Diskuse k článku: Dělička – odkládací bič - 2. díl

Autor diskuse: Hiram - Profil , 10.11.2009

draveček - Profil | St 13.1.2016 20:25:03

Hiram >> ahoj, tak jsem to prelouskal na jedno nadechnuti,a moc povedené počteničko.Moc ti děkuji,a rád bych se zeptal jestli jsou ještě pokračování?

Hiram - Profil | Čt 23.2.2012 21:25:29

Kaiman >> Jsem rád, že se Ti líbil. Pokračování nejdřív v červnu... nemám na to vůbec čas :-(

Kaiman - Profil | Ne 22.1.2012 21:28:46

Super článok :-D !!!!! Podobne ako 1tka. Dávam 1++
Kedy sa dočkáme pokračovania ??? :-D

jordano - Profil | Ne 26.12.2010 21:17:37

Dávám za 1 , článek mi moc pomohl,jen tak dále.Takových článků je na netu jak šafránů.

standas - Profil | St 16.12.2009 22:44:29

tak jsem dnes koukal na tel stanici ¨Fishing and Hanting a tam chytal týpek s odkládačkou jakoby stylem na houpačku,máte někdo podobnou skušenost?

David Broz - Profil | Út 15.12.2009 10:02:36

Pěkný článek - jen se podělím jak jsem pořídil svoji děličku.
Na jedněch malých závodech jsem se dal dohromady s chlápkem, který mi prodal asi 8 m dlouhý laminátový bič. Vlastně dva biče, které byly navzájem zkrácené, tak žese dali do sebe zasouvat. Bylo to těžké a hodně tvrdé, ale chytal jsem s tím velice obstojně. Umožnilo mi to dobře poznat techniku, nezlomit prut a zdolat i těžší ryby. Po letech mi to ale bylo málo. Zajel jsem do anglie a tam si přes internet zakoupil 14,5 Maver Encounter. Cena oproti obchodní byla o několik tisíc Kč nižší, dostal jsem i dva topsety navíc (3) a další dva kaprové (2) zakoupil. chytá se s tím dobře, určitě lépe, ale je potřeba na to dávat větší pozor, celé je to křehčí než laminát. Já osobně bych úplnému začátečníkovi nedoporučoval kupovat prut za 30 000 Kč, pokud není miliónář. Myslím, že pro začátek stačí kratší a levný prut, se kterým se naučíte zacházet a zjistíte, jestli vás tato rybolovná technika vůbec baví.

Hiram - Profil | Po 23.11.2009 21:38:37

Vatek >> Ahooj Víťo! Máš pravdu, nechápu jak se tam mohly takové fotky vloudit :-) Na nápravu už je pozdě, ale slibuju, že v dalším pokračování budou jen hladce oholení manekýni tohoto typu:

Vatek - Profil | Po 23.11.2009 19:01:54

Článek dost dobrý, ale strašný fotky.Třeba ta fósatá tlama no fuj, to je reprezentativní jak svinja.

Miki - Profil | Ne 15.11.2009 18:34:47

Hiram: Vynikající článek. Spousty informací i pro ty, kteří děličku mají a běžně s ní chytají--včetně mojí maličkosti. Myslím, že tenhle způsob lovu se u nás čím dál tím více dostává do obliby a z tvých informací je patrno, že se dá mnoho načerpat. Nejlepší jsou totiž osobní zkušenosti.
Dávám za 1--jinak to ani nejde--a těším se nalší pokračování.

standas - Profil | So 14.11.2009 18:37:26

Dnes jsem zažil něco podobnýho,nejdřív že prej mám ropovod a když dědula viděl asi 20tou rybu tak to zbalil(asi se urazil)

gama - Profil | So 14.11.2009 9:22:11

svaca >> :-))))

svaca - Profil | So 14.11.2009 8:26:53

To ze se u me lidi zastavujou a porad se ptaj chapu.Akorat jsem premyslel nechat si udelat tricko s napisem .........prut ma 13m,1kg,chytam na nej vsechny nedravy ryby,je z uhilku,stoji hodne:)...............ponevadz kdyz chytam nekde u reky kde je rusno tak si troufnu rict ze odpovidam na tyto otazky nekolikrat za vychazku.............jinak co se tyce dedku, tak ty me bavi nejvic hlavne kdyz pres vodu slysim hlasky typu "nojooo kdybych tam nahazel to co on tak chytam to samy")

karel.datel - Profil | Pá 13.11.2009 9:58:26

tomashr >> Pravdu díš, mám 6m Ultra Bolo Browninga a 8m bič. Lidi se zastavujou a sledujou mě při chytání. Na druhou stranu, na spících bobkařích toho moc k vidění není.

Honey - Profil | Pá 13.11.2009 0:09:03

Hiram >> Myslím, že je pravý čas přemístit se do SZ :-)
Ale vážně Peťo, kvalitní článek, komplexní informace, sem tam vtípek, prostě se to dobře čte :-)

Hiram - Profil | Pá 13.11.2009 0:04:45

Honey >> Děkuji moje Micinko! A doufám, že Ti nabízím daleko víc než článek :-)

Honey - Profil | Čt 12.11.2009 23:38:42

Naprosto skvějel článek! Dávám 1 a miluju Tě :-)))

spinka - Profil | Čt 12.11.2009 23:34:41

Martin M. >> Hiram >> Výborný článek,jen tak dál.Dávám za 1.

Pavouk28 - Profil | Čt 12.11.2009 21:06:52

Martin M. >> Hiram >> moc pekny clanek

dantex - Profil | Čt 12.11.2009 17:41:33

Wroum - Borek >> taky jsem ji jednou použil a rychle zahodil. Jednak jsi od toho ulepeny, když odděluješ a pak se na to strašně lepí špína. Začal jsem proto používat teflonový sprej. U mé poslední děličky už nepoužívám ani ten, zatím nebylo potřeba.

Wroum - Borek - Profil | Čt 12.11.2009 14:40:42

peknej clanek a jen doplnim, ze na mazani spoju se mi nejvice osvedcila grafitova vazelina.

Wroum - Borek - Profil | Čt 12.11.2009 14:37:05

gama >> tohle jsem si bezne uzival na Sazave... nejdriv si delali prdel ze stavim leseni (a to byla jen 10m Multiflexka), pak se smali plavackovy bedne, pak nadavali at nehazim ty koule do vody ze plasim ryby.... a pak prisel prvni, ze mu ty ryby mam davat, ze je skoda je poustet. Neuspel a za chvili bylo kolem prazdno :-)

dantex - Profil | Čt 12.11.2009 10:12:55

standas >> kdybys chtěl ojetou, tak mám jednu na prodej, za míň než 20 :-)

cejn11 - Profil | St 11.11.2009 19:49:32

Moc pěkně napsané,děličku mám už asi pátou,ale vždy si rád něco poučného přečtu.Dávám také 1

tomashr - Profil | St 11.11.2009 19:31:49

Článek pěkný.
K tomu "exotu" - ona stačí k divným pohledům nějaká lepší boloňka, já mám třeba vyšší model Energhie od Trabucca, když vytáhnu 9m bič, tak to už jsem za totálního cvoka. Takže bych řekl, že ta dělička na tom až tak moc nezmění :-)
K tomu co na začátek - řeším to v jiném threadu (http://www.mrk.cz/diskuse.php?id=624189) a sbírám poznatky ledaskde. Fakt ale je, že jsem zkoumal i nějaké rady ze zahraničí a trochu se od rad tady na MRKu liší, přijde mi, že třeba právě v UK bere děličku hodně lidí opravdu jako rutinní věc pro rekreaci a tak se právě víc zdůrazňuje ta odolnost mechanická - prostě to musí vydržet i nějakou tu ránu - není to takový "oprašovaný kousek" jako u nás.

standas - Profil | St 11.11.2009 19:11:12

Hiram:moc pěkné články,zrovna tedˇka uvažuju s koupí nové děličky tak do 20ceti tisíc,nemáš nějaký tip.Dík moc

standas - Profil | St 11.11.2009 19:07:40

Martin M. >> H. moc pěkné články,zrovna tedˇka uvažuju s koupí nové děličky tak do 20ceti tisíc,nemáš nějaký tip? dík

Mitwa - Profil | St 11.11.2009 18:19:36

jsem rád že se konečně našel někdo,kdo o této technice napíše víc,pomůže tak těm co si přejí ji vyzkoušet kéž by bylo více takových,kteří se podělí o své znalosti a pomůžou druhým,místo odpovědi tak jdi,vyzkoušej a uvidíš.....GRATULUJI výborný článek!!!Dávám 1........a přeju petrův zdar

paia - Profil | St 11.11.2009 14:50:53

gama >> jo prachy... každej novej prut už musím doma zapírat... ;o) už vidím, jak do kouta postavím monstr tašku s lešením a bednu a nikdo si toho nevšimne... ;o) v létě jsem šel na jeden stoják u nás jen tak na plotičky s matchkou. byl to šrumec, plotičky spolupracovaly skoro na hod, občas nějakej kapřík, byl tam rybářskej kroužek s děckama a pak místní bobkaři a ty pohledy byly fakt k nezaplacení. jediné, co mě mrzí, že ten náš kroužek vede postarší pán, který těm deckám ukáže tak maximálně jak navázat na třicítku vlasec krmelec a 2/0 háček na vorvaně, na něj napíchnout kukuřici nebo kus chleba a pak už jen čekat, až se přišpendlí policajt k prutu. a ty děcka neměly ani odvahu za mnou třeba přijít sednou vedle mě na bobek a zeptat se nebo aspoň to trošku okoukat. ne, že bych byl nějakej mistr, ale určitě by ji to otevřelo obzory. škoda, že u nás už dávno není závodní tým...

paia - Profil | St 11.11.2009 14:43:54

Hiram >> já se nestydím, proto tam s těma feederama chodím... jinak díky za upřesnění, dělička je kromě sumcařiny poslední lovná metoda, kterou jsem ještě nevyzkoušel. ;o)

gama - Profil | St 11.11.2009 13:51:37

paia >> u nas kdyz jdes trenovat deldu tak kolegove tezkari te maji za martana co ma strasnejch penez bo tam vali zivou,jak kdyby mel bejt konec sveta :-)) jednou se me postarsi pan ptal co takova trubka stoji tak jsem mu to rekl malem ho ranilo a jen mi pred odchodem povidal ze se mi to nemuze vyplatit :-))

Hiram - Profil | St 11.11.2009 13:49:56

paia >> Pro upřesnění: Lehčí a pevnější je lepší. Ovšem pevnost je třeba chápat jako odolnost proti ohybu, ne proti mechanickému poškození. Naprosto nesouhlasím s tím, co se doporučuje: tedy na začátek kaprovku. Je to kontraproduktivní. Je lepší mít od začátku lehkou děličku, se kterou když zaseknu nepůjde po ní vlna a až po chvíli zareaguje i splávek. Jak jsem v článku napsal. Když budeš mít od začátku lehkou děličku, budeš se o ni alespoň bát a budeš se k ní chovat dobře.

Lehčí děličky bývají dražší z důvodů vyšších technologických nároků při výrobě a lepšímu materiálu. Marketing do toho zasahuje méně než tyto faktory, ale nejsem výrobce, takže je to můj názor.

A řekni mi za co se stydíš? Za to že nejsi/nejsem tak konzervativní jako oni a rád zkouším jiné rozměry rybolovu a širší možnosti se mám stydět? Jejich pohledy jsou jen obranná reakce na něco co je přesahuje na celé čáře. Pokud je lov na děličku efektivní v dané situaci a baví mě, proč se stydět?

Apropo, jak řekl jeden významný člověk: "Snad ti nedělají starosti cizí názory?"

paia - Profil | St 11.11.2009 13:14:23

pochopil jsem dobře, že děličku radši lehčí než pevnější? měl jsem za to, že kaprové jsou ty pevnější a matchové jsou lehčí a pro rekreační chytání se hodí spíš ty kaprové, které mají větší výdrž a čekal jsem, že díky tomu, že nejsou nijak extra lehké, tak mají i menší cenu. Angličanům ty jejich klubové rybníky a kanály závidím a taky to, že děličku a bednu považují za naprostou samozřejmost. představa, že vytáhnu děličku u nás mezi dědkama... už tak jsem tam za exota s feederem nebo matchkou...

Hiram - Profil | St 11.11.2009 12:45:18

svaca >> Nezapomeňte ohodnotit, když se Vám líbí :-)

gama - Profil | St 11.11.2009 11:46:41

jen vic takovejch clanku :-))

svaca - Profil | St 11.11.2009 11:42:25

vybornej clanek

Hiram - Profil | St 11.11.2009 8:41:50

Ahoj čtenáři. Musím se přiznat, že článek vznikl víc než před půl rokem a když si ho čtu dnes znova spoustu vět bych raději přepsal. Snad se Vám to po mě podaří rozluštit :-)
Vzhledem k přípustnému rozsahu článku jsou přidané jen ilustrační fotky. Ty které by Vás měli opravdu zajímat (detaily popisovaných věcí) během dneška nahraju do mojí fotogalerie v profilu. Budou jistě užitečné.