Letos vysadíme úhoře za 2 000 000 Kč

Autor diskuse: foxxx - Profil , 29.3.2012

Starc55 - Profil | Út 3.4.2012 9:37:22

AntonM >> To právo jsem myslel tak trochu ironicky, protože se mě taky nelíbí, že ze svazových revírů mizí nenávratně až moc ušlechtilých ryb. Někteří si to rybářské právo vysvětlují tak, že co má míru, je jeho. Na revírech MRS si smí lovící ponechat 1 ks. kapra denně. Nemyslím si, že toto opatření nějak výrazně přispělo k zachování většího počtu ryb v revírech. Spíš to svádí k podvádění a k ponechání si druhého kapra a hurá od vody.....

AntonM - Profil | So 31.3.2012 11:13:51

Dodlinka -

Sahat "lůze" na kapra?

Tak to si pěkně odskáčeš.

Vždyť na něj mají ze zákona právo!

Starc55 - Profil | Pá 30.3.2012 18:13:42

Dodlinka >> Myslíš pouze členy ČRS? U nás v MRS snad ani lůza neexistuje. Pořád ovšem nevím co si pod ne zrovna hezkým pojmem lůza představuješ. Jestli to jsou obyčejní normální rybáři jako jsem i já, tak ti rybařinu milují a když si občas nějakou tu rybu ponechají, tak na to mají ze zákona PRÄVO.

PYTLAKS - Profil | Pá 30.3.2012 17:08:57

Dodlinka >> tak lůza je u tebe ta co bere ryby?vysvětli,nebo kdo?

Dodlinka - Profil | Pá 30.3.2012 16:54:30

Starc55 >> Bohužel většinu členské základny rybářského svazu.

Venca888 - Profil | Pá 30.3.2012 16:41:42

Starc55 >> i když teď na tý stránce, co poslal hraji vidim, že nabízej cenu v jenech, takže to asi bude krapet jinak. Spíš je na to asi uvalený nějaký exportní clo, protože ta cena je vskutku slušná... (14470 EUR/kg)

Starc55 - Profil | Pá 30.3.2012 16:25:45

Venca888 >> Rozumím dík.

Venca888 - Profil | Pá 30.3.2012 15:25:07

Starc55 >> zákaz vývozu mimo EU.

hraji - Profil | Pá 30.3.2012 15:23:13

Starc55 >> tady se podívej, jak to funguje.
Tato firma dodává úhoře k nám.
http://www.glasseel.com/

Starc55 - Profil | Pá 30.3.2012 15:19:23

Venca888 >> Ano, souhlasím. Ale když je zákaz vývozu a k nám se dováží, tak to je nějaká výjimka? Nejsem znalec této problematiky a rád se dozvím něco nového. Dík za reakce i v šem ostatním. Vím , že nám EU v této oblasti zatím nic nezakazuje.

Venca888 - Profil | Pá 30.3.2012 15:02:22

Starc55 >> mýlíš se - od roku 2007 platí zákaz vývozu úhořího monté.
A nikdo nikomu nic nezakazuje. Jen nebude EU z fondů na záchranu úhoře přispívat na vysazování do lokalit, odkud nemá šanci vrátit se tam, kde se množí. To mi přijde vcelku logický...

Franta H - Profil | Pá 30.3.2012 14:58:15

Starc55 >> Černé moře, do kterého se vlévá Dunaj, jehož povodím je i část české republiky, je geologicky podstatně mladší než Středozemní moře. Vzniklo prolomením (spíš přetečením stoupající hladinou ČM) Bosporské úžiny před skoro 8000 lety. Do té doby bylo odděleným jezerem. Úhoři tedy nemohli tudy táhnout do dunajského povodí. Středozemní moře jim ale bylo přístupné už 5 milionů let před tím.
Úhoř tedy opravdu nemohl proplouvat do Dunaje. Tu bosporskou hráz nepřelezl už pěti miliony let.

hraji - Profil | Pá 30.3.2012 14:54:54

Starc55 >> ale ty máš špatné informace, EU nám nic nezakazuje, jen nám na to nedává dotace.

hraji - Profil | Pá 30.3.2012 14:53:45

siri >> Řecko je v pohodě, problém je pravděpodobně Bospor a Dardanely, z Řecka je do Černého moře ještě kus. Do Středozemního moře se může nějaký okrajový proud Golfu dostat, do Černého moře ne. Stejně tak se Golfský proud nedostane do Baltu

kakr - Profil | Pá 30.3.2012 14:52:07

Starc55 >>
Nevíš, co je neviditelná ruka trhu????

Starc55 - Profil | Pá 30.3.2012 14:49:30

Mě se nelíbí to, že při tahu úhořího monté do evropských řek včetně Anglie dochází k masovému odchytu monté, které není určeno k následnému vysazení do řek, do kterých se již přirozenou cestou nedostane, ale končí ve vybraných restauracích celého světa jako největší lahůdka a delikatesa. Zde EU nezakročí a nám za chvíli budou nejen nařizovat omezení lovu, ale dokonce nám ho budou zakazovat. Toho bych se nechtěl dožít.

siri - Profil | Pá 30.3.2012 14:44:56

hraji >> Ale treba minimalne do Recka se urco dostavali svepomoci, bo G. Durrel popisoval jejich tah na Korfu v mezivalecnem obdobi...

hraji - Profil | Pá 30.3.2012 14:40:40

siri >> já nevím, nejsem ichtyolog a nikdy jsem se této problematice nevěnoval. Mám tendenci věřit odborníkům. Vycházím z toho, že monté je k evropským břehům přinášeno Golfským proudem, tedy logicky Francie a Anglie jako hlavní přístaviště pro monté. Malý úhořík prý není schopen plavat v moři aktivně proti proudům.

kakr - Profil | Pá 30.3.2012 14:39:18

Starc55 - 30.3.2012 13:40:19 >>
Když EU rozhodne, že úhoř není původní druh v povodí Moravy, tak na to vem jed, že není.
V EU je mnohonásobně více chytrých hlav než na MRKu:-))
My v markrabství Moravském jsme se s úhořem vyrovnali, draho nakůpíme a nasadíme, by naši rybolovci věděli, že volaakí úhoři existují.

Ale Čehůni, moc se neradujte, až vám dojde, co po vás EU bude za dotování úhoře chtít, tak se vám ústa protáhnou.....

siri - Profil | Pá 30.3.2012 14:34:45

hraji >> A co severni Morava? Krz Odru to aspon driv snad dat mohli... Naproti tomu takova ostroretka v povodi Labe asi az tak puvodni neni.

PYTLAKS - Profil | Pá 30.3.2012 14:33:47

Saddám >> duháč se taky ve volném prostředí nevytře,má jikry,má mlíčí,ale jikry se u nás nevykuklí,protože tu není nikde stabilní průtok a teplota vody,u nás pán je vychovává v takových uzavřených zkumavkách o velkém objemu vody, a jinak bych těch úhořů vysadil klidně i za dvacet miliónů,protože je to třeba,né kvůli masu,ale druhovému zastoupení a navíc si myslím,že úhoř říční má být ve všech řekách,proto je říční

Netipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Pá 30.3.2012 13:50:19

Saddám >> Tohle by měl umět pan Horák. Já umím jenom Kapří déšť a to ještě díky peticím a LKboys

hraji - Profil | Pá 30.3.2012 13:48:29

Starc55 >> ne, nepodařilo se prokázat, že úhoři táhnou přes Černé moře do Dunaje. Takže ten úhoř asi opravdu není původní.

Saddám - Profil | Pá 30.3.2012 13:45:36

Starc55 >> Na semináři byl Kakr. Tak asi on

Venca888 - Profil | Pá 30.3.2012 13:44:32

Starc55 >> to právě ne, protože do Černýho moře úhoř netáhne. ˇuhoř je původní jenom ve vodě, která teče do Labe

Saddám - Profil | Pá 30.3.2012 13:41:49

Netipa - poslední hrdina MRKu >> Hele a neuměl bys třeba ,,okouní smršť " nebo ,,parmový tajfun"?

Starc55 - Profil | Pá 30.3.2012 13:40:19

Níže někdo psal o tom, že EU rozhodla o úhořovi, že je na Moravě nepůvodní druh. Přece úhoř se dostával z moře Dunajem a Moravou až k nám, dokud neexistovaly přehrady ovšem. Ví někdo více nebo umí vysvětlit neznalému ?

Netipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Pá 30.3.2012 13:35:42

Saddám >> Já nevím, proč si všichni myslí, že jen tak plácám prázdnou slámu a mluvím do větru. Když něco řeknu, tak to platí. Kapří déšť je skutečný a jsem rád, že jsi podal důkaz

Saddám - Profil | Pá 30.3.2012 13:23:46

Starc55 >> Máš pravdu a Plzeňáci taky. Úhoř je naše a nádherná ryba a do našich vod tento dravec prostě odnepaměti patří. Navíc s dotací od EU, prostě paráda. V loni se v množství předtím nebývalém vysazoval i ve VČÚS, také s dotací.

Starc55 - Profil | Pá 30.3.2012 12:58:26

Otázku šlechtění jednotlivýcg druhů ryb a rychlení plůdku ryb jste si již vysvětlili, tak bychom se mohli vrátit k danému tématu - úhoři. Šlechtění a rychlení by mohlo být docele zajímavým tématem na jinou diskusi. Třeba ji někdo otevře. Já na to nemám.

Saddám - Profil | Pá 30.3.2012 12:31:34

PYTLAKS >> pokud má podmínky tak ano. Amur je závislý na umělém výtěru.

Venca888 - Profil | Pá 30.3.2012 12:25:24

PYTLAKS >> pstruh duhovej taky neni biologicky původní druh v ČR... stejně jako amur