O pytlácích a jiném hmyzu…

Diskuse k mini článku O pytlácích a jiném hmyzu…

Autor diskuse: Hellfish - Profil , 5.5.2012

V případě nálezu rybářských prutů nahozených evidentně přes "čáru", které jsou bez zjevného dozoru provedete :

A) test ohebnosti přes koleno18%

B) zanedbanou údržbu navijáků4%

C) obohatíte se rybou na konci a vybavením54%

D) děláte jako že se Vás to netýká7%

E) zavoláte RS nebo PČR7%

F) nahodíte poblíž, protože tam bude určitě "hot" místo se zakrmením4%

G) počkáte na majitele a vmetete mu neoprénovou rukavici do tváře7%

Od 10.5.2012 hlasovalo 28 čtenářů.

Rytíř - Profil | Út 8.5.2012 14:47:48

kakr >> mě napřiklad zarazilo,že když se napsal dotaz na radu,tak nebyli schopni(nebo nechtěli) odpovědět na to,proč se neudělá to aby stráž z krajskou působností mohla třeba kontrolovat na Orlíku.Připadá mě,že jim je to úplně fuk co třeba tam konkrétně se děje a jde jim jenom o peníze z povolenek,tudíž čim víc platících členů at už chytaj jak se jim chce. Z povodí odstranili už hodně boud,černých polostaveb v lese,hausbotů na březích co jsou typu vojenských pontonů na podvozku ale to není práce svazu ale jak píšu povodí vltava.

mipa - Profil | Út 8.5.2012 14:39:49

kakr >> byla zde položená otázka a já na ni jen reagoval a konstatoval danou situaci - NEplakal ...... a co ti vadí na mém projevu ? ... vždyť není uráživý a ani nenapadá ... těch Déček, vykřičníků a závorek se neboj - nekoušou ... ale když myslíš, tak ti je příště nepošlu ! ... jinak vše OK ....

kakr - Profil | Út 8.5.2012 14:34:13

mipa >>
Plakat na MRKu, že je vše špatně je také řešení.
Bez Déček ,vykřičníků a závorek.

mipa - Profil | Út 8.5.2012 14:28:35

kakr >> to jo, to by bylo asi jedno z řešení ... jenomže to bych pak musel udělat "zkoušky" potravinářské inspekce ... dopravní a kriminální policie ... stavebního úřadu a bůh ví čeho ještě, protože tam všude jsou velké problémy a já , jako jedinec nevím kam všude skočit a hlavně za koho zaskočit .... tak to hlavní asi zůstane zas na svazu a stávající RS a na jejich přístupu k jejich řešení .... a na ostatních orgánech .... !!! ........ nejsem Batman, abych spasil svět ... :D-))))))

kakr - Profil | Út 8.5.2012 14:17:03

mipa >>
Co ti brání udělat zkoušky a získat placku RS? Hned bude kontrol více.....

mipa - Profil | Út 8.5.2012 14:13:44

Rytíř >> souhlasím ... co nejvíc povolenek a mohl se kasat, jak že velkou má tu členskou základnu ... jak že je to velká organizace ... ale o bordelu mlčí .... a nebo dělá, že o něm neví a "bude to celé monitorovat" ...... !!!!!!!!

Rytíř - Profil | Út 8.5.2012 13:51:10

mipa >> tak s tímhle taky souhlasím.
začínám nabývat dojmu, že to tak nějak přestává kompetentní lidi a orgány zajímat a těch pár čestných dole nic nezmůže a ať předvedou co umí

Připadá mě,že svazu de hlavně o to aby prodal co nejvíc povolenek.

mipa - Profil | Út 8.5.2012 13:21:42

Hellfish - >> Ročně absolvuji tak 80-130 vycházek k vodě .... a za rok mám průměrně 2-3 kontroly od RS, což je podle mě dost nedostačující !!! To je jedna stránka mince ..... druhá je ta, že se u nás čas od času provádí kontroly ve spolupráci s Městskou policií a to hlavně v noci, kdy končí povolená doba lovu a nejvíce se porušuje RŘ, včetně pytlačení ... Výsledek je takový, že o této "přepadové akci" vím několik dní dopředu a tak se ptám ....... jak je to možné ?... utajená přepadovka co má řešit "nápravu" RŘ? ... asi zas tak utajená není :-))) ... a to jen pro to, že existují kamarádi kamarádů a ti to řeknou svým známým a taky kamarádům a tak se nám boj s nešvary nějak nedaří, pytlačí se a porušuje o 106 ... a začínám nabývat dojmu, že to tak nějak přestává kompetentní lidi a orgány zajímat a těch pár čestných dole nic nezmůže a ať předvedou co umí ... :D-))))))))))))))))))))))))) To je jenom jeden pohled na boj s pytláckým hmyzem ................

Rytíř - Profil | Út 8.5.2012 12:26:55

Vendys 65 >> tohle dělaj běžně.No nevim,spíš bych řek ta RS ve větší míře.Hodně lidí už celosvazovku má.V tom je zas problém co by si různé organizace dělali za naschvály,kdyby tam třeba platila jen extra povolenka a to je na velké spekulace.Ale kdyby si vedle nich sed rybář a oni by věděli,že to může být RS tak si myslím(můj názor),že by to i vypadalo drobet jinak.

malamut - Profil | Út 8.5.2012 12:23:15

Hellfish - >> ono je to těžký, když v rybářství pytlák Nikl nabádá k porušování pravidla o denní době lovu, stejně jako Krása na svém vědru tvrdí, že porušovat zákon je legální (není zločin = je legální), to si pak člověk přizpůsobí i jiné odstavce RŘ k obrazu svému, dle toho, jak zrovna potřebuje. A myslím, že je lepší, když rybu upytlačí našinec a člen Svazu, než nějaká svině z Ukrajiny či jiné části Asie, případně odjinud.

Vendys 65 - Profil | Út 8.5.2012 12:18:08

Rytíř >>
No možná kdyby na Orlíku neplatily všechny povolenky,ale jenom celosvazovka a nebo místní tak by se to možná trochu sklidnilo od nájezdu masařů.Něco na tom je,že je to velká voda a nestačí se to tak často kontrolovat a proto si myslím,že plno rybářů na to hřeší,že je nikdo nekontroluju.Když jsem tam byl minulý výkend tak naproti v zátoce byli chasníci co měli nahozeno nonstop,postavený bivaky a rozdělaný oheň a nic neřešili.

Rytíř - Profil | Út 8.5.2012 12:07:52

Vendys 65 >> operuje hlavně na Otavské větvi,to je jeho domovina.Parkrát jsem ho viděl i na Vltavě ale to opravdu málo.Ta hrstka lidí co tam kontroluje na tak obrovské ploše dlouhé cca 60kiláků,to je jak jít na divočáka se špuntovkou.No bohužel v poslední době co koukam,tak těch ryb do vody moc nejde a každej(skoro)tam jede s úmyslem tu rybu odvézt za každou cenu.Jak říkam a není to jen můj názor,ta rozšířená působnost RS by tam pomohla.Třeba naše jihočeská povolenka platí i na Orlík at chytam na začatku třeba na Jistci nebo u hráze což už je jiný kraj,tak v čem je problém se stráží v tomto směru,tak to mě hlava nebere.

Vendys 65 - Profil | Út 8.5.2012 12:01:09

Rytíř >>
Čauves,o panu Řezníčkovi jsem slyšel,vím že dělá na Orlíku,ale za tu dobu co tam jezdím jsem tam porybného nezažil a je pravda co tam někdy vidím to my hlava bebere,každý bere rybařinu trochu jinak.

Rytíř - Profil | Út 8.5.2012 11:53:51 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Vendys 65 >> zkus příšte zavolat tady.Probém třeba orlíka je podle mě taky v tom,že tam nemohou kontrolovat RS s krajskou působností,to by tako hodně Orlíku prospělo.Všichni tyto "lovci" dobře ví kdo je tam může kontrolovat.Ono by to vypadalo jinak,kdyby hrozila možnost,že rybář kousek od nich,nebo na druhém břehu,na lodi může být RS.Člun z dálky už slyší každej,sice něco málo načapaj ale toto je mizivé procento než kdyby tam mohla kontrolovat stráž co jsem psal.

http://www.rybsvaz.cz/?page=rada/foto&oddeleni=rada​_crs&adresar=sekretariat&usek_cinnosti=Hospod%E1%F8​sk%E9%20odd%EClen%ED&funkce=spr%E1vce%20st%F8ediska​%20%8At%ECdron%EDn%20na%20%DAN%20Orl%EDk,%20z%E1stu​pce%20hospod%E1%F8e%20na%20%DAN%20Orl%EDk&titul_pre​d=&jmeno=Jaroslav&prijmeni=%D8ezn%ED%E8ek&titul_po=​&foto1=foto_408_1.jpg&telefon1=382%20289%20160&tele​fon2=&mobil1=606%20925%20186&mobil2=&email1=stedron​in@rybsvaz.cz&email2=&profil=

Vendys 65 - Profil | Út 8.5.2012 11:39:08

Ahoj,o čem píšeš jsem taky zažil na orlíku.Jezdím tam na chatu,minulou sezónu se tam natáhli taky rádoby rybáři,přes noc nahozeno co šlo,na rybičku,položenou atd. Po třech dnech nemohli ani vytáhnout sak jak byl plný,co na háčku do do saku,mě schází asi tvoje odvaha někomu sbalit jeho pruty.

Kopytoo - Profil | Ne 6.5.2012 14:22:36 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Já osobně jsem ještě naštěstí nebyl svědkem podobného jednání, jaké zde uvádíte, ale drzost a neúcta k cizímu životu některých zhovadilých lidí mě dost s.re.

Mám nějakou představu, jak bych se v podobných případech asi zachoval, bohužel tento postup nelze zcela aplikovat ze strany většiny obyvatel.

Každopádně věřím tomu, že je vždy prostor a možnosti jak se v podobných případech zachovat.

Mně jako osobě nezúčastněné by velice pomohly telefonní kontakty na někoho v daném revíru, kdo by mohl vyrozumět člena RS nebo jinou oprávněnou osobu, která by se na místo dostavila. Myslím si, že mé svědectví ( nejlépe svědectví více lidí popř. fotodokumentace ) pro rozhodnutí RS stačí a i kdyby ne, už jenom to, že se věc na místě řešila - nebyla bez povšimnutí, je jakási výstraha pro daného „ rybáře“. Jednání takovýchto lidí je ve většině případů totiž důsledkem toho, že zde chybí, nebo je nedostatečná, kontrola a následný trest za podobné jednání. Tímto mám na mysli oznamovat jednání, které OPAKOVANĚ a HRUBĚ porušuje rybářský řád, nerad by se dočkal toho, jak na mě rybář sedící na vedlejším fleku volá RS, protože si nevšiml, zda mám podběrák. Jak už jsem víše uvedl, jednání těchto lidí je posilováno faktem, že nebyly ze takovéto jednání potrestání, další věc, která toto jednání podporuje, je nevšímavost ostatních lidí a tím pádem ztráta obavy z negativní reakce okolí.

V dnešní době je bohužel potřeba hledat i jiná řešení, než oznámení věci na policii, ta je v současné době na tom stále hůř a hůř, neboť po všech těch reformách a zásahů ze stran našich odborníku, není policie schopná plnit všechny úkony, které plnila dříve.

Z těchto důvodů je volání na místo PČR , kdy jedna hlídka zabezpečuje půl okresu, neefektivní , policista na lince 158 bude mít tendenci věc tzv. rozchodit, neboť hlídka plní akutnější případy. Tím zde nechci naznačovat, aby se lidi báli o tomto vyrozumět PČR, v případě těch ukrajinců, jak uváděl redy, je to na místě, už jenom pro to, že to jsou příslušníci cizí země a je jich na místě více, v neposlední řadě taky proto, že o součinnost žádá RS.

Současná legislativa pohlíží na uvedené jednání jako na přečin pytláctví podle § 304 tr. zákoníku, ale jen v případě, že hodnota ryb je nikoliv nepatrná, takže od 5.000,- Kč. Já osobně bych si stál za tím, aby se na místo hlídka dostavila, jedná se o podezření z přečinu, i když nevím, jestli něco už ulovil, už jenom to, že měl ruce od krve, nasvědčuje tomu, že se tam nebyl kochat přírodou. Policie, pokud se nenecháte odradit a bude se dožadovat hlídky, musí v dané věci konat, už jenom z principu oficiality.

Obávám se, že intenzita o počet těchto zhovadilců bude stoupat, je proto na čase, abychom si začali všímat více svého okolí a nepřipustit ostatním, aby drancovali to málo, co nám zatím ještě zbývá, v opačném případě se bojím doby, kdy si zachytáme pouze na soukromé vodě a to za nemalý obnos.

redy - Profil | So 5.5.2012 9:36:55

Jednou při kontrole revíru naše rybářská stráž přistihla muže s Ukrajiny jak loví v době hájení na pstruhovém revíru a ještě na žížalu a samozřejmě bez povolenky.Po kontaktování policie se policista zeptal jaká vznikla škoda.Jelikož u muže nebyla nalezena ryba, ale měl ruce evidentně od krve se s tím policista nemínil ani zabývat.Něco jako pytláctví ho ani vůbec nezajímalo.Do toho se objevilo dalších 5 kamarádu z Ukrajiny.Naštěstí vše dopadlo v klidu, báli se, že bude přivolána policie.Která teda nechtěla ani přijet:-).Dopadlo to tak, že se to vyřešilo domluvou.Rybářská stráž měla také obavu ze msty od Ukrajinců.Myslím si, že by pravomoc RS měla být větší, nebo alespoň spolupráce s policií lepší.Jinak za chvíli můžeme chytat všichni bez povolenek a kdykoli se komu zachce.Redy

rybomil - Profil | So 5.5.2012 9:11:11 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Hmm, dobrý.
Na Lužnici když chodím pozdě večer, nebo brzy ráno vláčet, mohl bych sebrat tak 5 - 10 klacků za sezonu, zcela běžná záležitost u chatařských osad. Proto tam ani většinou nejdu, bo dravci tam z těchto důvodů a silného místního ryb. tlaku moc nejsou.
Jednou jsem volal kvůli tomu na PČR do Bechyně, první co chtěli vědět : Jméno Příjmení rodné číslo, bydliště, kde jsem to našel, kde jsem právě teď , kde jsem ubytovaný. po asi 2 minutách vyslechnutí toho , co musím sdělit a mám udělat jsem policistu velice, ale velice nemile poslal do zadele .

Fil@s - Profil | So 5.5.2012 9:04:13

Bohužel toto není k vidění jen na Slapské přehradě. Zažil jsem to i na Vranově.

€mo - Profil | So 5.5.2012 8:53:53

No z mojej strany pochvala a obdiv za odvahu.