zásah RS

Diskuse ke článku zásah RS z blogu diskuze.mrk.cz

Autor diskuse: Kmonda - Profil , 5.5.2011

Venca888 - Profil | Čt 26.7.2012 17:59:17

pokud v BP figuruje zakaz vjezdu na misto, kde jsi stal, pak ciste teoreticky muze. Druha vec je legalnost takovyho zakazu a nad to skutecnost, ze pokud jsi nevykonaval rybarsky pravo, nemusel jsi mu povolenku ukazovat.

Delwin - Profil | Čt 26.7.2012 17:38:50

když už jsi udělal asi z rozespalosti tu chybu a předložil mu papíry ikdyž jsi neměl vyndané pruty a spal jsi v autě,měl jsi mu říct že jsi tam chytal,že jsi tím autem přijel,že tam ted spíš,že je to tvoje auto,a že JSI HO ALE NEŘÍDIL TY !!!!!! aspon tak bych to udělal já když už by se mu podařilo ze mě vymámit nějakým zázračným způsobem povolenku.očemž ovšem dost pochybuji.pokud nechytám nemá mě co kontrolovat.to by taky porybný mohl stát před obchodem s rybařinou a vzít ti povolenku za to že jdeš s prutem který sis tam koupil a nemáš peán u sebe ani metr.prostě pokud nelovím ryby nemá mě co kontrolovat.

Pvl - Profil | Čt 26.7.2012 17:31:00

datel68 >> 5.5.2011 --

datel68 - Profil | Čt 26.7.2012 17:22:46

víš co bude nejlepší? Zajímej se o to,kam s autem můžeš a kam ne. To je podstatné. Pokud něco pos...,řeknu si ,jsem trouba dám si bacha. Na rybářské stráži všichni chcete aby pracovala ,jak má,postihovala ty ,kteří rybařinu ničí...každý má desítky příkladů,ale když něco poděláte,hned zkoumáte jestli má právo vás potrestat. Podstatné je,že normálně by tě mělo napadnout nechat auto co nejdál,pak je možnost všimnout si zákazu. Teď tady vřískáš a dožaduješ se
pochopení.

Jarda Š. - Profil | Út 24.5.2011 23:13:06

258534 >> Ale Policie ČR, když přijede, může ti uložit blokovou pokutu nebo věc předat na přestupkové řízení, protože jsi neuposlechl výzvu úřední osoby při výkonu její pravomoci (§ 47 odst. 1 písm. a zák. č. 200/1990 Sb.),

258534 - Profil | Út 24.5.2011 22:58:38

Malda512 a jepice chtěl bych vědět, co může po tobě RS chtít jestliže chodíš po revíru s prutem(ne nahozeným). OP ani povolenku nebo členskou průkazku u sebe mít nemusíš. V této chvíli se nedopouštíš vůbec ničeho a není ani důvodné podezření že se něčeho dopustíš, můžeš tento prut nést kamarádovi, který třeba už chytá nebo přijede později. Ze zákona je oprávněn zadržet osobu každy, pokud se dopouští TČ. Diskuse byla o něčem úplně jiném. Pokud někdo spí ve vozidle, ať je to i v zákazu vjezdu RS nemá právo jakymkoli způsobem toto řešit, jediní kdo jsou kompetentní je PČR nebo pokud je to v kat. obce městská policie. Pokud nebudeš na výzvu k předložení dokladů reagovat, RS bez asistence policie nic neudělá.

Zbynda56 - Profil | Út 17.5.2011 20:54:06

Dobrý večer.Můj člověk vidí několik možných variant.Pokud je v BP zákaz a ty jsi RS ukázal povolenku dobře Ti tak(za blbost se platí) neznalost se neomlouvá .Pokud je značka na příjezdové cestě,potom je to o mobilu a PČR,ale pokud ani jedno,ani druhé,potom(a za to mne mí mnozí kolegové v RS odsoudí)je to na trestní oznámení na dotyčnou RS za zneužití pravomoci veřejného činitele.Ale to už je móóóc špatné.Porybný který nezná svá práva a povinnosti by měl DOBROVOLNĚ odevzdat svou placku.Ale pokud jsou to ty první dva případy, tak se dá situace řešit slovy-nastartuj, vypadni a aspoň týden mi tu nelez na oči.(A teď mě někdo určitě poznal.)

Mrknato - Profil | Út 17.5.2011 17:47:11

fordak.p >> Kmonda sem "hodil kost" a kouká jak dlouho do ní budem kousat.... , proto se divím, že něj reaguješ. Ještě se tu neukázal a svůj "příběh" nějak nedovyprávěl...... to co Kmonda inzeruje jako kontrolu RS je samozřejmě hloupost. Neřekl, co tomu předcházelo.

fordak.p - Profil | Út 17.5.2011 17:31:39

pokud jsi nechytal tak proč jsi mu vubec dával povolenku když budu s holkou u vody a bude chtít po mě povolenku a pruty mimo tak se sezlou potáže myslím že jsi byl málo dusledný asi jsi mladý neskušený rybář.

Mrknato - Profil | Út 17.5.2011 17:18:06

Flip >> Ano, máš pravdu, ale ti, co myslí, že mají málo kontrol, jsou naši kamarádi WaM, kteří by více kontrol chtěli na ty ostatní, co velekapry zabíjí, nebo si myslí, že je někam převáží. Stejně reaguje blondýna, když ji riskantně předjede auto a ona volá, kde jsou ti policajti, jak to že tady nejsou když mě ohrozili.....

Flip - Profil | Út 17.5.2011 14:27:03

Mrknato >> ono u rybářů je to jako v životě-není to žádná lidská elita.Pokud se najde RS,která ti sebere papíry za to,že nemáš BP nebo že ti cestou kolem vody do trávy vypadnul peán a neukončil jsi lov,tak se určitě najde pár jedinců co ochotně budou sbírat papíry na základě nějakého oznámení na webu.
Jinak také demonstrativně placku u vody do roka mockrát nevytahuju a lidi ,kteří se chovají slušně nepotřebuju buzerovat a mastit si tím ego.Pokud jsem sejmul průseráře-a sebral mu povolenku za hrubé porušení BP tak to až na nepatrné vyjímky bylo tehdy,když jsem jeho počínání zpozoroval jako rybář s udicí v ruce .
Proto mě docela zamrzí,když čtu že děláme málo kontrol.Možná že dotyčný pisálek si ani neuvědomí,že vedle loví chlápek s plackou,kterej ho nechce otravovat.

Mrknato - Profil | Út 17.5.2011 12:54:49

Flip >> Oznamovat dle zákona, to ano, mně šlo o to sepsání na místě s možností vyjádření se rybáře.

U nás RS sbírala povolenky za neplnění oznámení na web stránkách MO. Jednalo se o lov24 na Labi28, kde MZe vydalo uživateli podmínku, že zapracuje do BP svícení bílým světlem a nový zápis lovu po dvanácté pro lovící. Uživatel to neudělal, tak si pomohla MO, tím, že to jen oznámila na webu. Předseda DK dokonce přišel s nápadem, že MZe je oprávněno udělovat BP a MO to "zveřejnit"...... Nic to nemění na tom, že kontrolovaní "rybáři byli pytláci", protože o lovu 24hod vůbec nevěděli, že je vlastně povolen. Úkolováním RS pomocí MO se zajistí to, že RS nemá roupy a nestrká nos tam kam nemá.... Je úkolována kolik, kde a co má kontrolovat. Takto naposledy úkoloval ÚV KSČ policii a milice.

Kontrolovat se dá různě, pokud lovící znám a vím, že je k lovu oprávněn, mohu chvíli pozorovat jeho chování a to je daleko lepší kontrola než se mu zapsat do povolenky a zasalutovat......

Flip - Profil | Út 17.5.2011 9:49:51

Mrknato >> jinak když jsem si přečetl tu 99/2004, co vychází ze zákona a paragrafy o rybářské stráži,tak mi zase nepřipadá nic tak tragického co by si ČRS svaz vymyslel nad zákon-to je ale pochopitelně můj názor.

Flip - Profil | Út 17.5.2011 9:42:07

Mrknato >> asi takhle 99/2004 paragraf 17, písmeno e píšou toto

RS je povinna oznamovat neprodleně zjištěné závady a škody podle jejich povahy uživateli rybářského revíru a
příslušnému obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, který ji ustanovil, popřípadě orgánu
příslušnému k ochraně přírody a krajiny 15) nebo Policii České republiky.

Z čehož mi selským rozumem vychází,že jsem po zjištění přestupku a zadržení povolenky jsem povinnen to někam hlásit písemně.Takže pokud mi rybářskej svaz dal k tomu písemné formuláře už předtištěné tak mi ušetřil práci.
Nicméně asi hlášení o přestupku nějakým zákonem je tedy podepřeno.

kakr - Profil | Út 17.5.2011 9:15:32

Flip >>
Souhlasím, my máme (MRS) také propisovací bloky, ale bohužel se šetří, tak nejsou barevné....

Mrknato - Profil | Út 17.5.2011 9:14:35

Flip >> Tomu rozumím, ale proto tvrdím, že RS je "milicí" svazu, i když by měla být orgánem místní správy a metodicky řízena státní správou. Obávám se, že metodické pokyny a školení provádí svaz, t.j. ten, který by měl být RS též kontrolován. To je schizofrenie.......

Flip - Profil | Út 17.5.2011 9:12:16

kakr >> a víš ,že mě to ani moc netankuje?:-)Nicméně v minulosti jsem se setka už s případem,že nevypsané hlášenky byly součástí toho,že si postižený stěžoval na nesprávný postup RS a povolenku mu vrátili pomalu ještě s omluvou a byl to docela těžkej masař.
Mě to nic neudělá cenu doporučeného dopisu mi MO proplatí,tak konám tak jak jsem byl instruován.Takže asi tak.

Flip - Profil | Út 17.5.2011 9:09:07

Mrknato >> Nejsem právník abych to zkoumal-dostal jsem befel a tak ho plním-vím jen že tato hlášenka je též součástí jednání přestupkové komise - kterou na kraji v ČB řídí můj svěřenec z přívlačové ligy.

kakr - Profil | Út 17.5.2011 9:05:11

Flip - 17.5.2011 8:58:11 >>
Co píšeš o tiskopisech je pouze "lidová umělecká tvořivost" která nemá oporu v zákoně ani ve vyhlášce.
Jedná se o místní folklor.....

Metodický pokyn není zákon ....

Mrknato - Profil | Út 17.5.2011 9:05:04

Flip >> Dík, jen by mě ještě zajímalo, kdo vydal ten metodický pokyn a kdo provádí ta školení?

Flip - Profil | Út 17.5.2011 9:00:43

Mrknato >> Metodický pokyn pro postup člena Rybářské stráže při zjištění přestupku podle § 30 zák. 99/2004 Sb. o rybářství a při zadržení povolenky.

Flip - Profil | Út 17.5.2011 8:58:11

Mrknato >> Každá rybářská stráž obdržela tiskopisy ve 4 barevném provedení(hlášení o zadržení povolenky k lovu).Při zadržení povolenky jednu kopii dostane delikvent,jednu si ponechá a dvě v JČ kraji se odesílají na JČUS k rukám ing. Kepra.
To že je povinna toto udělat by každá RS měla znát a je to součástí každého školení.
Pokusím se ti to dohledat,kde je to i písemně nařízené.

Mrknato - Profil | Út 17.5.2011 8:54:13

Flip >> Kde se prosím tě píše, že RS je povinna provést zápis o zadržení povolenky?

retrívr - Profil | Út 17.5.2011 8:52:33

Kmonda - >> Předesílám, že jsem nic z dané tady diskuze nečetl. Tak reaguji jen na holá fakta napsaná Tebou. Odpověď je jasná.Nemá.Nic víc, nic míň.Co je v tom jiného jsem nezkoumal.Jsou-li zadána nepravdivá fakta, či jiný problém, tak může být jinou chybou problém.

Mrknato - Profil | Út 17.5.2011 8:52:33

Problém se záměnou "vydal-prodal" byl v ČRS vyřešen u CS rybolovu od 1.7. 2010 statutem tím, že CS povolenka již není CS povolenkou, ale územní s celosvazovou působností. Z toho plyne, že ji vydává ÚS a ne již Rada ČRS.
Bohužel v ČRS je stále díky stanovám a JŘ rozpor na územních povolenkách v tom, že územní povolenky a asi i CS povolenky vydává příslušná MO, i když není uživatelem na základě čl.24 jednacího řádu. Proto se na povolenkách v kolonce vydal objevuje razítko a podpis MO.....

Proto na povolence může být napsáno cokoliv a není to v rozporu se zákonem, protože pokud povolenku vydá MO, nemůže být platná. RS by měla takové povolenky zadržet.