Založte si vlastní rybník

Diskuse k bleskovce Založte si vlastní rybník

Autor diskuse: Martin M. - Profil , 24.7.2007

JKL - Profil | Po 23.3.2009 22:26:35

Káceč >> Držím mu palce - ale jsem skeptik. Podle zákona máme mít jako JSDH3 výbavu na určité úrovni. Všechno platí jen a jen obec. Sem tam malá dotace od HZS z kraje. A přitom jestli někomu opravdu zachraňujem prachy jsou to právě pojišťovny.

Káceč - Profil | Po 23.3.2009 22:17:55

JKL >> On chce,aby se alespon trochu podílely na prvotním vyčištění.Tam se jedná o pár tisíc,který muže zaplatit sám,ale jde mu o princip.Jejich prvotní reakce byla,že tam přes 20let nehořelo.Víc ho nemohly popíchnout a zároven pobavit.

JKL - Profil | Po 23.3.2009 22:05:48

Káceč >>Ahoj. Obávám se že neuspěje - pojišťovny jsou hodně tvrdý na škubání. Péče o požární nádrž je podle požárního zákona povinností majitele. Tedy obce - většinou. A obce a peníze ....

Káceč - Profil | Po 23.3.2009 21:48:38

JKL >> Ahoj,nějak takhle,to je přesně ono,ale záleží na lidech.Kamarád se snaží vydyndat prachy z pojištoven.Argumentuje tím,že pokud je v obci požární nádrž,tak případnej požár zpusobí méně škody.

JKL - Profil | Po 23.3.2009 21:37:29

Káceč >> Takhle? http://www.mrk.cz/clanek.php3?id=637 :-)))

JKL - Profil | Po 23.3.2009 21:35:43

metabou >> Bohužel - dle litery zákona - konkrétně stavebního - potřebuješ povolení i na zapuštěný bazén.

Káceč - Profil | Po 23.3.2009 21:32:31

Já bych zkusil rybníček alá požární nádrž.Hasiči dokážou prosadit dost věcí,proti stupidním uředníkum.

metabou - Profil | Po 23.3.2009 21:19:37

a jak velky můžu mít rybník abych nepotřeboval povolení na stavbu?

Cottus - Profil | Pá 27.7.2007 13:02:42

Mikroryba: ...všichni jsme nějak začínali... :-)))

Mikroryba - Profil | Pá 27.7.2007 12:58:01

JA mám jen skromné zahradní jezírko s karáskama.

Cottus - Profil | Pá 27.7.2007 12:55:43

Mikroryba: placta (1MM ,Fatra Napajedla stála cca 1OO,-Kč/m2, pod ni geotextilie cca 35,-Kč /m2, bagr dle výkonu 600.- 1 200,- Kč/hod...
Přívod vody, resp . okysličování dle možností...
Já mám všude samospády z potoků...(pstruzi)

yzak!!! - Profil | Čt 26.7.2007 18:54:08

Ondra77: Kopal to pásový bagr jinak hloubka je 2 metry
Mikroryba: Zálaeží na tom z čeho ho chceš mít udělaný nejdražší je natom plachta..

Mikroryba - Profil | Čt 26.7.2007 18:19:51

Kolik takovej rybník stojí? klidně bych si udělal rybník přes celou zahradu :-)

Cottus - Profil | Čt 26.7.2007 18:10:15

eL: s tím stavebním povolením to tak jednoduché zas není....
já budoval 200m2 průtok- rybníček, a bylo to stejné martyrium jak s povolením na stavbu domu...

eL - Profil | Čt 26.7.2007 14:59:37

yzak!!!: parada .) jinak na zahradni jezirko neni potreba povoleni, tak holt to moje jezirko bude mit pul hektaru :)) delam si srandu, samozrejme zatim je to jen sen, ale treba... zjistil jsem, ze nedaleko meho bydliste pred nekolika lety prodavala obec dva moc pekne rybniky, za kazdy chteli okolo 100 tisic korun! Sakra proc ja o tom tehdy nevedel :-/

Ondra77 - Profil | Čt 26.7.2007 14:49:05

yzak!!!:tos kopal ručně???? A jaká tam je hloubka?

tomsa - Profil | Čt 26.7.2007 14:26:45

yzak!!!-Opravdová krása a ten můstek dodal šmrnc.

yzak!!! - Profil | Čt 26.7.2007 14:18:21

eL: Tak to ti přeju ať se ti to vyplní, nám se to podařilo ,ale jak tomsa říká je potřeba hodně povolení ,ale jak se ti to podaí tak je to ráj :-)

tomsa - Profil | Čt 26.7.2007 14:06:41

eL-Tak to Ti přeju pevné nervy při vyřizování povolení. Je neuvěřitelné, kolik potřebuješ razítek a povolení kvůli vykopání díry do které nateče voda. Až zjistíš co všechno úřední šiml dokáže, možná Tě přejde chuť. Ale přeji hodně štěstí!

eL - Profil | Čt 26.7.2007 13:06:53

Jo, tak neco takoveho se mi snad jednou podari zrealizovat - rybnik postaveny treba na nejakem potucku, ktery bude zamereny na nase puvodni druhy... prece jenom C/MRS na maly cudly s prominutim se***... kaslou

Petrson - Profil | St 25.7.2007 14:57:44

>> Karelc > no, Jestřabice taky dříve byly jedním z nej svazových revírů v oblasti, plným ryb, které zmiňuješ v úvodní větě (teda - karasi jen stříbrní a nějací kapři taky byli, ale jinak všeho dost, i těch žab :). Štiky, candáti, úhoři se též nechali nachytat. Ale to asi víš :))

karelc - Profil | St 25.7.2007 14:53:14

Klidně bych si uměl představit rybník plnej línů, karasů, štik, perlínů, ale bez kapra... Kolem rákosí, hromada žab, možná čolci... Asi bych tam byl raději, než v Jestřabicích plných kaprů a jeseterů...

Stupin - Profil | St 25.7.2007 14:40:00

Teď už je to jedno,rybník je asi dva roky po tom výlovu.O žádnou komerci tam určitě nešlo,ale byla to škoda. Tedy já to tak vidim:-) Ty pěkný rybky....:-))))

šeptal - Profil | St 25.7.2007 14:39:23

Ano, štědrým měšcem třese MZe i EU, ovšem není to sranda do něho sáhnout. Splnit podmínky programů není špás.

Petrson - Profil | St 25.7.2007 14:30:20

>> Stupin > asi ekologická nádrž, dotovaná z Programu revitalizace říčních systémů (dotační projekty MŽP, které do praxe uvádí AOPK). některé subjekty mohou získat až 80 % dotaci, musí ale splňovat řadu podmínek (nádrž může být osazena jen původními rybami s důrazem na mizející druhy, musí být zahrnuto chráněné pásmo s mokřady, žádný intenzivní chov, komerční turistika...). Je možné zde v omezené míře sportovní rybolov provozovat, ale nikoliv na komerční bázi, a pokud již k němu dojde, vodohospodářský orgán příslušného kraje dodá speciální zarybňovací plány s tím, že se k tomu vyjadřují a v průběhu trvání smlouvy (tuším na 10 let) i mohou zasahovat orgány ochrany přírody (krajská AOPK).

Stupin - Profil | St 25.7.2007 12:28:52

Nevim přesně jak to je,ale znám případ kdy se znovu vybudoval už zaniklej rybník za přispění nějaký státní organizace,úplně nádhernej. Byli tam už krásný ryby,chytání paráda a nebyl nijak komerčně využívanej,šlo si tam zachytat max pár lidí ze vsi. Po nějaký době cca 3-4 roky se musel slovit a ponechat v něm jenom malý % býlé ryby. Prý kvůli tomu,aby rybník sloužil přírodě. Nějak sem to nepochopil....