Boj o splavnění Labe

Diskuse k bleskovce Boj o splavnění Labe

Autor diskuse: Bárťas - Profil , 19.12.2009

jees - Profil | Po 4.1.2010 17:09:26

CoDu >> psal jsem, že i když ekologové tvrdí, že vlak je "zelený" odpředu dozadu, že přesto jeho provoz dopad na živ.prostředí má. Psal jsem, že ekoelektrická lokomotiva potřebuje elektriku (takže uhlí nebo uran.jádro), naftová naftu. Naftová mašina tam byla proto, že na vlečkách a vedlejších tratích jezdí, budou jezdit i po hlavních. Nepsal jsem nic o tom, že Sergej je důkazem vysoké energetické náročnosti žel.dopravy, tos špatně četl nebo sis tam promítnul svojí vizi toho co jsem podle tebe chtěl napsat.

CoDu - Profil | Po 4.1.2010 13:57:10

jees >> http://www.ecomonitor.cz/tiskzpr2.shtml?x=100462 na této stráncel lze také něco dočíst. Uvádět legendární lokomotivu T679.1 Sergej, s dvoutaktnim dvanácti válcovým dieslovým motorem, která v šedesátých letech nahrazovala parní lokomotivy a svými výkony i měrnou spotřebou, údržbou, provozními náklady, vše v dobrém slova smylu je výrazně převyšovala a dnes ji ČD již ani jednu nevyužívá, jako příklad vysoké energetické náročnosti současné železnice?

jees - Profil | Po 4.1.2010 12:49:11

zewlbába >> ten nápad měli už dávno jiní a já bohužel nemám cash, pouze flow

zewlbába - Profil | Po 4.1.2010 11:32:54

jees >> je čas založt betonpumpu a sehnat spřátelený velko a malo firmy, abychom to zvládli. Až to uděláme, postavíme mýtný brány na zdymadlech a každá loď bude mít krabici s čipem a kdo nemá zaplaceno, nejede a bude to mastný. Odlobbovaný navýšení rozpočtu si strčíme do kapsy. Konečně vyděláme, na meandry a jim podobný kašleme

jees - Profil | Po 21.12.2009 22:04:45

patlal >> nejen pro vrchní-státní manažery, také střední-vedoucí různých státních úřadů a odborů a nižší-referenty různých úřadů, odborů a pododborů. Následně také pro majitele a zaměstnance spřátelených stavebních velkofirem, které angažují majitele a zaměstnance spřátelených stavebních firem, které to spolu s malými spřátelenými stavebními a řemeslnými malými firmami budou stavět. Aby následně všichni zúčastnění seznali, že je třeba navýšit rozpočet a nepatrně rozšířit zábor půdy o pár nepodstatných meandrů, pramenů a trochu té neukázněně neuspořádané přírody kde si všechno roste jak chce bez ohledu na názor buldozeristy a obsluhy betonpumpy

pjarmil - Profil | Po 21.12.2009 21:20:07

Jarda Š. >> no prave, dalsi jezy atd, to uz si pak pripadam jak na rybniku a ne na rece... jediny dlouhy useky mezi jezama ci zdymdlama jsou v usti ci roudnici,steti. ale u nas na nymbursku to je nic moc..moje odpoved je NE

patlal - Profil | Po 21.12.2009 21:13:28

Je to volovina ze všech pohledů až na jeden,udržení pracovních míst a to především pro ty vrchní zaměstnance .

Jarda Š. - Profil | Po 21.12.2009 21:09:12

pjarmil >> Labe už kanalizované je, splavnění by znamenalo jen přidání dalších jezů a zdymadel, což by z hlediska rybařiny nebylo nijak fatální. Spíš jde o to, že by tím došlo k porušení některých poměrně cenných pobřežních biotopů.

Thoomas - Profil | Po 21.12.2009 21:04:13

pjarmil >> jon jo to mas pravdu!!!

Jarda Š. - Profil | Po 21.12.2009 21:03:00

Osobně bych byl pro splavnění Labe do Pardubic a Odry do Ostravy, případně i Moravy do Otrokovic ale ten uvažovaný kanál, který by měl povodí spojit, mi připadá jako úplný nesmysl (i vzhledem k nutným nákladům vůči ekonomickému přínosu, nejen z hlediska poškození přírody a krajiny.).

jees - Profil | Po 21.12.2009 21:00:56

Jarda Š. >> tak to určitě bude, ale zase je to jen z hlaváku na hlavák. Pak to musí rozpojit a jede už jen pár vagonů, pak lokotraktor už jen s jedním a pak přijede náklaďák a musí se to na něj přeložit, když na začátku to jiný návěs musel dovézt na nádraží, odkud to táhnul jiný lokotraktor na ten první hlavák, kde spojili ten velký nákladní vlak s menší spotřebou na tunu

jees - Profil | Po 21.12.2009 20:55:59

skruff >> to je těžký, často záleží na tom, co chce autor dokázat a k jakému výsledku chce dojít. Bursík a spol. by to určitě viděli a napsali jinak, měřit lze různé veličiny různými způsoby a pro prezentaci výsledků lze použít různé metodiky. Ale s ohledem na dobu služby nákladní lodě v porovnání třeba s kamionem (dnes běžně norma Euro5) by mě ten tebou napsaný výsledek určitě nešokoval, ale asi to srovnávali spíš s osobáky. Jinak já ty lodě nijak netlačím a nechci

Jarda Š. - Profil | Po 21.12.2009 20:53:50

jees >> Sergejové byli velcí žrouti nafty, teď už se u nás kvůli tomu nepoužívají. Spotřeba nafty je na přepravu stejné tonáže nákladu daleko menší při použití dieselového vlaku (i se Sergejem), než při použití kamionů .

skruff - Profil | Po 21.12.2009 20:53:39

sliver - samolibý vůl >> sliver >> ekologicko-ekonomická krize nás ochranuj

sliver - Profil | Po 21.12.2009 20:45:09

skruff >> budu mít na přídi harpunové dělo. Ale konec srandy, jestli tady skoupili němci štěrkovny a pískovny, jakože je skoupili, tak ten trolling z Ostravy po kanále do Labíčka bude , to si piš.

skruff - Profil | Po 21.12.2009 20:44:39

jees >> jen tak ohledně lodí takovej výtah z jednoho článku o emisích:

Stejný boom zažila i lodní doprava, přičemž podle studie patnáct největších kontejnerových lodí světa vypouští do ovzduší stejné množství emisí jako 760 milionů automobilů. V tomto případě však nejde jen o nejdiskutovanější oxid uhličitý, ale například také o oxidy síry.

skruff - Profil | Po 21.12.2009 20:41:04

sliver - samolibý vůl >> sliver >> to si navážu pořádný olovo a zkusím tě trefit hahahahaha

jees - Profil | Po 21.12.2009 20:38:10

Bárťas >> osobně bych volil už snad radši lodě, než ČD, to je podle mne jenom kombinace nevýhod zbývajících dvou způsobů - pomalý a složitý jako loď a dražší a neekologičtější jako auto. Vlak je eko jen do chvíle, než člověk zjistí kolik uhlí voženého těmi loděmi nebo kamiony elektrárna spálí na to, aby ujel svou trasu (u elektriky) nebo kolik spálí mašina nafty (třeba Sergej)

sliver - Profil | Po 21.12.2009 20:34:44

skruff >> myslíš ? A já ti říkám, že se toho ještě dožiju. Stačí aby EU dala prachy. A ona je dá. Ještě mi budeš mávat, až tě pozdravím sirénou.

skruff - Profil | Po 21.12.2009 20:31:04

sliver - samolibý vůl >> sliver >> pošli to po železnici a můžeš počítat pražce :-)

skruff - Profil | Po 21.12.2009 20:28:09

Thoomas >> naprostej souhlas , lodě jsou v našich podmínkách pasé a doufám , že to tak zůstane

pjarmil - Profil | Po 21.12.2009 20:27:28

at nam buzny z ndr povolej lov na jejich labi a pak muzou jednu lod tydne poslat k nam po labicku..
ted vazne: i kdyby se zregulovaly brehy labe, tak nikdy kamoinova doprava neupadne.. podnikatele snizeji ceny a dalnice budou dal narvany.. a co z labe?? bude jeden betonovej dlouhej kanal a rybarit muzeme mozna tak na domacim jezirku...

skruff - Profil | Po 21.12.2009 20:27:12

sliver - samolibý vůl >> sliver >> hmm tak tohle mi připomíná něco o hurvínkovi jak si představuje válku, ale spíš doufám , že si tu z nás děláš jen prdel a nemůžeš to myslet vážně

???? | Po 21.12.2009 20:23:03

jees >> [smazano na zadost autora]

Thoomas - Profil | Po 21.12.2009 20:22:42

Pamatuju tak pred 15ti lety, to lode jedili kazdou hodinu,fakt paradni chytani!

Thoomas - Profil | Po 21.12.2009 20:20:38

to bude pekne v kelu,jestli tam zacnou jezit lode:-(!!!!

jees - Profil | Po 21.12.2009 20:18:44

Bárťas >> to určitě není, to máš pravdu, vždycky úsudek ovlivní osobní zájmy a zkušenosti. Těžko čekat, že ČD uznají, že je lepší vozit zboží lodí z Ústí třeba do Pardubic když tam taky vedou koleje a přesto, že kvalitní dopravy téměř nejsou schopny (nebo aspoň nebyly a myslím, že se to nezměnilo)

sliver - Profil | Po 21.12.2009 20:18:15

skruff >> víš co mě na tom láká ? Já vozím zboží do HK autem. To je nuda. Když spojíme Odru s Labem, naložím si loď , za Ostravou nahodím, zapálím fajfku a trolling až do Pardubic. Na zpáteční cestu vyměním woblera. Já chci kanál !

skruff - Profil | Po 21.12.2009 20:14:00

máme železnici a ..... a nic stejně to vozí kamionama

skruff - Profil | Po 21.12.2009 20:12:15

klucí je to blbost splavnovat Labe a ten nápad s kanálama to je už naprostá zhovadilost podle mě

???? | Po 21.12.2009 20:10:56

jees >> [smazano na zadost autora]

jees - Profil | Po 21.12.2009 20:07:41

Bárťas >> tak to už chápu, nedávalo mi to právě logiku. Ten Hamburg je jasnej, to je přesně ten případ co jsem myslel že se vyplatí. Jenom autem máš plynulý přísun a trvá ta trasa do PU třeba 20-22hod, což loď nezvládne. Firma pak může mít jem malý sklad na dvě auta a průběžně zpracovávat

skruff - Profil | Po 21.12.2009 20:03:10

standas >> to teda doufám , že neprojde!!!! si to pamatuju jako malej kluk jak to bylo debilní když kolem tebe proplula velká lod

skruff - Profil | Po 21.12.2009 20:00:15

sliver - samolibý vůl >> sliver >> víc takových nadšenců pro lodní dopravu jako jsi ty a máme po chytání

skruff - Profil | Po 21.12.2009 19:58:33

Bárťas >> promin neber to nějak hrubě, ale z mýho pohledu ty máš ale blbý nápady , já bych teda nechtěl aby bylo Labe splavný do Pardubic to bych měl po chytání. pro mě nejlíp žádný lodě, pamatuju když jsem byl malej jak nám plavali za chatou s ulím a pískem a fakt "nahovno"

???? | Po 21.12.2009 19:48:29

jees >> [smazano na zadost autora]

???? | Po 21.12.2009 19:44:54

jees >> [smazano na zadost autora]

jees - Profil | Po 21.12.2009 19:40:28

Bárťas >> loď se vyplatí když chceš 200 tun týdně a začátek i konec trasy jsou u vody nebo aspoň neřešíš termín dodání, jinak je to asi už lepší autem

jees - Profil | Po 21.12.2009 19:37:38

Bárťas >> tomu nerozumím, pracuješ v dopravní firmě a pro uživení bys viděl recept v dražším mýtném a silniční dani? Nebo to špatně chápu?