Diskuse k článku: Jak to chodí na Lipně

Diskuse k článku Jak to chodí na Lipně

Autor diskuse: r.o.b.a - Profil , 12.9.2008

bucharovic - Profil | St 17.9.2008 12:43:29

Šumichrást - Myslel jsem, že se už nezapojím, ale tak ještě jednou. Já jsem několikrát spolu s Bombarďákem uznal, že jsme si na naší debatu nevybrali ty pravé stránky.Omluvili jsme se za to. To ale asi byl jediný náš prohřešek. Nikdo tady zbraní nikomu nehrozil, tak bych to na návšťěvu psychologa neviděl. To by byly u psychologů plné čekárny lidí, co si kupují časáky o zbraních, chodí na střelnice, na soutěže, bývalých vojáků atd. Je mně divné, že zrovna tobě ( od fochu) tohle musím vysvětlovat. Pokecali jsme o několika typech zbraní a zjistili jsme, jak je ten svět malej. Určitě jsme nikoho od debaty na téma Lipna neodradili, nemůžeme za to, že se našlo tak málo lidí , kteří psali ,,k věci". Jestli jsi byl opravdu v misi, tak bys měl chápat, jak potěší , když člověk narazí na někoho, kdo ví o čem je řeč. Takže jak už jsem napsal - já psychologovi zatím vydělat nenechám. Měj se hezky.

Šumichrást - Profil | St 17.9.2008 12:13:46

Pánové a případné dámy.
To co se děje na Lipně je velice smutné. Jenže tohle se děje na všech revírech.
Ta naše typická česká povahová vlastnost ( já si mohu dovolit všechno a ty mi polib p...l! a když máme demokracii, tak si budu dělat co chci, jám mám známé a já ti ukážu ....) se bohužel projevuje čím dál více. Vymahatelnost práva v ČR je velmi malá. Každý to ví a někteří to využívají do posledního drobečku. Pokud se lidé nezmění a nezačnou se lépe chovat, pak podobné články budeme psát a psát a psát a .......
Páni profesionální vojáci na vaši ctěnou stranu chci jen podotknou, že vaše osobní problémy spojené s se službou v cizině, zde zřejmě nikoho nezajímají a vaše harašení zbraněmi jen poukazuje, že jste zralí na návštěvu psychologa. Nehledejte nic osobního v těchto řádcích.
V armádě jsem byl 20 let a v misi dvakrát. Ti kteří byli ny VZMS v ČK do roku 1997 by mě mohli znát.
S pozdravem ,, Petrův zdar !! Šumichrást

Franta01 - Profil | St 17.9.2008 11:32:07

Dík za odpověd Mraku.Je to můj názor a vzhledem k tomu že chytám ryby dlouho asi jako ty,ne-li déle tak mám taky nějaké zkušenosti.Navíc jsem dělal i akvarijní ryby a dá se říct ževe velkém.A právě díky té čistotě vody jsem skončil.Pryč jsou časy kdy v každé řece byly nitěnky,kdy se to všude jen hemžilo planktonem.Ty máš zkušenosti na Labi,já ale psal o vodě stojaté.Bývalé štěrkoviště.Můžu ti jen říct,že tam je kvalita vody stále stejná,jako byla za komanče.Takže o úbytku přirozené potravy pro potěr némůže být řeč.Opravdu vím o čem mluvím.Já mám opravdu pocit že konkrétně u nás tohle má na svědomí kapr.Ten dokáže opravdu věci.Proč jsou tedy země kde je označen jako ne ryba ušlechtilá,ale přímo jako škodlivá?A zajímám se proč s takovým preferováním kapra se postupně na některých revírech postupně mění obsádka rybí populace.proč z vod jako je ta naše mizí bílá ryba,candát,i ostatní dravci.Nejsem odpůrce kapra jako takového.jen si myslím,že nic se nemá přehánět.Mám ještě jinou zkušenost.Jezdím už 15 let na jeden revír,který bych nerad jmenoval.Jedná se o menší přehradu,asi 3ha.Dřív v letních měsících se dalo chytat jen asi 25m od břehu,protože celý střed byl porostlý rostlinami.Ale byl to rybářský ráj na Moravě.Chytali se běžně všechny ryby různých velikostí.Kapr nad 70cm nebyl vzácnost.Pak se ale místní zhlédli v amurovi.Dnes je tam situace taková,že po trávě ani památka.Z jedné z nejúživnějších vod jaké jsem znal,se stala voda hladná.Chytáme tam kapitální amury,kapitální sumce a candáty.A jinak karas stříbřitý a kapr většinou do padesáti čísel.Akdyž se náhodou někdy chytí nad 60,tak se o tom mluví týden.A i tehdy,když jsem je varoval před amurem,že v takové vodě nemá co dělat,ať jsou té trávě rádi,jsem byl považován za blbce.Víš,lidsky moc nemusím pana Miko,hospodáře z Luhačovic.Ale je to na některé věci odborník a umí,to musím uznat.A taky vím,že amur za jeho působení do přehrady nesmí.Asi ví proč.Nejsem ani proti amurovi.Ale ve vodě,která se nedá vypustit,tudíž ho odlovem korigovat,nemá co dělat.Něco jiné je vaše Labe,naše Morava.Závěrem chci říct,že sto lidí,sto názorů.Za ten tvůj dík a přeji Petrův Zdar.

Detlef - Profil | St 17.9.2008 9:53:47

...byl jsem na Lipně jednou a stačilo. Místní počkali až si připravím místo a bylo po klidném rybaření...naštěstí nebyl sportovní rybolov hlavní náplní rodinné dovolené...
Na ryby jsem začal chodit vlastně kvůli tomu frájovi na fotce...jsem 100% C&R takže pokud vidím u vody cokoliv co se příčí slušnému chování (bordel, nešetrné zacházení se zvířaty, atd.) neváhám a poštím se do boje, většinou to dopadne dobře (pro mě), protože ti ču.áci mají ze psa strach a balí bez řečí teleskopy...;)
Článek za 2;)

brach - Profil | St 17.9.2008 5:20:46

Nehrú:
Každá válka končí jednáním. Proč tedy nejednat hned?

bucharovic - Profil | St 17.9.2008 5:14:24

Bombarďák - Už toho radši necháme, za nic se omlouvat nemusíš - na podobný reakce jsem zvyklej. Jo a ten můj Waltřík není předválečnej, řekl jsem jen že ho mám po tátovi. Ahoj a díky

Homer - divil by jsi se, co taková 0,22 udělá ve tvé hlavě z blízkosti. Oblíbená ráže nájemných vrahů.

vydra Lucky - já o voze, ty o koze.Kdyby mně šlo o prachy, jsem ajťákem, nebo realitním makléřem. Nikdo by po mně nestřílel a prdel by se nikdy nesmažila ve dne a nemrzla v noci... V jednom se ale shodneme - taky nemám rád válku. Něco o ní vím... Tak a tím za sebe tuhle debatu končím.

Homer - Profil | St 17.9.2008 0:16:11

bombardák>s 0,22mm se střílej mouchy? Nebo je to test pozornosti?

bombardák - Profil | Út 16.9.2008 22:54:54

bucharovic - při představě, že valná část chlapouna domácího se při bohabojné a povznášející zábavě - obracení škopíků, většinou baví o babách a o vojně jsem nějak mimo mísu. co mne však mrzí mnohem víc je, že jsem tě neúmyslně zatáhl před ty dravce. žádná léčka, ale moje blbost.ještě jednou promiň. co myslíš, kdybych napsal, že toho waltříka vyráběli před válkou v raritní ráži 0,22mm, asi se opravdu naserou ...o jednom vím. dávej na sebe bacha, rád jsem tě poznal, radu na závěr - dlouhodobý stres, může zabít nejen štvanou zvěř, ale i štvaného lovce.

may - Profil | Út 16.9.2008 22:06:38

vydra Lucky-zákaz to nevyřešil jen omezil jsou ti co dodržují,ti co se bojí dělat něco co je zakázané a ti co to nedodržují.Přesto hodně bordelu na jezeru zmizelo a zbytek občas posbíraj chlapci ze správy Lipna.Jenže takovejch Frantů je tam dost a to bys jen jezdil ,sbíral bordel a číhat za bukem na Frantu až bude dělat novou boj nemáš čas.Je pravda označená tyčovka či H jménem majitele by asi řešení mělo,ale zas by to bylo proti ŘR vyhrazování místa zakázáno,anonymní boj je lepší řešení.Proto zákaz pro všechny stejně a je pokoj,nic se nemusí řešit .

vydra Lucky - Profil | Út 16.9.2008 21:39:14

may - sice s Tebou částečně souhlasím, ale jen v tom, že tak vznikalo na jezeru jedno velký skladiště bordelu. A myslíš si, že zákaz bójek to vyřeší? Já tvrdím, že nikoli. Jen se nebude k těm "bójkám" nikdo hlásit. RS, nebo "někdo" povolaný by měl zkrátka jednou denně, nejlépe po zakrmení, vyjet na vodu a mimo Háček a tyčovek s označením majitele ostatní bordel z hladiny uklidit. A pokud tam nachytají někoho, jak umisťuje nový na vodu - bez slitování odebrat ...
Bucharovic - můžeš mi povědět, co že jako je bojovník, který jede někam ven za peníze vykonávat činnost podle rozkazů, když ne žoldák ? Opravdu si myslíš, že jde odmítnout rozkaz v bojové situaci ? Řádná armáda (co to je ?) nedělá svinstva ? To asi US Army (třeba) nebude řádná. Nesnaž se mi tu povídat něco o přesvědčení, ideálech a jiných pitomostech. Všeobecně je známá skutečnost, že se do misí jezdí přivydělat dolárky. Jen se tam někteří diví, že po nich dokonce někdo střílí. Něco jsem si odsloužil a něco málo o armádě vím. Jo a válku opravdu nemám rád.

bucharovic - Profil | Út 16.9.2008 20:48:19

mildas- jestli máš na mysli bosanacovu minulost v Bosně, tak to asi bylo trochu z jiného hrnku kafe. Jeho důvody a moje byly jiný. Když se ze mně stal voják, o problémech v Jugošce ještě nikdo neměl ani páru. Už jsem to dneska jednomu člověku řekl a řeknu ještě jednou - tobě a všem. Jestli někdo nenávidí válku, tak jsou to bývalý vojáci... Přeber si to jak chceš. To že máme rádi zbraně je o něčem jiném. Většina z nás v nich vidí dokonalé stroje. Zrovna tak, jako někdo má rád motorky, nebo auta - rozumíš mně ? To nemá se zabíjením nic společnýho. Jde o úctu k dokonalému mechanizmu. Zbraň sama o sobě není špatná. Špatnej může být jen chlap co jí drží. I nožem se dá zabít, ale taky namazat chleba. Bosanace jsem se nechtěl dotknout, ale jsem citlivej, když mně někdo tvrdí, že jsem byl ,, žoldák". Není to pravda a on to jistě ve své duši ví. Žoldák udělá za prachy cokoliv, protože za cokoliv prachy dostane. To prostě u řádné armády není už z principu věci možné. Hele necháme toho. Jsou věci ve kterých se asi neshodneme, tak dejme přednost rybám. Tam se třeba v názorech sejdem. Hoď loď na to, kdo čím je , nebo byl. Čus

may - Profil | Út 16.9.2008 20:39:45

nekut- já tu na lipně žiju a proč ten zákaz udělali je takový že kdo měl v řiti díru tak dal na vodu polystyren,pet lahev,umělý kanystr a jiný věci .Skončil rybolov odjel a takto označené místo tam nechal prostě neuklidil po sobě a tak vznikalo na jezeru jedno velký skladiště bordelu.Na popud správy povodí Jč ČRS udělal opatření zákaz označování krmných míst bojkama a bylo hotovo.Myslím že toto je dost rozumný argument proč to zakázali,můžeme si za to rybáři sami a ted se divíme.Co víc dodat.

vydra Lucky - Profil | Út 16.9.2008 20:24:14

nekut - proč stanovovat její parametry? Kup si H-bojku nebo tyčovku, přidělej k ní své jméno s adresou a dej si ji na vodu. Běda Ti, když ji tam náhodou zapomeneš. Ale protože jsi si ji koupil, určitě si pro ni nakonec dojedeš ... A budeš-li mít v místě, kde lovíš petku nebo jinou kulišárnu ? Máš tvelkou smůlu. Nic složitého ... Zakázat označování míst je pitomost, jen to vede k používání oněch "nestandartních kulišáren" ke kterým se nikdo nezná.
Pokud se lidi mezi sebou nedohodnou jako lidi, nepomůže ani neohrožený žoldák ochránce svobody placený v dolarech. Je sám a místní "parta" s ním zamete, i kdyby měl dragunova. Také by mohl jet domů vlakem, místo autem ... lidi jsou zlí. Povídačky se povídají, skutky se dějí. Silné řeči tady a skutky u vody bývají mnohdy na hony vzdálené. Jsem li napaden, jsem-li svědkem nepravosti, porušení zákona a nedokážu-li si s tím poradit sám, volám poldy. Proč ne ? Jsou tu od toho, aby pomáhali a chránili. :-)))
Zaveďte tu rubriku nepravosti, foťte, pište, ať poznáme ty borce od vody ...

nekut - Profil | Út 16.9.2008 20:05:09

Každý rok rybařím na Lipně skoro měsíc, myslím, že vím také, o co jde. Článek celkem přesně popisuje situaci v kempech. Souhlasím že takových Frantů rabijáků se zády krytými domácím prostředím či konexemi je nejen na Lipně dost.Něco k bojkám. Pokud je povoleno vyvážení, je v prostoru kempů používání bojek nutností, pokud se ti lidé nemají při lovu seprat.Zatím jsem nikde neslyšel rozumný důvod k jejich zákazu. Myslím že právě takové, dle mého názoru naprosto nesmyslné zákazy znevažují dodržování předpisů pro rybaření. Považoval bych za rozumné stanovit její parametry a povolit je. Volání po udání je v těchto podmínkách naprostý nesmysl.Umí si snad někdo představit, že bývalý policajt si nechá prohledávat mrazák v přívěsu a přizná, že ten den vzal 4, 6, nebo deset kaprů? Umí si někdo představit, že někde bude nějaký mladý policajt s dalekohledem sledovat, kolik že jich vzal a potom na něho vyšlápne? Kam by potom šel sloužit? Jediná možnost je, že se snad proberou rybáři sami, konečně si řeknou, že rabují vlastně jejich ryby, a po vzájemné domluvě se začnou trochu hlídat, alespoň v rámci slušnosti. To, co je totiž vidět, je občas i mimo chápání obratu - trochu s rozumem.Byl jsem letos svědkem, jak rybář, který ještě před pár lety bez udice na candáta nalíčenou na celou noc ani nešel spát, sám nadával, že to takhle už dál nejde, trochu jsem ho sledoval, a řekl bych, že se dal na lepší cesty.Na Lipně jsem letos nesebral sílu k vyvezení rybičky na candáta.Nemám k chytání těch candátích chudinek nutnou psychickou odolnost.
Celkově za sebe chci říct, že takových článků s konkrétním popisem lumpáren, je potřeba co nejvíc, jestliže se má něco odsuzovat a odstranit, je potřeba to pojmenovat a mluvit o tom.

mildas - Profil | Út 16.9.2008 19:58:44

bucharovic. mýlíš se, neležíš mi hluboko v žaludku. Tam mi leží tupci a tím nejsi.
Leží mi v žaludku to, jak jste se sesypali na autora článku a nadali mu, že nedokázal udělat něčemu přitrž a ještě, dle vašeho názoru, podlézavě zavezl bojku zpět. Každý není bitkař (Arnold), každý má jinou muskulaturu, jiné srdce, někdo není typ dokonce ani na verbální střet.

Jestli vám fakt něco nezávidím, jsou to prachy. Naštěstí se o sebe umím postarat.

V posledním příspěvku se dáváš na roveň frizérům, lékařům........, ale dole bosanacovi tvrdíš, že můžeš dělat cokoliv, co dělal on, ale naopak to nikdy nepůjde. Tkže trošku machrování. (navíc možná bosanac dělal to co ty dávno před tebou, jen nemá potřebu o tom mluvit)

Too jsou tedy důvodu mého "vyjetí".

Mrak - Profil | Út 16.9.2008 19:54:18

Franta01.To snad nemyslíš vážně,že za úbytkem ryb v rwevírech je velký kapr.Takovou blbost jsem v životě neslyšel.Víš co bylo třeba velkých kaprů v Labi než se začlo chytat na bojlíz a co tam bylo ostatních ryb.Chytám ryby víc jak 40 let takže si pamatuju jak byly řeky špinavý ale ryby tam byly i když se nedaly jíst.Dneska nám teče v řekách čistá voda každá ves má svoji čističku ale ryby žádý.Z vlastní zkušenosti hospodáře (dělám ho 26 let) vím,že co do řeky nevysadíme to tam není.Potěr, který se na jaře objeví vydrží do zimy a další rok je pryč.Nenaroste zkrátka do takové velikosti aby přežil zimu.Dělali u nás kontrolní odlov mluvím o Jizeře 1.Na místě,kde bylo vždy velké množství bílé ryby vylovili pouze rybu 3 avíce letou,hubenou štiku.Přitom do těchto míst vysazujeme cejna,plotici,jesena,tlouště,parmu,kapra,lína,úhoře.POdle mého jenom málo toho zůstane v řece jde to s vodou do Labe.Ta ryba zkrátka nemá co žrát.Pod kamenem nenajdeš pijavici,ráčka nic.Hlavně,že tady teče skoro pitná voda.Takže nemá cenu to svádět na boleny nebo velké kapry obojí je blbost.Pořád je těch násadákú 100x víc než velkejch kaprů a mají ty jikry taky rádi.V našich revírech se ryba přestává přirozeně rozmnožovat a na to by nám měly odpovědět nějaké výzkumné ústavy.

bucharovic - Profil | Út 16.9.2008 19:52:28

ZN - to jsem rád, že jsem si nedřel prsty nadarmo... :-))

ZN - Profil | Út 16.9.2008 19:43:51

bucharovic :
v podstatě ti v tom posledním příspěvku rozumím. Aspoň myslím. A to jsem pacifista. Tvým příspěvkům před tím moc ne. Ale je to fuck.

bucharovic - Profil | Út 16.9.2008 19:37:46

No tak jste mně pánové hezky umyli zadek :-)) Já jsem se za ten druh debaty omluvil a podruhé to říkat myslím nemusím. Pro ty z vás, co je trápí, že mně živili ze svých daní podotýkám, že jsem daně platil a platím taky.
mildas - zdá se že tobě ležím hluboko v žaludku. Ne příteli nejsem Nebojsa. Párkrát jsem se TAM málem posral strachy ( klidně to přiznám) a piš si, že by jsi na tom byl stejně. Přivezl jsem si šedivý vlasy, armádě jsem obětoval jedno manželství - ale nestěžuju si. Byl to můj život a v jistém smyslu ještě je. Arnolda ze sebe nedělám, ale buď si jistej, že bych nikomu bójku jak o tom píše autor článku nedělal... Sám jsem nic podobnýho u vody nezažil, jezdím tam, kde není moc lidí a protože ( zase superman viď... :-) ) se umím dívat okolo sebe a pohybovat se v přírodě, často se lidem vyhýbám a u vody je prostě obejdu. Netoužím po problémech ale postavit se jim umím. Jestli je tohle u tebe znak ,,Nebojsy a Arnolda (rozumím tomu tak že kašpara) " tak potom ano. Jsem kašpar. Vedli jsme tady s bombarďákem debatu na téma o kterém asi málo kdo z vás něco ví. Tím nikoho nezesměšňuju ! Myslím,že ve skutečnosti tolik pacifistů mezi vámi není, spíš v tom hraje roli jiná vlastnost. Tou ale trpíme v jistém slova smyslu všichni. Každej vidíte jen ty prachy co za to člověk má ( ono jich není tolik, jako si vydělá běžnej ,,ajťák" to mně věř), ale nevíte nic o tom, co musí člověk za ty many dát. Ano,každej tam jde dobrovolně. Většina chlapů chce dobrodružství a ,,něco" zažít. Každej ale má jinak nastavenou tu potřebu uskutečnit své sny. Já se nesměju těm, kdo staví své domy, ryjí se v zahrádce, zajímají se o dějiny, nebo se učí jazyky které nikdy nebudou potřebovat. Vy se nesmějte těm, kdo se rozhodli být tím, čím chtěli být a udělali proto víc, než většina lidí které jste dnes potkali. Nejsme hrdinové, ale zasloužíme si respekt zrovna tak, jako ten, kdo umí opravit auto, odopereovat nádor, nebo ostříhat vlasy. Kdyby se nedej bože u nás něco semlelo s teroristické kuchyně ( a to je jen otázka času - tím nechci nikoho strašit - to je prostě fakt a je férové si ho přiznat), bude většina z vás ráda, že je tady někdo, kdo umí podobné hrozbě čelit. Kdo chce, pochopí co jsem chtěl říci, kdo nechce - toho nepřesvědčím. Což ale ani nechci. Tak asi tak. No, radši fakt kecám o rybách...

Homer - Profil | Út 16.9.2008 19:33:26

Byl jsem na první misi v Zálivu a za žoldáka se v žádném případě nepovažuju. Co jsem tam získal? Pár hnusných zážitků a zdraví v pr... Saka a podobný hračičky tenkrát nepřipadaly do úvahy, měli jsme osmapadesátky a čezety, viděl jsem i pár SVD Dragunov. Ale i ten by na Frantu přes Lipno určitě stačil, ale Falcon by byl určitě lepší:-)