Květnové chytání kaprů

Diskuse k rybářskému videu Květnové chytání kaprů

Autor diskuse: Martin M. - Profil , 17.6.2012

Martin M. - Profil | Út 26.6.2012 16:27:01

Miras >> tema medialne extremne zajimave :)

Miras - Profil | Út 26.6.2012 15:28:55

Martin M. >> ukecávat nás nemusíš a téma by taky bylo - chytneme kapra a sežerem ho v přímém přenosu:-)

martin007 - Profil | Út 26.6.2012 7:46:31

Je supr období kapři ještě nejsou vytřený.Kapři už jsou podle všeho vytřený takže je dobrý období.HAHAHA

Martin M. - Profil | Po 25.6.2012 23:08:07

smudlovi spekulace o provizich za mlceni a presunu ryb jsem smazal.
dale hadky Apollo444 a M@1r.

meteor - Profil | Po 25.6.2012 19:58:07

kuBITCHek >> njn, tak to bývá... jak se říká: "nemusíš nic umět, k životní spokojenosti stačí, že máš štěstí" :-)
Ale neboj, ještě pár set až tisíc prutohodin a také ty chytneš takového krasavce ;-)

kuBITCHek - Profil | Po 25.6.2012 19:04:43

meteor >> lapil ho kámoš, vrátil se ze Zélandu a pozval jsem ho na kapry. Známý mi uválel nějaké kule, tak jsem je potřeboval vyzkoušet......jezdím sem celý květen a zkouším možné nemožné, nachytáno stovky kaprů kolem padesátky :-))) byl to první záběr po 2 hodinách od zákrmu a já hned po něm sedumdesátku :-))) musel jsem se sním vyfotit :-)) haluzák!!

S tou fotkou máš pravdu, je to úhlem.....

meteor - Profil | Po 25.6.2012 13:23:18

kuBITCHek >> OT: gratulace, tak to jsi šikovný panáček... a vidím, že jsem slyšel správně :-)

Pěkná fishka, na první fotce vypadá, že má nehorázně velký ocas, ale to bude nejspíše kombinací zvolené ohniskové vzdálenosti na foťáku a umístěním ryby (na druhé fotce vypadá ocas o dost menší).
A lapil jsi ho teda ty anebo kamarád na prvním snímku? Já slyšel, že si tam "vylepený" jakože na dovolené se svojí přítulkou :-)

borecrybář - Profil | Po 25.6.2012 13:23:08

Fishky >> já to jen tak skusil porovnat, vzhledem k tomu co je vlastně horší. Obojí je extrem, ale většinou se tady šije do bivakářů (a to ať jsou či ne CHaP) no já pár takovejch prásknul a stejně nic, vesele si čapou svých x kapříků denně a ládujou to do chat či igelitek. PČR ti řekne že tam nepojede a MO s tím nic neudělá. Už to vpodstatě vzdávám a těším se až bude u vody hromada dobrejch rybářů.

kuBITCHek - Profil | Po 25.6.2012 13:16:26

meteor >> tutlám to.... :-)))) víš jak je to..první záběr po 2,5 hodinách od náhozu a zrovna taková potvora......

Fishky - Profil | Po 25.6.2012 13:14:09

borecrybář >> pytláctví stojí malinko mimo tuto debatu. Zda někdo chytá C&R či ryby bere, o tom lze diskutovat. Pokud však někdo bere 10 ryb denně a ty o tom víš, tak tam diskuze není možná a všichni víme která bije, tam voláš PČR a debata zde je už jen mlácení suché slámy. Pytlák není protipólem C&R, pytlák je druhou stranou mince nás všech.
PS: masař je právě ten "magor co bere vše co vytáhne", jenže právě v rámci RŘ.

borecrybář - Profil | Po 25.6.2012 13:06:41

jurasoft >> třeba jen proto že ty nechceš být jako oni? neřeším co bylo i když mám za to že právě těch 40 let toho že nic není nikoho a je vše vlastně všech, nás naučilo neřešit mnoho špatného okolo nás a bude teď dloho trvat než si lidé uvědomí že to správné není. Každá doba a každé prostředí má něco pozitivního a něco negativního, jen jde o to jak si to kdo přebere v hlavě a jak se k tomu postaví. Je to všude a ne jen v rybařině, ale ta se nás všech zde dotýká asi nejvíce.
já se snažím vše pokud to jde řešit správně a dle norem a řádů, vím že je dost podvodů a hodně je nahraně všeho, jen nechci být tím kdo bude to prase! Zatím mi to vychází a snad dle toho vychovám i své potomky.

jurasoft - Profil | Po 25.6.2012 12:59:08

borecrybář >> na základě morálky o jaké píšeš a já souhlasím nastavili mocní tohoto (a nejen tohoto) státu precendens, že kdo nekrade okrádá rodinu. Dřív za socáče to bylo heslo které neznamenalo nic oproti současnosti. Podvádí státníci, manažeři nadnárodních bank, doktoři, kněží..ti kteří by měli být vzorem a dávat příklad. Proč bych pak já jako obyčejný člověk měl být zdrojem cnosti když např. katoličtí kněží byli pedofilové, pracháči po dopravní nehodě si můžou dělat co chtějí a nikdo na ně nemůže, státníci kradou jako straky a nikdo na ně nemůže ?

borecrybář - Profil | Po 25.6.2012 12:49:00

meteor >> jo tak s tím zpřísněním postihů a kontrol by to bylo fajn a asi by to bylo nejlepší řešení, ale zase také prostor pro korupci a kamarádíčkování. Možná profi RS a hlavně jí dát nějaké pravomoce. Já se nechtěl a ani nechci zastávat porušování RŘ, sám se snažím vždy dodržovat pravidla a nechci se nějk nikoho zastávat, jen jsem poukázal na to že se pořád propírá jedna sorta rybářů a jedno porušování RŘ, ale nikdo neřeší to ostatní co se děje, jo úpadek morálky v této zemi je hroznej a bude to dlouho trvat než se to spraví

borecrybář - Profil | Po 25.6.2012 12:45:50

Fishky >> no extrem je vše a já nejsem ten kdo by nebral, beru si za rok kolem 10 ryb. Je mi jedno pokud někdo bere rybu, ale ať nebere i 8 a více kusů za den a k tomu i dravce v hájení. To je hnus.
PS nikde jsem nepsal masař

borecrybář - Profil | Po 25.6.2012 12:44:25

jurasoft >> jo tak to znám také

meteor - Profil | Po 25.6.2012 12:18:05

borecrybář >> všechno souvisí se vším :-)

Proč vaše MO přechází nepravosti proti RŘ? Nejspíše proto, že se tam všichni navzájem znají a třeba i ti MO činovníci nehrají úplně podle pravidel. Nicméně pojďme dál: to, že se nepravosti přecházejí, se samozřejmě všeobecně ví... jaký to je příklad pro nové rybáře? Špatný - je jim ukázáno, že se na RŘ sere... kontroly RS a postihy jsou úsměvné, tudíž ti vlastně nic nehrozí. Pokud nemáš nějaké morální zásady, můžeš si dělat (téměř) co chceš. Bohužel.
A to si ještě vem, že takový Karel Nikl se porušováním RŘ veřejně chvástá a dělá si reklamu... to je ale "prima" vzor zejména pro mladé, stejně jako Jakub "cobychneudělalprorybářskoušou" Vágner... ať si jezdí po soukromých vodách a je vymalováno. Ale to ne... soukromáky fuj, hurá na svazovky. A ještě se ohání J"moderními trendy EU" (Karel Nikl)... zajímavé, že nezmínil povinnost vzít od vody každou mírovou rybu, jak je to v Německu :-) a o tom to je: lidé si vybírají akorát to, co se jim hodí - a co se jim nehodí, to raději vůbec nezmiňují. Nejlépe chytat 25 hodin denně na 10 prutů a zavážet to parníkem...

Povolení nonstopu a zavážení nic nevyřeší, pouze to otevře další "netušené" možnosti lůze (řekl bych). Lidi by chtěli mít všechno (v tomto případě nonstop a zavážení), ale nejsou schopni se uskromnit / podřídit RŘ.
Řešením je právě v tom, že lidem všechno zakázeš, nastavíš vyšší postihy a budeš toto schopen účinně "vymáhat". Pokud chybí morálka, nic jiného (než zákazy a omezení) holt nefungují.

PS: o bivakování není v RŘ ani zmínka a RS toto postihovat nemůže... bivakování může postihovat PCŘ a myslím, že i MP...

Fishky - Profil | Po 25.6.2012 12:14:14

borecrybář >> jen jeden extrém není dobrý - ten ve videu. Malinko bych si dovolil Tě opravit, masař je sice svým způsobem "pako", co bere rybařinu jako levný zdroj rybího masa, na druhou stranu je to protiváha svazovému způsobu hospodaření. Ve svazu se nikdo neptá, zda bereš ryby ty či tvůj parťák nebo je za vás dva C&R příznivce bere masař Pepa. Svaz prostě nasadí a tím to končí - kdyby masař Pepa nezakročil a na revír by chodili jen C&R týpkové, tak za rok, dva, pět... let, by ve vodě byl přehršel malých černých kapříků, co by nerostli a časem by celý rybník vychcípal na nedostatek kyslíku. Je to jen matematika - pokud svaz na jedné straně "nasazuje" ryby, pak na druhé musí někdo ty ryby odnášet, čím víc je C&R příznivců, tím víc musí být "masařů", aby to vyprůměrovali. Nic víc v tom není. Masař může chytat naprosto v souladu s pravidly a do puntíku je dodržovat, navíc nikoho neomezuje a dělá kaprařům velkou službu redukci (z logiky věci vesměs nechytá velké ryby, ale malé), přesto ho "kapraři" nemají rádi. Kaprařině přitom jako takové škodí "neuvědomělí" kapraři, tj. naprostá většina ze zde přítomných (ano čtete dobře), takže takové to "proč bych nechytal přes noc, proč bych nezavážel, proč bych si tam nezakrmil když se to nesmí" vždyť já pouštím... no a výsledek je ten, že pak třeba na D6 bez toho abys taky neporušoval řád prostě nezachytáš. Sedneš si vedle party jako na videu a můžeš se jen smutně koukat a přemýšlet co jsi za nemehlo, když oni chytají a ty ne. Přitom v tom žádný zázrak není, je to jen o přístupu. Chceš si pohodově zachytat v rámci pravidel = chytíš prd. Oni chtějí zachytat za každou cenu a podle toho i jednají. Výsledek je takový, že klidová zóna se z "dohozu" posouvá mnohem dál a ti co chytají na odhoz jsou rázem bez ryby... Když někdo nebere ryby, ještě to tedy nemusí ani náhodou znamenat, že neškodí právě tvému způsobu lovu. Smutné je, že si to tu málo kdo uvědomuje...

jurasoft - Profil | Po 25.6.2012 12:11:09

borecrybář >> přesně tak..kamkoliv přijedu k vodě narazím na kolonie chat kde skoro každá má rovnou u vody připevněnou nějakou lavičku či sedačku z autobusu, zabetonované vidličky a udírnu za zády...ale nedej bože abych si někde v ústraní postavil biwak...

borecrybář - Profil | Po 25.6.2012 12:05:29

meteor >> já nikde nenapsal masař, tedy pokud vím. Já napsal jen jako rybář. Vzhledem k tomu že v mém okolí se nepravosti proti RŘ docela v klidu přechází a to i ze strany MO, teď mluvím právě o těch chatařích a jiné smetánce, kteří berou úplně vše a to je dle mého mnohem horší záležitost než když přijede slušnej rybář, někam do křoví schová bivi (v rozporu se zákazem) a zaveze si lodičkou montáže někam do světa. Je to jeho věc i když proti RŘ, ale většina z nich které tady potkávám nedělají bordel, míst perfektně uklizené a hlavně s rybou zachází šetrně. Vím že zajisté není správné zde na veřejném portálu ukazovat jak se porušuje RŘ, ale zase na druhou stranu se z mého pohledu nedopouští ničemu špatnému proti přírodě. Naučit někoho dodržovat míru ryb a doby hájení je složitější než povolit všude nonstop. Pytláka kterej za den zmasakruje i 8 kaprů a okamžitě to dává do tašky a nebo to rovnou odnáší do chaty moc nechytí, ale na bivakáře si každej došlápne jen proto že tam je pořád, nikdo už neřeší zda má okolo sebe uklizeno a místní Franta má okolo sebe bordel a doma od rána nezapsanejch 8 ryb. Obojí je extrem, ale problém porušování se dá řešit jednoduše, povolit nonstop, zavážení (třeba jen malou lodičkou) a je po problému s tímto (záměrně nepíšu povolení bivi vzhledem k tomu že je to na vlastníkovi pozemku a tp) jak ale naučíš prasata k přírodě a našemu koníčku (berou nad limit, nedodržují hajení atp) aby se to odnaučili? to tak jednoduché asi nebude :((

meteor - Profil | Po 25.6.2012 12:05:20

kuBITCHek >> OT: čau draku, taky by jsi se mohl pochlubit svými úlovky (úlovkem). Slyšel jsem z důvěryhodného zdroje, že prý jsi si zvednul osobáček na svazové vodě... a fotky / zápis nikde :-)

Červené karty: M@1r, Apollo444, šmudla007