III. MiČR v lovu ryb přívlačí z lodí

Kategorie: Dravci
očima průměrného závodníka

,,Ahoj kluci, tak zas za rok“. Pamatuji si tato slova, jako bych je řekl včera. Když jsem se loni loučil s ostatními závodníky na minulém ročníku MiČR věděl jsem, že se nevidíme naposledy. Tato v našich končinách mladá disciplína mě naplno uchvátila sotva jsem k ní přičichmul. Letošní ročník se uskutečnil na mé domácí vodě - Labi v okolí města Poděbrady v termínu 29-31.8. Nemohl jsem odolat! Parťáka mi letos dělal můj dlouholetý kamarád a již poměrně zkušený závodník Patrik Truhlář. Jako měřiče jsme “najali“ kamaráda Honzu Jíšku.

Čtvrtek - team je kompletní

Je čtvrtek 28. 8. přesně 15:00h a já nervózně vyhlížím kluky. Mají hodinu zpoždění! Konečně jsou tu. Ani nestačí vybalit a už sedí v mém autě. Kde jinde by se kluci lépe „aklimatizovali“ než u vody. Volím oblíbený potok s množstvím tloušťů. Bohužel kalná voda nám kazí plány. Beru je na Labe, odkud nás pro změnu vyhání déšť. Jak říká jedno přísloví: když to nejde, tak to nejde ani, kdyby sis prst v ř.. i zlámal!

Pátek - oficiální trénink

Začátek oficiální tréninku je v 10h. Všech 24 teamů v průběhu dopoledne vyráží na první seznámení s vodou. Na tomto úseku se příliš nechytá (kromě sumcařů a kaprařů), zkoušíme různá místa i nástrahy. Po cca dvou hodinách máme v blogu první poznámky: ryby lépe reagují na kopýtka, velikost nadstandartní cca 5cm (v očích závodníka opravu velká nástraha), nejlépe v přírodních barvách. Za cca 4 hodiny chytneme asi 20-25 ryb (dalo by se víc, ale nechce dobrá místa spálit a ukázat soupeřům). Spokojení končíme lov, dovybavujeme krabičky a připravujeme veškerou techniku na zítřejší závod.

Sobota - první závodní den - euforie

V 7:00 zvoní budík, rychlá snídaně a vzhůru k vodě. Připravujeme věci k lovu, dostáváme poslední pokyny a poté konečně vyplouváme! Dnes se chytá na spodním úseku, pod jezem. Pohled na 24 lodí v plavební komoře musel být opravdu zajímavý. Do startu zbývá půl hodiny. Přemýšlíme, kde začneme, úsek známe velmi dobře, ale ani jednoho nás nenapadá nějaký top flek. 20 minut. Místa vybrána. 10 minut. Pociťuji první známky nervozity. 1 minuta. Patrik startuje motor, připraven vyrazit. Start! A…?! Motor zhasíná. Komická situace zchlazuje naše horké hlavy. Naštěstí motor se nám daří vzápětí nahodit. Vyrážíme!

Většina teamů až překvapivě rychle kotví v blízkosti startu. My pokračujeme dále po proudu, kde zatím nebyl tolik ruch. To se nám vyplácí a daří se nám chytit v rychlém sledu několik ryb. Já se trochu trápím, Patrik mě slušně drtí 9:3 - ještě, že je to závod posádek. V průběhu první hodiny a půl máme asi 20 ryb, povětšinou okounů. Zvrat nastává o hodinu později. Wobler se mi zastaví ve sloupci. Štika! Samozřejmě nemám lanko a okamžitě povoluji cívku, abych štiku moc nerozdováděl. Konečně je v podběráku! YES!!! Vykřikneme oba radostí a také abychom znervózněli soupeře. Nebudu dál popisovat každou rybu. Za dnešek máme pro mě fantastických 71 ryb! Nakonec jsem Patrika porazil 37 ku 34, ale hlavní je, že jsme se umístili na pro nás pěkném 6 místě a můžeme tajně pokupovat po bedně. Náš měříč Honza, „dostal“ polskou posádku a přišel jak spráskaný pes. Ze tří časopisů co si s sebou vzal, neotevřel ani jeden. Jeho polská posádka nachytala fantastických 107 ryb!

Kluky jsem za odměnu večer vzal do víru „velkoměsta“. To byla naprosto zásadní chyba! Podcenil jsem jejich výdrž i sobotní akce! Sečteno podtrženo, v půl druhé ráno jsem vyrazil hledat ztracené kamarády.

Neděle - druhý den závodu - studená sprcha

Z krušného večera se naštěstí klukům daří vyspat, ale také nám všem zaspat. Ještě 15minut před startem nemáme nainstalovaný ani motor! Nakonec vše tak tak stíháme.

Je tu start nedělního závodu. Náš původní plán lovit po proudu bere za své (rozhodující chyba) a hnáni davem vyrážíme proti vodě. Prochytáváme místa, která nám fungovala během tréninku. Marně! Po dvou hodinách máme pouhých 9 ryb!

Během třetí hodiny se nám daří najít hejno lovících okounů. Bohužel vlastními chybami se nám z cca dvacetihlavého hejna daří vytáhnout pouze 5 ryb. Zkoušíme další místa, bohužel s žádným, nebo minimálním úspěchem. Po včerejším „masakru“ docela studená sprcha. Trápíme se i po zbytek závodu. Každá ryba je opravdu vydřená. Nefunguje ani finta „fň“- 7cm hluboko potápivý wobler, který nám o tréninku velmi intenzivně atakovali i okouni kolem 20cm! Zkoušíme měnit barvy, velikosti, tvary i styl vedení, bohužel bez valného úspěchu. Do konce zbývá asi půl hodiny, začínáme být opravdu bezradní. Sázím na jednu kartu - nepřestávám házet většího woblera - sumců je zde dost a dvojnásobek bodů za rybu přes 1m by byla naše záchrana.

Asi na 137 568 nához cítím ztěžknutí a následný kopanec. Je to tu! Silně zasekávám a prut jde do luku. Po několika minutách se u hladiny objevuje nikoliv sumec, ale slušná štika. Na jednu stranu zklamání, že to nebudou tisíce bodů, na druhou stranu štik této velikosti tu moc není. Ani dnes si neodpustíme vítězný výkřik. Štika měří 79cm a ve výsledcích nás posunula o 3 příčky výš!

Dnešní sčítání je pro nás o něco smutnější, přesto jsme si parádně zachytali. Dnes náš boďák obsahoval „pouze“ 27 ryb což stačilo na 15 místo. Honza přišel stejně vyřízený jako včera. Polská posádka dnes doslova vydrancovala Labe se 125 rybami!

Vyhlášení

Samozřejmě, bychom to nebyli my, abychom něco neprošvihli. Na vyhlášení přicházíme pozdě a tak vítězům gratulujeme se zpožděním. Na prvním místě se umístila „honzova“ polská posádka SIWY 2 (Skrzynski, Troscianko), druhá posádka již byla česká - Delalande A (Koudelka, Koudelka) a třetí Delalande B (Minář, Juránek). Náš team Big Fish se po dnešním slabším výkonu umístil i tak na pro nás pěkném desátém místě (cíl byl první desítka).

Na závěr bych chtěl poděkovat pořadatelům za špičkově uspořádaný závod se fantastickou a především přátelskou atmosférou! Závod nám dal nejen spoustu cenných zkušeností, ale i mnoho nových přátel. Určitě se za rok opět setkáme.

Za team Big Fish Ondřej Dušek

perch2 - 24.9.2014

Diskuse k miničlánku

pjarmil - Profil | St 1.10.2014 21:17:15

ale to mas se vsema rybama... o tom jsou proste zavody.. mas spodni miru a co je nad se boduje... u kapru mas vesmes spodni miru 55cm nebo 3 kg a u dvacu je to 15 cm.. a kdyz uz je to kvalifikace na MS tak to nejakej duvod mit musi... jak by se ti libilo sedet sest hodin na lodi a snazit se , nez chytnes okouna treba nad 35 cm....??? zamysleni.

Pedro1 - Profil | Po 29.9.2014 22:17:46

Smutnej příběh.Dravců je méně a méně,tak se budou tahat 20 cm cudli v mnnožství tisice kusů za den,aby měl někdo pocit jakej je dobrej rybar a závodník.