Bahno z vyčištěné Luhačovické přehrady udělalo z pole „měsíční krajinu“

valsum - Profil | Čt 15.3.2012 23:32:41

Ahoj, necet sem vsechny reakce a mozna napisu uz jednou napsane,ale ja mam skusenost s cistenim rybniku sam sem jich nekolik odbahnil,pravda rybnik je rybnik a prehrada je prehrada,ale bahno je vesmes podobne,a muzu vam rict ze onej zemedelci mneli velky zajem.Nechali si ho navest na jedno misto,pak to nechali rok odlezet a pak to rozmetadlama navozili na pole v male vrstve a uspech byl paradni,tak myslim ze by to fungovalo i z bahnem na skladce na poli kam to navozili nakladaky z prehrady.Vlk se nazere a koza je cela co myslite.

nofish - Profil | Ne 4.3.2012 10:49:18

Jovánek >> hoj. Hele já mám jenom zběžné informace. Ale kamkoli šlo bláto na pole tak byli spokojení. Ono aktivní vrstva je těch dese, patnáct, dvacet centimetrů. Ale nebude to tím, že v těch nižších vrstvách ty živiny taky ještě jsou i když ne třeba v takovém množství, jenže vlivem tlaku už neprobíhá výěna plynů a látek s vodou a tím pádem to bláto změní svou charakteristiku? Prostě živiny tam sice jsou, ale nemůžou se dostat do vody. Asi taky bude záležet na době po jakou se vrstva tvořila. Někde je půl metru za čtyřista let, jinde půl metru za dva roky vlivem splachů z polí (v lovišti myšleno).

CarpHouser - Profil | Ne 4.3.2012 9:58:18

Jovánek >> To jako kdybys bral jen svrchní část hnoje / kompostu a to co je 2m dole, prakticky bez kyslíku, bys tam nechal :o) Živiny neumřou, živiny zůstávaj, aj v té 2m vrstvě bahna :o)

CarpHouser - Profil | Ne 4.3.2012 9:56:18

nofish >> Tak s tím rozborem je to jasný, bez toho dnes ani ránu. Mnohdy jsou kontroly potřeba, jsou ale případy, kdy je to jen buzerace pěstitelů a výrobců.

Jovánek - Profil | Ne 4.3.2012 9:43:05

Přemas >> CarpHouser - 4.3.2012 8:04:35 >> Ano. Jestli se na pole ale odveze jen ta svrchní vrstva bahna,pak to může být účinné. Pak ale nevidím jen kvůli těto vrstvě odbahnit rybník. Ty sedimenty větších vrstev jsou bez živin.

nofish - Profil | Ne 4.3.2012 9:39:05

Přemas >> CarpHouser - 4.3.2012 8:02:25 >> těžké kovy nebyly ale jsou a budou. Jen si vezmi odkud se jich největší část dostala do přírody. Ano byla místa kde se vyskytovaly přirozeně, ale ...
Taky vím co umí bláto z rybníka, ale to je o tom i jaké bláto. Rozdíl je "uleželé" bláto a rozdíl je řídké, vzniklé rychlými splachy z polí. Jako souhlasím s tím že bahno ten pozemek zúrodní to rozhodně, ale zase když tam v něm dotáhneš těžké kovy a ty se pak projeví dále při rozboru tak je to velký problém. Nezažil jsem nikdy zemědělce co by to bláto nechtěli. Zažil jsem jenom ty co ho nechtěli bez rozboru, právě kvůli tomu aby neměli problémy.

thc123 - Profil | Ne 4.3.2012 9:32:26

Přemas >> CarpHouser - 3.3.2012 16:27:16 >> lidi nedržkujou, to stát a zákony, jako vždy :-( Lidi by byli v pohodě.

CarpHouser - Profil | Ne 4.3.2012 8:04:35

Jovánek >> splavená orná půda (humus, listí atd.) se usazuje na dně rybníka, takže ta vrstva může být klidně i 2metry, aj více. Ono taky záleží na množství které se na to ono pole vyveze ...

CarpHouser - Profil | Ne 4.3.2012 8:02:25

nofish >> Těžké kovy byly, jsou a budou. Prakticky v čem dnes nejsou. Není pole jako pole a není půda jako půda. Někde není třeba a někde nepomůže ani neředěná močka, aby něco rostlo (jíl, červenice, pískovice atd...) Jako školou zemědělskou znalej, vím co umí za divy bláto z rybníka :o) PS: samosebou pokud to nebude bahno z odpadního jezírka nedaleké chemičky, to sice taky udělá divy, ale z toho by měl radost tak akorát David Lynch :o)

Jovánek - Profil | So 3.3.2012 16:52:08

Přemas >> CarpHouser - 3.3.2012 16:27:16 >> Možná bahno zúrodní půdu, ale jen to aktivní bahno. To bývá tak do deseti cm. Pod ním je jen bahno,které nemá tolik živin,aby se to vyplatilo. Myslím že lepší je rozstříknout na pole naředěný slepičinec. Oproti bahnu je to rozhodně účinejší.

nofish - Profil | So 3.3.2012 16:31:36

Přemas >> CarpHouser - 3.3.2012 16:27:16 >> nebo těžké kovy v blátě. Taky část kam to vyvážíš může být jeden rok bez produkce než se to vše doladí. Pak taky, nevěř dvojnásobným hektarovým výnosům jen kvůli tomu že je to bláto úživné. Ale jako zúrodnění pole je to dobrá věc.

CarpHouser - Profil | So 3.3.2012 16:27:16

Bahno z rybníka, nejúrodnější půda, dvojnásobný výnos na hetkar a lidi ještě držkujou.

nofish - Profil | So 3.3.2012 16:15:52

Jovánek >> no tak nejaký cejch s vyznačením normované hladiny bys tam mít asi měl. To je to nejmenší, jenže zase. Pokud to chceš správně tak ti to musí zaměřit geodet. Manipulační řád- nevím jak to je momentálně ale bývalo to ne chci/nechci, ale byly vypsány případy kdy ho musíš/nemusíš mít. Do obsádek můžou za určitých podmínek kecat už teď, to máš pravdu. Je třeba vymyslet jak s nimi vym*dat.
Ono si spousta lidí myslí že si udělají rybníček, doufám že takoví tohle čtou aby viděli jaká je to "legrace".

Jovánek - Profil | So 3.3.2012 15:44:59

nofish >> No právě. Teď jsem dodělal nakládání s vodami a manipulační řád nechci. Je to spoustu obštrukcí kolem i během provozu. Jen mi právě řekli,že přeliv je nedostašující. Já si to nemyslím, ale co, ouřada,který rybník nezná a ani ho neviděl,tomu asi víc rozumí. To mně právě nejvíc sere,ta byrokracie. Dokonce musí být v rybníce a stavidle nainstalovaná vodoměrná laťka. Jako kdyby to něco ovlivnilo na nebeském rybníce.POslední dobou je mi z toho ze všeho zle a jednou se naseru a se vším praštím. A to ještě ouředové budou diktovat,kolik ryb budeme moci chovat v rybníce.

nofish - Profil | So 3.3.2012 9:50:33

Jovánek >> člověče nevím, ale to ti řeknou snad oni ne? Já vím, že třeba na opravu výpusti už muselo být stavební povolení, protože řekli že se bude hrabat do hráze a betonovat. To pak samozřejmě znamená projekt, zaplatit pana projektanta atd. Pokud jde o přeliv tak spočítá plochu povodí a vychází se z toho. No a jako bonus teda budeš mít nový přeliv, tak kdo ví, jestli nebudou chttí upravit manipulační řád (máš-li ho).
Poptej se na úřadě, ale raději se moc nevyptávej, abys jim nepřipomenul, že by mohli chctít ještě nějaké další papíry.

Jovánek - Profil | So 3.3.2012 9:10:19

nofish >> musím zvětšit bezpečnostní přeliv,protože podle těch povalečů je nedostatečný. Na to taky musí být stavební povolení?

nofish - Profil | So 3.3.2012 0:21:38

Jovánek >> dodám, napsal jsem to trošku nesrozumitelně. Co si pamatuju tak odbahňovat jako takové můžeš normálně po vyřízení papírů de budou požadovat ty rozbory, ale na zásahy do hráze, nápustních a výpustních objektů atd budeš už potřebovat asi i stavební povolení (co vím, před nějakou dobou tohle chtěli zavádět).

nofish - Profil | So 3.3.2012 0:16:41

Jovánek >> no vidíš :-) tak je otázka jakou dokumentaci po tobě budou požadovat. Ale pokud chceš odbahňovat na základě projektu kde je potřeba snad i stavební povolení (nejsem si jistý na co ne a na co už musí být). Rozhodně ti musí dát seznam věcí co máš doložit aby mohli ten projekt posoudit a tam budou určitě rozbory toho bláta.
Nedej jim pokoj, ať makají povaleči :-)

Jovánek - Profil | So 3.3.2012 0:10:35

nofish >> No,musím ti dát za pravdu. Něco jsem našel,viz odkaz.
Tak se jim tedy do toho moc nechtělo,že to takhle shodili ze stolu a obalamutili mně tím. Hajzlové. Ve středu jdu na ně.

http://www.envigroup.cz/www/aktuality/aktualita-132​.html

MOBIDIK - Profil | Pá 2.3.2012 23:47:22

No jestli je to soukromé pole.....

nofish - Profil | Pá 2.3.2012 23:45:18

Jovánek >> cca 5 a méně let. Opravdu se divím tomu že tě to nenechají vyvézt na pole pokud je to bahno "v normě". Nějak se mi to nezdá.
Stavebňí suť ano, tu oni neradi. Ale zase třeba do polních cest ti co vím dají pokoj pokud v tom není eternit, asfatl a podobné dobroty- ale to jen tak co vím z okolí, pochybuju že by ji jen tak povolili někam navážet.

MOBIDIK - Profil | Pá 2.3.2012 23:40:28

M!ld@ >> m!ld@ - 2.3.2012 23:39:16 >> ano ano je to tak

Jovánek - Profil | Pá 2.3.2012 23:39:54

nofish >> stavební suť se taky automaticky považuje za nebezpečný odpad i bez rozboru. Jak je to dluho,co jsi u toho byl?

M!ld@ - Profil | Pá 2.3.2012 23:39:16

nofish >> boužel, taková je asi praxe v ČR.

nofish - Profil | Pá 2.3.2012 23:36:18

thc123 >> tak nějak :-)

MOBIDIK - Profil | Pá 2.3.2012 23:35:16

no ono to teda jde.....

nofish - Profil | Pá 2.3.2012 23:34:39

Jovánek >> u nějakých těchhle akcí jsem byl osobně. Co vím tak je to tak jak jsem psal. Jestli je to i o úředníčkovi tak to asi může být různé. Podle rozborů bylo bahno ok a šlo na pole. Další bylo ok a šlo na louku.
Asi by ses měl trošku poptat jak to teda je, protože je kravina aby to považovali za nebezpečný odpad pokud se v tom nic nenajde, ne? (když to jinde jde na pole)

thc123 - Profil | Pá 2.3.2012 23:33:27

nofish >> Ty rozbory podle mne (až tak do toho nevidím) fungují jako soudní znalci: Podle jednoho jsi dement a manželku jsi nezabil schválně, dostaneš prášky a musíš slíbit, že to víckrát neuděláš. Podle druhého dement nejsi a půjdeš sedět za vraždu...

nofish - Profil | Pá 2.3.2012 23:30:54

M!ld@ >> víš jak to lze? Nedovolím si tvrdit že se to tak dělá. Ale možnost tu je. Rozbor bahna musí vyhovět určitým limitům na obsah určitých látek.
Teď si uvědom jak tenhle stát funguje, kde žiješ a představ si, jak asi se to dá vyřešit i když tam ty látky najdeš ve vyšších (asi ne nějak extrémních) množstvích...... co třeba jiný rozbor, jiná firma?

Jovánek - Profil | Pá 2.3.2012 23:29:33

nofish >> tím si právě nejsem jist. Jednou jsem žádal o odbahnění rybníka a ejhle, nešlo to. Jen jako likvidace neb. odpadu,ikdyž úrodného.