tuning přední brzy navijáků

Diskuse k rybářskému videu tuning přední brzy navijáků

Autor diskuse: mi-ku - Profil , 15.9.2009

sven - Profil | Ne 20.9.2009 20:36:07

mi-ku >> Díky za info. Určitě to je krásná raritka :-)

mi-ku - Profil | Ne 20.9.2009 17:28:53

Sven >> sven >> je to jednoložisková Daiwa Emblem 6000 T...celá zlatá , ale jen nemá regulaci brzdy....hřádel je na jdené straně sploštělá a tudíž, není možné otáčet dívkou....

sven - Profil | Pá 18.9.2009 13:09:03

Jarda Š. >> To máš pravdu. Také mě to napadlo, když jsem přemyšlel, jaký má to odaretování smysl. Zřejmě aby se vyhovělo oběma stranám. Kdo chce točí a komu se nechce, zapne aretaci a brzdu.

sven - Profil | Pá 18.9.2009 13:05:19

Andrew >> nebo tady:

sven - Profil | Pá 18.9.2009 13:04:21

Andrew >> Není to zas tak dávno, co se navijáky bez brzdy používaly i u nás. Například kolečko. Brzdilo se rukou . Třeba takové:

Jarda Š. - Profil | Pá 18.9.2009 13:01:33

Sven >> sven >> To můžeš udělat u většiny navijáků - dotáhnout brzdu "na krev" a odjistit zpětný chod.

sven - Profil | Pá 18.9.2009 12:54:54

mi-ku >> a to máš aktuální kousek nebo nějakého veterána ? Prý se to stále vyrábí.

Andrew - Profil | Pá 18.9.2009 12:51:13

Sven >> sven >> Nevim jestli jsem to dobře pochopil, ale nedokážu si představit zdolávání většího kapříka na 0,12 vlasec bez jakékoliv brzdy. To by musel bejt mrtvej :-)

mi-ku - Profil | Pá 18.9.2009 12:43:34

Sven >> sven >> tak to máš prtavdu..jeden takový od daiwy i vlastním..ale protože jsem se ani nehodla učit se to ovládat, tak ho používám jen na zakrmování

sven - Profil | Pá 18.9.2009 12:32:35

Jaromírek >> Dobrá vychytávka :-) Také si myslím, že je to jen o zvyku. Pro mě osobně je třeba bojovka úplně zbytečná věc. Mám pocit, že se v Anglii dodnes vyrábějí a používají navijaky které nemají žádnou brzdu. Mistři jen točí kličkou, buď dopředu nebo kontra. Širšímu rozšíření brání právě to umění, takový naviják ovládat. Proto jdou na dračku mašinky, které zvládne i to největší rybářské kopyto .-)))

Jaromírek - Profil | Pá 18.9.2009 11:10:18

mi-ku >> To není v tom.Ale je fakt,že jsem strojař a tak mě napadají různé ...čoviny.No a tohle je jedna z nich.Ale není ta úprava nic složitého,jenom to chce odzkoušet,jestli to takhle bude vyhovovat.A pokud ne,tak se vrátit opět k původnímu provedení.Ale ty zase umíš upéct pořádný chleba a rohlíky.Kolikrát bych za pořádný vypečený rohlík dal nevím co,protože když vidím ty "bělouše",tak na ně nemám ani chuť.

mi-ku - Profil | Pá 18.9.2009 11:05:26

Jaromírek >> a to je asi rozdíl mezi náma..ty tomu rozumíš a hovíš...já jsem jen pekař a tak jsem nucen si to kupovat hotové... o:))

Jaromírek - Profil | Pá 18.9.2009 11:02:08

mi-ku >> Ale ona i takto upravená brzda jde seřídit na jemné zdolávání.Ještě bych chtěl upozornit na jednu věc:Matice,které jsou ve vrtulkách navijáků ,jsou ve většině případů z mosazi nebo bronzu.Pokud by si někdo upravoval brzdy navijáků,neměňte je za železné.To není samoúčelné.Pokud by to někdo dotáhl"na krev" a došlo ke stržení závitu,strhne se ta matice a závit na hřídelce zůstane nepoškozený.Tu matičku dokáže udělat každý šikovný soustružník,ale ta hřídelka se musí nahradit novou.Proto je ta matička z materiálu,který "povolí" dřív,než ta hřídelka.Já osobně mám navijáky Silstar LSRB staré asi 15 roků/už se ani nedělají/,a mně velice vyhovují.Na to,že jim věnuji minimální údržbu,fungují i po těch letech skvěle a zatím nemám důvod je měnit.

mi-ku - Profil | Pá 18.9.2009 10:52:44

Jaromírek >> ono je vše jen úhel pohledu...tato úprava brzdy někomu vyhovuje a někomu..ne...umím si představit třeba vláčkaře, který tím bude suplovat bojovou brzdu, nebo což se týká mě kapraře, který tím rychle reaguje na nečekané a silné výpady u břehu, kdy dost často je už ryba pouze na šokovce a tudíž zde chybí ta elasticita monofilu..tak jsem rád, když mohu extrémně rychle reagovat..to se hlavně týče i revírů, kde je u břehu hodně překážek a kde není možné zdolávat kapra na únavu, ale trochu agresivnějí...

Jaromírek - Profil | Pá 18.9.2009 10:43:47

splávkař >> Myslím,že tuto úpravu nikdi nikomu nevnucuje.Je to pouze na uvážení každého,co mu vyhovuje.Jelikož se u hřídelek používá většinou stoupání závitu 0,6mm,tak na to,abys pružinu stlačil o 1mm musíš otočit vrtulkou aso o 500 stupňů.To je poměrně dost v případě,že nemáš moc času.A tak jsem si to upravil k obrazu svému a mně,synovi a již asi pěti kolegům tato úprava vyhovuje.A podotýkám,že ji nikomu nevnucuji.Jenom jsem se přidal do diskuse na základě zhlédnutí videa.

mi-ku - Profil | Pá 18.9.2009 10:40:12

splávkař >> já jen o tomto jen technicky polemizuji...tento problém nemám páč používám mašinky co to mají už ve funkci...tj.Daiwa s QD brzdou...ale je plno lidí, co rybřinu milují a v imě, když není co dělat tak ten čas věnují přípravě a údržbě...což se mě vůbec netýká...já jsem očistil naviják teprve když jsem ho prodával...

Keporkak - Profil | Pá 18.9.2009 10:39:57

mi-ku >> Na to sou normy, takže si pak najdeš, tu co máš, nakoupíš několik dalších a můžeš zkoušet tuhosti. Viz třeba katalog, kde je to docela dobře popsaný : http://www.alcomex.cz/Katalog/drukveren_02-09.pdf
Ale to už je na cestě udělat si vlastní naviják :)

Jaromírek - Profil | Pá 18.9.2009 10:38:48

mi-ku >> Pokud tu pružinu zkrátíš,musíš dodat podložky do původní délky pružiny.Je lepší ji nahradit kovovým,možná i plastovým válečkem a nechat malou vůli.Ještě by možná byla možnost udělat ten váleček kratší a doplnit ho podložkou z tvrdé gumy.Ale nevím,jak by to fungovalo.Jestli se mi zadaří získat foťák,tak bych tu moji úpravu nafotil a dodal sem.

splávkař - Profil | Pá 18.9.2009 10:35:33

mi-ku >> vemeš šupleru,změříš průměr,výšku dopíšeš požadovaný funkční rozsah a tlačnou sílu a za pár dní máš za pár desetikorun to co sis přál... Já bych dnes už rozhodně nekoupil navi který bych si musel k obrazu svýmu předělat- u Rexxů jsem si ale brzdy taky tunil.....,a doporučoval bych tomu, kdo se k tomu odhodlá aby si nechal cestu z5 a neprováděl zásahy který by byly nevratné.... Život ukázal, že mnohé chvilkové nápady který se zdály být objevné se časem ukázaly ne zcela správné a schánět pak díl k navi. který je z kategorie dodo by v Čechách mohlo být přinejmenším problematické!!

mi-ku - Profil | Pá 18.9.2009 10:23:12

splávkař >> i to je řešení..jen že je asi technicky jednodušší jí zkrátit, než hledat jinou, která má potřebné vlastnosti..tj.rozměr, tuhost atd...a tak by mě jí někdo musel vyrobit..

splávkař - Profil | Pá 18.9.2009 10:17:49

mi-ku >> Pokud pružinu pouze zkrátíš,přiblížíš se sice popsanému efektu ale pouze v rozmezí nastavení kdy bude pružina ještě ve funkčním- ne zcela stlačeném stavu!! Plně funkčním řešením by byla až záměna pružiny za podstatně tužší tak, aby jsme dosáhli požadovaného brzdného výkonu při nepatrném ztlačení pružiny a zůstal nám ještě nevyužitý funkční rozsah který by plnil funkci dilatace právě při změnách podmínek.