MRK.cz - stále na rybách - ryby a rybaření

MRK - Stále na rybách

Ryby cítí bolest

Diskuse k bleskovce Ryby cítí bolest

Autor diskuse: Martin M. ®27.4.2009

Nemůžete zapisovat do této diskuse, protože nejste zaregistrován nebo přihlášen.

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 9 | Vybrat stránku | Starší >> | Konec ]

N sliver - samolibý vůl - ® Čt 29.12.2011 11:12:31
Salmo1 >> hehe, díky. To víš, že jsem to překladačem prohnal, ale vyhýbám se závěrům, protože překladač to umí občas pořádně zkomolit a změnit význam vět. Navíc, ten web je tendenční, způsob uvádění převratných objevů mi připomíná Blesk, tak nevím.

Ale případnou bolest, utrpení a škody na rybí obsádce už dávno beru v úvahu tak nějak sám od sebe. A proto chytám tak jak chytám, vždycky se snažím ulovit tu největší rybu v revíru . Jak taková snaha většinou dopadá všichni víme, ale mi pro dobrý pocit z lovu stačí ta snaha a pěkné nástrahy. Ani naviják nemusí být vyleštěný.
N Salmo1 - ® Čt 29.12.2011 10:36:34
Prohnal jsem ti to překladačem:-)
http://www.fishinghurts.com/FishFeelPain.asp

Každý, kdo dělal to přes 101 biologie ví, že ryby mají nervy a mozek, který vnímat bolest, stejně jako všechna zvířata. Dr. Donald Broom, vědecký poradce britské vlády, vysvětluje: "Vědecká literatura je zcela jasné. Anatomicky, fyziologicky a biologicky je systém bolesti u ryb prakticky stejný jako u ptáků a savců."

Neurobiologové již dlouho známo, že ryby mají nervový systém, že pochopit a reagovat na bolest. Vědci říkají, že ryby mozek a nervový systém silně podobají našim. Například, ryby (jako "vyšší obratlovce") jsou neurotransmitery, jako endorfiny, které utrpení, jediným důvodem pro jejich nervový systém na výrobu těchto léků proti bolesti, je k úlevě od bolesti. Výzkumníci vytvořili podrobná mapa receptorů bolesti u ryb v ústech a po celém těle. Tým Univerzita z Guelph v Kanada z nedávného průzkumu odborné literatury na rybách bolesti a inteligence. Došli k závěru, že ryby cítí bolest, a že "sociální ryb vyžaduje pozornost."

Dvouletá studie vědci Edinburgh Univerzita a Roslin Institute v Spojené království dokázal to, co mnozí mořských biologů říkali let: Ryby cítí bolest, stejně jako všechna zvířata. Rybář nemusí líbit na to nemyslet, ale ryby trpí když jsou nabodl v ústech a vjel do prostředí, ve kterém nemůže dýchat. Řekl Dr. Lynne Sneddon, který vedl studii, "Opravdu, je to jakýsi morální otázky. Je Vaše rybaření důležitější než bolest na ryby?"

Studie vědců z University Belfast Queen ukázalo, že ryby Naučte se vyhnout bolesti, stejně jako jiná zvířata. Rebecca Dunlop, jeden z výzkumníků, řekl: "Tato práce ukazuje, že vyhýbání se bolesti u ryb se nezdá být reflexní reakce, ale ten, který je učil, pamatoval a se mění podle různých okolností. Proto, pokud ryby mohou vnímat bolesti, rybaření nemůže být nadále považován za noncruel sport. "

Ryby mohou také trpí strachem a očekáváním fyzickou bolest. Vědci z univerzit v Amerika zveřejnili výzkum ukazuje, že některé ryby používají zvuk, aby komunikoval úzkost, když sítí jsou ponořeny do jejich nádrží nebo jsou jinak ohrožena. V samostatné studii, badatel William Tavolga zjistili, že ryby zavrčel, když se dostal elektrický šok. Kromě toho, ryby začaly grunt, jakmile uviděli elektrody v očekávání, že trápení Tavolga byl způsobili na nich.

Podle Dr. Michael Fox, DVM, Ph.D.: "I když ryby nebudou křičet [slyšitelně k lidem], když jsou v bolesti a utrpení, měl by se chovat dost důkazů o jejich utrpení, když jsou zahnutý a vsítil . zápasí, snaží se uniknout, a tím, že tím, prokázat, že mají vůli přežít.
N sliver - samolibý vůl - ® Čt 29.12.2011 1:52:37
Salmo1 >> dobrý, no. Ale jediné, co se z toho dá v češtině vyčíst je, že jedinná obhajitelná rybařina s prutem je lov pro maso. Zbytek je kratochvíle a týrání živých tvorů.
N Salmo1 - ® St 28.12.2011 2:05:58
Hm, takže vegan nevegan, ale pokud ryby vylučují endorfin pak bolest určitě cítí to je hotová věc.
N Salmo1 - ® St 28.12.2011 1:49:35
Nějaké čtení včetně odkazů.I názory proti-rybářské opozice je nutno studovat.
http://www.goveg.cz/content.php?action=show-site&id​=134&language=1
N retrívr - ® St 28.12.2011 1:29:07
rover >> Dík. Myslím, že to máme srovnaný.
N sliver - samolibý vůl - ® St 28.12.2011 1:27:31
rover >> tobě taky palec nahoru
N rover - ® St 28.12.2011 1:25:51
retrívr >> Palec nahoru :-)
N retrívr - ® St 28.12.2011 1:24:01
sliver - samolibý vůl >> V tom případě souhlas. Přeji dobrou.Příště dáme lepší notu.
N sliver - samolibý vůl - ® St 28.12.2011 1:22:31
retrívr >> samozřejmě souhlasím.
N retrívr - ® St 28.12.2011 1:19:38
sliver - samolibý vůl >> Jen chudák se chzytí slova. Kde dojde argumet, tam padají slova.Je vidět, že sledování textu Ti dělá problém. Nic víc, nic míň. Abych tak pravdu řekl, není o čem hovořit. Ty argument nemáš, mě to nebebaví. Tak zase jindy až se lepší vyspíš.
N sliver - samolibý vůl - ® St 28.12.2011 1:16:24
Salmo1 >> že ty taky něco mícháš ? Kašlu na vás, du spát.
N sliver - samolibý vůl - ® St 28.12.2011 1:14:41
retrívr >> aha, no jestli teď mícháš rum a slivovici, tak už je všecko vyřešeno automaticky.
Na zdraví
N retrívr - ® St 28.12.2011 1:12:45
sliver - samolibý vůl >> Piju rum a slivovici, tam si na ročníky moc nehrajem. Upřímně, nevím o co Ti tady jde.Jám jse svůj arsenál moudra vyčerpal, nevím co bych Ti nabídl.
N sliver - samolibý vůl - ® St 28.12.2011 1:12:07
Salmo1 >> ale dyť nejsme blbí, ne. Myslím, že jako rybáři jsme v poznání chování ryb i bez dotací stále vepředu.
N Salmo1 - ® St 28.12.2011 1:08:16
sliver - samolibý vůl >> Vždyť už jsem to napsal.To prase je teplokrevný živočich pořád, ale naše úroveň poznání se dostává dál.Až vypadnou nějaké prachy při poznávání ryb, pak se posune úroveň našeho poznání i u nich.
N sliver - samolibý vůl - ® St 28.12.2011 1:06:35
retrívr >> já se upřímně divím tobě. Asi sis dneska nalel špatný ročník. A vidím, že se ti zalíbilo líbínelíbí. Probuď se dědku.
N sliver - samolibý vůl - ® St 28.12.2011 1:00:47
Salmo1 >> no jenom aby, tak proč furt do toho motáš teplokrevné živočichy ?
N Salmo1 - ® St 28.12.2011 0:56:52
sliver - samolibý vůl >> :-)No to né, alkoholické nápoje ani jiné omamné látky zásadně nepožívám.
N sliver - samolibý vůl - ® St 28.12.2011 0:56:28
Salmo1 >> ale copak jsme se nějak posunuli za posledních třeba 50 let v poznání rybích pocitů ? Nepřeháněj
N retrívr - ® St 28.12.2011 0:56:27
sliver - samolibý vůl >> Tak já ten starší, to bývá máma.Nepochopil jsem o co Ti jde.Nevím, v čem Ty vidíš problém. Jestli jsi se zrovna zasek, či co.Nikdy s Tebou nebyl " problém".Já za sebe, myslími i za kolegu. Ryby určitě bolest cítí, v jakem poměru, nám nikdo nevysvětlil. Jestli to víš, budu rád, když vysvětlíš. Nikdo Tě nenapadal, byl jsi sám nervozní.
N Hrdobec - ® St 28.12.2011 0:55:06
Salmo1 >> Pokud lezl dál druhej den pak máš pravdu ale to by mu bolest nedovolila,to je jasný. Tenhle příklad tvému tvrzení moc neprospěl
N Salmo1 - ® St 28.12.2011 0:54:26
sliver - samolibý vůl >> no počkej, to nemyslíš vážně. Proč argumentuješ prasetem ?

To je vývoj, vývoj v poznání.Prase je jenom příklad.
N sliver - samolibý vůl - ® St 28.12.2011 0:53:27
Salmo1 >> nepij už ty krabicáky, jo.
N Salmo1 - ® St 28.12.2011 0:51:12
Ještě přidám k těm argumentům, že po chycení žere tedy nebolí:-)
Můj pan bratr padl ze skály tuším 2*15m, nějaká prasklá noha a koleno.Pochopitelně po rekonvalescenci lezl dál.Podle místní logiky ho to asi nebolelo a nebo nemá paměť...čjort znáet, ale IQ má slušně nadstandardní:-)
N sliver - samolibý vůl - ® St 28.12.2011 0:49:00
Salmo1 >> no počkej, to nemyslíš vážně. Proč argumentuješ prasetem ?

Trvám na tom, že ryby paměť nemají a dokážu to rybářskými zkušenostmi a zážitky. Dokaž ty, že ji mají. Myslím, že kdyby měly paměť, tak nechytneme ani jednu rybu a ryby leknou strachem.
N retrívr - ® St 28.12.2011 0:46:44
Salmo1 >> Pozor. Každý všechno nepochopí.
N rover - ® St 28.12.2011 0:43:49
retrívr >> jj, ...jiní to bohužel nedokáží.
N sliver - samolibý vůl - ® St 28.12.2011 0:39:38
hele vy dva teplí bratři, nikdo vás tu nechce nasrat ani chválit. Jde jen o maličkost, jaký je váš názor na to, jestli ryby cítí bolest, například při zdolávání ?
To, že jste samozřejmě nad věcí, vám nikdo neupírá.
N retrívr - ® St 28.12.2011 0:37:20
rover >> Je třeba si trochu věřit.To my dokážeme.
N Salmo1 - ® St 28.12.2011 0:36:52
sliver - samolibý vůl >> Já osobně to beru v čase tak jak se vyvíjí vnímání, chápání a konec konců i pozorování u jiných živočichů.Před dvaceti lety bylo prase jenom prase a bylo dobré tak nějak jenom na řízky a jelita.Prase je pořád prase, ale jeho genetická výbava je velmi podobná naší, využíváme i některé možnosti transplantace některých prvků a snad do budoucna i orgánů.Psychicky výbavou je údajně na úrovni čtyřletého dítěte a to tedy není rozhodně málo.Můj kluk třeba zvládal celkem perfektně jednoduchou matematiku ještě před školkou.
Já bych řekl, že nás čekají značně nemilá překvapení v tomto segmentu.Příroda dokáže do mrtě využít to co se jí díky evoluci povedlo a to všechno implementuje a obohacuje dál.Ryby pochopitelně mají paměť a určité záležitosti a vjemy si i v paměti dokáží podržet.
N rover - ® St 28.12.2011 0:35:07
retrívr >> Přesně Pájo, ...a hlavně v této "době" by se to rovnalo utopii :-)
N retrívr - ® St 28.12.2011 0:31:57
rover >> Pájo, tak nějak. Nás přeci nikdo nenasere. Jo a nikdo chválit nebude.To nás ale taky nenasere. My jsme trochu nad věcí.
N rover - ® St 28.12.2011 0:28:54
retrívr >> Jasně že dovolím, pochopil jsem to tak, ...mluvíš mi z duše, ...každý prostě nemůže být "chytrý" ...
N retrívr - ® St 28.12.2011 0:22:09
rover >> Vídíš, vyserem se na to. Jiní to tu vyřeší. Vlastně omluvím oba, jestli dovolíš.Omluva, my jsme nepochopili o co jde.

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 9 | Vybrat stránku | Starší >> | Konec ]

[ otázky | všeobecné ]

Co je nového - všeobecné
Oznámení - obecné
Vložit oznámení

Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.

Kalendář akcí - obecné
Seznam závodů
Výsledky závodů
Všechny výsledky
Akční nabídky
Všechny slevy a akce
akce, rybareniSportcarp method mixy

Za 81 Kč s DPH.
Method mixy, které jsou založeny na živočišných a rostlinných moučkách té nejvyšší kvality jsou k dispozici ve třech příchutích.


akce, rybareniAkce na bundy a vesty FOX Rage Puffa Shield Jacket

Bunda Puffa Sheild Jacket poskytuje výjímečné teplo při lovu v chladnějších dnech. Tento stylový oděv představuje vynikající ochranu před živly, především díky lemu po celé délce zipu i s ochranou brady a se dvěma stahovacími gumičkami, které zabraňují průniku větru.


Doporučujeme prodejnu
Adresář prodejen