Diskuse k článku: Jak jsem začal pouštět ryby

Autor diskuse: Ondřej Filip - Profil , 12.5.2008

Šumichrást - Profil | Čt 18.9.2008 12:56:10

Přeji autorovi ať mu to píše i chytá pěkně dál.

Janošek - Profil | St 21.5.2008 17:38:02

Ja osobně si myslim že ten članek je moc dobrý mně se libil každy by si mněl s tohoto rybaře vzit rřiklad.

šmudla - Profil | Út 20.5.2008 12:17:36

Já čím víc ryb chytnu tím víc jich pouštím, protože to se fakt nedá jíst furt ryby. Byly doby kdy kapr celých 36-37cm byl kapitální úlovek mezi pár okounky ploticemi a hrouzky. Když kapřulíci berou tak pouštím aji mírové rybičky, loni mám největšího puštěného 47lysce. Letos co je povolené 10kaprů za měsíc tak co sem vloni vzal za vycházku dva kapry tak si dneska chytnu jednoho, občas nebere nic. Mrzí mě že berou v podstatě akorát kapři, žádná pestrost, karásek lín ostroterka by potěšili.
Azbest: lovit a pouštět ryby jen tak pro zábavu jenom proto že platíš za povolenku?To je teda debilní argument. Kolikrát CaR pustí i rybu která to má spočítaný(nemoc , plíseň poranění atd) to je teda fakt humanitární akt lidskosti, ono na zdechlinu tlející na břehu je jim asi lepší pohled. No všecko by se brát nemělo, a všecko pouštět zavání týráním zvířat. Prostě přiměřeně přiměřeně s mírou a citem.

Azbest - Profil | Pá 16.5.2008 13:41:00

Brát si ryby protože platí?To je debilní argument.Za těch pár kaček,co stojí povolenka by ses ryb moc nenažral.A Masaři vemou kolikrát úplně všechno.Nějaký dvě ušlechtilý,nějaká míra,nějakejch 7 kilo....to určo.

Marek1 - Profil | Pá 16.5.2008 9:53:05

Ohnutý hřebík je jistě myšlen jen obrazně, jen to málokdo pochopil.
Myšlenka článku spočívá v tom, jak se autor dostal k tomu, že se dá ryba pustit nazpět do vody, a ne jen jak většina národa smýšlí šup s ní na pánev.
A co úhyn ryb při rybaření? takzv. mortalita? Slušnému a dobrému rybáři ryby v rukách nehynou, ale takových je opravdu málo a kde je chyba? komunisti? ale kdeže, v samotných lidech, kteří si nedokáží přiznat jak jsou nešikovně blbý..........

Vítek - Profil | Čt 15.5.2008 22:13:25

Jozef D."! s těma velýma štikami máš úplně recht! ony už se jenom váleji na dně a žerou mršiny co jim proud zavane do tlamy

Mr.Obratlik - Profil | Čt 15.5.2008 16:25:35

Clanek je v poho. Sice nejsem zastance ChaP, ale je mne sympaticky jakym zpusobem se autor pokusil o osvetu, a myslim, ze nekteri kaprari by si meli vzit priklad z tohoto zpusobu sireni CHaP, misto tech vystupu co tu nekdy predvadi.

pavel68 - Profil | Čt 15.5.2008 16:11:33

Alov-mluvíš mi z duše chlape :-)))

Alov - Profil | Čt 15.5.2008 15:42:13

No mě osobně článek nějak extra nezaujal. Chybí mu trošku nějaká vypovídací hodnota a v podstatě jak už zde bylo naspáno, je to pouze sdělení autora. Každopádně proti CHaP nic nemám a i já sám ho částečně provozuji. Kapříka si občas vemu, někdy i nějakého toho dravce. Na tom nevidím nic špatného. Odměnou vodě za tu ojedinělou kořist jsou stovky kg futra pro ostatní ryby.
Co mě ale spíše zaráží je doslova fanatismus některých vyznavačů CHaP. Nešahejte na ryby, chytejte na háčky bez protihrotu, používejte podložky, nastříkejte desinfekci na ranku po háčku atd. Když to tak člověk vezme kolem a kolem, tak 50% času u vody bych strávil první pomocí kaprovi, který to má podle některých "za pár" jen díky tomu, že jsem ho vytáhl podběrákem a položil na mokrou bavlněnou hadru a začal mu z tlamy rvát kotvu s protihrotem.
Jsem rovněž akvarista, takže alespon si trošku dokážu představit, jak se tyto zranění léčí bez lidské pomoci.
Na závěr bych chtěl říct, že chytám cca 15 let s malýma přestávkama. Za tu dobu jsem nachytal požehnaně ryb a na rybu, která by byla nějakým způsobem zaplísněná nebo spálena od lidské ruky jsem narazil zcela vyjímečně jestli vůbec.
Takže jak říkám. Rybu šetrně podebrat, vyjmout háček z tlamy a opatrně pustit. Když je doma požadavek na nedělního kapra, tak dát do vezírku a hotovo. Takhle se na to dívám já...

Jozef D. - Profil | St 14.5.2008 20:55:59

Pekny clanok. O tych velkich stukach: prave ta velka stuka ''skodi'' reviru najmenej. Predstava ze takato ryba je dajaky extra dravec je absolutne milná. Velka stuka uz nieje taka pohybliva takze sa pri love zameriava hlavne na chore a pomale ryby a ine zivocichy. Preto je jednoznacne prospesna a patri do svojho reviru a nie nalakovana na doske.

Freaky Styley - Profil | St 14.5.2008 19:11:42

Takovej normální vcelku dobrej článek...preferuje se v něm metoda chyt a pusť, což je jedině dobře...;-)

Kendy - Profil | St 14.5.2008 16:52:30

Ondro super článek.
Koukám,že tady jsou pořád chytráci kteří si myslí ,že všemu rozumí.(Kurka,Vítek atd.....)

Kurka - Profil | St 14.5.2008 15:55:32

Já ryby nejím , ale už mě se... pořá číst jak to každej pouští.Kdo má rád rybu at si ji sem tam veme a hotovo - platí si za to ?platí !tak co..... A co to je za blbost chytat na hřebík?kolik máš let že znáš dobu kdy se chytalo na hřebíky?

Vítek - Profil | St 14.5.2008 9:33:05

Ondřej Filip tu píše, že začal rybami obdarovávat i známé-ale to není třeba!Ať si chytějí sami, anebo koupějí, zas takový dobrák být nemusel! Anebo je může naučit ryby chytat-to je nejlepší!Každý ať se rozhodne sám, co s rybou - jedlou kořistí chce udělat. Osobně na tyhle vegetariánské procedúry CaR nejsem - kdo umí rybu dobře připravit a okusil, ví oč plave!

LudaT - Profil | St 14.5.2008 9:12:34

Tak ta poslední věta je teda bomba!!! Hmmm..... :-(((

TomK78 - Profil | St 14.5.2008 9:07:31

OK, tak i díky reakcím jsem konečně článek pochopil. Byla to zpověď. Ahaaa. Tak jsem doma. Tento typ článku mne utvrdil pouze v názoru, že nemám lozit na rybářský weby, protože nic rozumnýho se tam nedočtu. Buď tady najdu nějaké vyznání křeč a rybízáka nebo zastánce petice kapr 70. Kdybych chtěl diskutovat věcně:

Rybář, který si rybu chce vzít, by tak měl činit s ohledem na tyto okolnosti: Nikdy by neměl brát určitý původní druh ryby z revíru, o němž ví, že se v něm stále méně tato ryba vyskytuje.
- znamená to, že nepůvodní druhy je správné vybít? Mám tedy cíleně likvidovat kapra, amura, tolstolobiky, pstruha duhového, sivena, candáta? Je candát a kapr stále nepůvodní druh byť v ČR žije několik století?

Často lidé dělají špatné věci jen proto, že vůbec nevědí o jejich negativních důsledcích. Mnohé z nás přivede na správnou cestu až osud v podobě informovaného přítele.
- takže jako informovaný přítel si dovolím sdělit těm, co to netuší. Existuje něco jako přirozená mortalita ryb. Tyto ryby umřou jen proto, že se setkali s háčkem. Takže provozovat křeč a rybíz je likvidace určitého procenta ryb jen pro zábavu.
- používání slabých vlasců je prasárna. Velká ryba je pak zdolávána dlouho dobu a i když odpluje, může umřít na vyčerpání.
- provozovat křeč a rybíz s tím že jako nástrahu použiji rybu je prasárna na entou. Jednu rybu pouštím po vyfocení a abych ji chytil, tak klidně jinou zabiju? Jak se poměřuje hodnota života? Velká ryba má větší hodnotu než malá?
- sahat rukou na rybu (a třeba si ji ani nenamočit) je taky prasárna. Rybu zbytečně spálím, protože teplota lidského těla je mnohem vyšší než teplota rybího těla. Pokud je ryba malá, mám ji pustit a ne jako idiot se s ní fotit. Pokud rybu nemusím vytáhnout (např kvůli její velikosti), odepínám ji nejlépe přímo ve vodě. Tomu mi může dopomoci i háček bez protihrotu.

Tak a protože jsem pochopil, že každý může sdělit svůj názor, tak to prosím tak berte. Nechci se pouštět do diskuze, protože jak jsem se někde dočetl - vysvětlovat se, nebo se hádat na internetu, je jako Olympiáda pro tělesně postižené - i když vyhraješ, pořád seš kripl.

Stanley 87 - Profil | St 14.5.2008 8:54:29

m.b. - ® jestli bude zrat mirove kpry tak bych jich tam tech ,,stodesitek" mel klidne 10!!!!

LudaT - Profil | St 14.5.2008 8:53:43

m.b.: otom není sporu, těch 110 desítek tam ale nebudeš mít tolik ne? Navíc kdo chce ať si ji zmasí (jen jsem reagoval na tu prospěšnost revíru), ale i taková štika má svoje místo v revíru stejně jako ta padesátka. A co to je škodit revíru? Tím že žere ostatní ryby?

m.b. - Profil | St 14.5.2008 8:49:01

LudaT - ® St 14.5.2008 8:42:34>ohledně velikosti štik se už vedly bouřlivé diskuse, doporučuju vyhledat. Názor ohledně odnesení trofejní štiky jsem už slyšel i od odborné veřejnosti, kdy poukazují na to, že takovej krokodýl dokáže pořádně zamávat populací svého druhu - napadá ryby do 3/4 své velikosti. A osobně budu raději mít v rybníku 30 sedmdesátek než 5 stodesítek, které se navíc vyprdnou na oukleje a podobné malé mrchy a budou se útočit na mírové "ušlechtilé" ryby

LudaT - Profil | St 14.5.2008 8:42:34

plavčík Tom - ® St 14.5.2008 8:33:47
Toto si doufám nemyslel vážně. Co přinese revíru dobrýho rybář sedící na břehu. Co přinese dobrýho revíru puštění přestárlýho kapra? ta štika má v revíru svou funkci, zato ten kapr tam zabírá pouze místo línovy, cejnovi apod..

Stanley 87 - Profil | St 14.5.2008 8:39:32

plavčík Tom - ®ja obdivuju toho kluka ze ji pustil.sam 99 % ryb poustim a je pro me fotka daleko cennejsi nez hlava pritlucena na prkne!!!proc si zaslouzi byt starej tlustej nepuvodni druh(kapr) aby byl pusten a stika,ktera zije v nasich vodach od nepameti, si svobodu nezaslouzi???

Stanley 87 - Profil | St 14.5.2008 8:36:41

plavčík Tom - ®a souhlasis s tim vracet do reviru 15 + kg kaproprasata???

plavčík Tom - Profil | St 14.5.2008 8:33:47

Jsou ta doporučení (tvrzení) v článku typu co by se mělo nějak vědecky či jinak podložená nebo je to pouze názor autora? Moc totiž nesouhlasím s tím, že by se každá trofejní ryba měla vracet do revíru. Co třeba přinese pozitivního danému revíru vrácená např. 110 cm štika?

klaco - Profil | St 14.5.2008 8:05:50

TK- čo to má spoločné s mojim názorom ?

TK - Profil | St 14.5.2008 0:54:51

klaco > jako dvacetiletý manažer se prezentuješ přiměřeně primitivními názory. Provozuj prosím svůj management ve své rodné zemi. Pomůžeš tím českému HDP.

Luban - Profil | Út 13.5.2008 18:56:04

Dobrá práce... dávam za jedna, propagace musí bejt....

klaco - Profil | Út 13.5.2008 18:55:44

vidíš, ja končím manažment... aj ja podporujem to, ked niekto daruje rybe život, ale aby do toho nasilu ťahal aj ostatných rybárov sa mi zdá choré. a ten marketing - veľká vlna boiliesovania, fotenia v tričkách značiek producentov boilies, esencií, dipov a kadejakých hlúpostí. čím viac boilies kúpiš, tým ťa budú mať radšej...

sidneyv - Profil | Út 13.5.2008 18:35:53

klaco: nechápem čo má spoločné to, že človek daruje rybe život s marketingom? a ešte k tomu "oblbovací"... končím síce vysokú školu sociálno - ekonomickú, ale k takémuto typu marketingu som sa veru nedostal...

klaco - Profil | Út 13.5.2008 12:21:36

mne sa článok páčil- nevnucuje nikomu nasilu svoj názor, som proti akýmkoľvek K70, atď... mám na túto "problematiku" svoj názor. Článok som ohodnotil za 1. Ohľadom K70 atď... pre tých boiliesákov, ktorí sú touto aktivitou známi odkazujem, že je to iba lacný oblbovací marketing. Ak nechcete ubližovať rybám, či ich jesť, tak ich nechytajte vôbec. Lovu zdar !

Maty - Profil | Út 13.5.2008 12:11:28

Autor potřeboval něco sdělit, tak to sdělil. Tím to pro mě končí. Nezaujalo mě to ani nepobavilo. Navíc když "zmastím" rybu, tak je to pro ní dobře, protože si na ní ani nesáhnu a ona svůj souboj vyhraje. Pokud jí zmasím, to je panečku jiná :)

crypto_rsa - Profil | Út 13.5.2008 11:03:21

Mně se článek líbil a souhlasím s autorem - vnucovat někomu svůj názor je přinejmenším arogantní. Jestliže rybářský řád dovoluje si jisté ulovené ryby přivlastnit, proč to neudělat. Zároveň je ale dobré nad tím trochu přemýšlet. Například lín je jistě pochoutka, ale aspoň pro mě je to velký svátek ho chytit, proto by mě ani nenapadlo vzít ho klackem po hlavě. A to platí i o jiných druzích.

TomK78 - Profil | Út 13.5.2008 9:26:20

Fakt nevím, co si mám o článku myslet. Pokud chceš pro ryby skutečně něco dělat, tak se nefoť s malým pstruhem v rukou a nejlépe ryby vůbec nechytej. Největší šanci na přežití totiž mají, když nepřijdou vůbec do kontaktu s háčkem...