Diskuse k článku: Rio Ebro zase jinak

Diskuse k článku Rio Ebro zase jinak

Autor diskuse: TaH - Profil , 27.1.2011

DAVISS - Profil | Út 5.4.2011 17:51:57

Red carp >> Redfish_Brno - 5.4.2011 17:46:09 >> nazdar, teď nestíhám. Pak se někde ozvu i s fotkama

Redfish_Brno - Profil | Út 5.4.2011 17:46:09

DAVISS >> No nazdar, co jste chytli?

DAVISS - Profil | Út 5.4.2011 17:44:59

rybza >> vypadá to že se trefíte do dobrýho termínu. Odjížděli jsme minulej čtvrtek odpoledne - voda 12°C (měla 9°C), počasí nádherný ale dost silnej vítr a to i v noci

rybza - Profil | Út 5.4.2011 13:39:37

DAVISS >> Ahoj, zítra se chystáme na Ebro, jak to tam vypadá? počasí se zdá že se vydaří ale co voda a úlovky? :)

Daniel H. - Profil | Pá 1.4.2011 14:10:32

Tento článok som videl aj v časopise RRR (Ryby, rybky, rybičky).

Bandog - Profil | Pá 4.2.2011 18:21:56

koukam že Vam některym by patřilo už vyjit na ryby...))))) když jim tak chutnaj ty espana žižalky.....klukům fousatym,no nedej jim je..... o)))

VAlos - Profil | Pá 4.2.2011 18:08:58

Karban >> kde to tam hledat?

Karban - Profil | Pá 4.2.2011 16:44:31

Jasně NOAROMA a VITTA máte v mnohém pravdu a hlavně v tom ,že je problém se v předpisech vyznat.Naše parta tahá lodě sebou a je fakt ,že dostat ze španělů registrační číslo a povolení je zážitek dopisování s Conferedacion Hidrografica del Ebro v Zaragoze na tři měsíce.Ale vycházím z několika kontrol na vodě i na břehu a pokud byl kapitánský průkaz ,lodní papíry ,pojištění,čtyřtakt motor a provedená povinná desinfekce lodi a povolenka k lovu nebyl žádný problém.Ale stejně jako vy jsem četl o dovezených rybičkách (karasech) a ježili se mi chlupy.Dnes vím ,že je to na basu a tisíce EUR.Rybářský řád je na TĚCHTO stránkách.--- www.chebro.es O zákazu na kapra tam není nic.Jen to že se měří od žáber do výkroje ocasu jako u nás a míra 45cm tak bacha musí mít po našem minimálně 55cm.To samé candát.

novaroma01 - Profil | Pá 4.2.2011 0:10:22

Vitta >> Naprostý souhlas.Já sem si taky cca 4 roky nazpět nachytal kapříky,podařilo se mně chytit 4 kousky okolo 40cm,to sem byl ještě se Štefanem,tak sem počkal až se vyspí,nebylo ho radno budit před 4tou odpoledne a hrdě sem mu zdělil,mám kapry,můžem vyrazit.Tak mně řekl,kapry pusť a nachytej oukleje.Od té doby na kapry nechytám.Myslím že to bylo v 2007 když sme byli svědky zátahu na Angličany,jen k vůli tomu že dali na vodu svoje lodě,mimochodem hodně rychlé a naháněli je dokonce zakuklenci a helikoptéry.Docela sem nechápal,co se děje,takový poprask kvůli lodím,a pak Štefan přišel s vysvětlením,prý to mněl být pokus ETA o sabotáš na hrázi.Nevím,tak sem slyšel.Je to sice dost daleko od tématu nastažení nějaké ryby,ale přimotat se tam s nepřihlášenou lodí,tak se asi "smíchem neudržím"Ta jazyková bariéra je docela na prd,zvlášť ve vypjatých situacích.A proto se snažím nezavdat příčinu.

Vitta - Profil | Čt 3.2.2011 23:15:33

novaroma01 >> Kdyby to šlo tak ti to podepíšu.....Kdysi jsem měl překlad španělského rybářského řádu a ten byl ještě daleko přísnější. Třeba doba lovu byla stanovena od svítání do soumraku s vyjimkou Ebra, kde byla prodloužena do půlnoci. Zažil jsem kontrolu německých rybářů, kteří chytali na úhoře a byl jsem rád, že to pozorujeme ze vzdálenosti cca 300 metrů...nebylo o co stát. Občas je vidět rybáře na vlatních dovezených lodích a vážně pochybuji, že je mají zlegalizované...ani to bych si v životě nedovolil. Ono tam asi tak úplně stoprocentně chytat podle všech pravidel nejde, ale je to věc a riziko každého z nás......

novaroma01 - Profil | Čt 3.2.2011 22:39:04

Karban >> Nechci a nebudu zpochybňovat tebou zmiňované povolení použít na horní přehradě kapra jako nástražní rybu.Já si myslím že to povolené není a raději ho nepoužívám.Bylo nám zděleno,že krom oukleje se nesmí použít žádná živá ryba jako nástraha.Protože Špaňelsky neumím a nemám si to jak ověřit,musím tomu věřit.Zvlášť když mně to řeklo víc lidí,jak majitelů kempu,tak prodejců povolenek a ryb.potřeb.Vím že jako top nástrahy se používají candáti,míroví,ale jestli to legálně lze,nevím.Nám bylo řečeno ouklej,na dva trojháky klidně 6 ks,to je O.K.Vím že mají Aragon jiné pravidla,Katalánci taky jiná,velice těžko se lze dopátrat přesného výkladu.Koluje tady video jak si parta dováží karasy,úhoře a nevím co ještě.To je pokud vím velice tvrdě postihováno,proti tomu je nastražení kapra brnkačka,ale je fakt,že konkrétně na horní přehradě sou kontroly docela sporadické,proto se asi na pravidla tak moc nekouká.Já tu nikoho neodsuzuji,ale netroufnu si ani nikomu radit.Držím se toho co mně řekli majitelé kempů kde přebívám a mám klid.

Karban - Profil | St 2.2.2011 19:31:05

DAVISS >> Na horní jsem přes candáty ale sumec si skočí pravidelně také

Karban - Profil | St 2.2.2011 19:28:19

Troling

DAVISS - Profil | St 2.2.2011 19:25:36

Karban >> a kam tam jezdíš?

Karban - Profil | St 2.2.2011 19:22:52 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Známka 1,5 udělená tomuto článku je asi přiměřená ,ale reakce v diskuzi jsou neadekvátní a jako obvykle typicky závistivě české.Vyjadřují se rybaři možná i rádo by rybáři neznalí poměrů na Ebru. Většina návštěvníků Ebra znají rybářský řád asi jako naši porybní. A ani pisatel článku TaH zřejmě neví ,že se popisovaného přestupku vůbec nedopustil ačkoliv chtěl a to s toho důvodu ,že pokud jsem dobře rozuměl tak rybařil někde u Čiprany nad městem Caspe a neuvědomoval si ,že je na jiném revíru a ne na spodní přehradě.Na spodní se na kapra sumec lovit nesmí. Na horní ANO.Musí mít pouze míru a myslím a už nevím jistě asi 45 cm.Zakázaná je klasická bojka a PET lahve.povolen je splávek libovolné velikosti mimo plavební dráhu.Rybářský řád má jednu stránku A5. A má jednu zajímavost (pro candátáře) je zakázáno chytat na červenopeřici. Ta je na horní i spodní chráněná.
Ještě musím reagovat na závistivé připomínky o konzumaci ryb. Ryba je od jakživa potravina a divím se ,že kritici a závistivci nekritizují prodej ryb v obchodech a rybaření v Norsku a dovoz mražených s Norska.
Také jsem v diskusi narazil na prosbu o informacích z Ebra. Rád poradím byl jsem tam již asi 16x.

popy - Profil | St 2.2.2011 12:43:58

Ladinek >> tak já to samozřejmě myslel u nás,ne na ebru,to bych si odvezl candoše i dom,když chytnu tady pěkného tak ho taky vezmu

Ladinek - Profil | Po 31.1.2011 15:55:10

DAVISS >> jj rozmaryn, me ten tymian taky nejak nesedel :))) diky moc :)))

DAVISS - Profil | Po 31.1.2011 14:10:14

Ladinek >> čééče nechci se hádat, ale řekl bych, že je to rozmarýn

Ladinek - Profil | Po 31.1.2011 14:02:56

richi69 >> presne, a ty haldy tymianu ktery rostou na kazdym rohu a ve spojeni s kvalitnim olivovym olejem...mnam :)
Ale je fakt, ze v CR bych to s nejvetsi pravdepodobnosti neudelal...

pazez - Profil | Po 31.1.2011 13:07:42

richi69 >> No s tim vínem jsme měli tež zažitek, v Mequinenze jsme jednou koupili víno a na štítku bylo napsáno Moravské závody Mikulov. :))) No ještě že tehdy nebylo na pivu San Miquel napsáno pivovar Nošovice :)))

richi69 - Profil | Po 31.1.2011 12:21:00

Ladinek >> candoš na Ebru k večeři,není nic lepšího,ještě když ho zapíjíš dobrým Španělským vínem!

Ladinek - Profil | Po 31.1.2011 10:47:19

popy >> ja to zase tak nehrotim. U nas v CR vetsinou pustim vsechno pac jsem rad ze vubec neco chytim :) Jenze na Ebru se trou treba candati trikrat rocne. Jsou jich tam mraky, tak proc si jednoho, dva nesezrat k veceri, ze ?

Malda512 - Profil | So 29.1.2011 20:28:36

TaH - >> Chlape zase jsi nezklamal. Tvé články mají hlavu i patu. Líbí se mně jak je uvádíš. Prostě super. Odemně máš za 1

popy - Profil | So 29.1.2011 14:41:23

Feroxhunter >> Muskiehunter - 28.1.2011 15:00:21 >> tak já co chytnu to pustím,je to sport a né masožrouství,přikláněl bych se k tomu aby byly zpřísněny o sto procent řády

popy - Profil | So 29.1.2011 14:40:05

jo ebro,muj sen na dovolenou,bohužel není od nás nikdo kdo by jel

Muskiehunter - Profil | Pá 28.1.2011 15:00:21

meteor >> Tak já preferuje jen C&R už pár let ale neodsuzuju když si někdo vezme rybu, samotnýho mě doma občas ukecaj abych dovalil kapra nebo céčko, jde o to nechodit do extrémů, nesnáším lidi co zmasí všechno jen proto že to řád povoluje, to je prostě hnus...Když pak vidim rybáře jak se hádají kdo si tu štiku vezme, on jí nikdo nechce tak jeden zahlásí že jí odveze do hospody, to zůstává rozum stát!

Dida - Profil | Pá 28.1.2011 14:30:33

DAVISS >> Ne revíru kde je převaha velkých sumců by to tak časem určitě dopadlo, pokud by se nedosazovalo. Tento názor jsem slyšel už od více rybářů takže na tom asi něco bude.

Balounek - Profil | Pá 28.1.2011 14:28:06

Stanďour >> Jasně , já to vím . Taky si mně kámoši pořád dobíraj ! Jak se nachomejtnu k nějaký zabíjačce , nebo k uzení salámů , už mně ženou svinským krokem !!!! Jsem ale rád , že alespoň rozumíš srandě , čus !

DAVISS - Profil | Pá 28.1.2011 14:17:43

Dida >> zajímavá informace od profíka. Ale abych řekl pravdu, moc logicky mi to nezní. U nás to přece na revírech funguje společně. Nebo je to tak, že pokud by se štika nedosazovala, tak ji sumejši vymlátí bezezbytku? Pokud teda nepočítám rybáře .... ;-)

Hrdobec - Profil | Pá 28.1.2011 14:17:37

meteor >> Tak je to správné tak to má byt

meteor - Profil | Pá 28.1.2011 14:13:33

Hrdobec >> OK, takhle to beru. I s těmi na hlavu postavenými předpisy (a kupodivu nejen rybářskými :-)) máš pravdu...

OT: začínám si tu připadat trošku nesvůj - lidi mi normálně odpovídají a dokonce se i shodneme... což tu nebývá pravidlem :-)

Stanďour - Profil | Pá 28.1.2011 14:10:21

Balounek >> :o))) Ano, to já jsem. Tvá přezdívka zase přímo vybízí k její drobné úpravě, ale raději toho nechme.

Dida - Profil | Pá 28.1.2011 14:09:46

DAVISS >> sumec vedle sebe štiku nesnese, vydává vibrace které ho dráždí, proto tam taky nejsou