Diskuse k článku: Jak zacházet s úlovkem?

Diskuse k článku Jak zacházet s úlovkem?

Autor diskuse: Mr.Stick - Profil , 14.11.2011

Butchi - Profil | St 16.11.2011 22:29:43

bob21 >>
Rybařina nám přináší samozřejmě i něco víc, úlovek je v podstatě třešničkou na dortu, odměna za celé to snažení..
A záleží na každém, jak se k tomu postaví. Problém je v těch lidech, kteří si zvolili nějakou cestu, troubí to do celého světa, cpou to každému na potkání,a myslí si, že jim to dává právo se povyšovat nad všechny, jež se rozhodli jinak. Přitom sami spadli na tu úroveň, kdy jako štvanci musí nachytat za každou cenu. Honí se za masem pouze s tím rozdílem, že ho vyfotí a pustí zpět do vody. A právě kvůli těm fotkám potom ryby trpí. S tím zase souvisí komerce a zneužití ryb pro reklamu, tzn kvůli výdělku.

Apollo444 - Profil | St 16.11.2011 22:28:50

nofish >> fotku ne, ale mám to natočený, v tý době sem ještě vůbec netušil, že takle velký voprásklý zvíře můžu potkat u vody, takže jsem měl trochu respekt :D
mám na to stejnej názor, k rybám se snažim chovat šetrně, ale v první řade to je, bylo a vždycky snad taky bude žrádlo, což teda neznamená, že musíme všechno zmasit, sám mám za tehle rok asi 8 ryb od vody, nicméně když tu někdo rozplývá nad kaprem, jak by to byl jeho nejlepší přítel, tak to moje hlava krapet nebere

odkaz na tu nutrii:
http://www.uloz.to/11100780/img-0312-mov

bob21 - Profil | St 16.11.2011 22:17:08

nofish >> já,samozřejmě, nemám vubec nic proti lidem,kteří si občas odnesou rybu od vody,i já občas nějakou tu rybu vezmu,byt se to dá spočítat na prstech jedné ruky.ale ty chodíš na ryby jenom proto,abys ulovil a hned to taky sežral?ja si vždy myslel,že nám,tedy aspon většině,ta rybařina přináší něco víc.

nofish - Profil | St 16.11.2011 22:10:40

Apollo444 >> máš fotku nebo jsi ji zmasil a ženská má límeček na kabátě? :-D

Ale teď vážně. Na řeči o rovnocenném soupeři mám alergii. Jaký soupeř? Ta ryba je oběť lovu......

Apollo444 - Profil | St 16.11.2011 22:08:20

nofish >> tohle mi trochu připomělo nedávnou návštěvu nutrie, která mi sežrala sušenky, asi je s rybama nějaká příbuzná, či co

nofish - Profil | St 16.11.2011 22:05:33

Apollo444 >> jj ale pěkně vyčůraný. Přijde za mnou na kafe (ehm fotku) jen za kus žvance. Dobrovolně nikdy. Takže zas až takový kámoš ta ryba není. Pěkně mě využívá aby se zadarmo nažrala........

Apollo444 - Profil | St 16.11.2011 21:57:46

nofish >>jsi úplně vedle, ryba je předevšim KÁMOŠ ! :D:D

nofish - Profil | St 16.11.2011 21:49:58

bob21 >> ryba není rovnocenný soupeř. Ryba je žrádlo.
Už to zase začíná? Čekal jsem kdo to tu napíše ......
Ryba je úlovek=kořist=potrava, která když má štěstí tak je navrácena jen s malým zraněním zpět do svého živlu. Kdyby to byl rovnocenný soupeř,musel by chtít soupeřit, ona nechce soupeřit a porovnávat síly. Ona chce jen žrát, v některých případech bránit své teritorium.

bob21 - Profil | St 16.11.2011 21:44:08

Martin M. >> asi máš pravdu.ale v každé lidské činnosti,by měli být určité hranice,které by jsme měli rozeznat a svým zpusobem ctít,aby to bylo vše fair play.možná,kdyby opravdu jsme všichni se dívali na ryby,jako na rovnocenné soupeře,chovali by jsme se k nim daleko líp a nestresovali každou relativně pruměrnou rybu focením.

mildas - Quinn - Profil | St 16.11.2011 21:18:35

Levák Bob >> je to nadnesené. Myslel jsem to tak, že ryba umírá někdo kousek za vrcholem svých sil. Stáří v našem slova smyslu se dožít nemůže.

Martin M. - Profil | St 16.11.2011 20:59:04

bob21 >> jestli je neco sport nebo ne je uplne jedno ;-) pro mne za mne at si lidi rikaji sport treba i pocitacovym hram...

bob21 - Profil | St 16.11.2011 20:54:11

jestli není myšleno tím přídomkem ,,sportovní" ten fakt,že s těmi rybami neustále soutěžíme o to ,kdo bude chytřejší.ale je pravda,že žádný sport,kde se jeden snaží ulovit toho druhého,ještě nebyl oficiálně schválen.aspon o něm nevím.

vokounek - Profil | St 16.11.2011 20:09:43

Mr.Stick - >> Smekám pane :)

meteor - Profil | St 16.11.2011 19:41:31

Mr.Stick - >> velice pěkný článek... a pantáta měl pravdu - extrémy jsou špatné, já to říkám pořád :-)

Pajavec25 - Profil | St 16.11.2011 19:30:52

K tomu sportovnimu rybareni :-) kamarad rika ze sportovni rybar se pozna podle toho ze chyta jak o zavod. Tim me uklidnil ze sportovni rybar rozhodne nejsu.

janhardyovka - Profil | St 16.11.2011 18:54:39

Opravdu pěkný článek,hezky jsi to rozebral,ale jako vždy všem nevyhovíš.Akorát by mně snad nevadila ta fotka výřadu duháků při lovu na dírkách.Na tom ledu se aspoň neznehodnotí to rybí maso,těm rybám už to nevadí a lovec ví co si chytil,má to čerstvé a ne z Teska nebo Lidlu rok zamražené.

XAXAP - Profil | St 16.11.2011 17:20:41

Mr.Stick - >> z hlediska středního mentálního proudu je článek fajn

Okomentuju jen některé věci, které by si dle mého zasloužily korekci:
- Že někdo dospěje k pouštění či jakémukoliv přístupu "mimo vodu" nedělá jeho rozhodnutí méně validním ... z tvého článku je trochu cítit, že se otíráš o pózy.
- Naproti tomu je pózou napadání šíleného fotografování s etickou šavlí v ruce a žádný neřkuli pozitivní vztah k jiným, rybám neprospívajícím činnostem (např. závodění v jejich lovu) ... jen dodám, že tato bezsouvislostní póza je na MRKu docela častá (nejen u focení).
- Fotografování zabitých "výřadů" mi nepřijde nikterak závadné, z hlediska první části článku a mého přesvědčení je dokonce méně závadné než fotografování jakékoliv ryby, kterou pak pustím. Estetika je pak věc velmi subjektivní, krom toho je úlovek (jakýkoliv) velmi tradiční téma. Krom toho fotografování a dokumentární význam jsou ruku v ruce od jeho počátků.

kakr - Profil | St 16.11.2011 16:33:02

mildas - Quinn >> Levák Bob:
Jeden rybí druh už důchodce má.
Má také dokonale propracovaný důchodový systém, známý pod zkratkou K70.
Neplatí (zatím) všude, ale co není může být (a bude).

Článek je OK, jen mi malinko chybí tak zvaná fotka vnášecí, kdy rybolovec rybu musí do vody vnésti, by jí následky muckání pomohl rozplavati. Doporučeno pro kapra a sumce.

I před drobnou chybičku dostal článek jedničku......

CoDu - Profil | St 16.11.2011 15:20:55

Mně docela vadí různé dotazy a fotosoutěže ryb ulovených na určitou značku. Pak je nutno fotit tak, aby ta správná nástraha či jiné vybavení bylo fotce s rybou zvláště zřetelné, což samozřejmě focení protahuje a v mnoha případech se i samozřejmě falšuje. (jelcovi ulovenému na třešeň se do pusy zapíchne značková rotačka apod)

Levák Bob - Profil | St 16.11.2011 15:19:25

mildas - Quinn >> psal jsem to dle vlastních zkušeností a patrně jsem z nich neudělal správný závěr. Jiný mě ovšem nenapadá. Obracejí se mně větší (starší) ryby, ne ty menší. Parmy nad 70, tloušti nad 55, cejni 60+.
Samozřejmě záleží na druhu, teplotě, délce zdolávání atd. ale to je už asi na jiný článek nebo diskuzi.
To, že ryby nemají důchodce je pro mně nová informace, musím dostudovat.
S pouštěním souhlasím, lososí přirovnání nebylo ideální.