Kapří pohoda cup aneb jak jsme chytali líny

Kategorie: Kaprařina
Není to zas až tak dávno, kdy jsme se rozhodli udělat závody „po pohoďácku“. No závody, to je asi silné slovo, šlo spíš o to pozvat kamarády k vodě, pokecat, vypít panáka a dát tomu našemu společnému rybolovu lehce soutěžný podtext.

Datum: 30.3. – 01.04.2012 -> 49 hodin nonstop rybolovu

Místo konání: rozumně zarybněný soukromák na krutém severu, chytá se pouze z jednoho břehu.
Počet týmů: 7 (Černí baroni, Červení trpaslíci, Žluté ponorky, Modří ptáci, Zelené žabičky, Růžoví panteři, Hnědočeši) + jeden náhradník (Honza nebo Miras)

Pravidla
1) Chytají dvoučlenné týmy na celkem 4 pruty (1 prut = 1 háček).
2) Vždy min. jeden člen týmu musí být u prutů (lze zajít na pokec, pokud kolega hlídá pruty).
3) členové týmu se losují, tzn. nikdo neví, s kým bude chytat.
4) Rybolov se řídí platným rybářským řádem majitele revíru a dále pak RŘ ČRS.
5) Nástrahy a rybolovné techniky dle RŘ. Ano lze chytat i na feeder či plavačku. Smí se opravdu chytat i na červa či půlený mák.
6) Boduje se kapr, amur a lín.
7) Kapr, amur – 1cm = 1bod, lín – 1cm = 3 body.
8) Každý tým si ryby měří sám – nutno však doložit fotografií s přiloženým metrem! Po změření se ryba okamžitě pustí a body zapíší do bodovacího lístku. Ukázaná platí – funkční fotoaparát + dostatek baterií s sebou!
9) Je nutné používat bivak bez podlážky.
10) Háčky bez protihrotu.
11) Podložka.
12) Žádné sakování.
13) Zavážecí není povoleno a ani zavážecí lodička.

Ceny:
1) Zapůjčení putovního poháru pro vítěze na dobu 1 roku (do dalšího ročníku KPC).
2) Speciální „hovnochytí“ cena.
3) A to je vše, milé děti.

Čtvrtek 29.3.2012

Jestliže ještě včera bylo slunečno a nějakých 20ºC, tak dnes už se projevila avizovaná změna – fičí, prší a teplota se pohybuje maximálně kolem 6-7ºC.
Zhruba od šesté hodiny večerní se začínáme slézat na místo jako švábi na pivo. Sud je již naražen a zábava je zakrátko v plném proudu. Pohoda, klídek, tabáček, spousta srandy. Už teď jsem si chtě nechtě musel střihnout s Honzou o to, kdo bude chytat mimo soutěž, protože jsme se sešli v lichém počtu. Černý Petr, tedy post náhradníka připadl Honzovi.
Ve 21:00 přijíždí poslední na dnešek hlášení účastníci (zbylé 4 kousky dorazí zítra ráno), a proto se kolektivně odhlasovalo, že to nalosujem už teď, ať každý ví s kým a kde bude chytat.
Do klobouku jsem vhodil vždy dva lístečky stejné barvy a nechal losovat. Zakrátko každý věděl, kdo bude následujících pár dní jeho parťákem.
Krátce nato následovala fáze č. 2 – v práci jsem nechal barevné lístečky očíslovat naší právničku, která je vložila do obálky a tu pečlivě zalepila. Každá barva tedy měla přiřazeno číslo, resp. lovné místo na rybníce. Ruka nezávislá tak rozhodla o rozmístění soutěžících.
A mohla začít hecovačka. Čile se rozebíralo, jaký flek je lepší, taktika lovu nebo kdo má více nachytaných hnojáků či kdo si koupil víc červů. Strategie většiny týmů byla jasná – snažit se chytat především líny, protože jsou za víc bodů. No, uvidíme.

Pátek 30.3.2012

Je nevlídno, ale déšť pomalu, ale jistě ustává.
Hned po ránu přijíždí, až na dva kamarády, zbytek mančaftu a můžeme tedy začít.
9:00 – a jedééééém. Se svým parťákem čile budujeme zázemí a teprve pak se chystáme nahodit.
10:05 – zatímco my stavíme bivaky, tým Hnědočechů hlásí první rybu – kapra 75 cm. Hezky to začíná.
K rybníku přijíždí Modrý pták Karel.
10:20 – lín 42 cm pro Modré ptáky.
11:30 – lín 43 cm opět pro Modré ptáky. Tým Žlutých ponorek, kterého jsem členem, teprve nahazuje.
12:30 – krásný kontr Růžových panterů – lín 48 cm!
13:45 – Žlutá ponorka útočí! Právě se nám podařilo vydolovat z vody krásného šupináče 77 cm (cca 11-12kg)! Parádní zážitek na desítku háček a návazec na 3,5 kg.
14:20 – 150 bodů pro Hnědočechy - nádherný lín rovných 50 cm!
15.25 – Žlutá ponorka má nažloutlého lysce 63 cm!
15:30 – Modří ptáci nasazují k trháku – mají už třetího lína. Zelený krasavec měří 48cm!
16:00 - Honza hlásí, že na stromě nad ním sedí papoušek. Ach, ten Morgan.
16:30 - „Na Ptáky jsme krátký, na Ptáky jsme malý páni….“ Lín 43 cm.
Teď jsme již zcela kompletní „Černý baron“ Jarda právě dorazil.
17:40 – Zpráva od Černých baronů mi doslova vyrazila dech. Právě chytili úžasného šupináče 88 cm a 17,60 kg! Tato ryba patří vůbec k největším, které se v revíru nachází. Story ulovení ryby je také pěkná – Roman byl skoro celý den na fleku sám bez záběru a teď si zašel naproti k Honzovi na panáka Morgana. Najednou se mu rozezněl příposlech v kapse. Mává a haleká na Jardu, který sice má hlídat pruty, ale momentálně vynáší nějaké věci z auta. Jarda rychle chápe, co se děje a zdolává. A zdolává dobře - je z toho kapr jako kráva. Morgan je tvrdě ztrestán.
17:45 – A zase ti Ptáci. Zelenáč 46 cm.
17:50 – Tak i „nesoutěžící“ Honza je v rybě – pěkně stavěný šupík +- 9kg mu udělal velkou radost. Zdolávačka byla zpestřena ulítnutým deštníkem, který elegantně doplachtil až k týmu Černých baronů.
18:00 – První amur na břehu – 76 cm! A kdo ho chytil? Modří, modří, modří ptááááci!
18:30 – můj parťák přišel s nápadem hodně zakrmit línovým krmením s hnojáky. Už za 10 minut má záběr a říká něco ve smyslu: „ Vidíš to, stačilo pořádně zakrmit.“ Za chvíli mu podebírám štiku 80 cm.
19:00 – přijíždí správce rybníka a potvrzuje, že někomu z okolí skutečně ulétl papoušek.
19:10 – Červení trpaslíci chytili svou první rybu – kapra 60 cm.
20:00 – Svou první rybu mají už i Zelené žabičky – kapra 65 cm.
Žádný tým už není bez ryby! Paráda! Vítr stále sílí, začíná silně pršet.
21:50 – oblíbená „šedesátdevítka“ u Černých baronů. Jo, byl to kapr.
22:00 – Ťuk, ťuk, kdopak mi to klepe na bivak? Je to Karel Jakubův. Celý bledý bolestí mi oznamuje, že jede domů do tepla, protože ho chytla záda. Beru na vědomí a přeji brzké uzdravení. Zároveň píši Honzovi, že se z náhradníka právě stal Modrým ptákem, tak ať kouká nastoupit.
23:30 – Zelené žabičky právě zdolaly kapříka 61 cm.

Troufám si říci, že nikdo z nás nečekal, že se po brutus změně počasí nachytá tolik ryb, a tak moc pěkných. Jako organizátor mám velkou radost především z toho, že se rybu podařilo chytit všem týmům, a že je pořád o co hrát. Modří ptáci sice vedou o parník, ale dál už je to velmi vyrovnané. Stačí chytit pár zelených fešáků a vše může být jinak. Uvidíme, jak s pořadím zamíchá první noc…

Sobota 31.03.2012

Celou noc nás bičuje ostrý nárazový vítr a silně prší. Počasí, že by ven ani psa nevyhnal.
00:50 – Růžoví panteři bodují – kapr 67 cm.
02:30 – kapr 61 cm u Červených trpaslíků.
05:00 – Panteři přidávají dalších 60 bodů za kapra.
06:00 – Trpajzlíci nezůstávají pozadu – kapr 62 cm.
06:30 – Zelená žabička Rafan je bezdomovec – ulítl mu bivak.
06:45 – mále to postihlo i mě. Náraz větru mi zvedl přední půlku bivaku a vypadalo to hodně zle. Nevím jak, ale instinktivně jsem chňapl po bivi a nějak zachytil jeho přední část. Ufff, to bylo o chlup.
07:50 – Máme lína! 42 cm krát 3, to je celých 126 bodů za zelenáče pro Žlutou ponorku!
08:00 – šedesátka kapr pro Černé barony.
08:05 – Silný poryv větru a můj parťák hledá bivak v lese.
09:15 – Zelený fešák pro Zelené žabičky – 46 cm.
10:05 – Další ryba pro Žabičky – kapr 60 cm.
10:30 – Zelené žabičky se nám rozjely – jejich druhý lín, tentokrát 45 cm.

Všichni vědí, že lín má cenu zlata, proto se snaží udělat vše pro jeho ulovení. Feeder i plavačka jsou však na nic. Je tu příliš mnoho zatraceně rychlých plotic, které prostě líny ke krmení nepustí. Navíc manipulace s prutem, který vyžaduje neustálou pozornost je v tomto chladném počasí velice nepohodlná. Vítr stále sílí, ochlazuje se a objevují se první sněhové přeháňky. Brrrr.

13:00 - štika 65 cm na plovoucí boilies u Červených trpaslíků.
14:00 – Trpaslíci jsou v rybě! Mají další zubatku, tahle má však 91 cm. Pořádný krokodýl!
15:00 – můj parťák jde na exkurzi. Zanedlouho ho vidím stát v hloučku u hráze u Černých baronů. Hlavou mi bleskne, copak tam asi dělají. Krátce nato se procesí přesouvá k Růžovým panterům.
16:15 – píp a padák. Zásek sedí a je tam! Lín 39 cm pro Žlutou ponorku! Procesí opouští Hnědočechy a míří k Modrým ptákům.
17:30 – a jsou tu. Když je vidím přicházet, je mi jasné, kolik uhodilo. Úsměvy na tvářích a klátivá chůze dávají jasný signál, co se děje. Bylo to tak – u hráze se kluci shodli, že dnes ještě pít můžeme a zítra už ne. A že je blbost, vozit chlast zpátky domů. Nu, a tak to vzali od hráze pěkně bivak po bivaku a když nebylo co pít, tak šli dál. Jejda, to bylo veselo.
17:45 – zcela se otáčí vítr a duje nebo spíš sviští od severu. Z našeho místa sledujeme, jak v lese mizí bivak Černých baronů. Jen o chvilku déle tu ustál bivak Panterů a téměř současně s ním se klátí i bivak Modrých ptáků. Ne, ještě to nestačilo – neustál to ani bivak Žabiček. Tak to je hodně hustý! Vichřice se změnila v blizard – déšť se změnil v sníh. Tlupa se rozprchla počítat škody a budovat nové příbytky. Všichni si pomáhají a tak to má být.
18:00 - Najednou šup, vítr ustává a skrz mraky se na nás dere sluníčko. Jak je to příjemné! Na obzoru se však objevuje až strašidelný, černý mrak. Prásk! Hrom jako prase. Tak to jsme tu ještě neměli – bouřka!
18:15 – Telefon od Hazdřiče:“Ukotvěte si bivaky, z Německa se žene pořádná mela. Tohle není prdel!“. A tak kotvíme a přivazujeme bivaky, čím se jen dá.
18:30 – je to tady. Za několik málo minut vše zapadalo sněhem. Postáváme u grilu se špekáčky a krkovičkou, necháváme kolovat zbytky tekutin a je nám móóóóc dobře. Jirka právě nechtěně přejmenoval svůj tým z „Růžových panterů“ na „Růžové partnery“.
19:00 – první ryba závodů na sněhu! Kapr 60 cm u Černých baronů.
19:30 – mrak je pryč, ustáli jsme to!
22:30 – nádherný kapřík 79 cm u Růžových partnerů!

Dnešní den se prostě maximálně vyvedl. Nějaké ryby se nachytaly, ale bylo to o poznání horší než včera. Není se čemu divit – to ochlazení muselo s rybami pořádně zamávat. Čím měně braly ryby, tím více se rozvíjela zábava na břehu. Tolik srandy, co dnes už jsem dlouho nezažil. Když se prostě sejde správná parta lidí, tak to vlastně ani jinak nemůže dopadnout. Stále platí, že boj o druhý flek je pořád otevřený!

Neděle 01.04.2012

02:30 - pip, pip-pííííííp. Parťákovi řve pípák, ale on ho neslyší. Cestou k jeho prutu mu lomcuji bivakem, ale on fakt neslyší. Poté, co se mi úspěšně podaří navést kapra do podběráku se z bivaku ozve: „Co je?“. Uffff, žije. Rozepínám zip u parťákova bivaku a hlásím mu, že máme kapra. Místo uznání se ozve: „Nechoď sem, mám tady nablito.“ Zatímco dokumentuji úlovek, kolega odklízí páchnoucí zmrzlý koláč „leča“ z bivaku. Zpět ke kaprovi – má krásných 71 cm.
03:00 – 61 cm kapr znamená dalších 61 bodíků pro Červené trpaslíky.
03:00 – sleduji kmitající se čelovku u Černých baronů. Ráno jsem se dozvěděl, že kapr zdolán nebyl. Boj byl přerušen nevolností jednoho z aktéru, který si musel nutně odplivnout – asi litr. Kapřík se mezi tím zbavil háčku.
04:30 – 66 bodíků za kapříka pro Pantery.
10:00 – konec.
10:30 - ryba po limitu. Nebodovaný, přesto parádní lín 46 cm pro Modré ptáky.
11:00 – vyhlášení vítězů.
Speciální uznání jsme vyslovili týmům Červených trpaslíků a Hnědočechů za to, že jako jediným z celého startovního pole neulétl bivak.
Zvláštní cenu „Největší zvíře revíru“ obdržel Jirka z Růžových partnerů. „Jury“ se shodla na tom, že nikdo neměl na zádech větší „zviřátko“ než právě on.
Hovnochytí cenu vyhrál po zásluze Pavlin. Na jeho prut se sice ryba chytila, ale zdolal ji jeho parťák.
Fanfára, chvilka napětí. Tradáááá!
Vítězem se stává tým Modrých ptáků, tedy Maxwell, Karel Jakubův a Honza. Gratulujeme!
Vítězi se spolu s pořadateli rozhodli věnovat pohár Karlovi Jakubův, který ze zdravotních důvodů odstoupil ze soutěže.
Dalo by se říci, že Karel se inspiroval Césarem: „ Přišel jsem, viděl jsem, zvítězil jsem!“. Přijel pozdě, nachytal nejvíce ryb, a brzo odjel. Přesto zůstal neporažen!

Celkové výsledky:

1. místo Modří ptáci 736 bodů (5 línů, 1 amur)
2. místo Zelené žabičky 459 bodů (2 líni, 3 kapři)
3. místo Žluté ponorky 454 bodů (2 líni, 3 kapři)
4. místo Růžoví panteři 416 bodů (1 lín, 4 kapři)
5. místo Černí baroni 277 bodů (4 kapři)
6. místo Červení trpaslíci 244 bodů (4 kapři)
7. místo Hnědočeši 225 bodů (1 lín, 1 kapr)

Rekapitulace

Navzdory podmínkám se toho pochytalo poměrně dost: 11 línů (39-50cm!), 19 kaprů (60-88cm), 1 amur 76 cm, 3 štiky (65, 80 a 91 cm) + hafo plotic a perlínů. Na feeder či plačku se nechytla jediná bodovaná ryba, navzdory tomu, že především feederu věnovalo mnoho týmu poměrně dost času. Jakmile se na háčku objevilo cokoliv, co mohla pozřít plotice, tak se tam hned pověsila.

Závěr

Žiju dle hesla: „Zážitek nemusí být jen dobrý, musí být především silný!“ To, co jsme během těch pár dní prožili, bylo dokonce dobré i silné zároveň. Na břehu se sešla skvělá parta lidí, kteří si navzájem bezvadně sedli. Nachytali jsme spoustu krásných ryb, poprali se s rozmary počasí a užili si spoustu srandy. Utužili jsme přátelství a položili základní kámen budoucí tradice – Kapří pohoda cupu. Jen doufám, že letošní hodně vysoko nasazené laťce se nám v příštích letech podaří aspoň přiblížit.
Sláva vítězům, čest všem, co vydrželi!

Miras – Kapří pohoda

PS: více fotek naleznete na http://www.kapripohoda.cz/kpcup2012

Miras - 15.4.2012

Diskuse k miničlánku

MartinPr - Profil | Po 16.4.2012 19:28:06

Kvalitně napsaná zpráva jak všechno probíhalo! :) Koukám místy i do detailu :)