- Otázky a diskuse
- Seznam
- Diskuse
Jak si představujete budoucnost v majetkoprávních vztazích našich vod?
- Zobrazit vybrané uživatele.načítám...
0x v oblíbených a 0x v ignorovaných.
ZN - Profil | Ne 13.11.2005 13:47:07
Vážený kolego,
ano. A oba se zajisté shodneme, že by to bylo pro rybáře lepší.
Jen k tomu Slovinsku. Beru si ho do pusy, páč se mi tam skutečně líbí, a není to jen ohledně ryb. Jezdím si tam odpočinout, dobře tam vaří, krajina je mi příjemná. Co se ryb týče, není to taky ideální a zřejmě bych nedoporučoval úplnou kopii. Ale to je na dlouhé diskuze. Co člověk, to odlišný názor. Na tuto problematiku by se zajisté našli odborníci, já se odborníkem rozhodně necítím. Ale dobře jsme si pokecali, to je to hlavní.
S pozdravem
ZN
PS: ty organizace tam spolu nějak moc nespolupracují, spíš naopak. Nakonec, jsou to konkurenti.
Petrson - Profil | Ne 13.11.2005 13:28:50
Ad kolega Bass - zmatené je obojí - jak popis, tak samotný systém financování :-))
Jsem velmi rád, že někdo popsal způsob hospodaření na tekoucích vodách v jiných zemích a hlavně, že funguje model více subjektů na 1 toku. Neviděl bych problém ve vytičení hranic, ale přiznám se, že ve spolupráci sousedících organizací - v případě že to tak jednou bude i u nás - ano. Pokud v budoucnu bude establishment nakloněn obdobné variantě, myslím, že hladký průběh transformace bude především záviset na důkladné přípravě a přijetí kvalitní legislativy, která bude řešit právě Tebou zmíněná zvýhodnění ve smlouvách na konkrétní lokality, jejich specifika, úživnost/ výtěžnost apod. Ale nemaluji čerta na zeď a věřím, že pokud se to jednou rozjede, během 5 - 10 let opadnou "porodní bolesti" a bude to fungovat stejně, třeba jako ve zmíněném Slovinsku.
Zdravím, Petrson.
ZN - Profil | Ne 13.11.2005 13:01:05
Vážený kolego,
už jsem nechtěl dál reagovat, myslel jsem si, že vše podstatné jsme si pověděli. Ale přesto se vrátím k jednomu bodu - tekoucí vody a jejich rozdělení.
Já bych v tom problém neviděl. Hranice mezi dvěma revíry může být jakákoliv pevná, jasně definovaná, na první pohled zřejmá stavba, most, jez, prostě cokoliv. Únik ryb z revíru do revíru je samozřejmý, ale co je na světě ideální. Tak to prostě je a hospodařící organizace, která by si revír nejmula od vlastníka ( státu), by si tímto musela počítat, o nic v podstatě nejde. A zaručeně by toto bylo zvýhodněno nějakou formou ve smlouvě. Třeba větším státním příspěvkem na přirozené zarybnění nebo výší nájmu. Nehledejme zbytečně problémy tam, kde nejsou. O to tady přece nejde, jde o monopolního nájemce.
Naprosto s tebou souhlasím v níže uvedené větě, o pohybu svazových peněz, je skutečně zmatený a nešťasný, i když jsi tuto větu myslel jinak:-)
S tím rozdělením v zahraničí se skutečně mýlíš. Mám docala dost zkušeností ze Slovinska. Na jedné řece hospodaří tři organizace. Uprostřed je státní, ZZR, horní a dolní patří rozdílným organizacím ( tak je to na většině TOP řekách ve Slovinsku). Úseky jsou tozděleny železničním mostem a jezem, chovné jsou přítoky ( až na jeden). Ve vlastním zájmu mají své líhně, penziony atd., jsou to jejich, podotýkám jejich, peníze. A povolenky koupíš na všechny části naprosto bez problémů u toho samého distributora( penziony, info centra, obchody atd.). A nejen na tyto části, i na revíry okolních řek. Je ve velkém zájmu samostatných organizací, aby povolenky byly co nejvíc přístupné. To je ta konkurence, máš možnost sám zvolit, kde chceš chytat a kde se cítíš dobře a kde chceš utratit své peníze.. A věř mi, že pro to všichni dělají hodně moc.
Jak je to v jiných státech by mě docela zajímalo taky, kromě Rakouska a Německa, tam to znám.
S pozdravem
ZN
Petrson - Profil | Ne 13.11.2005 12:20:18
Petrson - Profil | Ne 13.11.2005 12:13:46
Jinak beru Tvůj přízpěvek jako velmi podnětný, protože shrnuje praktické zkušenosti už fungujícího celku a ukazuje jednu z možných cest. Jak jsem z něj pochopil, jedná se o hospodaření na 1 či více stojatých vodách, zde je možná analogie s již existujícími soukromými revíry, z nichž mnohé vznikly obdobně - změnou pronájemce z ČRS na fyzické osoby. Ale tento způsob neřeší to zásadní, oč v diskuzi běží - totiž způsob transformace vod tekoucích. Můžeš napsat, jak Vaše samostatná organizace řeší obhospodařování tekoucích vod (pokud takové revíry máte), teď mám na mysli hlavně zarybňování a kooperaci s dalšími subjekty hospodařícími na těch tocích. Díky.
Bass - Profil | So 12.11.2005 12:36:11
Do té doby než se to stane a ono se to stane (pokud v této zemi ještě zbylo kousek zdravého rozumu)´udělejme si alespoň každý sám pro sebe svůj rozumný ,,svaz,,
Pyzda | So 12.11.2005 0:26:05
XAXAP - Profil | Pá 11.11.2005 18:24:03
Jejich predstavitost je, s dovolenim, velmi mala, stejne jako zkusenost s konkurencnim prostredim v oblasti sportovniho rybolovu. Kdyby se problematika demonopolizace dala rozdelit do fiktivnich rocniku zakladni skoly, diskutujete na urovni druhe tridy. Nejzajimavejsi temata plna ekonomickych analyz a novych podnikatelsych moznosti se ovsem nachazeji az ve "tridach" vyssich. Doporucuji se setkat s nekym, jez ma alespon pet ci sest "trid" uspesne za sebou a pak diskusi rozvijeti, jinak otazku zasadne devalvuji. Neberou to, prosim, ve zlem, ale takto se zasadne ztraci bonita tematu.
S uctivym pozdravenim!
Martin X A X A P I/I I-0 C Tomas
Praha - centrum
Petrson - Profil | Pá 11.11.2005 2:07:03
Petrson - Profil | Pá 11.11.2005 1:44:53
Milí kolegové,
jistě by časem starosti se sháněním povolenek opadly, o to se nebojím. I tak je ale stávající pořízení komfortnější. Ovšem souvisí to ještě s podstatnou okolností, kterou zmínil Pyzda....
Pyzda | Čt 10.11.2005 14:40:45
macek | Út 8.11.2005 9:41:15
Toto je stav, kdy SVAZ je opodstatněný. Jinak je to holý nesmysl, jehož činnost je redukováno na aktivity, které by snadno a lépe zvládly nějaké místní rybářské kluby, apod.
Pike | Út 8.11.2005 8:09:29
Vazeny kolego,
zde se opravdu priklanim na stranu vazeneho pana ZN, obstarani si povolenky jako problem nevidim. Tudle na Pilskem rybniku jsem koupil povolenku primo v palirne, jednou za mnou prijel spravce dokonce vozem a vystavil ji primo u vozu meho.
Jinde se prodavaji povolenky na pumpach, jinde na hotelu, ktery sidli u vody. Toto jako problem nevidim.
S pozdravem
pike
vice v radne vyplnene karte
ZN - Profil | Út 8.11.2005 7:12:58
Vážený kolego,
zajisté je to pohodlné mít jednu povolenku. Jenže, žijeme v představě, jak složité je u nás povolenku získat, to samé hostovačku. Věřte, že pokud by došlo k samostatnému hospodaření, základním bodem každé organizece by bylo zpřístupnění a bezproblémové koupení povolenky, což žádný problém není. Ostatně, bylo by to životně důležitý. Pak by zajisté nastal moment, kdy v každé větší vesnici by šla povolenka koupit na více místech ( trafika, benzinka, obchod, info centrum atd.). Není to problém, tuto situaci velmi dobře znám ze zahraničí. A dokonce koupíte povolenku na všechny sousední revíry. Trvá to tak 2-3 minuty. A výkazy úlovků jsou v tomto případě úplně k ničemu. Najímatel má zaručeně zájem, aby ryby ve vodě byly a rybáři utratili peníze právě u něj a ne u konkurence. Byrokracie odpadá, jednoduché, bohužel u nás zatím útopie.
S pozdravem
ZN
Pike | Po 7.11.2005 19:21:59
Velevazeny kolego ZN,
jak jsme se bavili telefonicky, tak bych to shrnul i pro ostatni, pripadne mne muzes doplnit.
Ve svazu, stejne jako v ostatnich organizacich pracuje plno lidi, kteri nedelaji svou praci dobre, snazi se hlavne o svuj prospech a jsou ku skode veci. Naopak je tam plno dalsich, kteri praci delaji dobre, nehledi jen na sebe a vlastni pozitky a snazi se o rozumny pristup. Jako priklad muzu uvest Milana Hladika, zde mnohokrat kritizovaneho Hrajiho, ktery ma mnoho rozumnych nazoru. Bohuzel jsou casto oklesteni a maji to tezke, protoze proti presile, ktera si odhlasuje, co je vyhodne pro ne, nemaji sanci.
Jako jeden z hlavnich problemu vidim fakt, ze vestine rybaru soucasny stav vyhovuje. A zde vidim zakopaneho psa a zacarovany kruh. Pokud se nezmeni mysleni vetsiny rybaru, bude se zmena nastolovat tezko. Malou sanci vidim v odvazlivcich jako je Milan, ktery s kolegy prosadil zvyseni miry potocaka, hajeni parmy a lipana atd. To jsou prvni vlastovky a nekteri rybari by konecne mohli dostat rozum. Ja osobne vidim velkou sanci v osvete. Vzdyt kolik rybaru diky internetu, MRKU, Flyfishi atd zacalo poustet potocaky, lipany, parmy, ostroretky atd. Vliv na mladez je podle mne velkou sanci pro svaz na zlepseni.
Na druhe strane se kvalitne provedene privatizace rybarskeho prava s kvalitni pravni upravou a osetrenim pripadnych excesu taky nebojim.Problem vidim u vykuku, kteri se chystaji tunelovat a hrat na sebe. Jak jsme se shodli, pruser hrozi i od nekterych akcnich funkcionaru, kteri maji kontakty a informace.
Tot k tomuto vse
Pike
dalsi info viz radne vyplnena karta
Petrson - Profil | Po 7.11.2005 19:14:32
Vážený kolego,
tu jednu povolenku bych si právě nechtěl nechat vzít. Nejde mi o cenu, ať je klidně zdražena a v tom důsledku řádně zaplaceni ti, kdo ve svazu skutečně pracují. Ale při představě, že polovinu času určeného na ryby strávím vyběháváním jednotlivých povolenek, se mi odporem rolují uši a křečovitě nalévají nozdry. Takže se někdy můžem pustit do louskání toho oříšku, jak chytat s jednou povolenkou, a přitom docílit spravedlivého rozdělení zisků. Neb dosavadní praxi s výkazy úlovků považuji za krajně nedostačující až patologickou, ale sám po pravdě vůbec nevím, jak to po čertech zpunktovat líp. Tady má mozkovna bohužel vypovídá službu a zeje nicotou jako vypuštěná sádka. Tak se pro dnešek rozloučím, neb opouštím svou kancelář. Snad mi tam dopříště něco nateče.
Se srdečným pozdravem Pruty ještě nelámejte,
Petrson, změna údajů v kartě vyhrazena.
ZN - Profil | Po 7.11.2005 18:42:36
Vážený kolego,
jsem velmi rád, že máme na věc přinejmenším podobný názor, zvláště co se Vaší osoby týká. Drobné odlišnosti jsou normální. Nesouhlasím pouze s jednou povolenkou, a penězi do jednoho měšce. tento systém zabraňuje spravedlivé odměně těm, kteří se lépe starají. Ale to je na další debatu.
S pozdravem
ZN
Petrson - Profil | Po 7.11.2005 18:19:14
Drahý kolego Zdenku,
poznámku o r neberte jako výtku na Vás, byla to má chyba, naštěstí již odstraněna. :-)
K bodu 1.
S Vaším závěrem mohu souhlasit bez větších výhrad a jsem ochoten uznat, že k chybám asi došlo i na straně svazů, jen připomínám, co jsem již psal kolegovi Xaxapovi - že vyjednavače neznám, jednání jsem nebyl přítomen a proto jeho úroveň nemohu posuzovat. Každopádně ale dopadlo špatně, takže přípravě toho příštího (bude-li nějaké) by měly svazy věnovat mnohem víc času a energie.
2. Uznávám, že situace, kdy dílčí úspěchy svazů vyplívají jen z enormního nasazení pár nadšenců, není růžová a zkostnatělý svaz bude muset projít změnami, aby se mohl v případné privatizaci ucházet o revíry (proto jsem taky tuto otázku rozpoutal).To ostatně víme a diskutujeme dlouho, jediný, komu to zdá se ještě nedošlo, jsou funkcionáři (ne všichni) a hlavně vedení svazů.
3. S velkým výprodejem vod také nesouhlasím, z mnoha důvodů které jsem již uvedl níže. Ale privatizaci nevidím jako nějakého strašáka. Jen myslím, že pokud k ní dojde, musí být svazy připraveny, nebo utřou nos jako v případě "lobbování" za lepší zákon. Kdyby to tak i dopadlo, tak holt budu chytat na privátních revírech, to mě vnitřnosti nepotrhá. Ale nerad bych přišel o tu asi jedinou velkou výhodu svazů, že si za cenu 1 povolenky můžu chytat v revírech po celé republice. To mě osobně nenahradí ani sebelíp udržované a zarybněné x-dromy.
Ještě k té poznámce o korupci - zmiňoval jsem onu nabitou prkenici jako přesvědčující element - nemyslel jsem to tak, že jim to svaz měl nabídnout a v žádném případě bych to neschvaloval. Možná to tak vyznělo.
Jsem rád že jsme si naše zásadní postoje se vší vážností a nutnou ohleduplostí vyjasnili a přeji záběrůplný lov. :-)
Petrson.
karelc - Profil | Po 7.11.2005 17:42:29
ZN - Profil | Po 7.11.2005 17:34:04
Vážený kolego,
nebudu se opět vyjadřovat ke všemu. Podotýkám, že iniciativu p.Hladíka, bracha, hrajiho a jiných nelze až tak spojovat se svazem. Je to iniciativa, které si vážím. Jenže, jak jsem psal níže, funkce zpětné vazby ve svazích nefungují. Toto jsou výsledky úsilí jednotlivců zapálených pro věc, nikoliv však svazů. Jen mám obavy, aby v konečné fázi tito zapálení lidé nebyli překvapeni nově nastalou situací.
Ostatní popsané níže.
S pozdravem
ZN
Pike | Po 7.11.2005 17:16:58
Vazeny priteli,
bohuzel to vazne myslim. Tento vikend jsem mluvil s hospodarem jihoceskeho svazu, ktery byl u vyjednavani a ptal se jej, procpak je ve vyhlasce a zakonu tolik nesmyslu. Potvrdil mi, ze je si jich vedom a ze se snazili tyto problemy odstranit. Stejne tak mi to onehda tvrdil telefonicky tragicky zesnuly jednatel svazu. pres uredniky proste neco nepropasovali, ty si postavili hlavu a neslo pres ne nic. Ptal jsem se Milana, jestli sli na to chytre a nesnazili se primet uredniky k tomu, ze ten vyborny napad na zmenu dostali vlastne oni, ze jsou urednici fajn a prima chlapci atd. Bohuzel ani to pry nezabralo.
Bohuzel sam si myslim, ze v teto korupci zmitane republice zjevne slouzi tito lide jinym zajmum a cekaji, kdo je podmazne, pripadne co z toho budou mit. Tot muj subjektivni nazor, protoze jinak si to nedovedu vysvetlil. Precti si me vyklady poradne, nikde netrvdim, ze se uplatky maji davat. Ja jsem zasadne proti temto nekalym praktikam. Stejne jako u Xaxapa mne zarazi, jak muzes s jistotou trvrdit, ze neuspech s prosazenim nekterych pasazi zakona je jen dilem recnickem neobratnosti nasich vyjednavacu. Jak bych si to jako neucastnik techto vyjednavani tvrdit nedovolil. Ptam se te, jestli si byl pritomen temto vyjednavanim? Nebyl. A o tom to je. Proti nicemu jinemu ted nevystupuju. Svaz nebranim, jen bych nebyl tak obecny a generalni jako vy 2. Podle mne i ve Svaziu je plno rozumnych lidi, doporucuju ti s Milanem si o tom promluvit. Konkretne na jihu se podarilo hodne peknych veci - hajeni lipana, mira potocaka 45 cm. Muskarske useky, useky chyt a pust atd.
Vic proberem vecer, jsem na ceste domu
Pike vice viz karta
Pike | Po 7.11.2005 16:47:09
bohuzel musim nasi vzajemnou diskuzi ukoncit, bo misto padnych argumentu jste zde vyrkl na prvni pohled radu libivych a mozna pro radu lidi i rekneme silackych slov, kdy pusobite opravdu verohodne a znale problemu. Mozna i jste, ale bez konkretnich argumentu a dukazu neminim na dalsi prispevky reagovat. Budou li argumenty kvalitni a podlozene, rad budu presvedcen o vasi pravde a rad priznam, ze jsem se mylil a pravdu jste mel Vy. Bohuzel to z vasich prispevku opravdu, ale opravdu nevyplyva.
S uctou
pike
vice v radne vyplnene karte
ZN - Profil | Po 7.11.2005 16:42:56
Vážený příteli,
slova jako prkenice, všehoschopní lidi atd. nemají s podstatou problému vůbec, ale vůbec nic společného. A už vůbec nechápu Tvou poslední větu, že je to dobře. Přece v žádném případě nemůže jít o úplatky, jde jen o to, že svazu vyhovuje status quo. Vážený příteli, nevěřím vlastním očím.
S pozdravem
ZN
ZN - Profil | Po 7.11.2005 16:34:09
Vážený kolego,
Vaše odpověď mě uspokojila, i když s výhradami a za R se omlouvám. K bodům:
1. jistě se shodujem, že zákon je paskvil.Jenže, za tento paskvil je někdo zodpovědný, a tady vidím naprostou neschopnost a neodbornost svazů, že nedokázaly prosadit nápravu. Vím, že namítnete, že se snažily, nešlo to. V tom vidím velký nedostatek, rybářská odbornost z různých škol není jistě zárukou odbornosti jako takové, vůbec už ne odbornosti manažerské, což dobře podotkl kolega XAXAP. Na druhou stranu vím, že překonat státního šimnla je složité. Ať si oba myslíme cokoliv, výsledek je vždy výsledkem. V tomto případě to odnesli rybáři, které zaštiťují naše drahé svazy. Vzhledem k výsledku tedy nutně zklamaly.
2.V tomto bodu se jistě shodneme nad nekoncepčností, alibismem, dobrovolností a dalších bodech. Úmyslně jsem zmínil některé dobrovolné činovníky, kterým to není jedno. Zde jsem měl zajisté na mysli hrajiho, bracha, p.Hladíka a jistě i některé další. Musím ovšem podotknout, že tito lidé to nedělají z popudu svazů, ale čistě jen a jen z lásky k rybařině. Pokud by to tak nebylo, pak by svaz jako garant musel zajisté vyvodit z obráceného přístupu, který je běžný, nějaké závěry. Toto se prokazatelně neděje, svazům je to v podstatě jedno, hlavní jsou dodané výkazy od jednotlivých MO. Zpětná vazba neexistuje, což se v normálně hospodařící jednotce stát nemůže. Slova, jako měl by, s výhradami atd. jsou v běžně fungující ekonomice a konkurenčním prostředí alibistické a nic neříkající .
3. Nevím, kde se bere v lidech strašidlo privatizace. Nechci sem tahat politiku, proto vynechávám předvolební pálení čarodejnic jedné vládní garnitury. Privatizace jako taková nemusí být v tomto případě strašákem. Jen blázen by se zbavil takového bohatství, jako je příroda a vody ( bavím se teď o tekoucích a přírodních větších plochách). Nejsem rozhodně příznivcem prodeje těchto vod do soukromých rukou. Jde jen o to, vytvořit konkurenční prostředí, soutěž mezi jednotlivými organizacemi-nájemci o rybáře a jeho peníze. To zatím rozhodně ve větším měřítku možné není. A zajisté mi dáte za pravdu, že konkurence tlačí v jakémkoliv odvětví věci dopředu. A pak by existovala i zpětná vazba. Hospodaříš špatně, končíš, přichází další v pořadí. A dojdeme k závěru, že vlastně svazy jako takové nepotřebujeme, přece jsme svéprávní. A jak nás zastupují, to vidíme např. v paskvilu se zákonem. A to bude zřejmě ten největší kámen úrazu. Není zájem na změnách, proč taky.
Závěrem bych Vám chtěl poděkovat za vaše úsilí s odpovědí na mé otázky. A popřemýšlejte o korupčním prostředí, co mu nejvíce nahrává. Rozhodně Vám nechci vaše názory vyvracet, nakonec jde jen o internetovou diskuzi, která řešení změny rozhodně nepřinese. Takže, vážený kolego, s tím klidným spaním Vám určitě nepomůžu, není to v mých silách.
S pozdravem
ZN
XAXAP - Profil | Po 7.11.2005 16:18:52
Mrhaji slovy. K proklamaci o duvere nebyli vyzvani a ani potrebna neni. Navic meritum ve vyjednavaci strategii a discipline tkvelo. A v tomto ohledu mam i ja sam bohate zkusenosti s komunikaci s Vladou CR, Ministerstvem spravedlnosti, obrany a vnitra z dob meho informacne technologickeho obchodniho pusobeni. Jaketo osobni zkusenosti do podobne diskuse z Jejich strany uvedou, aby vubec takto bonitne komunikovat mohli? Pokud je nemaji, radeji se vzdelavaji, aby pak, az starsi a vyspelejsi budou, mohli nabyte informace poskytovat mladsim a nevyzralym. Kolobeh takovy odedavna jest.
S uctivym pozdravenim!
Martin X A X A P I/I I-0 C Tomas
Praha - centrum
Petrson - Profil | Po 7.11.2005 16:10:40
podobně jako kolega Pike jsem u vyjednávání nebyl a jmenované odborníky neznám osobně, tudíž jsem dalek hodnocení jejich verbálních schopností a průběhu připomínkové akce. Netvrdím, že Váš návrh angažovat napříště obratnější vyjednavače postrádá váhu, jen si nejsem jist, že by průběh zvrátil. Jste znám svým útočným postojem vůči vedení svazů a je tudíž nabíledni, že chybu hledáte v jeho řadách. Co kdybyste se ale zahleděl směrem ministerstvo. Sedí tam lidé, jako před 30 lety, důležitý zákon připravují několik let, aby po schválení vyšlo najevo, že jen kosmeticky upravili ten starý a nové připomínky ignorovali. Jako kolega Pike z toho nemůžu mít jiný dojem, než že vůli ministerských ouřadů změnit postoj může ovlivnit mnohem spíš rozevřená naditá prkenice, než jakkoliv podané argumenty. Nechce se mi ani věřit, že kritik Vašeho formátu není schopen dohlédnout takovýto šlendrián, byť by musel přiznat, že chyba tentokrát nebyla až tak na straně svazů, ale jednoduše na ministerstvu. Přesto jsem rád za Váš názor a budu ještě radši, když si troufnete prozradit, jak se na privatizaci díváte Vy, či lépe jak byste si ji představoval.
S úctou zdravím, Petrson
Pike | Po 7.11.2005 16:06:09
bohuzel mluvite prilis obecne, takze Vam to jako nezucastnenemu verit nemohu. Predpokladam, ze Vase informace neni od funkcnionare, ale od nejakeho urednika ci jine osoby, jejiz totoznost znama neni.
Pro mne ma v soucasne dobe vetsi vahu informace od konkretniho ucastnika ze strany svazu nez od imaginarniho urednika ci jine osoby, o ktere z Vasi zpravy nevim zhola nic. Protoze nam jeho totoznost pravdepodobne neodhalite, tak s Vami do te doby nemuzu souhlasit. Pokud se stane opak a osoba bude demaskovana, jeji vypoved blize specifikovana, lze uvazovat o zmene nazoru z me strany. Do te doby Vas prispevek opravdu nemuzu brat vazne
Poklona, ma ucta
Pike
vice dle radne vyplnene karty
XAXAP - Profil | Po 7.11.2005 15:51:19
Nejde o mezilidske vztahy, ale znalost potreb uredniku. Informace jsem ziskal primo od zucastnenych. Upatky pro tuto formu vyjednavani nejsou potreba. Vlada zakon potrebovala. Neznalost omlouva mladicka nevyzralost, nicmene Jim doporucuji se na tenky led podobne problematiky bez znalsoti a zkusenosti nepousteti.
S uctivym pozdravenim!
Martin X A X A P I/I I-0 C Tomas
Praha - centrum
Pike | Po 7.11.2005 15:29:47
Vazeny kolego,
jsem rad, ze jste takovy odbornik na mezilidske vztahy a protoze vykazujete velkou znalost problemu, tak jste pri vyjednavani zajiste byl, protoze tak presne vite, jak nasi vyjednavaci vyjednavali a kde udelali chyby. Jsem rad, ze oplyvate natolik velkym sebevedomim, takovych lidi je treba. Svaz jiste udelal chybu, ze Vas neangazoval do svych rad.
Ja osobne bych toto nehodnotil, bo jsem vyjednavani pritomen nebyl. Ale pokud bych mel vyrknout podobne subjektivni nazor jako Vy v prispevku z 15:21, tak muzu rict, ze Svazu a vyjednavacum chybeli k uspechu hlavne cerne fondy na uplatky, pripadne slib nejakych budoucich prebend. Ja osobne bych onem uradnikum nedal zhola nic.
S uctou a pozdravem
Pike
vice v radne vyplnene karte
XAXAP - Profil | Po 7.11.2005 15:21:45
Z jejich prispevku jasne vyplyva problem svazu (obou) i Jejich. Tim problemem je neschopnost videt alternativu, a to v postupu vuci statu a ani v budoucnosti. Kazde vyjednavani s organy statu potrebuje vybornou pripravu a hlavne dodrzeni zakladnich prosazovacich postupu. Protoze znam nektere z cinovniku svazu, kteri se toho ucastnili, troufnu si prohlasit, ze takovyto vyjednavac tam nebyl, a proto dnes mame zakon v podobe minimalne nestastne. Drahy kolega Hraji a kupriklad i drahy kolega Hladik sice jistou fundovanost vykazuji, ale recnicka a vyjednavaci obratnost jim bohuzel zcela chybi. A to je pro tuto problematiku nepostradatelna vybava. Toliko me osvetleni.
S uctivym pozdravenim!
Martin X A X A P I/I I-0 C Tomas
Praha - centrum
Petrson - Profil | Po 7.11.2005 15:18:41
Petrson | Po 7.11.2005 14:57:48
Pike | Po 7.11.2005 14:52:22
Petrson | Po 7.11.2005 14:48:12
Vážený kolego,
Nevím, proč r vypadlo, registraci jsem vyplnil správně, nu což, z toho krev neteče...
1. Když například svazy připomínkovaly nový zákon o rybářství, nebyl akceptován jediný jejich požadavek na změnu k lepšímu. Nevím, kdo kromě hrajiho se té taškařice účastnil, ale on sám je pro mě záruka odbornosti a předpokládám, že lidé, kteří tam byli s ním, mají za sebou bohatou praxi s vodohospodářstvím. Ze zákona je umožněno odborné veřejnosti připomínkovat přijímané zákony, bohužel na tyto připomínky zákonodárce nemusí brát zřetel. Výsledkem je paskvil, nazývaný zákon o rybářství... Mám informace, že stejná praxe je např. i na MŽP.
2. Svaz musí při obhospodařování revírů splňovat podmínky státu, což dle mě - s výhradami - plní. Můžeme diskutovat o tom, že zarybňování není ideální, že by měla být posílena ochrana a pořádek, ale ryby v tocích jsou, minimální úklid je zajištěn brigádami a některými svědomitými členy, takže obecně můžem říct, že svaz funguje. Třeba to zarybňení ne vždy odpovídá plánům a nedostatkové druhy se nahrazují kaprem, ale i tato nedobrá praxe je přesto zárukou vysazování ryb žádaných zákonem ( tedy nikoliv nepůvodních či dokonce divoce introdukovaných). Ohledně poznámky o zapálených činovnících - nikde jsem nepsal, že svaz pracuje koncepčně. Jestli je stav dán tím, že někteří prostě plní své závazky a jiní ne, můžu k tomu říct že jako všude jinde je to o konkrétních lidech. Svaz by se samozřejmě měl snažit dostat závazkům všech funkcionářů, ale těžko něco pádně vymáhat po dobrovolnících. Tedy - koncepční změny a zavedení profi funkcí jsou třeba, v tom se shodneme.
3. Netvrdím, že nutně dojde k pohromě. Ale pokud bude nová legislativa přijata výše popsaným způsobem, asi se toho nevyvarujem. Stačí mi situace na soukromých revírech, kam se vysazuje kde co (včetně bassů), absolutně se tam nedodržuje zákon o rybářství. NEJSEM PROTI SOUKROMÝM REVÍRŮM, to proboha ne. Jen si myslím, že když ve svazech funguje vymáhání práva tvrdým odebíráním RL na 3 roky, měl by zákon platit pro všechny. Stát, jako garant této vymahatelnosti, se ale tváří, jakoby soukromé revíry neexistovaly. Pokud tedy nějaká privatizace proběhne za okolností jako dosud, nechci odhadovat ty následky. Koneckonců, téměř všechny privatizace, kromě malé, dopadly skandálně. Důvody - nedostatečná legislativa a její vymáhání v praxi, netransparentnost (tj. mj. nepřipomínkování), korupce. V této situaci jaksi nenacházím důvody, proč by privatizace vod měla být výjimkou, když rozhodčí jsou skoro totožní. Pokud, vážený kolego, máte nformace, vyvracející mé tvrzení, zveřejněte je prosím, rád budu mít klidné spaní.
Kde to žije - všechna témata
12:17Upgrade přívlačového prutu a navijáku na štiky, candáty, okouny... 15
12:16Polsko revíry hlavně kapr ,samozřejmě pro všechny odvětví rybařiny . 669
12:15Malé vodní elektrárny aneb mlít či nemlít... (Bleskovka) 7
10:15Bleskovky: Umělý výtěr štik v Pardubicích 1
9:58Jezera Milada a Most se zatím pro rybářskou veřejnost neotevřou (Bleskovka) 14
9:41Hnidopišká úvaha - o čem vlastně rybařina teď je.... 19
9:29Continental Mugga počet omotů háčku 6
8:37Jak jsme vlastně začali chytat ryby 32
8:10Feeder na divoké řece. Rybí kříženec a dravec jako bonus. (Video) 11
5:03EPOXID -fan club 339
4:24Pivo- craft beer 478
ČtRIS – rozšíření helpdesku pro potřeby místních organizací (Bleskovka) 841
ČtZákaz nahození zátěže při lovu sumců ze břehu (na vodách, kde není povoleno vyvážení) 84
ČtFox Stalker, Stalker Plus, Horizon Pod - fotky, zkušenoti, postřehy atd... 240
ČtSpey & Salmon 441
Co je nového - všeobecné
10:15Bleskovka: Umělý výtěr štik v Pardubicích
ČtBleskovka: Malé vodní elektrárny aneb mlít či nemlít...
StBleskovka: Jezera Milada a Most se zatím pro rybářskou veřejnost neotevřou
. . . Video: Zimní feeder - mražení červi a lisovaný rohlík
. . . Článek: Rybář Jarmil Koloušek a MRK.cz - ukázka z knihy Netipy + soutěž
. . . Článek: Polední ryby nejsou náhoda
. . . Miničlánek: Závěr sezóny s osobákem
. . . Recenze: Nabíjecí čelovka Fenix HM65R
. . . Miničlánek: Karas obecný - pomozte najít lokality
Akční nabídky
Za 1.899 Kč
Využijte luxusní akce na jedno z neoblíbenějších a nejpohodlnějších křesel od značky Nash. Akce platí pouze do vyprodání zásob.
Za 599 Kč
Využijte skvělé akce a pořiďte si TOP signalizátor doslova za hubičku. Věhlasná řada signalizátorů Siren od značky Nash.
Oznámení - obecné
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Kalendář akcí - obecné
29.3.Motorová pila na udici
30.3.Cortina Ivančice Velikonoční...
30.3.15. rybářské závody Dymokury...
30.3.Cejnobraní Asuán - dvojice
31.3.Cejnobraní Asuán - jednotlivci
6.4.Jarní rybářské závody Mirovice -...
6.4.Benátky Sranda Mač 2024 Jaro
6.4.Jarní závody - Bučina
11.4.Gergelík Evolution Fishing Jaro...
13.4.Zrušeno Cejnobraní jaro Kelčany
Doporučujeme e-shop
Rybářské potřeby OBCHOD-RYBAŘENÍ.CZ
Rybářské potřeby OBCHOD-RYBAŘENÍ.CZ Vám nabízí přehledný e-shop se zázemím kamenného obchodu rybářských potřeb v...