MRK.cz - stále na rybách - ryby a rybaření

MRK - Stále na rybách

Diskuse k článku: Začínáme s přívlačí III.

Diskuse k článku Začínáme s přívlačí III.

Autor diskuse: Robur ®26.11.2011

Nemůžete zapisovat do této diskuse, protože nejste zaregistrován nebo přihlášen.

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 3 | Vybrat stránku | Starší >> | Konec ]

N jiku2 - ® Čt 12.1.2012 10:45:24
vyborne.to mi zatim staci.uz 2 roky se chystam zacit s privlaci a az ted jsem se tomu dokopal. jinak tem, kteri si rybarinu privlastnuji a mysli si, ze jsou jedini vyvoleni, doporucuji jit do sebe a vzdy na nejaky cas povesit vlaceci prut na hrebik a prenechat vody i jinym, kdyz tedy je nas tam tak mnoho.
N otoš - ® St 14.12.2011 19:35:30
Fishky >> s tou hloubkou je to tak kamaráde: malí dravci se vyhýbají hlubším úsekům z důvodu ataku od většího predátora. Z toho lze vydedukovat, že tam kde je hloubka a berou menší dravci, chybí větší predátor. např. boleni, přes den mně brali menší ale pozor, večer a v noci jsem je již nechytal, vystřídaly je větší ryby a v noci téměř ,,mrtvá " voda a pak bum a záběr od sumce... Klasika, to je příroda a chování predátorů.
N otoš - ® St 14.12.2011 19:26:37
sliver - samolibý vůl >> svatá pravda, chce to roky praxe u vody a pak to jde samo...:-))
N nofish - ® St 14.12.2011 19:09:15
Vláďa150 >> zajímavé, ale taky mám na bílou prd. Zlatá červená a pak přírodní barvy...... Přitom si bílou všichni tak chválí.......
N Vláďa150 - ® St 14.12.2011 19:04:47
Přidám se do diskuze, woblery jistě fungují, ale troufnu si říci že za 6 let co vláčím mám největší úspěchy s rotačkami do velikostin 2!!! Vím že se s touto nástrahou nelze zaměřit na trofejní ryby, ale někdy je 2 rotačka lepší než 15 cm wobler.... Pokud si chci zachytat volím právě rotačky nejčastěji ve velikosti 1 v měděné nebo stříbrné barvě a úspěchy mám u všech druhů dravých ryb.
Kapitola sama pro sebe jsou gumy, chce to hodně experimentovat ale s zlutou, fosforeskující, nebo červenou barvou je to skoro jistota, Nevím jestli je to mou né moc velkou důvěrou, ale bílé gumy ne mi prakticky neosvědčily. Časté používání kombinace bílé s červenou zapříčinilo že větší ryby se na ně prakticky nechytají a berou je pouze nezkušené nebo právě vysazené ryby.
N sliver - samolibý vůl - ® St 7.12.2011 23:40:48
Fishky >> wobů se neboj. Proč někdy chtějí tmavou, někdy světlou a jindy reflexní je zbytečné zjišťovat. Dá se ale naučit, kdy tu tmavou, světlou nebo reflexní chcou. A o to de, žejo. A znám pár lotrů, co umí vylákat na popa okouny z několikametrové hloubky. Takže hlavu vzhůru , jsou to jenom hodiny , dny a roky u vody. Vlastní zkušenost ...
N anhegel - ® So 3.12.2011 22:20:42
Určitě zajímavý článek pro začátečníky.Který jim dobře poradí
N Robur - ® St 30.11.2011 11:46:52
Fishky >> tmává barva ti zdůrazní siluetu návnady. Ale proč někdy chtějí tamvou a světlou a někdy reflexní ti nepovím. Pokud však chceš nástrahu pro ryby preferující siluetu, kupuj ty tmavé nebo aspoň s tmavým břichem.

Je logické, že u hladinové nástrahy bude s hlubíš voudou ubývat záběrů. je to stejné, jako tvrdit, že ti jelci u hladiny nereagují na plandu nade dnem. Prostě o té nástraze nebudou vědět.

N Fishky - ® St 30.11.2011 11:27:33
Robur >> U přívlače si až tak nejsem jistej v kramflecích, takže každý poznatek drahý. Ta hloubka mě zajímala - chytával jsem tlouště v řece do 1m a výsledky byly parádní - takřka každé vývařiště za kamenem či závadou končilo prohozením s následným záběrem - při hlubší vodě se mi ale rapidně snížil počet záběrů - současně co se barvy týče, ryba sleduje pop vesměs proti obloze - proto ten dotaz na barvu, nejde spíš o chod či velikost, než o barvu? Vidí ho přeci jen proti obloze jen jako siluetu, tmavou siluetu, ne?
Co se výhod vobleru týče - položím otázku tedy jinak. Kupuju nástrahy na krámu, limit na udělání radosti mám řekněme litr - no a otázkou je, za co ho utratit? U tvistrů je to celkem hafo různých gumových strašítek s hlavičkami, s rotačkami je to horší, těch značkových už bude podstatně méně současně značkové voblery vezmu za tuhle cifru třeba jen tři či čtyři. No a abychom se dostali k jádru pudla - začátečník veme tři značkové voblery - cenově X krát dražší než tvister - oplatí se to vůbec? Proč se chytá na vobler za takovou dardu? Nejde primárně o cenu, ale o účel - zda vobler "chytí" víc ryb než smáček, tvistr či rotačka - resp. zda má smysl ho používat? Chytal jsem potočáky na smáčky a z těch mi padali, rotačka kroutila tenký silon a jako jedna z mála schůdných variant byl vobler - OK, tam to beru a chápu, ale třeba na přehradě či hlubší řece bez závad jsem ten "účel" nějak nenašel - jsou ryby, co jdou chytit jen na vobler a k jiné nástraze jsou laxní?
N Robur - ® Út 29.11.2011 20:01:29
Fishky >> proč jen mám pocit, že mne zkoušíš,
U popu ti to neřeknu, protože sám nevím, z jaké hloubky ryba vystartovala. Co se týče barvy, tak i zde budou ryby někdy preferovat takovu a jindy makovou. Prioritní ale bude chod nástrahy a rozruch, co dělá na hladině.. Otázku : Co se vobleru týče - kdy je lepší než třeba tvister či rotačka? Je jednoduchá odpověď, když na něj ryby berou víc než než na twister či rotačku:-D. Já mám woblery rád hlavně proto, že s nimi napřed prchytám feky, kde předpokládám vázky cca do 1 metru pod hladinou, kdy u této nástrahy aspoň trochu ovládám zanoření. U rotačky, či plandy se to už odhaduje mnohem hůře. navíc nevystoupávají k hladině, když přestanu přitahovat. No a otázka na zimní nástrahy:
Teď jsem byl na závodech v Jestřabicích a myslím, že málokdo z těch 90 lovců přišel na to, co byla top nástraha. Já to dělám na lovu nyní tak, že nosím 2 pruty, napřed to zkusím něčím nerušivým a pak flek protáhnu něčím hodně barevným nebo rotačkou. Jaou nástrahy, kterým věřím víc a kterým míň, ale psát to tu nebudu.
N Fishky - ® Út 29.11.2011 17:12:06
Robur - >> Prosím Tě, kdy se používá pop či do jaké hloubky je ještě funkční? (vyprovokuje rybu z metrové či třímetrové hloubky?) současně záleží u něj na barvě? Co se vobleru týče - kdy je lepší než třeba tvister či rotačka? Jaká nástraha se ti osvěčila teď na zimu a případně štiky či candáty?
N Robur - ® Út 29.11.2011 11:14:30
Netipa - poslední hrdina MRKu >> asi tak jak píšeš. Pro různé monifilofily jsem do článku dodatečně vložil pár řádků o tom, kterak zdolati štiku, když už tedy náhodou zabere na nástrahu bez lanka. Samozřejmě to nefunguje na 100%, ale nějaké výsledky to má.
N Netipa - poslední hrdina MRKu - ® Út 29.11.2011 8:49:13
podle mě při lovu dravců lanko není potřeba. K čemu je lanko? Je to drahý, vypadá to blblě, kroutí se to a na fotce to nevypadá trendy. Místo lanka radši monofil. A nebát se průměru a klidně tam dát monofil 0,30 a nebo i 0,40 však žijeme jen jednou no ni? Monofil vám štika nepřekousne. Já to tvím, jelikož mi monofil štika ještě neukousla. A co už jsem se těch štik, co mi monofil nepřekously, nachytal. Hnidopiši můžou drze naznačovat, že mi štika monofil ještě nikdy neukousla, jelikož chytám na pletenku, ale takovýto pisálkové a ztroskotanci mi jsou naprosto ukradený
N Denny - ® Ne 27.11.2011 17:46:52
Iza >> Mas pravdu,nekdy i mala kudla dokaze to takoveho navazce udelat peknej sram a kdyz to clovek nekontroluje,muze to byt pro rybu osudne.
N Iza - ® Ne 27.11.2011 17:43:43
Denny >> Souhlas, já zkoušel slané Hard mono od fy RIO co se má používat na mečouny, nebo tarpony při muškaření a taky sem na to vytáh pár slušnejch ryb kolem 90 čísel. Pak sem si jednou všiml zářezu v návazci a šel do koše. Ocel, nebo titan navždy a nikdy nic jiného.
N Denny - ® Ne 27.11.2011 17:38:13
K tem materialum.Vyzkousel jsem dva druhy "silonu",jeden od ANDY a druhy Vanish od Berkley v prumerech 1.00 a 0.80mm.To,ze me to zadna ryba neurafla,neznamena,ze to neni mozne,ale presto ta duvera neni takova jako k lanku,takze tyto materialy sice mam,ale uz je nepouzivam.U tech lanek bych jeste pridal malou poznamku,nepodcenovat delkulanka a davat kvalitni karabinky.Mockrat se me stalo,ze se ryba do toho tak "zabali",ze i 50cm byva malo.
N Iza - ® Ne 27.11.2011 17:17:25
Paulus >> vypadá to, že pochopil,nebo začal číst:-)

už na něj nereaguju
N velbyk - ® Ne 27.11.2011 17:16:20
Paulus >> no vyzkoušej to možná budeš mít lepší náladu heh :-)))
N Iza - ® Ne 27.11.2011 17:16:14
vokounek >> souhlas
N Paulus - ® Ne 27.11.2011 17:13:35
velbyk >> Co furt fšude hekáš ? Sedíš na análním kolíku ? Heh.
N Paulus - ® Ne 27.11.2011 17:12:37
Iza >> Nech ho bejt - to je marný.

Stáří moudrost nepredikuje a zbytečně si třepíš klávesku ...
N vokounek - ® Ne 27.11.2011 17:12:08
Iza >> mali by sa za to brať papiere a ešte aj sotiť do vody.
chúďa šťuka s prešitou papulkou..
N velbyk - ® Ne 27.11.2011 17:08:27
zdarec ,že vás to tu baví se tak hádat .Stejně ten kdo chytá tak nebude chytat jinak a naopak a hádat se tu a nechat si naběhnout žílu kvůli nakopnutí nějakého slova heh :-))))
N Iza - ® Ne 27.11.2011 17:04:49
zaplosak >> Přečti si celou troligii těchto článků. Snad Ti to pomůže pochopit přívlač jako sport, ne jako způsob získání masa.
Kdo ví a zná se si názor dělat nemusí, tomu je to celkem jasné...

Byl bych moc rád aby si pochopil a našel cestu ze tmy a omylu ve kterém žiješ.
N vokounek - ® Ne 27.11.2011 16:55:09
Iza >> jak sa povie - vytesať do kameňa :))
N zaplosak - ® Ne 27.11.2011 16:49:39
Paulus >> Je mi líto chudáčků jako si ty, lidi si udělají nazor sami když si přečtou diskusi níže uvedenou ty i ten tvůj mladší idol nazíváte lidi hovady, blby atd..... Tohle byl můj poslední komentář k tvé osobě, nemíním si kazit večer.
N Iza - ® Ne 27.11.2011 16:49:01
Paulus >> napsal si mu to krásně:-)
N Paulus - ® Ne 27.11.2011 16:44:30
zaplosak >> Vysmívat se zkušenýmu vláčkaři, kterej má pravdu pravdoucí kvůli věku, může jenom blb.
Jsem ročník 68 a učí mě mouchu kluk ročníku 82 - poslouchám ho na slovo bo je to pan muškař.
Nedělá mi to sebemenší problém

A víš co ?
Doprdeledi.
N zaplosak - ® Ne 27.11.2011 16:36:44
Paulus >> Nebuď drzej... Tohle je celej mrk, čučet do pc a kecat hovadiny to by vám šlo.
N Paulus - ® Ne 27.11.2011 16:35:06
zaplosak >> Jsi dost starej na to abys věděl, že dobrá zkušenost nemá s věkem zbla společnýho - pokud ti to ještě nedošlo, jsi blb.

Červené karty: BordinnoZX

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 3 | Vybrat stránku | Starší >> | Konec ]

[ otázky | všechny ]

Oznámení - obecné
Vložit oznámení

Umrti

S litosti Vam oznamujeme,že nas dne 18.11.2016 opustil naš dlohiletý přìtel,rybàř pan
JIŘÍ LINKA
V organizaci působil od roku 1977 a od roku 1985 jako jednatel.
Přejeme...

Kalendář akcí - obecné
Seznam závodů
Výsledky závodů
Všechny výsledky
Akční nabídky
Všechny slevy a akce
akce, rybareniSLEVA 34% JRC Euro Pod

Za 2 970 Kč s DPH.
Velmi oblíbený stojan z nerezové oceli v kombinaci s hliníkovými komponenty nyní za akční cenu


akce, rybareniFOX Spacák Evo-tec ERS Sleeping Bag Novinka 2016

Za 3 240 Kč s DPH.
Pro registrované zákazníky ještě o 5% levnější ! 3 sezónní spacák, který je vybaven zbrusu novým vnějším materiálem Evo-Tec Rip Stop, který je neuvěřitelně odolný.


Doporučujeme prodejnu
Adresář prodejen
LOS-CORMORAN LOS-CORMORAN

Praha 3,130 00, Řipská 23