Vraňany - závody 2x jinak

Kategorie: Všeobecné

Přeborník Čech - napsal Martin Maťák

Letošní první kolo 1. Ligy se konalo na řece Vltavě u Vraňan, ale protože pro náš tým Preston feeder team MRK.cz to byla neznámá voda, rozhodli jsme se sem vypravit již o víkend dříve, kdy se na stejném místě konal Přebor Čech. Tento první závod jsme brali vyloženě jako ostrý trénink na ligu s tím, že zde mimo závod ani trénovat nebudeme, aby nás chytání bez konkurence, kdy to vždy bere lépe, nezmátlo. Z informací od kamarádů jsme ale věděli, že se nebude chytat mnoho ryb a navíc budeme bojovat se silným proudem.

Pohled na vodu ve spodním úseku.

V sobotu ráno jsme přijeli ve složení Papin, Radynek a já rovnou k řece. Sjelo se přes 80 závodníků, což bylo skvělé a dávalo to tušit, že podobný nápad mělo i mnoho jiných prvoligových týmů z celé republiky. Bylo 6 sektorů po 14-ti závodnících a první den jsem si vylosoval C1. Když to není krajní sektor (A nebo F), tak o takovém losu nejde předem říct vůbec nic. Radynek si vylosoval také Céčko - C5 a Papin D14. Tedy všichni střed závodního úseku a pro trénink a nasbírání zkušeností dobrý los.

Vltava je v místě závodů dostatečně široká.

První kolo bylo kvůli průtahům při zahájení závodu zkráceno na 4 hodiny, ale i tak to byla hrozná nuda umocňovaná znechucením z nečistot z dešti propláchnutých kanálů. Vlasce bylo potřeba každý 5 minut čistit od natrhaných toaletních papírů. Polovina závodníků skončila bez ryby, třetina měla jen pár malých hrouzků, zbytek se většinou s velkým štěstím dočkal pár průměrných rybek. Já sám jsem měl 4 ryby (skalák, plotice, cejn, hrouzek) s celkovou vahou 1,25 kg, čímž jsem sice přechytal dvacet závodníků vlevo i v pravo, ale že bych ze svého lovu byl chytrý, to se říct nedalo. Neměl jsem ani jeden regulérní záběr, jen pár nevýrazných pohybů, které bych jindy ani nezkoušel zasekávat. Radynek skončil s nulou, stejně jako většina ostatních v našem sektoru. Papin skvěle vychytal jedničku s 580 gramy.

Vážení.

Druhé kolo začalo optimističtěji, už neplavalo ve vodě skoro žádné svinstvo, takže 80g krmítka už vydržela na místě 3 nebo 10 minut, jak kdo chtěl. Rybky kousaly o něco lépe. I já jsem měl záběrů relativně hodně (pokud se to dá tvrdit o 8 záběrech za 5 hodin), ale trefil jsem jen polovinu. Pode mnou sedící Radek Chudomel měl přechytal o více jak o kilo a vychytal si jedničku v sektoru. Já skončil druhý s vahou 2,5 kg. Radynek měl za půl kila sedmičku a Papin si včerejší jedničku pokazil desítkou. V jeho sektoru F se chytalo nejvíce a tak mu asi 1,5 kg nestačilo na lepší umístění.

Martinova jednička v sobotním závodě.

Všichni 3 jsme chytali na stejné krmení a bylo znát, že je to hodně o losu - mnoho dobrých lovců dopadlo špatně, přestože věřím, že makali naplno.

Vyhrál KóĎA, stal se přeborníkem Čech pro rok 2013 a po delší závodnické odmlce tak předvedl skvělý výkon. Sám jsem skončil na skvělém druhém místě, což na to, že to měl být jen "tréninkový" závod, bylo to velmi povzbudivé.

Papin si vychytal s sobotu také sektorové vítězství.

Ze závodu jsme si přinesli nějaké zkušenosti, ale nebylo jich mnoho. Z takto náhodných výsledků se těžko něco poznává. Rozhodli jsme se zůstat u našeho krmení a nezkoušet žádné zoufalé pokusy. Věděli jsme, že to zase může být o pár záběrech, které je potřeba využít, a tedy neztrácet pozornost ani po dlouhých hodinách bez záběru. Nezmatkovat s překrmováním na jiná místa, pokud třeba 2 hodiny nebude ani záběr, a jen často střídat nástrahy, montáže a vůbec styly chytání.

První tři, uprostřed přeborník Čech na rok 2013, Kóďa.

Vraňany - první kolo I. Ligy LRU Feeder 2013 - napsal Radek Černý

Po týdnu jsme přijeli na stejnou vodu. Celý týden jsme bedlivě sledovali, kolik teče kubíku ve Vraňanech a jaké bude počasí. Těsně před závodem teklo přes 200 kubíků a na závod meterologové slibovali pěkné počasí s možností bouřek nebo lokálního deštíčku. Páteční trénink jsme se rozhodli po zkušenostech z minulého týdne vypustit. Přece jenom jsme věděli, do čeho jdeme. Po cestě začalo vydatně pršet. Některé chvilky na dálnici, kde doslova tekl potok, byly hodně nepříjemné. Tento týden se už zdržení nekonalo, a tak po vylosování jsme se rozprchli na místa. Papin nalosoval A7, což nebyla žádná sláva. Na Áčku se ale něco chytalo, aspoň nebude čekat na dva – tři záběry. Martin vylosoval C10, takže spokojnost, a mě vylosoval E7. Měl jsem to z místa losování kousek, pár metrů od občerstvení. V Éčku se taky celkem chytalo, tak snad to bude i o rybách.

Kluci byli před závodem dobře naladěni.

Začátek závodu jsem trošku prospal. Po odtroubení začátku mi trvalo asi 3 minuty, než jsem všechno dohnal a začal chytat. V našem sektoru se hned od troubení začaly chytat ryby. Jen já a pode mnou Tonda Kunst jsme čekali na první záběr dlouho. Po dvou hodinách jsem se konečně dočkal, dva rychlé drby za sebou, zásek a ryba na prutu. Byl to půlkilový cejn. Na další hod sem vytáhl ouklejku a to bylo na delší dobu vše. Podle zpráv Martin chytal, vypadalo to na umístění do trojky, možní jedna. Papin měl chycený nějaký ryby hned ze začátku a další nepřibývaly. Takže nic moc. Do konce závodů jsem měl ještě 4 záběry, které zůstaly neproměněny. Jednou mi ryby sebraly červy z háčku a jednou byli červi nacucnutý. Nahoře na vršku Éčka chytal pěkně Venca Kabourek, vydatně posílen pravidelným přísunem ze stánku, a něco měl i pod ním Konina. Ostatní měli nějaké ryby, někteří jednu nebo dvě, ale žádný zázrak. Při vážení na mě zbyla desítka. Brr, nepříjemný začátek ligy. Váhy v našem sektoru vyjma prvních třech byly hodně nízké, vždyť na čtverku stačilo 1 560 g. Vyhrál Venca Kabourek s 4,5 kg ryb. Takže jeden nebo dva proměněné záběry by mi pomohly udělat lepší umístění. Martin dělal jedna s 5 560 g a Papin se 760 g osmičku. Jako družstvo jsme byli se součtem 19 na třináctém místě z celkem dvaceti týmů. Bylo co zlepšovat.

Nachystáno, odjíždíme.

Večer jsme všechno probrali, namíchali krmení. Pěkně jsme se nadlábli u společné večeře s ostatníma klukama a brzo jsme lehli do postele. Nedělní los vypadal už líp, hlavně pro Papina. Papin bral spodního fořta A1, Martin E1 a já C6. Na mém i Martinovým místě se první den nic kloudného nechytlo. Začátek byl úplně jinej. Na druhý hod sem měl záběr, vytáhl jsem skaláčka. Sice mi uvízl mezi kameny, ale podařilo se mi ho hned vydolovat. Další hod, další skalák. Měl jsem pravidelně záběry. Musel sem při každým zdolávání stoupat na bednu a dávat prut nahoru. I tak sem občas zachytil o kameny. Asi pátá ryba byl střední cejn. Pak se skaláci a cejni střídali. Pode mnou chytal slušně i Pavel Smola a nade mnou Radek Křenek a taky Roman Srb něco chytali, ale měli o hodně pomalejší nástup.

Bude se vážit.

První dvě hodiny jsem měl opravdu honičku, pak to trošku polevilo, ale záběry pořád byly. Konečně jsem mohl vyzpovídat kluky, jak to jde. Papin měl jednoho velkého jesena a pak nic. Martin jednu ouklej a okolo se něco chytalo. Do konce závodu sem ještě pár ryb přidal, ale intervaly mezi záběry se zvyšovaly. Vážení dopadlo pro mě dobře. Jednička s 13 220 g. Druhý Pavel Smola měl 10 540 g a třetí Radek Křenek 7 200g. Moc sem na soupeře nekoukal, a tak jsem si moc nevěřil. Papin dělal desítku s jedním jesenem a Martin nakonec chytil nějaký ryby a vymodlil šestku.

Martinovo vítězství v sobotu.

V součtu obou kol nám nestačil součet umístění 36 na víc, jak 13. místo. No co chceme dělat, když „koupíme“ dvě desítky. V jednotlivcích zvítězil Jirka Ouředníček 1+1 a nejvyšší dosažená váha ze všech, 14 080g, druhý byl Karel Skalický 2+2, 10 040 g, a třetí Michal Řehoř 1+3, 8 820g.

Nedělní vítězství v Céčku, Radynek.

Mezi družstvy suverénně zvítězilo MIVARDI.cz, 12, 27 760 g, druhé RSK FEEDER TEAM MILO – PRAHA, 23, 23 840 g a třetí COLMIC FEEDER TEAM ČESKÝ ŠTERNBERK, 26, 18 400g.

Tři nejlepší.

První závod se nám moc nepovedl, ale zase žádná katastrofa to nebyla. Ztráta 7 bodů na 5. místo v prvním kole není prakticky nic. Takže je pořád o co bojovat.
Feederu zdar
Radynek

Rozhovor s čerstvým vítězem na kameru.

Předseda si vítězství pěkně vychutnával.

Martin M. - 10.6.2013

Diskuse k miničlánku

HP - Profil | Po 10.6.2013 21:37:56

Příjemné počteníčko. Tak ať se Vám příště daří o trochu lépe.