Ďaľší obor z Domaše!

Diskuse k bleskovce Ďaľší obor z Domaše!

Autor diskuse: havro - Profil , 4.9.2009

grupa - Profil | Po 21.9.2009 16:15:58

Trofejní ryby ve svém důchodu, by měli být chráněny zákonem. Tenhle kousek mohl udělat určitě větší počet sťastných na udici, než na talíři. Já to vidím jako vrždu z hladné blbosti. Je to problém hlavně těth starších rybářu, což jsem sám poznal když sem vytáhl něco většího, otec či strýc s polu s rybáři starších ročníku jen kroutili nechápavě hlavami, když jsem pouštěl kluka okolo 30kg.......seš blbé.....šak se to mohlo vyudit a dát do sklinek............

rommi - Profil | Pá 11.9.2009 10:10:00

narybach >> problem bude skor v tom, ze bude este vacsi tlak, ako doteraz... ale s tym sa neda nic robit. abosultnu pravdu mal v tom, ze medializovane ulovky zvadzaju k usudku, ze domasa je lahka voda...opak je pravdou, ale zrejme to bude musiet vyskusat kazdy sam.

narybach - Profil | St 9.9.2009 7:42:18

Robil som teraz „kvazirozhovor“ s hospodarom Domase (najdete na www.narybach.eu) a podla jeho vyjadreni sa moc o osud ryb na Domasi neobava. Sumcov je tam udajne plno, aj sa vytieraju, inych dravcov tiez a slabe to neni ani s kaprom. To, ze niekto nechyti tyzden rybu este neznamena, ze tam nie je, velka nadrz je predsa len nieco ine ako rybnik za dedinou. Druha vec ale samozrejme je, ci podobne rekordne ulovky maju koncit zavesene na haku...

malamut - Profil | Út 8.9.2009 9:46:38

Venca888 >> za šest let má kapr přes 70? To jsou slušný přírustky. Až takovýho sumce ochutnám, budu moci vyvodit závěry, zatím jsem tu čest neměl.

Venca888 - Profil | Út 8.9.2009 9:22:24

malamut >> ale můžu. žádný starý maso neni dobrý, to ti řekne každej člověk, kterýmu zustalo alespoň trochu chuťovejch buněk. U ryb to platí uplně stejně. 70-ti cm kapr je starej dejme tomu šest let a pokud je z alespoň trochu dobrý vody (ještě ke všemu původem násaďák ze sádek), tak je chutnej i neuzenej. Kdežto takhle velkej sumec je starej třeba 30 let a to prostě z principu dobrý bejt nemůže... ani uzený. Chutnat to může jenom pro pocit, že ho dotyčnej sám ulovil, případně, že jim maso z takovýho obra. Nezasvěcenej strávník by ti ho hodil na hlavu. To nemluvě o tom, že polovinu hmotnosti vyhodíš, protože to bude tuk. Takže uřízneš hlavu, vykucháš, stahneš, strháš tuk a zbyde ti z bídou 20 kg velice podřadnýho, smradlavýho (a jak správně píšeš i dost provděpodobně jedovatýho) masa... To toho sumce radši pustim...

malamut - Profil | Út 8.9.2009 9:10:50

Venca888 >> nemůžeš srovnávat maso ryby a maso vepře či slepice. Pravda, takhle velkou rybu jsem nejedl ale kapr 70+ z udírny je lahůdka. Jediné nebezpečí pro člověka vidím v možné kumulaci nebezpečných látek, např. těžkých kovů ve svalovině starších ryb, zejména těch na vrcholu potravinového řetězce, tedy dravců.

Venca888 - Profil | Út 8.9.2009 8:57:17

malamut >> to jsi teda gurmán... žrát 30 let starý maso... to musí bejt opravdu mňamka... :-) Řízek z desetiletýho prasete by sis dal taky? A co teprve šestiletá slepice... to by byl panečku nedelní obídek... jemný masíčko, který se na patře rozpadá... :-)
To, že někdo neporuší zákon či vyhlášku ještě neznamená, že to neni blb... :-)

malamut - Profil | Út 8.9.2009 8:47:45

No tak ho sežerou, porušili nějak RŘ že do nich šijete? Sežral bych ho taky a navíc bych se s nikým nedělil.

Venca888 - Profil | Út 8.9.2009 8:35:16

takovýho sumce bych pustil zákon nezákon... ostatně ryba je to kluzká... může se vysmýknout... :-)

yvana - Profil | Po 7.9.2009 21:12:26

spencer >> To máš pravdu já jsem sice z Čech,ale neboj přijeď na Orlík a tam si vem na bordel náklaďák,lidi jsou prasata a to bohužel platí i o nás rybářích,já mám místo kde už chytám léta,je to mezi kamením,mám výhodu že mi tam nikdo nechytá,když někdo chce tak se zeptá,chytá se mnou nebo i sám ale musí po sobě uklidit,proto nemám problém z bordelem kontroly ke mě nechodí,ale když jdu pěšky na místo to je bordelu že je ti špatně,rybáři mě znají,respektují a jezdí mi říkat co chytli,vědí že to nevykecám a taky vědí že kdyby si nechali trfejní rybu přestali by být moji kamarádi,proto mi vadí že sežrali něco tak nádherného.

spencer - Profil | Po 7.9.2009 14:11:08

rommi >> ale je komentár a komentár (veď blbci sa nájdu všade - aj medzi rybármi aj RS). Ja nie som schopný vziať do osobného auta, keď tam mám aj čln a ďalšie náradie 3 vrecia bordelu (pričom mnou vyprodukovaný odpad sa zmestí do igelitovej tašky), kt. vyzbieram prie dvojdňovej rybačke (napr. na Širave v časti prímeská sú miesta, kde dokáže toho aj dosť naplaviť...). horšie je to už v prípadoch, keď niekto čistí ryby a všetko nechá tak (a vysvetľuj RS na Šírave, že ty si rybu nebral !-)

Neznaboh:-D - Profil | Po 7.9.2009 10:57:26

Škoda ho...

henry7 - Profil | Po 7.9.2009 10:50:48

jsou to masari vždyt je to skoda zabyt takovou peknou rybu.a naky keci ze jim skodi at si strci do p......!pochybuji ze takova ryba udela kdovi jakou skodu na tak velky vode!!

rices - Profil | Po 7.9.2009 8:15:14

najvätčim škodcom je človek taku potopu po iných tvoroch nenajdete

rommi - Profil | Po 7.9.2009 7:47:40

spencer >> ale ak sa na to pozries objektivne, RS k tomu bordelu nieco povedat musi...ak si na mieste prave ty, padne to na teba /aj ked nepravom/. ci je lepsie ak, RS prejde bordel bez komentara a zapise ti kontrolu do papierov?

spencer - Profil | Po 7.9.2009 1:49:06

yvana >> to ani nepotrebuje komentár (tie napíše život sám).. preto vyhľadávam na rybách "zašiváky", čo najďalej od ľudskej hlúposti... a ono keď je niekto blbý, tak nepomôže nič... lenže potom človek dostane zdrba od rybárskej stráže, že má okolo lovného miesta bordel - to mám chodiť na ryby na nákladnom aute, po prípade s prívesom, aby som to všetko vyzbieral a odniesol??? a kde chodíš chytať??? pretože som počas leta stretol rybárov z čiech a ten bordel, čo videli na Z. Šírave pokladali za niečo absurdné (vraveli, že vy to máte lepšie!-)...

spencer - Profil | Po 7.9.2009 1:40:25

rommi >> to som pochopil, máš pravdu !-))) Ale pozitívne je, že si to priznáme a neštekáme po sebe :-D...navštevoval si v poslednom čase Domašu ( chcel som v lete, no len čo som videl ten nával rybárov, tak som sa radšej otočil a šiel na Šíravu... )??? Tento týždeň som plánoval 3 dňovú rybačku, no nedávno (ešte v stredu) bola hladina dosť nízka a ja nemám chuť byť celú rybačku po kolená v blate a k tomu ešte týždeň čistiť náčinie a čln... nech sa Ti darí

Radža - Profil | Ne 6.9.2009 22:17:40

Koukám, že se roztrhl pytel se sumcema na Slovensku. Další takový krásný obr. Škoda jen, že skončí na pekáči, ale pokud tam je přemnožený jak se říká tak asi tomu tak má být

yvana - Profil | Ne 6.9.2009 20:03:01

spencer >> Víš mě vadí jak se chováme k zvířatům i rybám,tak i k přírodě,ten bordel po rybářích,kteří jedou na týden u nás se sjíždějí party,že dělají bordel,řvou dobře ale co dělají z rybama když se ožerou to není ani pro silné žaludky,někdy se stydím že jsem rybářka,držím se zásady co si přineseš k vodě to si i odnes,můžou být stokrát zákony ale je to jenom v nás,já se kolikrát hádám z rybářema,nadávek i že dostanu přes hubu jsem zažila dost.

DEPRESS - Profil | Ne 6.9.2009 12:13:04

CHudák sumec....:( přeji fajn hostinu a aspoň 3ny sračku :))

rommi - Profil | Ne 6.9.2009 10:41:12

spencer >> rozpravame o tom istom a mame rovnaky nazor, len sa nemozeme pochopit :-)))

spencer - Profil | So 5.9.2009 23:27:41

rommi >> hmmm ... teraz trocha irónie a pohľad "tiežrybárov" : prečo nemáme takéto sumce - čo ich požralo??? :-) odpoveďou na otázku je otázka: Kto ich zožral???

spencer - Profil | So 5.9.2009 23:23:38

rommi >> rommi >> ach jaj... takže pomaly. dal som do uvodzoviek to čo si napísal - citoval som Ťa: "pomaly vsetok kapor co sa nasadi, sa aj vytiahne. a to len ten zapisany. cize ak budu problemom len sumce, potom riesme problem sumca". teraz si to prečítaj ešte raz a zpozorni pri poslednej vete, čo si napísal.... teda: "cize ak budu problemom len sumce, potom riesme problem sumca".. už rozumieš??? "problém" sumcov nám zatiaľ na Domaši nehrozí a za neutešený stav môžu sami rybári (mám pocit, že tento názor zdieľame obaja).

kranex - Profil | So 5.9.2009 23:21:49

rommi >> a co sumce u vas na vostoku maju ine gagory ako v taliansku?...naposledy ked som bol u vas tak som dostal 3 klobasy v sarisskych michalanoch...

rommi - Profil | So 5.9.2009 23:07:36

kranex >> napis rovno, ze ta rieka bola v taliansku...
prid chytit tri sumce od 180 do 205 na vychod slovenska...

kranex - Profil | So 5.9.2009 23:02:47

vcera som sa vratil z reviru kde som chytil 4 sumce od 180 do 205[rieka] za jeden vecer...pleskace a karasy tam brali na feder tak ze som ho nemusel davat ani do rasosiek..este ma nejaky laik abo pc-rybar ide presviedcat o skodlivosti sumca!?...btw..vatsina rybarov by potrebovala 2 tyzdenny intenzivny kurz a ajstak by som polku vyrazil na zavereckach,ako maju zachadzat z ulovkom ked ho chcu vratit vode,..a s tymi uradnickymi bicepsami sa tazko manipuluje z metrakovym sumcom aby mu nekdo neublizil...

rommi - Profil | So 5.9.2009 22:40:18

spencer >> citaj poriadne a potom pis, ci to co pisem dava zmysel...porovaj si zarybnovaci plan a vytaznost reviru...ak stale nerozumies, ide o tie ryby, ktore rybari legalne zapisu,,,cize dalsie, strcene do kufra len zysi tuto bilanciu...
zhadzovat ubytok kapra len na sumca na 1422 ha vody, aj ked je ho tam dost, je smiesne..

spencer - Profil | So 5.9.2009 22:27:08

yvana >> tak to sme si teda "sadli" - mne už takmer vynadali, keď som púšťal 9,5 kg kapríka do vody. Ja osobne si napríklad celkom rád aj pochutím, ale predsa všetko s mierou. A na margo rybárskej stráže by sa mohla začať nová diskusia.. Ale čo mňa dosť mrzí je správanie sa rybárov k úlovku - akejkoľvek veľkosti (a tobôž pri rekordných rybách). Pre silné žalúdky : http://tvnoviny.sk/spravy/regiony/video-stropkovca​nia-chytili-100-kiloveho-sumca-prekonali-rekord.html. preto ako zaobchádzali s tým sumcom, aj keď už nebol živý svedčí o ich primitivizme..

yvana - Profil | So 5.9.2009 21:18:03

spencer >> Já beru že když jdeme k vodě tak si chceme zachytat,ale taky něco vodě dát ne ji drancovat,nacpat si pupky a mrazáky,já říkám že si chci zachytat i další roky,ale bude vůbec co???máš pravdu stanovit limit,ale kdo bude chtít si tu rybu vzít tak to udělá,zažila jsem to u vody mockrát tahali násadu a všechno brali odnesli a přišli znovu,ozveš se a těch nadávek už jsem zažila dost a o rybářské stráži nemá cenu psát.

spencer - Profil | So 5.9.2009 21:06:52

yvana >> presne tak. prípadne stanoviť aj vrchný limit a ten púšťať päť... rybačka by mala byť predsa o niečom viac ako o vyúdenej rybe

spencer - Profil | So 5.9.2009 21:03:55

rommi: to čo píšeš nedáva zmysel: "pomaly vsetok kapor co sa nasadi, sa aj vytiahne. a to len ten zapisany. cize ak budu problemom len sumce, potom riesme problem sumca". Predpokladám, že asi máš s Domašou skúsenosti, tak ako môžeš tvrdiť, že problém je v sumcoch... Neustále sa ryba bezohľadne drancuje (tak ako na väčšine našich vôd) a to, že existuje aj nejaký ten limit, prípadne, že sa ryba môže pustiť späť do vody považuje značná časť "rybárov" za niečo smiešne.. A dôkaz??? Koľko veľkých kaprov sa ulovilo tohto roku na Domaši??? Poznám veľa rybárov, čo tento revír navštevujú a počul som len o kaproch do 12 kg... Alebo máme svetovú raritu - sumce obľubujúce kapry o veľkosti XXL???

yvana - Profil | So 5.9.2009 20:50:37

Souhlasím že když se přemnoží tak je vzít,ale proč rekordního sežrat a ještě říkat že se nesmí zpátky pustit,tohle jen tak nepřekousnu.