pstruhová Ohře 8 – aneb KPO po roce
Diskuse k článku Pstruhová Ohře 8 – aneb KPO po roce
- Zobrazit vybrané uživatele.načítám...
6x v oblíbených a 2x v ignorovaných.
Drozďák - Profil | St 4.9.2013 11:03:38
Navíc není problém přispět pouze na Po a tím způsobem aktivně převažovat aktivity sdružení na tobě sympatičtější misku vah. Máš tu možnost jinde? Možná ano, ve Svazu to ale jistojistě realizovat nemůžeš :-)) Ani v našem, ani u Vás.
boriak - Profil | St 4.9.2013 10:49:10
stilet - Profil | St 28.8.2013 8:17:27
Ale v Česku a i na Slovensku je většina P revírů, které svými parametry dovolují život lososovitých, ale nedovolují nějaký přehnaný počet trofejních (i ten název trofejní evokuje, že taková ryba není běžná). Ten "hlad po slušných rybách" je sice v pořádku, ale tyto revíry nejsou schopny dostát těmto požadavkům v celé své delce. Takže co - nasypeme do malých úseků produční "slušné" ryby. Jenže co s tím většinovým zbytkem revírů, na které už nezbydou peníze? Kašleme na ně? A co na to podmínky dekretů a tedy státní rybářský orgán? Co na to nějaká rybářská čest ve vztahu k vodám? Toto řeší komerční pstruhodromy - chceš chytat jen trofejní ryby a nehodláš se zdržovat "přemlouváním" pstružího starce 30+ na potoku - tak jeď na soukromák. Znám pár rybářů, kteří nemusí za hoďku na jednom místě vodit 5ks 40+, ale raději se toulají po řece a opravdu loví, užívají si tu (svazovou) možnost toulat se řekami a když najdou to správné místo, vyjede jim po nástraze i ten trofejní,,,,
Tohle je běh na dlouhou trať, a ano, kromě toho, že Výborům Územních Svazů vyčítám neúměrné krácení financí na násady pro vlastní spotřebu, tak jim vyčítám, že se ani náznakem nesnaží myslet na budoucnost, nebo alespoň se pokusit reagovat na přítomnost a v klidu si jedou podle not z dob, kdy bylo všechno všech a přitom ničí. (možná se těší, že se tento čas vrátí - což při pohledu na politickou scénu ČR není vyloučeno).
Mrknato - Profil | Út 27.8.2013 23:32:57
Možná se pletu, ale pak není dostatečně jasné, co je zájem svazu a jeho členů? Je to územní rybolov, rybolov na separé revírech MO, mimo územní rybolov, chov pro chov, aby se legalizovalo vyrovnané hospodaření svazu, nebo ty všechny ostatní cíle svazu jako je ochrana přírody, výchova dětí, práce s invalidy, sportování, zájem o frončaft s ostatními svazy, či podnikání..... Tento článek ukázal, že nejen na pstruhovkách je "hlad" po slušných rybách, po původních, které MO nejsou schopny zajistit...... Když ne MO, tak kdo?
No a poslední věc. K čemu by byl relativně dražší PO, když jak píšeš, si rybáři chtějí ryby odnést domů? Nestačí pro takový účel průmyslová ryba, která dosáhne velikosti 30cm za dva a půl měsíce, oproti pěti letům u echt PO?
Zajda - Profil | Út 27.8.2013 22:25:17
stilet - Profil | Út 27.8.2013 7:53:25
jo, jde o možnost lovit a TAKY O NADĚJI MÍT CO ULOVIT, jinak je nějaké placené členství ve Svazu jen vyhozením peněz. Sedět u vody, kde ryba není můžu i zadarmo a bez prutu a výsledek, co se týče úlovků, bude stejná nula. Není to ten případ co píšeš. Naopak, díky funkcionářům ÚS a jejich strachu o teplé fleky se celý systém udržuje ve stavu jako za socialismu, všichni jsme si rovni, jen někteří rovnější, respektive, kdo ví, ten si urve a ti ostatní troubové nech platí.Když se přidají peníze do kasy ÚS, ti si z nich odeberou hlavně větší díl a do zarybnění půjde zase jen zbytek.
Tvůj odpor k MO, o jejichž práci víš něco z doslechu a k tomu si přidáš nějaký průser nějaké MO ze sta jiných, co jsou v pořádku je podivuhodný a neumím si ho vysvětlit. Bez těch zatracovaných MO by už v Česku žádný svazový rybolov nebyl. Buď u problematiky jsi moc blízko, nebo až příliž daleko....
Za 110,- Kč chovám PO taky, je to přibližně svazová cena, ale to Ty jistě víš, když jsi zde jmenoval ty chovatele. A taky víš, že se tady celou dobu bavíme o tržních velikostech PO ze sádkových chovů a tam se Ti za 110,- akorát vysmějou....
Mrknato - Profil | Út 27.8.2013 1:46:21
Takže, kdo tedy platí násady, abych se nezesměšňoval? Že si ÚS nechávají víc, než by jim stačilo, je asi pravda, ale to samé máš s Radou ČRS a i MO.....
Vůbec nejde o to, komu se peníze hodí, ale odkud ty peníze co rybáři platí přesměrovat do revírů. Je jedno, kdo to bude dělat. MO to určitě nedokáží, nedohodnou se. Pak zbývá ÚS, nebo Rada. Ale může to být kdokoliv jiný, kdo zaručí stejný rozsah přístupu na "státní" vody. Až mně takový subjekt ukážeš, tak třeba změním názor.....
Za 110,- Kč/kg chovají třeba lososovité ryby u nás v Rokytně, Kunvaldu, Pekle na Zdobnici.... Jistě že komerční chovatel má ceny o cca 20% vyšší, než MO, ale také má ryby daleko vhodnější pro lov, tedy větší a má také daleko větší sortiment druhů ryb.
Je jasný, že si všechny složky na apanáž přivykly a jen tak se jí nevzdají..... Jednou z možných cest jsou třeba nové stanovy, o kterých se kupodivu vůbec nemluví a organizace spolků bude mít zcela jiný základ než dnes, pokud vstoupí v platnost nový OZ.
stilet - Profil | Po 26.8.2013 22:12:00
A Tvé fabulace o násadách, odchovaných MO, co platí územní svazy, vždyť už se zesměšňuješ. Ú Svazy si 50% peněz ponechají (dle Tvého vyjádření) pro svou režii a z druhých 50% platí celou násadu dle ZP. Platí ji dodavateli, tedy externímu, nebo třeba MO, jež násadu ještě vyrábí. A externí dodavatel mívá navíc vždy vyšší ceny, než to co dostane produkční MO.
Nevím o jakém pstruhu z továrny mluvíš, v okruhu 200 km není PO pod 220 Kč/kg a opět prosím, prozraď mi, kde se dá koupit za 110Kč/kg a pokud možno alespoň se základnimi doklady a veterinárním osvědčením.
Možná bys mohl číst odpovědi celé, nepsal jsem, že P. Bednář je chovatel, ale že si u něho koupíš vše potřebné k chovu PO, ale to znalí věci vědí....
Tady se pořád vrtí kolovrátek, jak by se Územním svazům hodily peníze od MO a jak by je hezky přerozdělily a jak by tady bylo krásně zarybněno. Nyní není zarybněno, protože si dle Tebe MO nedá sáhnout na vlastní peníze a Územní svazy polovinu peněz na zarybnění prošustrují ...tak jak z toho ven?
Mrknato - Profil | Po 26.8.2013 16:03:34
EDit: Hovořil jsem o pstruhu chovaném v továrnách.... viz to, cotipsal kakr. V ZP je pstruh obecný.....
No dobře, když je tedy p. Bednář tak dobrý chovatel, co mu brání dodávat své ryby svazu, pokud budou mít parametry těch z venku?
stilet - Profil | Po 26.8.2013 15:53:29
- "Předpokládám okamžité námitky, že PO2 z potoků stejně doroste až za dva roky do lovné velikosti a .. dožije se této velikosti jen zlomek a td. O tom jsem nepsal, ale to zohledňuje právě výše ZP, aby byla ryba po maximální rozloze revíru a byly tam pokud možno všechny ročníky zastoupené, ne jen v každém přístupném místě ze břehu vysypaných 20ks hladových granuláčů. ...zebytobyla ta Ekologie a trochu i ta Etika?"
- Prozraď, kde se dá koupit kilo PO z venku za 110,-Kč? Ihned tam jedu a ruším chovné potoky. Dnes nestačí ani dvojnásobek!!! Skus se trochu pohlídnout po situaci na trhu.
A z potoků se vždy ZP plnil a pokud v nich nehospodaří neználek a správce z nich neudělal kanál tak se z nich bez velkých nákladů splnit ZP dá i teď. Jen nesmí šetřiví krajští hospodáři dělat pokusy s levnými 1/4 ročky z polska a plůdkem z ukrajiny či jiné pr..le a tak podobně. Ještě pořád je sposta funkčních líhní i s dobrými líhňaři, u p. Bednáře se dá koupit vše pro odlov a pak stačí parta 10 lidí a otočí každý rok třeba 10 tis PO2. Práce viď - to je to sprosté slovo, když přece dnes se dá vše koupit. Tak ten svaz zrušme rovnou a počkejme si na pstruhodromy za málo peněz.
stilet - Profil | Po 26.8.2013 15:36:40
Jen se tě zeptám, kdo podle tebe skutečně zajišťuje rybářům servis, aby měli co a kde lovit?
Tak jen krátce a od konce: Územní svazy nyní zajišťují servis pouze asi tak 20% rybářům, kteří si hlídají násadové doby a na revírech jsou včas, ti odnesou od vody min 3/4 celé ulovené kvóty za peníze všech ostatnich plaících členů. Zbylých 80% rybářů pak paběrkuje co v revvírech zbylo - takový je servis ÚS...to je má odpověď. (Ta % se lehce liší svaz od svazu, ale jinak jsou skoro nachlup stejná).
Pana Kudláka jsem citoval v jedné myšlence, pokud se budeme chtít přít o jeho život a dílo, musíme postoupit dál....
Mrknato - Profil | Po 26.8.2013 15:23:11
Jen se tě zeptám, kdo podle tebe skutečně zajišťuje rybářům servis, aby měli co a kde lovit?
Mrknato - Profil | Po 26.8.2013 15:08:19
Já mám zase jiné poznatky a to, že z potoků se již nedá splnit ZP a musí se nakupovat zvenku. Musí se jít s agregátem i do revírů, potoky nestačí (viz obě Orlice) a pak to, co se nasadí, se druhý rok sloví a vysadí za peníze nás všech znova...... Tam, kde se vysazuje potočák slovený z chovných potoků a chovných úseků, se vysazují kusy ve velikosti 10-20cm. Vyjímkou jsou kousky 20-25cm. Tyto ryby se loví cca 1/2 roku a pak zmizí...... (u nás je všude v ÚS míra 27cm). Vysazení sic (rádo by) původních potočáků vede pouze k tomu, že se tak nějak po česku splní ZP, ale rybáři nemají co lovit, tedy nejen lovit, ale i něco si ponechat. Proto si myslím, že celá šaráda se svazočiností MO na pstruhovkách revirům spíš škodí, než pomáhá. To, co platilo v roce 85 už dnes neplatí, ani kdyby to říkal p. Kudlák.....
Píšeš, že dříve se zarybnilo 30km a dnes jen 4km. Ano, protože dříve bylo vysazování pouze doplňkem, ale dnes tvoří základ obsádky a navíc MO dříve nehrály takového zanďoura, jako dnes, do "jejich" separátních revírů šlo minimum prostředků, v porovnání s dneškem. MO dnes rabují prstruhovky, aby ÚS přeprodaly jeho pstruhy a veškeré "své" prostředky směřují do svazočinnosti mimo P revíry a chov orientují na kapř a své pstruhové kapříny. Jen se zkus podívat, kolik se na pstruhovkách loví kaprů! A v tom samozřejmě nejsou soukromé revíry MO! Nebo chceš tvrdit že ta kvanta "pstruhových kapř" vysazuje špatně hospodařící manager z ÚS? ...))) Pak se nediv současnému stavu pstruhovek . Tohle p.Kudláka nechává klidným.....
No a když zmiňuješ ing. Kudláka a naplnila by se podle jeho plánů privatizace revírů a z lovu by byli vyšachovaní někteří místní rybáři, myslíš, že by si privatizant ponechal molocha - MO a nechal by mu oněch cca 900,- Kč z každého člena, které saje MO jako klíště z územního rybolovu? Já myslím, že ne.....
Jistě 10cm potočák stojí cca 10Kč. Vysazený do sportovního revíru je k ničemu, míry 27cm nedoroste. Vyjímky necháme na jindy. PO2 od profi chovatele už atakuje míru a PO s průmyslovými kořeny může mít i 35cm. Kilo z venku stojí okolo 110,-Kč. Svazový není o moho levnější. Podle mě nelze hospodařit, jako se hospodařilo v roce 1985. A bohužel na takovéto hospodaření jsou nastaveny ZP.......
stilet - Profil | Po 26.8.2013 12:18:04
kakr - Profil | Po 26.8.2013 12:13:07
Nevím jak u vás, ale u nás jsou velké problémy s vodou. Prostě je jí málo, nebo není vůbec a potoky vysychají.
stilet - Profil | Po 26.8.2013 12:11:39
stilet - Profil | Po 26.8.2013 12:05:58
kakr - Profil | Po 26.8.2013 12:04:41
Omlouvám se, těch 30km jsem přehlédnul.
Nicméně rád se budu mýlit, ale stále si myslím, že klasický PO to má spočítané....
Těch "šílenců", kteří jsou dodnes ochotni se v potu tváře zadarmo starat o odchovné potoky stále ubývá.
Nebo si fakt myslíš, že se v komerčních revírech bude někdo piplat s násadou potočáků, když je dostane koupit hotové?
Je to jen o penězích navíc současná cena P povolenky neodpovídá nákladům na revíry.
stilet - Profil | Po 26.8.2013 11:54:11
Jiné PO za pár let nebudou právě díky této hloupé politice pokusit se vyrovnat komerčním subjektům a nasypat na pár míst "pořádné" ryby, místo těch odchovaných, co dorůstají trofejním velikostem pomalu. Aby nám neodcházeli členové na komerční revíry.
Kdo na komerční revíry chce a bude na ně mít půjde tam. A kdo chodí 15 x za rok na ryby a Svaz po něm chce 2 500,- a on se bohužel netrefí do týdne kdy se "nasypalo" tak na komerční vodu půjde nakonec taky, protože ve svazových revírech nebude už vůbec nic, co by občas potahalo za vlas. Nakonec ve svazorybolovu opravdu zůstanou jen masaři, protože pro ně je komerční voda drahá a sazení si umí pohlídat. Celá filozofie svazorybolovu padne na hubu...
Edit.: je několik dobrých návrhů, jak zatraktivnit svazové revíry, či úseky chyť a pusť, či mírově hájenými úseky, ale ta možnost KDYKOLIV V PRŮBĚHU SEZÓNY MÍT ŠANCI RYBU ULOVIT je myslím pro členy jedna z rozhodujících.
kakr - Profil | Po 26.8.2013 11:40:59
O počtech kusů nebyla zmínka, právě naopak, napsal jsi -
Nyní má organizace velkoryse zarybněné asi 4 km revírů granulovaným PO.
Svazocena za PO2 se odvíjí (MRS) podle délky v cm, 5000ks za 55 000kč u vás je cena hódně dobrá.
PO2 z velkochovu se dá koupit mnohem levněji než za 200kč/kg. Existují množstevní slevy:-))
Vůbec nezpochybňuji, že na P vodu by se průmyslové ryby neměly vysazovat. Jenže jsem realista a za pár let jiné nebudou.....
stilet - Profil | Po 26.8.2013 11:30:51
ZP je např na fiktivní revír dle dekretu 5000 ks PO2. Což je dle platných svazocen 55 000,-Kč a to většinou bývá taky plán.
Jenže cena komerčních ryb je (budu skromný) 200,-Kč/kg, tj. 275 kg za 55 000,- když budu velkorysý tak je to asi 900ks.
Plnění ZP a tedy podmínky dekretu pouze na cca 18% ....co na tom není zřejmé?
Předpokládám okamžité námitky, že PO2 z potoků stejně doroste až za dva roky do lovné velikosti a .. dožije se této velikosti jen zlomek a td. O tom jsem nepsal, ale to zohledňuje právě výše ZP, aby byla ryba po maximální rozloze revíru a byly tam pokud možno všechny ročníky zastoupené, ne jen v každém přístupném místě ze břehu vysypaných 20ks hladových granuláčů. ...zebytobyla ta Ekologie a trochu i ta Etika?
kakr - Profil | Po 26.8.2013 10:41:15
Plně chápu Tvé rozhořčení na nasazení "produkčních " potočáků.
Jen nechápu o jaké vědomé porušování ZP se jedná, zákon, ani vyhláška nerozlišuje mezi PO2 z chovného potoka a PO2 ze sádek.
Původní druhy jsou oba dva........ten krmený granulemi nespadl z nebe:-))
stilet - Profil | Po 26.8.2013 10:27:34
Jedna nejmenovaná větší MO odchovávala a vysazovala desetitisíce "divokých" PO2 z chovných potoků dlouhé roky a cca 30 km dlouhé P revíry byly dlouhodobě zarybněné a udržované v docela slušném živém režimu. Najednou se objevila možnost nasadit produkční PO, sice taky PO2, ale vyrychlené krmivem na 30+. Nyní má organizace velkoryse zarybněné asi 4 km revírů granulovaným PO, na chov domácích PO už nejsou peníze, protože se utratily za drahé násaďáky, tak jde chov domácích PO rychle do kytek a 80% revíru je prázdná. Je otázkou času, kdy toto vědomé porušování ZP bude po zásluze odměněno odebráním dekretu. (protože si na zajímavý kousek revíru třeba brousí zuby nějaká komerční skupina). Navíc, tady už zůstala jen činnost LOVIT, ale já si myslím, že prvotní předmět činnosti Rybářských svazů přece je širší : "CHOVAT, CHRÁNIT, LOVIT A SOBĚ PŘIVLASTŇOVAT".
Mrknato - Profil | So 24.8.2013 15:24:37
Ryb z moha a mnoha důvodů ubývá, nestačí je jen chránit, hájit, předhánět se v dolních a horních mírách a omezování lovu. Musí se jich zákonitě vysazovat více a v širším spektru, než dosud a k tomu jsou potřeba peníze. Jediná relevantní diskuse je, jak je do revírů dostat. Způsob popsaný v tomto článku mě přijde hodně zvláštní, když peněz ve všech složkách svazu je dost a dost.
Ještě jsem zapoměl na jednu skupinu jednoduchých rybářů, kteří vidí řešení v posílení profiRS a tvrdých trestech za přestupky, čímž budou uklidněni, že když neloupí oni, nebude "loupit" ani nikdo druhý. Též velmi početnou skupinou jsou rybáři z MO, která má separé revíry a jsou něco jako "kozel zahradníkem".... Na to si myslím, že je těch peněz plynoucích z územního systému škoda.
Sven - Profil | So 24.8.2013 13:55:26
Ono někdy stačí k zavdání příčiny opravdu málo..
Ondyno se mi nastěhovala do garáže sršní rodinka. Stačilo se jen přiblížit a startovali jak Hornety z USS Enterprise na Bagdád. Zřejmě usoudili, že když už tu neútulnou nemovitost zhodnotili architektonicky dokonalou, baňatou vestavbou, získali i právo držby..
Mno, tak abych to neprotahoval. Dostihovou terminologií vyjádřeno "tuhý boj"..
Skore: jeden zásah na straně agresora, stoprocentní ztráty na straně obranců...
stilet - Profil | So 24.8.2013 8:46:45
Jo, to bude ten háček, o který se přeme - Ús nezůstane stranou a něco si odebere.... k podrobnému rozpočtu jednotlivých VÚS není jednoduché se dostat, ale když se projde najdou se neuvěřitelnosti - a rozumím funkcionářům ÚS, že by se chtěli dostat k penězům MO - to by byl teprve vývar...
Jen nech si MO ty peníze ponechají, až to Výbory Územních Svazů dovedou kam to směřuje, budou to jediné finanční možnosti jak začít z novým (spolkovým čí jiným) systémem.
Mrknato - Profil | Pá 23.8.2013 18:23:42
Takže celkovým přijmem z peněz od rybářů je pro MO cca 940,-Kč (700+120), ÚS 60,-Kč a Rady cca 20,-Kč. Což je zcela jinak, než jsi psal ty.
Co se týče použití peněz za povolenky společného rybolovu do rozpočtu a spotřeby ÚS, tak tady je velká mlhovina. Když porovnám, co ÚS může vybrat za povolenky plus redistribice za CS lov, tak těch 17 milionů u nás by opravdu odpovídalo cca 50% z cen povolenek. Na druhou stranu, když svazosystém přiřknul MO skoro litr od jednoho člena, Radě 5 milionů a skoro 90 milionů z CS rybolovu před jeho dělením redistribuce, tak přece ÚS nezůstane stranou........
Tři složky je moc a trochu to připomíná tři rádce z pohádky Pyšná princezna...... Čím méně lidí a složek bude u lizu, tím více půjde do revírů. U těch brigád to má ještě jednu pikanterii. Tyto prostředky jdou u cca 60% MO do jejich "soukromáků". Pokud by "platili brigádu pro možnost koupi územní povolenky a pak ještě brigádu MO, aby si mohli koupit povolenku na jejich soukromák, možná by MO jednaly jinak.
Když to shrnu, tak samy MO nejsou schopny zajistit společný územní rybolov, ryby se nechají nakoupit na trhu, (pokud jsou poptávány) levněji, než v současnosti od MO, tak jako zbytná složka mě přijde MO..... a jejich +940,- Kč od každého, použitelných k přiřazení k povolence, což dělá cca + 200 milionů a když by se přičetlo pár desítek milionů z nabubřelého rozpočtu Rady, tak tu máme opravdu funkční a dostatečný rezervoár zlaťáků pro nákup ryb. Jediné co by vyžadovalo dořešení, je dohled nad cca 2x větším objemem peněz, se kterým by hosporařil uživatel a je jedno, jakou formu by měl.
stilet - Profil | Pá 23.8.2013 16:08:26
Ty peníze nemizí v MO, ty mizí v nehospodaření VÚS.
Argumentace VÚS, že kdyby měly peníze z brigád, hospodařily by lépe...? (víc ryb do vody atd.) je veselá....
Řízek 5,21 - Profil | Pá 23.8.2013 15:22:05
jinak k 70 nepodporuji:-).
btw-ta privatizace-bylo to myšleno tak, že se svaz jako snaží na poslední chvíli, když hrozí nějaká ta privatizační diskuze.
Lidi sou obecně nasraný, že se o vody stará blbě, tak za 5 min 12 začal konečně něco dělat.
ovšem podle tebe je to blbě, bo si to vynutilo MO:-)
mě je to v zásadě jedno, hlavně, že ta nějaká, podle mě rozumná opatření, byla schválena.
Mrknato - Profil | Pá 23.8.2013 15:07:50
Mrknato - Profil | Pá 23.8.2013 15:02:01
Já jsem členem ČRS, abych mohl lovit za velmi rozumný peníz na takřka všech řekách, říčkách a přehradách. Co s tím má společného 1.máj? Nechci svazovou školku pro děti, kolekce od ČRS na Vánoce, rekreaci od svazu, řízečky na schůzi, výlet s chutným obědem placený MO, nechci být závodníkem a nechat si platit cesty do cizozemí .......chci jen lovit ryby. Nevím jak znáte a sledujete vztahy MO- ÚS- Rada, ale těch cca 1550,- Kč od každého člena které nejdou do zarybnění je znát. Nevím jak vnímáte vztahy mezi rybářským hospodářem ze zákona a rybářským hospodářem dle stanov v každé MO. Pak by jste jen těžko mohl vinit krajské výbory, i když ani ty nejsou bez viny za špatný stav revírů. Vy si myslíte, že všechny MO pustí uživatele k hospodaření na jeho revírech, které MO považují stále za své? Pokud by jste o tom něco věděl, nemohl by jste toto psát. Souhlasím, že současné hospodaření není ideální, ale mohlo by se změnit, kdyby od každého člena nešlo do "vody jen 650,-Kč, ale např. střízlivých 1.500,-Kč.
Jasně že to pepiky nezajímá, ty mají brigádičky za tři kilča v tackles qelbu a ještě slevu na bolelíz, můčky a oleje. Proto to pepikům vyhovuje a Pražské MO plní i "lopaty, darmožrouti a vohnouti" z venkova. Proto, aby se pepik odlišil už nenosí jen prádlo Simms, Orvis, ale přispívá. Podle mě to není nutné, ale jak píše v článku p. Brčák, chystá se debata o privatizaci řek a tak je dobré být in a být vidět. Zajímavé je, že v jediném svém vstupu pod dekou Řízka to popřel......
Pokud by jste četl pozorně, tak jsem způsob zarybňování zkrze peníze chválil, jako jediné, i když to nemá systém. Je to odklon od klišé, že nejsou generačky, řádí fenomém, kormorán, pytláci..... Tady na Ohři to neplatí, protože se sází na dřevo?
Dlouhodobě si myslím, že územnímu rybolovu chybí peníze, které mizí v hospodaření MO, Rady a tam je potřeba hledat, vč. způsobu zapojení ÚN Orlík do společného rybolovu. Víte kolik je všech lidí v Radě a i při zlomku aktivistů utáhnou tento obrovský revír. Utáhnou ho penězi a proto o nich hovořím.
V dávných dobách, po zavedení krajského hospodaření šel výrazně nadpoloviční podíl peněz rybářů do revírů a bylo to znát. Tehdy neměly MO své vody (až na vyjímky), tak proč by nešlo se k tomu modelu vrátit? Šance by tu byla, mají se připravit nové stanovy .
Kde to žije - všechna témata
22:03RIS – rozšíření helpdesku pro potřeby místních organizací (Bleskovka) 841
21:57Hnidopišká úvaha - o čem vlastně rybařina teď je.... 15
21:42Zákaz nahození zátěže při lovu sumců ze břehu (na vodách, kde není povoleno vyvážení) 84
21:25Jezera Milada a Most se zatím pro rybářskou veřejnost neotevřou (Bleskovka) 8
21:15EPOXID -fan club 338
21:11Pivo- craft beer 477
20:15Fox Stalker, Stalker Plus, Horizon Pod - fotky, zkušenoti, postřehy atd... 240
16:56Upgrade přívlačového prutu a navijáku na štiky, candáty, okouny... 14
16:20Spey & Salmon 441
15:31Korda Developments a vše co k této značce patří 735
15:11Malé vodní elektrárny aneb mlít či nemlít... (Bleskovka) 5
15:09Stojan Fox horizon duo pod 5
11:22Nákup v Německém Anglermarkt 60
StJak jsme vlastně začali chytat ryby 31
StMiloš Zeman legenda 154
Co je nového - všeobecné
11:33Bleskovka: Malé vodní elektrárny aneb mlít či nemlít...
StBleskovka: Jezera Milada a Most se zatím pro rybářskou veřejnost neotevřou
PáBleskovka: Zákaz přívlače od 1. září na vybraných pstruhových revírech Severočeského RS
. . . Video: Zimní feeder - mražení červi a lisovaný rohlík
. . . Článek: Rybář Jarmil Koloušek a MRK.cz - ukázka z knihy Netipy + soutěž
. . . Článek: Polední ryby nejsou náhoda
. . . Miničlánek: Závěr sezóny s osobákem
. . . Recenze: Nabíjecí čelovka Fenix HM65R
. . . Miničlánek: Karas obecný - pomozte najít lokality
Akční nabídky
Za 1.790 Kč
XK-BONE Feeder jsou výborně vyvážené pruty pro feedrový rybolov na stojatých nebo pomalu tekoucích vodách. Větší očka umožňují i použití pletené šňůry.
Za 599 Kč
Ochrana interiéru vozu v elegantním a jedinečném kamuflážovaném Scope designu se silikonovým logem Scope Compass pod hlavou.
Vyrobeno z jemné tkaniny Matte 5000. Univerzální, elastický potah s rychlým uchycením na sedadlo. Potahy jsou prodávány v párech.
Oznámení - obecné
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Kalendář akcí - obecné
29.3.Motorová pila na udici
30.3.Cortina Ivančice Velikonoční...
30.3.15. rybářské závody Dymokury...
30.3.Cejnobraní Asuán - dvojice
31.3.Cejnobraní Asuán - jednotlivci
6.4.Jarní rybářské závody Mirovice -...
6.4.Benátky Sranda Mač 2024 Jaro
6.4.Jarní závody - Bučina
11.4.Gergelík Evolution Fishing Jaro...
13.4.Zrušeno Cejnobraní jaro Kelčany
Doporučujeme e-shop
Raven Fishing Brno – Rybářské potřeby
Rybářské potřeby Raven Fishing Brno nabízejí nejširší sortiment rybářských potřeb a dopravu zdarma při objednávce nad 1...