Bobři na Břeclavsku pustoší přírodu

Autor diskuse: Martin M. - Profil , 6.6.2011

Kubajz - Profil | St 8.6.2011 16:44:35

Kocháč >> tak nějak

Kocháč - Profil | St 8.6.2011 16:38:06

Kubajz >> říkali, že chutná jak nutrie a ledviňák lepší než z králíka

šmudla - Profil | St 8.6.2011 16:27:41

Bobrova přirozenost vede k tomu že kolem řeky udržuje pás hustých menších keřů a stromů které nejsou nebezpečné při povodních a zcela logicky kácí ojedinělé výsadbové stromořadí, aby měli malé stromečky prostor k růstu.
Tam kde řádí bobr je kolem řeky nízká houština se stromy všech věkových kategorií. Tam kde řádí člověk(povodí) tam máme hnusnej kanál strouhu srovnanou to přímky, šutrový břehy jen aby se řeka nerozlila ani o metr víc než pro ni necháme místa v korytě. Je to boj o koryta ..doslova. Bobr dělá škody jen tam, kde mu člověk nachystal terén kde bobr páchá "škody".
Naházené stromy do revíru vítám jako stanoviště pro ůkryt dravců, že jsou tam vázky? No hold ryby taky potřebujou někde se schovat, někde se vytřít, čím víc úkrytů= tím víc štik=méně otravné drobotiny, od kmenem se může schovávat sumár jako poleno... ta definice škod je těžce zavádějící.

Kubajz - Profil | St 8.6.2011 16:05:43

Kocháč >> Tak to jo,to souhlasím.Ono už se pár přirozených nepřátel našlo,ale to tady nebudu radši rozvádět;-)

Kocháč - Profil | St 8.6.2011 14:48:55

Kubajz >> Asi jsme si nerozuměli, ten bobr se snaží přežít a chová se jak je mu to přirozené, když nemá přirozeného nepřítele a není dravec (třeba i člověk), který by jeho stavy redukoval, tak se prostě přemnožuje a šíří logicky do všech možných směrů. Nebude to dlouho trvat a jeho stavy se budou muset regulovat odstřelem, ale ještě asi nenazrál čas, aby člověk uznal, že se to vysmeklo "přirozenému stavu".

Ládin - Profil | Út 7.6.2011 21:28:18

No jo naši ochránci, když chce porazit člověk starej shnilej strom aby na někoho nespad, tak dou a přivážou se k němu řetězem, proč totéž nedělají v případě bobrů je mi záhadou, asi se bojí, že by jim ukousli koule. Proto taky ty výmluvy o přirozenosti nebo snad přirození?

otoš - Profil | Út 7.6.2011 21:25:55

Dobrý večer,
jsem rád, že se konečně objevila diskuze, která má smysl. Od prvopočátku, co se objevili bobři na řece Dyji, jsem byl zastánce názoru, že bobr sem nepatří... Již naši vzdělaní předci to věděli.
Bobr vždy páchal škody na majetku lidí, likvidoval vzhled krajiny a proto byli vyhubeni na našem území. To jsou fakta. To, jaké škody páchá na Dyji, jsem říkal a upozorňoval již v 90 letech.
Mohl bych o bobrech na Dyji vykládat hodiny. Dva roky jsem sledoval bobří rodinku na mém TOP místě, kde chytit kapra, sumce a pod.nebyl problém. Po roce se toto místo tak změnilo, že chytit zde rybu bylo prakticky nemožné ( spousta uměle vytvořených vázek, hlučnost bobrů odpudila rybí populaci - taky asi chtěly mít klid od bobrů). To jsou nepopíratelná fakta, které mně nikdo nevyvrátí.
Přemýšlel jsem o ochraně nádherných stromů, které odolaly povodním, suchu, bleskům...ne však bobřím hlodákům. Existuje jen jediný způsob jak ochránit strom. Napíšu, jak jsem se k tomu dopracoval: na jednom místě, kde rostl krásný topol a byl pod ním hezký stín v největších pařácích , jsem viděl chlápka(asi 75 let) jak močí na strom. Ptal jsem se ho proč nejde dál, aby jsem nemusel dýchat tu ,,jeho" močku. Řekl mně, ať ten strom očůrám taky a prý ho zachráníme před bobrama. Denno denně jsem močil v okolí stromu a světe div se, strom jsme zachránili!!!
Ostatné stromy ,,padly" :-((
Bobr se vyhýbá ,,označeným" teritoriálním místům svých konkurentů, respektive větším predátorům. Jasné, jak facka. Prostě příroda. Takže: čůrat na chráněné stromy, je to ekologické a 100% účinné. Dráty jsou na prd. Stojí to moc peněz, hyzdí přírodu a pod. Dík za přečtení článku.

Enšpígl - Profil | Út 7.6.2011 21:11:45

Butchi >> právě. Tyto ryby na to doplácí.

Butchi - Profil | Út 7.6.2011 21:09:43

Enšpígl >>
To ti bohužel nepovím. Můj skromný názor zní, že ochránci přírody jsou banda zfetovaných blbů. I kdyby v těch řekách nebylo vůbec nic, oni si pořád budou mlít tu svou, protože nemají rádi rybáře.
Takhle to odsírají původní ryby. Okoun, lipan, potočák.. Fakt nemám slov.

Enšpígl - Profil | Út 7.6.2011 20:56:03

Butchi >> proč je vlastně chráněný, když tu má super podmínky ? kdyby se radši chránily ty ohrožené druhy. Co ryb ubývá, nebo některé zvěře. Třeba okoun. Už rok jsem nechytil okouna. A to se pořád povídá, jaký je to plevel, že je přemnožený a pryč s ním

wašek - Profil | Út 7.6.2011 20:48:45

kakr >> Ještě to tak, to bysme pak mohli nahazovat tak jedině do pole na zajíce...

AntonM - Profil | Út 7.6.2011 20:46:50

Lutra >>

Však já vím .

Jen říkám že Bobr je menší zlo než většina rybářů.

A to i přes to že nám prokousal stavidlo na rybníku.

Pro bobra je to přirozenost ,ale od nás je to prasárna.

Kubajz - Profil | Út 7.6.2011 20:46:32

Kocháč >> Sory,ale rybáři ty haluze nevohryzali.

kakr - Profil | Út 7.6.2011 20:44:55

Před 30+ roky jsme na Mušově obdivovali kormorány, bylo jich pár. Mám neblahý pocit, že s bobrem to bude jako s kormoši, naštěstí nežerou ryby....

Lutra - Profil | Út 7.6.2011 20:41:37

prdec >> zdar nejsem z Břeclavi, ze Staré Břeclavi byla moje babička. Já žiju na Vysočině, ale do vínorodého kraje občas jezdím i na ryby. Mám tam pár kamarádů a vím jak to tam vypadalo a vypadá.

Lutra - Profil | Út 7.6.2011 20:37:14

AntonM >> nevím proč mícháš jabka s rybízem. My o bobrech a ty o pytlech. Já jsem napsal, že se rybářů nemíním zastávat, protože vím co dokážou a mám tu čest po nich taky uklízet. Kromě toho občas uklízím i v lese po jinech hulvátech.
Tady ale je to o bobrech a že ti ničí stromy, které rostly i sta let a zůstává po nich spoušť a zatím to nemá řešení.

Kocháč - Profil | Út 7.6.2011 20:32:28

Za stav našich revírů nemůže bobr.

Kubajz - Profil | Út 7.6.2011 20:29:36

Řešil bych to uplně normálně.Všechny bych je sežral:-)))Mňam mňam

prdec - Profil | Út 7.6.2011 20:26:10

Lutra >> přesně!!!si z břeclavi??

AntonM - Profil | Út 7.6.2011 20:16:34

Lutra >>

Naopak doporučuji tobě abys občas zajel se mnou s pytlema kolem vody a pomohl mi posbírat co tam necháváte po vaší zábavě.

"to co jsi napsal svědčí o tvé naprosté neznalosti věci a ignoranci."

1 . - Věc znám z první ruky v podobných případech u nás.

2 . - Ignorantem jsem se stal po zkušenostech s valnou většinou rybářů.

S nad se ti rozsvítí až nasbíráš 5-6 150 litrových pytlů za den.

Wildes - Profil | Út 7.6.2011 20:14:51

IMHO
Přemnožení bobra je vinou člověka ... stejně jako je vinou člověka přemnožení rybářského cechu ...
Podle mě za přemnožení bobra nestojí aktivisti, ale přístup správy povodí (Moravy, Dyje ... v čechách to bohudík neznám :) ....
Určitě je relevantní argument, že za přemnožením bobra je hlavně to, že nemá přirozeného nepřítele .. ale zamysleli jste se někdo nad tím, proč nemá bobr přirozeného nepřítele ??
Ale zamysleli jste se někdo nad tím jak souvisí regulace toků s výskytem bobra ?? Nejsou stromy - bobři nemají co žrát ...
Mnohokrát jsem procházel okolí revírů v místech, kde není dřevnatá populace regulována a skutečně je vidět, že v takových místech je patrnost výskytu bobra menší než v místech, kde regulace probíhá ...
Olovo bývalo v dobách ne dávno minulých jednoduchým řešením problémů .. (vlci, medvědi, rysi, vydry ...

... Díky bohu, že žijeme konečně v době kompromisu a diskuze a já osobně doufám, že zabíjení čehokoliv a kohokoliv pro prospěch člověka, je věcí minulosti ...

Lutra - Profil | Út 7.6.2011 19:43:29

lada78 >> I já si tu už trénoval psaní a fotky jsem sem dával. U Rakvic to znám, taky jsem byl párkrát na Dyji u Lednice, Bulhar. Na Svitavě jsou už na úrovni Boskovic, na Svratce nad Brněnským prýglem. Děs běs.

lada78 - Profil | Út 7.6.2011 19:33:06

Lutra >> už jsem tu napsal na toto téma mnoho,zatím se nic neděje. Je to marný.

Lutra - Profil | Út 7.6.2011 19:24:50

lada78 >> dík.

lada78 - Profil | Út 7.6.2011 19:16:45

Lutra >> moje řeč

Lutra - Profil | Út 7.6.2011 19:12:30

AntonM >> Nezastávám se rybářů, ti dokážou své, ale to co jsi napsal svědčí o tvé naprosté neznalosti věci a ignoranci. Proto doporučuji: zajeď se tam podívat a pak mudruj, pokud by ti mezitím jeden z posledních tamních stromů nahlodaný bobrem spadl na šišku, tak se ti třeba rozsvítí.

Majo8888 - Profil | Út 7.6.2011 18:32:21

Urcite by to chtelo snizit populaci bobru a kazdym rokem ji kontrolovat a regulovat protoze nedelaji obrovske skody pouze na Breclavsku.Kdyz nad tym vsichni mavnou rukou tak za par let ne moc u vody najdeme pouze popadane stomy a zadny stin.To se pak k vode ani nechce.

lada78 - Profil | Út 7.6.2011 18:28:01

Pocházím z kraje,kde bobr škodí víc než dost. Nedávno mne napadla jedna myšlenka,proč možná stavy bobrů nesníží. Ptal se někdy někdo,kde skončí stromy,které se musí porazit kvůli tomu,že jsou nahryzané a hrozí jim pád? Jsou to stovky stromů ročně okolo řeky.....

prdec - Profil | Út 7.6.2011 17:07:07

vystřílat

AntonM - Profil | Út 7.6.2011 17:00:49

"Rybáři jsou zděšeni jak to ten Bobr kolem vody pustoší."

To je jasné vždyť jen my rybáři to umíme kolem vody zkulturnit jak se patří a sluší na pány tvorstva.

Možná nám vadí že když tam nejsou stromy které ten ukrutný Bobr zpustošil tak jsou vidět ty hromady papírů, igelitek, sklenic, petek a dalších krásných náletů.

Možná by sedělo více heslo "zabij rybáře zachráníš celou řeku" ?

Ale možná se pletu .

CO ?

wašek - Profil | Út 7.6.2011 13:48:01

Butchi >> Souhlasím, ale pokud chcete vidět co bobr skutečně dokáže, pak si zajeďte do Rakvic na zmíněný Kamenský šutrák. Před pěti lety to byla krásná voda, kde neměl člověk problém schovat se do stínu. V dnešní době tam strom nenajdete, za to tam ale najdete co 10 metrů, to uklouzaná cesta do vody.

Butchi - Profil | Út 7.6.2011 6:44:30

Tohle dělají bobři úplně všude. Protože naši slavní, vzdělaní a vždy hlavou přemýšlející ochránci přírody, kteří mají patent na vědění o ekosystémech, zapomněli na to, že ten bobr tady jaksi nemá přirozeného nepřítele. Zato skvělé životní podmínky. Normálně bych to nechal zaplatit tady tyhle hašišácké blbouny, kteří to bezhlavě vysazovali, kde jim to přišlo na jejich omezenou mysl. Celá tahle situace je na palici. Stát pak odvádí peníze rybářům za škody, resp dotace, a další peníze se musí vynakládat na ochranu stromů. Jsem pro regulaci stavu, olovo vyjde levněji, než šaškování s pletivama a plašičema. Jen bychom nesměli žít v absurdistánu.

Gandhi - Profil | Po 6.6.2011 23:57:06

bohužel hláška zabij bobra zachráníš strom má něco do sebe u nás dělají bobři taky pěknou paseku((