Drahé ohně

Diskuse k bleskovce Drahé ohně

Autor diskuse: JKL - Profil , 24.8.2009

MrKos - Profil | St 26.8.2009 19:26:18

a dejme těmto a podobným lidem ještě nonstop, zavážku, tyčky, tři klacky, písemné povolení spát v bivaku... jsem jednoznačně pro

JKL - Profil | St 26.8.2009 19:13:04

Hermit >> Narážíš na základní rys morálky národa prošlého pseudodemokratickým systémem. Není špatné chovat se v rozporu se zákonem, slušností a zdravým rozumem. Špatné je nechat se přistihnout. Aneb pokoušíme se okecat i vlastní svědomí.

Hermit - Profil | St 26.8.2009 18:57:26

Včera jsem se byl podívat na Klabavě a kromě toho, že tam je hnusně zelená voda, tam bylo neuvěřitelné množství ohnišť. Jak jinak - v každém hromada plastových a plechových bordelů. Idiot který po sobě nechá takový svinec si nezaslouží, aby si ohřál záda !

Anýzový dědek - Profil | St 26.8.2009 18:34:52

Kdyz to tu ctu, pripadam si jak Alenka v risi divu! Tady je kazdej uvedomelej az beda, ale proc je u vody potom takovej bordel a ohnicky vsude kde se uprdelime. Proste skutek utek-on to odsere nebo uklidi nekdo jinej. Typicky ceska povaha a švejkovstvi!

tucnak11 - Profil | St 26.8.2009 18:21:08

MrKos >> Ato jen kolem sebe plny kibl 3 krat 3 m.prvni jak přyjdu na Feedr tak uklizam aby nepřysel porybny a hadal se snim udělam hromadku a na konec to ubijam nohou aby to vlezlo do kible.

MrKos - Profil | St 26.8.2009 18:15:23

tucnak11 >> taky už jsem mnohokrát odtáhnul bordel do kontyšu... když nic tak aspoň igelitku protože na opravdovej ůklid bych potřeboval vagón a ten nemám

tucnak11 - Profil | St 26.8.2009 18:12:33

MrKos >> To maš pravdu kamarade nekdy se mi stoho hce blit.Jak jidu na vlačku tak takovych ohnisk je 10-ki kolem vody.Ja jak idu na Feedr tak po chytačce naperu bordel do kibla na krmeni take po byvalem navštěvnikovi a u domu vychodim.

tucnak11 - Profil | St 26.8.2009 18:06:29

Anýzový dědek >> Svata pravda přiroda nejsou zuby

MrKos - Profil | St 26.8.2009 18:05:12

asi nemá význam komentovat zákaz v lese či jinde v přírodě...
u vody to schvaluju taky protože když už narazím na opuštěné ohniště tak jsou v něm kromě uhlíků často i vyhozené devítivoltovky z pípáků, plechovky od kukuřic a další nehořlavý bordel... a protože iq dotyčných rybářů je vysoké tak po uhašení tam nahážou ještě petky, pytlíky od koulísů, kelímky od masňáků a vše co nechtějí táhnout domů...

lidi jsou dobytci a bič na ně, to je jediné co někdy trochu platí

Anýzový dědek - Profil | St 26.8.2009 17:57:27

tucnak11 >> Taktak. Stromek se musi ohybat dokud je mlady.
Komensky radil škola hrou, ale dodaval, ze rakoska ma byt po ruce jako potvrzujici nastroj domluvy!
Jinak mas muj absolutni souhlas.
Prirodu nelze nahradit jako zuby.Jsme odpovedni budoucim generacim co po nas zbyde! Aby nechodili do muzea se divat na travu jako vzacny exponat. O ostatnim nemluve.

tucnak11 - Profil | St 26.8.2009 16:39:11 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Anýzový dědek >> Maš pravdu ot utleho děctvi třeba děckam vštěpit že přyroda to jisou naše plice bez nich natahnemy bačkory a budemy dychat rytiu.Ja ogara ot 4 let tahal sem na ryby je mu 25 a ma lasku k přyrodě tak jak mě moje mama svate paměti učila,vnukovi to samo mlouvime o přyrodě jak pronas velmi znamena a naš život,take s nim hodim na ryby a budu pokračovat s delšim vnukem ktery ma 2 roky jak budu žit.Mamy se toho važit co nam stvořytel dal a stvařel miliony let ne proto aby mu obyčejny člověk zničil za pouhyh 100 let ktereho sam stvořyl.

tucnak11 - Profil | St 26.8.2009 16:31:52

JKL >> Kamarade co se jedna ohně tak to stym souhlasim,je to pohroma pro životni prostředi a životihu,je to vidět v Řecku.

jarda 2004 - Profil | St 26.8.2009 11:08:34

Anýzový dědek >> Rozumná varianta.

jarda 2004 - Profil | St 26.8.2009 11:08:02

JKL >> Jak ksem již napsal zřejmně nebudem stejného názoru ale v podstatě nám jde o jedinou věc.

jarda 2004 - Profil | St 26.8.2009 11:06:34

hraji >> Kolego souhlasím z odpovědností majetkem pouze nesouhlasím z retorikou zákazů bez rozmného postupu toť vše nic víc nic míň.A nesmysl to opravdu není ale pokud to tak vnímáš budiš.

Anýzový dědek - Profil | St 26.8.2009 10:02:15

Z toho, co jsem zde vycetl, mi vychazi jen jedno pouceni: " Je potřeba malý dvůr a hodně velký bič!" uz od dětstvi!
Protoze je škoda rány, která padne vedle! Dnesni mladez je treba deptat a mlatit, kdyz maji v hlavách řezanku!

hraji - Profil | St 26.8.2009 9:46:11

jarda 2004 >> o tom rozdělávání ohně všude v civilizovaných zemích píšeš nesmysly, protože ti tam chybí dovětek, že za všechny škody způsobené tvým ohněm v té civilizované zemi taky odpovídáš do výše ceny svého majetku.

JKL - Profil | St 26.8.2009 9:42:45

jarda 2004 >> Nemyl se - i mně vadí zákazy a příkazy skoro na všechno. A o legislativních procesech u nás si myslím něco velmi, ale velmi nelichotivého. Jenže - podívám li se na situaci realisticky a bez emocí, jak jinak postupovat? Bývaly kdysi časy kdy k se lidé řídili jednoduchým kodexem chování. Příkladem budiž Desatero. Chamurappiho zákoník se vešel na jeden větší patník. A dnes? Právnické knihovny obsahují mnoho kubíků potištěného papíru. Lovec mamutů věděl že rozdělat oheň v suchém lese je kravina - nedělal to, a pokud se tak dementní jedinec vyskytl byl pravděpodobně ztrestán kyjem. Šlo o život. Ve středověku platilo více méně totéž - a za žhářství byly po celém světě udělovány velice ohavné tresty - v Evropě stahování z kůže - za živa, samozřejmě, v Asii byli ještě vynalézavější. A to bylo již popsáno v tehdejších zákonech. Novověk byl humanističtější - tresty byly prostější, ovšem přesto vysoké. Dnes mluvíme jen o pokutách. Maximálně o pár letech fešáckého kriminálu - pokud lehne popelem celý les. Ale princip je pořád stejný - proti jedincům kteří nerespektují dané pravidlo je třeba zakročit. Pokud by lidé byli soudní stačilo by pro přežití společnosti stanovit jen rámcová pravidla. To není o svobodě - to je o ochraně před škůdci. Proč stavíme ploty? Proč vymýšlíme složité zámky? Proč zamykáme auta? Rozhodně ne kvůli slušným lidem. Trpíme všichni kvůli nedostatku etiky a absenci výchovy k pořádku. Mimochodem - v některých diskuzích tady na MRKu se věnuje docela slušné procento kolegů návodům jak zákony obejít. Tresty jsou mírné - a tak není páka slušnost vynutit. Stát je slabý - vymýšlí další a další zákony. Smutné - ale logické. Představ si situaci kdy by se zákon o ochraně přírody zrušil. Mnoho z nás by své chování nezměnilo - řídíme se etikou. Ale bylo by mnoho těch kteří by onu přírodu začali likvidovat ve velkém. Vždyť se to přece může - a já to chci.

jarda 2004 - Profil | Út 25.8.2009 23:45:38

JKL >>Jen velmi těžko najdeme společnou řeč ale i tak souhlasím, s tím že všechno má mít řád a pořádek. Nejde, jen o ohně jde o princip proč hned vše zakázat? Jen proto, že je to jednoduší a pohodlné dneska už nikdo nepochopí ,že zaházení z ohněm měl na starosti ten nejzkušenější a byla to čest mít tuhle poctu ale, pokud nedáme možnost to těm mladším vysvětlit tak budem čím dál častěji narážet na příkazy zákazy. A za pár let už nikdo nebude znát to, co patří k přírodě a táboření ony totiž ty zákazy pokud je budem jak stádo oslů kývat budou čím dál víc až všechno co bylo o něčem bude naprosto o ničem, a pak se budem ptát kam zmizela ona svoboda co se schovává za bezpečností a správností rozhodnutí odborníků. Jen chci říct, že tohle všechno už je moc a nejde jen o ohně a zákazy vjezdu. Jde o to že pokud na všechno souhlasně budem přikyvovat tak pak už může být pozdě něco měnit.

JKL - Profil | Út 25.8.2009 23:05:49

jarda 2004 >> To je ale právě ono "jádro pudla" - ty určité podmínky. O ty tady jde. Já jsem protrempoval snad celou republiku. A samozřejmě jsem se nestravoval po hospodách. Ale bývalo věcí cti umět s ohněm zacházet - a chovat se tak aby se riziko srazilo na absolutní minimum. Nikdy - a na tom trvám - nebylo možné rozdělat oheň libovolně - podle toho že prostě chci - a nikdo nemá právo mi to zakazovat. Je to o výchově - a o zodpovědnosti i právním vědomí. Má svoboda končí tam, kde začíná svoboda někoho jiného. A nikdo nemá právo phrožovat majetek a životy jen proto že se mu prostě chce - a že se může na všechny zákazyy vykašlat. A mimochodem - zákony jsou v této oblasti zcela jistě benevolentnější než bývaly. Ovšem díky některým z nás tato benevolence mizí - díky naštvaným vlastníkům.

Radža - Profil | Út 25.8.2009 22:51:17

Nechápu jak to někoho může vůbec napadnout

jarda 2004 - Profil | Út 25.8.2009 22:46:55

JKL >>
V civilizovaném světě jsou místa kde i ve volné přírodě je možné rozdělat oheň za určitých podmínek, ale jde to. A to z tím policajtem je opravdu trefné přirovnání ale pokud bude řidič tak vychován aby neměl důvod ho orgán stavět tak nebude třeba zastavování. Tohle všechno je jen o výchově a přístupu k mladším generacím ale, pokud všechno zakážeme, co zůstane potom? A neříkej že jako kluk jsi si neopekl párek nebo bramboru nad ohněm nebo neseděl z kamarády u ohně u pivka. Pokud né tak jsi o hodně přišel.

JKL - Profil | Út 25.8.2009 22:38:12

jarda 2004 >> A tím chceš říci co? Zákaz ohně v lese není výmyslem posledních let. Platí více méně všude v civilizovaném světě. A podle toho co píšeš - bude li mne stavět policajt na křižovatce můžu se na něj vykašlat protože je to zloděj?

jarda 2004 - Profil | Út 25.8.2009 22:32:20

JKL >>Furt méně než to co dokážou rozkrást ti, co tyhle příkazy vymýšlí.

JKL - Profil | Út 25.8.2009 22:23:26

Kdyby nebylo blbých lidí nebylo by ani tolik blbých zákazů. Opravdu si myslíte že zákazy ohňů v přírodě jsou tu kvůli státní kase? Tušíte vůbec kolik stojí uhašení lesního požáru? A kolik jich ročně založí právě ti kteří se cítí omezováni ve svých právech? Asi těžko.

jarda 2004 - Profil | Út 25.8.2009 22:14:17

tucnak11 >> Pokud by to šlo tak z mého odkazu zazní jen neutuchající potlesk.

tucnak11 - Profil | Út 25.8.2009 17:51:38

Panove statni pokladna je prazdna uš neni co ukrast,vlada vzala i to posledni co zustalo a tak ti dementi jak s ODS tak ČSSD nevědi jak okrast lid proto takove nezmyslne zakony je jim malo že nas zadloužily tak že pra pra vnuki budou splacet za jich rožezranost a nezmysle podepisovani ružnych zakazek.Promě te 2 strany měly se soudit za velezradu a vytunelovani statu za tych 20 let měli by se zotpovidat všehni co byly ve vladě v tytou dobu hařou špinu jedni na druhyh.To neni parlament jen banda nenařranych prasat a degenerovanych lidi kteřy jen mysli o sobě bo nevi či za 4 roky bude tam sedět zase.

Majsher - Profil | Út 25.8.2009 17:38:31

jarda 2004 >> jo, to jsi přesně doplnil - za všechno se tady v tom státě platí - to je myslím hlavní důvod, proč ta buzerace - ty kecy některých partají o co nevětší svobodě občana jsou takto "skutečně" naplňovány.

Anýzový dědek - Profil | Út 25.8.2009 14:21:21 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Prezto, ze kazdorocne hasici varuji pred takovym rozdelavanim ohne, vypalovanim travy a podobne, se vzdycky najde nejaky kreten, ktery si ten ohen zapali i uprostred lesa. Ta pokuta je smesne nizka! Ja bych ho nahnal na haseni takoveho pozaru, aby vedel na vlastni kuzi, jake to je.
Slusne vysoky les roste nekolik generaci a on ma zaplatit jen 25litru? K smichu. Poslal bych ho za trest vysazet 10.000 novych stromku a jeste je zaplatit. On by se poucil.

rybomil - Profil | Út 25.8.2009 13:52:44 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

zero2 >>Jj. Minulou středu jsem potkal borce, co si, asi aby byl stylovej, udělal ohýnek těsně u lesa pár metrů od Foglarova pomníku ve Sluneční zátoce. Měl sebou 2 klučiny 5 a 6 let, byl pozdní večer, chystali spaní pod širákem, bo vlak už nejel.....
Když mi řekl, že je PC magic z Prahy co poprvé letos vytáhnul paty z města, nedalo se nic jinýho říct, než aby dal bacha na uhašení a ráno brzy vypadnul, jinak ho můžou vychmátnout MPíci, protože kempy jsou jen cca 1,5km dolů a 1,5km nahoru.
Klukům jsem dal 5 krásných kozáků a popřál dobrou.....

jarda 2004 - Profil | Út 25.8.2009 0:51:32

Tohle je už k zblití jak píše Majsher tohle je policejní stát jen zákazy příkazy a neustálá buzerace nic nesmíš, za všechno platíš. Kolik toho ještě bude? Copak když bud chtít dětem opéct špekáček budu chodit pro povolení? Kde to vlastně žije? Co tahle doba ještě přinese, za pár let nebudeš moct u vody ani hodit bobek aby tě nějaký orgán neoflastroval. Celá tahle kašpařina je k posrání a slouží jen k buzeraci lidí. Dřív se dělali ohně u vody na táborech chatách a netvrdím, že nehořelo ale co je moc je moc a hořet bude i tak bez těchto represí to nejde prostě o mezit.Není snad lepší od útlého věku naučit nové generace jak zacházet s přírodou a jak v ní žít a nezpůsobit tragédii? Asi né je jednoduší je všechno zakázat za potlesku odborníků a je vymalováno.

2Livecrew - Profil | Út 25.8.2009 0:19:27

Majsher >> Jak píšeš. Stádo ovcí z nás chtěj udělat a my tomu přihlížíme..

zero2 - Profil | Po 24.8.2009 19:38:05

"Každoročně hoří lesy neopatrností člověka. Stačí k tomu odhozený nedopalek cigarety nebo rozdělání táboráku na kraji lesa, i když se nám zdá, že by se nemělo nic stát. Hasiči varují před neopatrným zacházením i s malým ohněm, které může vést ke tragédii."

Nevím zda jste to pánové četli ale co vám na tom tomto viz citát přijde nelogického?

Majsher - Profil | Po 24.8.2009 17:59:31

kamarádi, sledujete, jak se z té naší země pomalu ale jistě stává policejní stát plný příkazů a zákazů?

tucnak11 - Profil | Po 24.8.2009 16:52:10

Oni hcu pokutovat lidi a co cygani byli v hraněne oblasti tak si topili jak se im libilo jak im umiral ih falešny princ proč tam nezasahovali všude posrali znětistili jak to maji ve zvyku,hce se mi s toho zvracet.