Týden snů na rybách

Kategorie: Kaprařina

K letošním narozeninám jsem od své přítelkyně dostal týdenní povolenku pro dva na jeden menší soukromý revír, který je zarybněn velmi krásnou osádkou. Naplánovali jsme si tedy s Peťulou dovolenou, na kterou jsme se oba moc těšili.
Na výpravu jsem se řádně připravoval celý měsíc. Podle vlastní receptury jsem si uvařil patnáct kilo boiliesu, nějakou tu kukuřici, a samozřejmě nesměly chybět ani krmné pelety.
Konečně přišel den našeho odjezdu, takže jsme ráno naložili do aut vše potřebné a mohli jsme vyrazit.
Celý týden mělo být krásně, tak jsme doufali alespoň v nějaké úlovky.
Po příjezdu na místo jsme hned začali vybalovat a připravovat vše potřebné.
Beru do ruky nahazovací echolot a jdu zjišťovat terén. Nacházím pěkné místo pod vyvýšeným břehem, kde je i poměrně velká aktivita ryb. A tak volím toto místo jako primární.

Mezi tím, co Peťula objevuje aktivitu ryb kousek před našimi pruty a rychle zkouší nahazovat jen tak na houpačku, sedám na člun a jedu si udělat první zákrm.
Po dvaceti minutách se Peťule rozjíždí první prut a tím zahajuje náš týden snů.
Po krásném souboji končí ryba na podložce a Peťula si tím zvedá vlastní osobáček! Lysec o váze převyšující 19kg mě opravdu nadchl. Krásně stavěná ryba s úžasnou bojovností.

Rychle rybu fotíme, vážíme a pouštíme zpět. Zbytek dne ani noci bohužel žádné další záběry nepřichází, tak odpočíváme.
Druhý den ráno nás za svítání budí jízda. Konečně můj prut z krmného místa a tak vybíhám. Je to šupík, něco přes 6kg. Opět pár fotek a rychle zpět do vody. Další záběry na sebe nenechaly dlouho čekat, bohužel ryby oba ztrácíme ve vázkách.
Po snídani sedám opět na člun a jedu dokrmit lovné místo, kde se začaly ukazovat lepší ryby.
Na oběd se mi opět rozjíždí prut. Když ho zvednu, zjišťuji, že ryba bude asi lepší, tak nic neriskuji. Sedám do člunu a jedu si pro rybu na vodu. Nádherný, zdravý šupináč o váze přes 11kg.

S blaženým úsměvem rychle měním starou montáž za novou, nahazuji a dokrmuji pár hrstmi boilies.
Zbytek dne žádné další záběry nepřichází a v noci tomu je stejně tak. Pouštímě se tedy do připravy nové montáže a PVA, abychom se po záběrech zbytečně nezdržovali.

Je středa ráno a nás opět budí jízda. Bohužel rybu ztrácíme stejně jako předchozí den. Začíná to tady být pravidlem, ale doufáme, že se to zlomí.
Dáváme si ranní kávu se snídaní a do oběda chytáme pár menších, ale krásných kaprů kolem 5kg.

Odpoledne Peťula chytá ještě jednoho kapra s váhou přes 7kg a rybí aktivita je opět až do rána na bodu mrazu. Zbytek dne si tedy užíváme sluníčka a odpočinku.

Čtvrtek začíná jako přes kopírák. Budí nás jízda a Peťule bohužel padá více jak 10kg ryba u břehu.
Další ryby se po zbytek dne pohybovaly kolem 5kg.
Přišel se na nás podívat i jeden nádherný lín, který si zobnul 20mm kouli s 16mm plovkou. Ten mě pobavil. 🙂

V pátek ráno nás nic nevzbudilo. Hned po ranní kávě sedám na člun a jedu masivněji zakrmit, jelikož máme před sebou poslední tři dny lovu. Po zakrmeni stahuji pruty, měním staré montáže za nové a nahazuji přesně do krmného místa.
Po dvaceti minutách mám pomalou plynulou jízdu. Zvedám prut. ,,Je tam!!'', říkám Peťule. Po krásném souboji je v podběráku. ,,Joooo!'', zvedám si svůj osobáček na váhu přes 18kg. Jsem šťastný jako blecha.
Opravdu vydařená dovolená. Děláme pár fotek a kapra rychle pouštíme.

Odpoledne přicházejí ještě dva záběry v podobě dvou lysců o váze 8kg a 11kg.

Nádherný den

Páteční noc přináší první noční záběry ale pouze menší ryby mezi 5-7kg.
Sobotní ráno začalo ve velkém stylu. Ranní jízdu nemohu zastavit! Vidím, jak ryba peláší do vázky, o které již vím.
O pár ryb jsem tam již přišel. Sedám tedy do člunu a jedu za ní. Po patnácti minutách se vracím zpět i s rybou v podběráku.
,,Joooo!'', je to tam. Můj osobáček se opět zvedá. Nádherný lysec atakující váhu 20kg. Opět rychle fotíme a rybu pouštíme.
Lepší narozeninový dárek jsem nemohl dostat.

Bohužel zbytek dne byl už bez záběru, ale já byl i tak nad míru spokojen.
Poslední den se s námi přišel rozloučit jen jeden kapřík a to přesně o půlnoci.
Týden utekl jako voda a já bych ho shrnul jako velmi úspěšný. S Peťulou jsme nachytali přes 20 ryb od 5kg do 20kg, a bohužel jsme asi o dalších 12 ryb přišli, a to buď ve vázkach nebo spadly.
Určitě se na tento revír ještě vydáme, protože tu jsou ještě ryby, které překračují váhovou hranici 28kg.

Petrův zdar.
Míra B.

Mirek1982 - 23.6.2017

Diskuse k miničlánku

Mirek1982 - Profil | Po 26.6.2017 13:02:51

Díky za připomínku,už si to snad budu pamatovat :D

hulimrk - Profil | Pá 23.6.2017 22:49:12

jezero nejedlý, také mám odsud vytažené největší ryby v životě.

Rockwell - Profil | Pá 23.6.2017 11:05:13

Háčky má sice opačně navázané, ale jde vidět, že to rybám moc nevadilo..pěkné úlovky.

superweb - Profil | Pá 23.6.2017 10:59:46

Heršvec >> Taky se mi zda. Kdyz jsem s boilie zacinal, vazal jse to taky takto a ryby dost padaly..jen to provliknout odzadu dopredu a vytahnes jich daleko vetsi % :)

Heršvec - Profil | Pá 23.6.2017 7:04:48

Jen si trochu rejpnu ohledně montáží. Zdá se mi, že vlasec máš vedenej opačnou stranou než má být.