RŘ pro ČRS na rok 2010

Diskuse k bleskovce RŘ pro ČRS na rok 2010

Autor diskuse: Martin M. - Profil , 17.11.2009

Tempus - Profil | Ne 26.9.2010 16:27:25

Martin M. >> děkuju

Martin M. - Profil | Ne 26.9.2010 16:15:50

Tempus >>

Dotaz: Mám takový malý dotaz ohledně chytání ryb mládeže 10-15 let. Za jakých podmínek mohou chytat samostatně. Předem děkuji za odpověď.
Odpověď: Ve smyslu zákona č. 99/2004 Sb., o rybářství, prováděči vyhlášky č. 197/2004 Sb., v platném znění a bližších podmínek výkonu rybářského práva na rybářských revírech ČRS mají děti a mládež při rybolovu všechna práva a povinnosti jako dospělí členové.
Odpovídal: Ing. Branislav Ličko

http://www.rybsvaz.cz/?page=vase_dotazy&lang=cz&fro​mIDS=

Tempus - Profil | Ne 26.9.2010 16:11:58

jsou v črs taky nějaké speciální pravidla pro mádež(1prut,zákaz rybky..)? díky za odpověd

profo - Profil | So 28.11.2009 21:37:09

Rytíř >> to by sedělo na daný stav...;-))))

Rytíř - Profil | So 28.11.2009 21:13:24

profo >> dle meho nazoru,jestli se v brzke době a tim myslim,že včera bylo pozdě,tak přejmenovat na přehrada bolen!!!!!!!!!!!!!!!!!Namisto puvodni orlik.

profo - Profil | So 28.11.2009 21:07:29

Rytíř >> jj ten limit se obnovil, když se začal nový právník svazu vrtat v BP a zjistil, že je tam hodně věcí, které jsou proti zákonu a vyhlášce. Netvrdím, že vše je už OK, ale ty nej záseky jsou již srovnaný. Ostatní je zatím tak jak je. Jinak s tím co sse tam děje souhlasím a taky se mi to moc nelíbí..

Rytíř - Profil | So 28.11.2009 18:05:53

profo >> nemam proč se zlobit,když někdo napiše pravdu a jsem,z hlubokeho vztahu k teto vodě,pořad da se řict srdcove vode,z rozčileni s naprosteho nezajmu ,obhospodařujiciho svazu na teto vodě takhle emotivne reagoval,když jsem to sesmoloval a napsal ptakovinu,to co se tam děje je škoda slov,no ale přece letos ne ale ještě nedavno minule roky tam ten limit 7kg neplatil co se tyče bile ryby ne?To jsem hlavně myslel.

profo - Profil | Pá 27.11.2009 22:36:20

Rytíř >> promiň a neber to špatně, ale s tímto tvým tvrzením :
"...proč třeba orlik a spousta jinych reviru u nas, ma miru štiky 50,sumce 70 a kapřik 35 to už je snad nenormalni,např na vyše zminovanem orliku limit ryb v kilogramech na den neomezen,takže bile ryby třeba avia...." nemohu souhlasit.
I na Orlíku platí zákon, vyhláška a RŘ a tyto předpisy jasně stanovují v § 16 vyhlášky č. 197/2004 Sb. v odstavci 2 toto znění : "V mimopstruhovém rybářském revíru si může osoba provádějící lov přisvojit v jednom dnu, i když loví na více rybářských revírech, nejvýše 7 kg všech druhů ryb. V tomto úlovku smí být nejvýše dva kusy kapra, štiky, candáta, bolena, sumce nebo jejich kombinace. Byla-li si osobou provádějící lov přisvojena ryba, kterou celková hmotnost úlovku přesáhla 7 kg, končí jejím přisvojením denní lov."
Orlík není z tohoto omezení nikterak vyjmut. RŘ nemůže jít proti vyhlášce a na Orlíku v tomto případě ani nejde. Věřím, že toto znáš, a doufám, že jsi se pouze upsal a nemyslel jsi to vážně už jen proto, že na Orlík jezdíš a chytáš tam ryby relativně dlouhou řádku let jak jsi psal.
Jinak k těm mírám asi jen krátce. Orlík jako takový spadá pod správu přímo Rady ČRS a tam se páni vrchní rozhodli, že RŘ nyní BP nebudou na této vodě zpřísňovat, což jim je umožněno, lovné míry stanovené vyhláškou. Proto jsou ty míry takové jaké jsi psal. Tak je stanovuje vyhláška. JčÚS má u těchto vybraných druhů ryb míry zpřísněny a stanoveny na vyšší hodnotě. Tuto možnost mají a i využívají i ostatní ÚS.
Jinak jsem k otázce neměl chuť reagovat, ale tohle mi nedalo. Doufám, že se za to nebudeš na mě zlobit.

Ivo - Profil | Pá 27.11.2009 19:44:02

Mrknato >> Já si myslím, že už to nemá smysl rozvádět. Své jsem k tomu řekl a ty rovněž. Hrachu na zdi bylo v tomto případě již dost. Ty máš svůj názor, já rovněž. Až budoucnost napoví kdo z nás měl pravdu .

Mrknato - Profil | Pá 27.11.2009 10:06:36

Jelikož jsem již starší člověk, je pochopitelné, že jsem na něco velmi podstatného zapoměl. Dříve mě velmi děsila možnost, že např. dojička a přední slévač mohli odsoudit nevinného člověka k propadnutí majetku i na smrt, ale to bylo v té dávné, divné době. Ty to chceš zavádět v dobrovolných hlídkách kaprařů i dnes. Tím jsi mě vyděsil asi nejvíc, ale doopravdy.....

Mrknato - Profil | Pá 27.11.2009 9:56:11

Ivo >> To, co říkám jsou moje názory a neříkám je proto, abych uhýbal. Jistě dobře víš, co nadsázka je a co již ne, protože to máš v hlavě určitě dobře srovnané, o tom nepochybuji. Nyní nadsázku zcela vyjímečně vypustím.

Rozvolňování: Na P revírech se omezuje doda lovu, dny lovu, rybolovné způsoby a nástrahy a to tak, že dost. Protože ryb a hlavně velkých ubývá. Na MP revírech se doba lovu má prodlužovat, nástahy se neomezují, samosek se nezakazuje a toto je označováno za ochranu, i když velkých ryb také ubývá, v jednom pojetí rybařiny. To mně přijde divné, tobě ne?

Matematika: zarybňování revírů se ale neřídí matematikou, kterou ovládáme asi oba. (tvá úvaha v současném systému, že když se 20% neodebere, kak se 20% nemusí dosatit je nesmyslná a ty to dobře víš)

Výklad zákona může provádět pouze soud, nikdo jiný. Memůže to dělat ani MRK, byť by s tím třeba všichni souhlasili, nemůže to dělat ČRS ani MRS, ani ryb. orgán.

Tebe zajímají kapři a sumci, mě ryby, které žijí v malých říčkách. Jsem proto horší rybář? Jsem rybář II. kategorie?

To, že záběrů při lovu 24h a i úspěšných zdolání ryb zaseklých ať již vlasovou metodou, nebo srkačkou přibude je logické. (Srkačku a vlasovou montáž dávám dohromady pouze z důvodu přibližně stejné šance zachycení ryby bez přítomnosti rybáře u udic) Z toho lze vyvodit, že při zachování poměru rybářů, kteří ryby pouští a kteří si je ponechávají, při lovu 24h bude ubývat daleko více kapra, sumce a candáta a z CS a CR redistribuce se budou peníze nad plán zákonitě přesouvat do těchto druhů a ne tam, kde ubývají i přes jasná omezení, tedy standardní ochranu.

Ptám se tě proto po třicátéšesté: uvažujete na revířech, kde bude K70 a lov24h (v libovolném pořadí) nebo i jednotlivě se změnou hospodaření? Zkus odpovědět bez loopingu, děkuji. Omlouvám se, looping už byla nadsázka.....

Ivo - Profil | Pá 27.11.2009 8:10:57

Mrknato >> víš , co je tvůj největší problém ? Díváš se na rybaření bez praktických znalostí a zkušeností jen přes paragrafy zákonu o rybářství . Navíc absolutně postrádáš globální pohled na rybaření jako takové v celé ČR. Hodnotíš celou zem podle situace na říčce, která ti teče za barákem. Chápeš, že to není pro globální pohled relevantní ?
Rozvolňují ???? Používej prosím běžná slova. Čeština je bohatý jazyk.,ale není stavěný na tvé úhybné manévry a neschopnost problém konkrétně pojmenovat.
Proč petice proti odnašečům, to už jsem ti snad vysvětlil několikrát. Všichni to chápou , jen ty ne.
Způsobem lovu opět narážíš na ten tvůj "samosek" a imaginární pružinovou vidličku, kterou "svět neviděl". Všichni chápou a napsali ti tady, že jsou to jen tvé výmysly a nesmysly. Všichni to chápou, jen ty ne.
Matematiku jistě ovládáš. Pokud odebereš z revíru o 20 % méně ryb, musíš jich o 20 % méně dosadit. To je úspora. Všichni to chápou, jenom ty ne.
Souhlasím, a tvrdí to i Kakr, že přibude vykázaných kaprů o délce 69 cm. Je to sice spekulace, ale oprávněná. Ovšem na to už má ryb. stráž nástroje. Bude to složité, ale věř, že pokud RS osloví kpraře, aby jim šli pomoci při kontrolách, věřím tomu, že většina pomůže.
Pokud bude na revíru platit 24 hod. tak se to bude vztahovat na lov na položenou ( ve tmě jsou hlásiče velmi užitečné a kdo občas loví úhoře to uvítá), na lov přívlačí, na lov na plavanou (svítící splávek je famózní záležitost) i muškařiny (reflexní šňůry stylu Loom fungují). Tedy zde nebude žádný propad.
Pochop už konečně, že zájem o rybaření - nemusí se rovnat zájmu o rybí maso. A tento trend - stoupající - se snažíme současně s ochranou velkých ryb podporovat. A to i v těch dětech, na které často - a velice nevhodně - narážíš.

Mrknato - Profil | Pá 27.11.2009 1:03:26

Na uživatele revírů se tlačí privatizanti, zdivočelé MO, Rada si chce líznout, no a pokud přibydou "specialisti" všech specializací, tak to ÚS neustojí.... někomu to možná přijde vhod, ale většina rybářů bude časem velmi zklamaná.....

Mrknato - Profil | Pá 27.11.2009 0:49:37

Ivo >> Pokud by "všichni specialisté" šli "Vaší" cestou, tak na to nebudou peníze, nebo ryby. Řeky jsou téměř opuštěné a prázdné, na pstruhovky se kupuje čím dál tím méně povolenek, a ty myslíš, že to vyřeší např. petice duhák 50? Vaší cestou myslím rozvolňování omezení, tedy např. doby a způsobů lovu. Zatím co jinde se omezuje, kapraři rozvolňují, ale "pouští"...... pokud by všichni pouštěli, proč tedy petice proti odnašečům? Vaše aktivity zasáhnou a to značně do finančního hospodaření tím, že bude přibývat redistribucí (náhrad z CS a CR povolenek) za kapry lovené 24hod a v míře 69cm..... lov 24 hod se asi nebude týkat přívlače, plavané, muškařiny, tedy zde bude finanční propad.

Mrknato - Profil | Pá 27.11.2009 0:27:59

No, měl jsem nějakou práci na území Apačů ....., nemám na starosti jenom kapraře...

Rytíř - Profil | Čt 26.11.2009 20:36:51

Ivo >> jojo,jsem zvědav jak v budoucnu ty vody u nas budou vypadat.Ta parma je chraněna třeba u nas,na jihu a ten lin,jak je to s nim,myslim ten projekt.pro mě je to užasně krasna ryba a osobně bych si žadneho nevzal,oni už u nas ani nejsou a co jich bylo.

Ivo - Profil | Čt 26.11.2009 20:35:34

kakr >> kdyby si dal pár kuliček bolelízu s obsahem proteinů, tak by ho to možná nakoplo :-))
Dobrou.

Ivo - Profil | Čt 26.11.2009 20:34:20

Rytíř >> já tě naprosto chápu. Těch problémů v rybařině je celá řada. My jako kapraři jsme jeden problém pojmenovali a snažíme se ho řešit. navíc jsme doufali, že nás budou následovat další specialisté např. na lov dravců, pstruhů, plavačkáři atd. Tedy rybáři, kteří tu svou parketu dobře znají a mohou věc nějakým způsobem řešit. Z naší iniciativy následně vznikl projekt na ochranu línů a parem. A pokud vím, chystají kolegové něco podobného na ochranu dravců. Je to těžká a složitá cesta vyžadující mnohu času a úsilí, Ale doufám, že je to cesta správná.

kakr - Profil | Čt 26.11.2009 20:23:53

Ivo >>
Dnes končím , v bedně bude basket a ten já rád.
Kolega Mrknato dnes nějak vyměk, připadal mně jak máslo , byl na ručník a taky to zabalil.
Do zítřka se určitě zotaví, neboj.
Dobrou...

Ivo - Profil | Čt 26.11.2009 20:11:52

kakr >> jen se bojím, že Mrknato nebude souhlasit, neb má s "hady" špatné zkušenosti ..:-)))

Ivo - Profil | Čt 26.11.2009 20:10:57

kakr >> kdo ? Kale, že se ptáš ! No přece ty !!! :-)

Rytíř - Profil | Čt 26.11.2009 20:08:17

Ivo >> no, aspon se to odvedlo někam jinam než do sporu,nepročital jsem všechny reakce,jen jsem lehce monitoroval přestřelky mezi vami ale dle mne by se tu spiš mělo ptat na to,nevim jestli to v teto diskuzi padlo,proč třeba orlik a spousta jinych reviru u nas, ma miru štiky 50,sumce 70 a kapřik 35 to už je snad nenormalni,např na vyše zminovanem orliku limit ryb v kilogramech na den neomezen,takže bile ryby třeba avia.Na orlik jezdim už přes 20let a dřive tam chytit 30-40 cejnu za dopoledne nebyl vubec žadny problem,dneska?To už davno neni pravda,nikdo už tam nepusti ani cejna a pravě nad timto limitem by se chtělo asi zamyslet,dravci to je totež,teda vyjma bolena,žalostně malo.Nedavno jsem na mrk daval otazku na omezeni dolni miry rybičky a muj navrh zněl aspon 15cm,malem mě tu sežrali.Když to šlo na lipně.tak proč ne na orliku?Těch candatku co se tam pohřbi timto zpusobem,zažrane pidi rybky až v prrrrrr.....Až se k něčemu takovemu někdo rozhoupe,už asi bude pozde.Samozřejmě,že zminovany candat,hodně trpi vytažernim z hloukdy do mělčiny,to vi asi každy,no letos se tam držela voda i době vytřeni bile ryby tak snad se to zlepši,je tam teda letos rybek mraky.

SAHIB - Profil | Čt 26.11.2009 19:57:25

Ivo >>
Spaste se útěkem,kdo můžeš..-)Už v palbě argumentů další výmluva - utíká živit rodinu..-))je to jak jsi pls..,opravdu v praxi pokavad se týká rybařiny jako takové,tak moc rybohodin natočených nemá..-)
Já sic chytám pomalu 40 let,ale stále se učím..-) musím,ale do takovýchto "hádanek" v jeho podání bych se fakt nepouštěl,.chybí mu ta praxe,no..taky nejsem přeborník,ale asi bych ho taky trumfnul-)Že bychom mu nějakou v oblasti kaprařiny někde sponzorsky sehnali a zaplatili?..-)))

Rytíř - Profil | Čt 26.11.2009 19:53:11

kakr >> žeby SAHIB?

kakr - Profil | Čt 26.11.2009 19:50:08

Jako zbraně navrhuji kobru a prak. Náboje koulís bojlís ráže 24, parfémované nahnilým krabem.
Vzdálenost 25m.
Kdo bude pískat???

Ivo - Profil | Čt 26.11.2009 19:50:05

Rytíř >> to nejde. Jak sis asi všiml, on má rád "naprostou otevřenost", a tady je to v kulách :-)))