Stavba jezů na Labi je ekologicky i ekonomicky nevýhodná

Autor diskuse: Salmo1 - Profil , 28.4.2010

vyzda - Profil | Út 14.6.2011 12:17:26

Ono pokud ti nikdo nezajistí splavnost Labe alespoň na minimum nemůžeš si naplánovat kontrakty a pokud tam to zboží nedopravíš lodí musíš kamionem ..jedno Labské soulodí doveze 1500tun což je v přepočtu 50 PŘELOŽENÝCH kamiomů jezdících pod okny obyvatel.
Hlučností je lodní doprava nejlepší..vem si vlak jezdící u baráku a klepající se skleničky
spotřeba paliva/energie levnější vodní
cena kilotuny levnější vodní


zvýšení hladiny mezi Ústím a Děčínem znamená , ( úsek ,který je na vodní cestě nejproblémovější z důvodu nižší hladiny o 30 cm než na úseku do Magdeburgu).
u nás je špatný sklon dna s úžinama se špatným křížením lodí)

Royale with Cheese 31,95 - Profil | Čt 29.4.2010 10:23:38

pepa-č >> neměls mi to ukazovat, hrubě jsi prohloubil můj pocit kolektivní bezvýznamnosti.

pepa-č - Profil | Čt 29.4.2010 9:48:19

Royale with Cheese 3 >> Royale with Cheese 31,95 - 29.4.2010 9:17:07 >> proklikej si ta pdfka (SRN)
http://ekologie.upol.cz/ku/rreo/bavorsko/index.htm​

pepa-č - Profil | Čt 29.4.2010 9:47:00

Royale with Cheese 3 >> Royale with Cheese 31,95 - 29.4.2010 9:17:07 >> nemají jádro, tak jsou v prdeli.

Royale with Cheese 31,95 - Profil | Čt 29.4.2010 9:17:07

pepa-č >> no nicméně že by se v Rakousku nějak extra hrnuli do revitalizací toků ( na rozdíl od Němců) to tedy ne. Jsem zvědav, kdy do něčeho v tomto směru kopnou a jestli vůbec. A ty jejich vodní elektrárny to je taky mazec, udělal jsem letos pár fotek toků bez vody, ještě jsem to nestáhl do kompu. Prostě skutečně ekologický je svítit loučí, žrát brambory s tvarohem a jezdit na koni, o tom není sporu. Jenže to už se nikomu nechce.

pepa-č - Profil | Čt 29.4.2010 9:08:38

Royale with Cheese 3 >> Royale with Cheese 31,95 - 29.4.2010 9:05:14 >> musím si poopravit názvosloví, dík.

Royale with Cheese 31,95 - Profil | Čt 29.4.2010 9:05:14

pepa-č >> no to jo, ale to je pak východoevropská stalinisticko-pseudoekologická budovatelská lobby.

pepa-č - Profil | Čt 29.4.2010 8:58:38

Royale with Cheese 3 >> Royale with Cheese 31,95 - 29.4.2010 8:38:13 >> beton lobby se ohání tím, že lodní doprava je ekologická. To je jeden z jejich základních argumentů. To jsem myslel. Tlak to postavit nepřichází z Bruselu, ale z českých luhů a hájů.

Royale with Cheese 31,95 - Profil | Čt 29.4.2010 8:38:13

pepa-č >> moc tomu nerozumim - EU-ekologové tvrdí, že splavňování labe je nesmysl. Tak kdo je ten západoevropský pseudoekolog?

Urbo - Profil | St 28.4.2010 23:50:29

pepa-č - >> Jak jsem napsal. nejsem z vašeho kraje a tedy ani nemám reálnej přehled jak to u vás chodí. Nemá cenu se do něčeho pouštět. Můj názor je , že kdyby se na to vypracovala nezávislá studie a ukázalo se to jako výhodný. Tak at to klidně postavěj. osobně tomu moc nevěřím, ale představit si to dokážu. Ty suroviny nemusí být jen obylí ,ale třeba i suroviny pro strojní a procesní výrobu nehledě na výrobky. Jak myslíš , že je výhodnější dopravovat nadměrnej náklad nebo velký objemy chemických látek. Po okreskách nebo po vodě... Plyn a ropa se k nám z Rusa taky nevozí v cisternách.Otázka je jestli by se ta lodní cesta dokázala zaplnit. Ale jitě máš pravdu , že za tím stojí hlavně silné lobby betonářů a lodníků.No nic končím naši debatu.

pepa-č - Profil | St 28.4.2010 23:22:40

Urbo >> ale o tom to je. O tom kolik toho budeš vozit. A ta poptávka není a nebude. Loďaři a betonáři tvrdí, že se nevozí protože to nejde. Ale pravda je ta, že i kdyby to šlo, tak se vozit zase nebude, bo nebude co a proč.
Bych musel být debil, abych si nechal něco posílat z Pardubic do Hamburku lodí, s tím, že to tam bude za dva týdny, když kamionem to tam bude do zítra.
A suroviny? uhlí, písek, štěrk, obiloviny apod? Ano to se klidně dá po vodě vozit. Ale proč po Labi?
My jsme obilninová velmoc, co vyváží přes Hamburky megatuny obilí? nejsme. Uhlí? Taky ne.
Obrácený směr - dovoz: taky nic.
Prostě lodní doprava uhlí do Chvaletic a spol funguje a fungovat bude. Ale nic víc se nestane.
Když se tam za stovky miliard vybuduje "lodní dálnice" tak tam bude vinou poptávky stený množství lodí jako dnes. Fakt.

Lodní říční doprava v Evropě funguje na řekách jako je Máza, Rýn, velké fr. řeky, bo je vždy nějaký monsterpřístav, kde se přenakládují kontejnery. Amsterdam, Rotterdam, Le Havre apod.
Ty řeky jsou ale podstně větsí než Labe u nás a je tam ta poptávka po velkém objemu přepravy (průmyslový obasti jako např Porúří jsou blízko - nesrovnatelně se zvdáleností Děčín-Hamburk - a třeba ten Rýn teče přímo tam - narozdíl od českých průsmyslových center (pokud se něco takového u nás nachází - jakože ne - bo u nás je to rozprostřeno relativně všude)).
Srovnávání situace u nás a ukazovat prstem na západ Německa a do Beneluxu a říkat: "uděláme to stejně" je opravdu diletantsví, idiocie a stupidita zločinných rozměrů.

Urbo - Profil | St 28.4.2010 23:11:30

pepa-č >> Tak o dopravě až takovou představu nemám, jen jsem psal bakalářku o lodích ,ale to bylo po technické stránce výroby... Tak využití vrámci ČR asi nebude nic moc. Ale tahat po řece větší masu surovin přímo z hamburku si představit dokážu. Otázka je jak je to s těma studiema rentability ponoru. Když Němci tvrděj , že hranice je 140 tak je jasný , že by tam muselo být víc ,aby se to opravdu vyplatilo a to už je docela problem. Přecejen Labe u nás není Dunaj.

pepa-č - Profil | St 28.4.2010 23:06:49

Jarda Š. >> viz předchozí příspěvek. to co říkáš, je zelenopseudoekologická fantasmagorická propaganda, která nemá s realitou nic společného. Ale veřejnost tomu věří, bo se to hezky poslouchá. Bohužel. Fakta veřejnost buď nezná, nebo slyšet nechce a to zelenopseudoekologové vědí a rádi toho vesele využívají zatímco za rohem se směje nejvíce betonář.

pepa-č - Profil | St 28.4.2010 22:58:37 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Urbo >> uf...já tomu tedy vůbec nerozumím a nic o tom nevím (jen jsem vystudoval i Fakultu dopravní ČVUT) ale máš alespoň rámcovou představu jaký dopravní výkon v lodní dopravě Labe může dát? Teoreticky? A efektivně? Po započítání překládání, pomalosti, nevhodnosti lodní dopravy pro mnoho druhů zboží, absencí infrastruktury? Toho, že to beztak někde k tomu Labi musíš dovézt a od něj zase odvézt (čím a jak asi?) (poptávka po přepravě, která by u Labe začínala a tam také končila je prakticky neexistující)
Mohu tě ujistit, že schopnost Labe poskytovat dopravní efektivní výkon pro potřeby ČR je zcela zanedbatelná oproti silniční dopravě. Ano odlehčilo by to silnicím, asi tak jako by bagru odlehčilo dítě s lopatičkou a kyblíčkem, které mu taky pomůže překládat písek z kopice A na kopici B. Zcela zanedbatelné.
Je to jen lobby betonářů a pár loďařů.

Urbo - Profil | St 28.4.2010 22:49:36

Minulej tejden sem byl tam u vás v Děčíně a jel kolem Labíčka a musím říct , že ty vaše sopky tam kolem mají taky něco do sebe, u nás když je kopec tak není tak špičatej :) Problematika jezů je složitější ,ale myslím, že jestli se postaví nebo ne až takovej rozdíl nebude, ta řeka mě všude připadala skoro stejná a na byby by to až takovej vliv mít nemělo protože stejně budou moct volně proplavávat přes přechody a zdymadla. A jak napsal JardaŠ. Čím víc se toho bude tahat po vodě tím mít nám budou přeložený auta ničit cesty. Ferox prej taky nějaký rozměrný tlakovky tahá po vodě. Čím víc lodí, tím víc práce v loděnicích a nižší nezaměstnanost. :)

Dodlinka - Profil | St 28.4.2010 22:48:53 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Jarda Š. >> Opravdu čekáš, že někdo bude posílat kontejnery kamionem někam na Labe, pak je překládat na loď a následně v Hamburku znovu překládat na námořní loď? Proč by to dělal když ho to vyjde dráž než přímá doprava kamionem a ještě si může vybrat jestli to nechá odvézt a nalodit v Hamburku, Gdaňsku, Štětí..... Celé tohle "splavnění" Labe je nesmysl a obrovský tunel na prachy.

Rashid 28.93 - Profil | St 28.4.2010 18:09:23

hering >> zvířátka si označkovávají rajón močí, i jinými exkrementy. Člověk jakožto jakýkoliv jiný živočišný druh, který má již čichové orgány zdegenorenované, ale pudově, byť oslabeně, poháněn k této činnosti, vykoumal vyzuální, efektní a dlouhodobě účiné (viditelné) značkování rajónů svými odpadky.....

poustevník - Profil | St 28.4.2010 18:04:00

Royale with Cheese 3 >> Royale with Cheese 31,95 - 28.4.2010 17:38:42 >> Svatá pravda...jenomže takový jsme my češi...o všem se u nás jen a jen hovoří ale k činu se nejsme schopni odhodlat protože nedržíme pohromadě.

Jarda Š. - Profil | St 28.4.2010 17:48:30

Osobně jsem pro stavbu jezů. Dopravní problém je, že co by se mělo vozit po řekách, se vozí vlakem a co by se mělo vozit vlakem, se vozí kamiony.Rozšíření lodní dopravy by vedlo k celkovému snížení ekologické zátěže.

metal - Profil | St 28.4.2010 17:40:31

Royale with Cheese 3 >> Royale with Cheese 31,95 - 28.4.2010 17:38:42 >> No nemysli si, tento názor mám taky a hlavně od doby vstupu do slavné EU :-((((

Royale with Cheese 31,95 - Profil | St 28.4.2010 17:38:42

metal >> mě jen zaráží jak málo lidí je ochotno vidět či si na plný pecky přiznat, že jsme prdelí Evropy.

metal - Profil | St 28.4.2010 17:38:25

hering >> To je ale nádhera, pěkná údolíčka .................... :-))))))

hering - Profil | St 28.4.2010 17:36:23

Rashid 28.93 >> Jinak si nemyslím,že Labe a okolí pod DC je označené plastem!!!

hering - Profil | St 28.4.2010 17:30:05

Labe před st. hranicí,Dolní Žleb.Jen ještě dodám,že na tomto úseku řeky se vyskytuje cca 34 druhů ryb a nad Střekovem ve zduté části něco málo víc jak 10.

hering - Profil | St 28.4.2010 17:23:43

Celá akce okolo stavby jezů na Labi je jen a jen zájem betonové lobby.Ono totiž není co vozit.Bydlím u Labe a mám ho na očích dnes s denně.Teď je splavné nepřetržitě od listopadu 2009 a stejně skoro nic nejezdí.Pokud si chce pan Aster stavět betonovej pomník tak,ale hezky za své a pokud by se přesto jezy postavili tak stejně skončej na hranicích,respektive ještě před hranicema.Dám jsem pár fotek pro ilustraci Labe asi těch 20 km za hranicí v Deutsh a Labe v Dolním Žlebu,které zůstane pod jezy.

Rashid 28.93 - Profil | St 28.4.2010 14:40:36

Tou přírodou a nižními lesy je myšleno ten lidmi označkovanej rajón plastem, igelitem, pneu a jinými exkrementy člověka? Ano to je ochranyhodné směrnicemi EU!

metal - Profil | St 28.4.2010 14:32:24

Jen stačí překročit hranice, a seš 20 let ve předu před námi. A jelikož je to nevýhodné, tak bych se ani nedivil tomu, kdyby to nějaký dobrák prosadil ........................ :-(((((

mexik - Profil | St 28.4.2010 14:25:05

Je vidět, že aspoň v Německu jim to pálí...