2. kolo Jihočeské zimní feeder ligy

Kategorie: Feeder

2015/2016 Písek

Je 6. února ráno, ještě je tma a mrzne, ale i tak je možné všimnout si na břehu hloučku přešlapujících rybářů. Ptáte se jak je to možné? Dnes se totiž koná druhé kolo Jihočeské zimní feeder ligy 2015/2016. Okolo procházející pejskaři si nechápavě klepou na čela, nám to ale nevadí. Pohled na krásnou, probouzející se řeku nám vše vynahrazuje. Když jsme konečně kompletní, všech 16 „tichých bláznů“, ředitel celého seriálu Emil Pešek si bere úvodní slovo a všechny nás zde vítá. Poté již přicházíme k losování lovného místa pro 1. kolo. Závodní úsek je rozdělen do sektoru A a B, každý po 8 místech. Já losuji B7. Po losování se všichni rychle rozprchnou ke svým vylosovaným místům s myšlenkou v hlavě, zda právě na tom jejich to bude brát.

V 7:45 začíná příprava dlouhá 80 minut. Někdo, kdo nikdy nezávodil, nejspíše po přečtení posledních řádků nevěřícně kroutí hlavou, na co vlastně potřebujeme tolik času na přípravu. Věřte ale, že kdyby jste viděli všechny ty „krámy“, co s sebou taháme, rychle byste pochopili.
Ale už je 8:55 a siréna hlásí začátek krmení. V zimě není nutné krmit mnoho, naopak by příliš velké množství krmení mělo spíše opačný efekt než ryby přilákat, proto jsme v pravidlech omezili množství na 2 litry navlhčené krmné směsi a 250 ml živé složky na jedno kolo.
Úderem 9. hodiny začíná první, 2,5 hod. dlouhé kolo. Už po prvních desítkách minut je asi všem jasné, že to dnes nebude se záběry žádná hitparáda, proto je nutné se maximálně koncentrovat a využít každý záběr, protože i ta jedna ztracená ryba může znamenat ve finále ztrátu dobrého celkového umístění. Já jsem měl za celou dobu pouze 4 záběry, ale celkem solidně jsem je dokázal využít a výsledkem mi byly tři velcí cejni, proto si věřím na 1. místo v sektoru. To se mi i po signálu ukončení kola částečně potvrzuje, pouze Emil na B8 ( slangově řečeno forhont, také krajní flek) dělá stejný výsledek, bereme tedy shodně 1,5 bodu. Na A sektorech to bohužel vlivem menší hloubky nebralo dá se říci vůbec, pouze někdo dokázal přemluvit k záběru malé plotičky proplouvající těsně u břehu. Zde vyhrává Roman Psohlavec s třemi chycenými rybkami.

Následuje tradiční shluk všech závodníků u občerstvovací stanice a diskuze, kde to bralo, na co atd. Po občerstvení přichází na řadu losování druhého kola. Všichni se po předchozích zkušenostech modlí, aby si nevytáhli sektory začínající písmenem A. I já se modlím, možná až moc, proto si vytahuji A7. Můj dnešní největší soupeř, Emil, si naštěstí vytahuje sektor A6, takže vše ještě není ztraceno.

Nastává nejtěžší a nejnáročnější část celého závodu, přenosit věci na nové místo. Kdo si vylosoval místa blízko sebe, ten může být spokojený, kdo to má ale přes celé závodní pole, tomu moc do zpěvu není. Nakonec to ale zvládli všichni a klakson oznamuje začátek druhé, tentokrát pouze hodinové, přípravy.

Celé druhé kolo bych shrnul jednou větou: „Nebralo to.“ U mě v A sektorech pouze Luboš Borovka dokázal chytit dvě rybky a v „béčkách“ to bylo podobné, zde se povedli jenom Pavlu Mikešovi 2 cejni, zbytek bohužel vychytal nulu. Já jsem neměl za celou dobu ani náznak záběru, Emil měl pouze jeden, který nezužitkoval.

Teď už ale vše zabalit a netrpělivě čekat na výsledky. Po sečtení všech umístění, které bylo bohužel docela jednoduché vlivem velkého množství nul, se na prvním místě umístil Roman Psohlavec, na druhém Emil Pešek a třetí jsem obsadil já. Celkem se chytlo pouhých 15 ryb, bohužel to bylo o dost méně než při prvním kole v Plané nad Lužnicí, které proběhlo v půlce prosince, kde jsme dokázali nalovit celkem 95 ks ryb. Malou aktivitu ryb jsme připisovali velkému ochlazení, které přišlo dva dny před závody. Na závod samotný nám ale vyšlo počasí parádně, přes den svítilo sluníčko a teplota se vyšplhala až na 12 stupňů. Naštěstí to ale závodníci vše vzali sportovně a dobrá nálada se udržela po celý den.

Na závěr bych chtěl poděkovat internetovému obchodu splávek.cz za krásné ceny pro vítěze, Marku Paulovičovi a jeho ženě Barče za skvělé občerstvení po celou dobu závodu (takhle dobrý gulášek už jsem dlouho nejedl), samozřejmě Emilu Peškovi, který vše organizuje a všem ostatním závodníkům za výborný a hladký průběh závodu. Teď už nám nezbývá než se začít připravovat na další kolo, které proběhne v Týně nad Vltavou na přelomu února a března.

killer1 - 17.2.2016

Diskuse k miničlánku

šimpanz - Profil | Po 7.3.2016 8:17:33

Eli >> Pokaždé je losování stejně spravedlivé, můžeš si vytáhnout jakékoliv místo vyjma krajních míst (forhontů).

Eli - Profil | So 20.2.2016 17:29:23

Bečetka >> vidíš, to jsem nevěděl, přesto mi to ale nedává smysl:)

Bečetka - Profil | So 20.2.2016 17:26:32

Eli >> všechny kola oficiálních zavody lru se losuji tak, ze vždycky můžeš vylosovat stejný místo jako v kole predchozim

Eli - Profil | Čt 18.2.2016 14:00:08

Hezký článek...jen se zeptám, proč nejde automaticky závodník, který chytal v 1. kole v sektoru A, v 2. kole do sektrou B a naopak (jen by se losovalo místo v daném sektrou)?...to by mi přišlo spravedlivější než možnost, že bude chytat obě kola ve stejném sektoru.