Okounek prstruhový v našich revírech.

Kdysi ČRS pokusně na některých revírech vysazoval okounka pstruhového, který ve své domovině dorůstá kolem 50 cm. u nás se mu tak nedařilo, tak s vysazováním přestali. Nevíte někdo, zda se ještě v nějakých revírech vyskytuje?
Autor diskuse: Petrson - Profil , 28.7.2005 dravci - druhy ryb, rekordy

DeProfundis - Profil | Pá 5.8.2005 7:48:48

Asi už dobře nezapadnu do zdejší hádky, ale tak v roce 1988 jsem jednoho chytil na žížalku na plavačku na Sázavě 12. V tý době pro mě pořádná záhada. Bylo mi asi 12 a ryby jsem měl podle knížek v malíčku, takže nehrozilo, že bych nepoznal. Od tý doby jsem o něm ani neslyšel. Ale ač se nechci navážet, tak podobnost se pstruhem asi jako s mihulí. Jak už zmiňoval XAXAP, našly by se jinší rybky s takovou hřbetní ploutví, podobnější pstruhovi než ten okounek.

ZN - Profil | Pá 5.8.2005 7:22:25

Kutil:
jestli jsem to dobře pochopil, máš nějaké problémy. Proto se už nedivím některým tvým reakcím. Odvolávám, co jsem na toto téma proti tobě řekl. Byl bych asi nasraný stejně. Proto přijmi mou omluvu a nevěš hlavu. To se může stát každému. Určitě bude líp.
PS: pokud bych ti moh nějak pomoct, pošli mail co děláš. Nevnucuju se, ale člověk nikdy neví.

Kutil | Pá 5.8.2005 7:09:25

Petrson - jenom jemné pošťouchnutí mouchařů - moc se mi líbí jejich bojovnost, ale mám to ve velkém v rodině, takže tímhle směrem mám červenou.Jinak jsem tady tímhle na dlouhou dobu, ne-li vůvec zkončil.Nemám na to.Děkuji ti, mám zač.

Petrson - Profil | Čt 4.8.2005 21:46:50

>> KarelC. > znal jsem ten revír ještě než to byla privátní voda a považoval jsem ho za jeden z nejlepších v regionu - nebyl problém nachytat velké kapry, občas brali štiky, candoši, úhoři, kroužili tam pěkní amuři a když nešlo nic jiného, člověk si aspoň dobře zařádil s karasy. Tím netvrdím, že je to dnes horší, jen si nejsem jistý jestli to pojetí s nasazováním duháků a zvlášť bassů je nejšťastnější - ale zase uznávám, že z toho vybudovali dobrý alternativní revír na vláčku a mouchu. Kolik tam ti okounci dorůstaj? Mám obavy, aby jim tam časem všechno nevyžrali a nebylo to jen o nich. Ale prý to nasadili jako popravčí četu střevliček východních, což by mohl být i následováníhodný počin pro ostatní rybníkáře, kteří s touto náplavou mají problémy. Jen by se muselo zvážit, do jaké míry je okounek adaptabilní a je schopen se u nás rozmnožovat, aby časem nepřerostla jeho populace jako ty střevličky a nejednalo se o vyrážení klínu klínem.

karelc - Profil | Čt 4.8.2005 12:45:01

Petrson: před týdnem jsem byl právě v Jestřabicích a nachytal jsem těch bassů celkem dost. Brali na cokoliv a zuřivě se bránili. Perfektní ale bylo, že u břehu stáli říční okouni a nezabrali vůbec na nic, co jsem jim tam házel. Ale jakmile kolem proplaval bass, hned měl v zádech několik okyšů, kteří po něm šli jak slipka po flusu. Takže nakonec na okouny zabrala rapala 8cm - barva potočák. Ale brali ho i ti bassíci-zuřivci.

Petrson - Profil | St 3.8.2005 20:56:04

>> Kutil > myslím, že ty tečky mohou bejt reálný, sice jsem tu rybu live nikdy neviděl, ale podle fotek a obrázků si to hravě umím představit. Jinak máš krásnej zážitek z dětství a nenech si ho vzít, připomělo mi to, jak jsem v 10-12 chytil na jednom rybníku krásně kropenatýho PP 39 cm, a těch dravců co tam bralo na rybičku - několik záběrů velkejch štik a candošů za dopoledne, akorát jsme je ještě neuměli vytáhnout, to už jsou dnes jen vzpomínky.
Ale přiznám se Ti, že s těmi řidiči umělohmotného hmyzu jsem to taky nepochopil, asi nějaká narážka na muškaře, nechceš to trošku rozvinout?

rybomil | Po 1.8.2005 9:13:13

Nejnovější info z diskuse v prodejně v TA - kolem 21. 7. 2005 ulovem okounek pstruhový 36 cm nějakým rybářem při setřepávání voblerka uvázlého na větvi. Lokalita ještě přesně nezjistěna, ale s největší pravděpodobností oblast Vlkova. Podrobnosti dále budu zjišťovat, snad se zadaří.
Po roce 1968 jsme jich chytali relativně dost, i kusy kolem 40 v Dehtářském potoce, přítok Vltavy pod Bavorovicemi. Byli v té době v Dehtáři nasazení a
zjevně projevili velkou snahu vrátit se zpět do USA.
Chytil jsem jich tehdy několik desítek, Můžou mít i drobné černé tečky, ale pravé " pstruží "tečkování to rozhodně není.

Kutil | Ne 31.7.2005 8:52:26

Petrson - nejhorší na tom je, že mi nasadil xaxap brouka do hlavy, cože jsem to v těch 10 letech na tom potoce chytil.Já teď něco napíšu, co bych neměl - nechci se stát znovu dobrým terčem - ta ryba tenkrát po sobě měla i tečky.Na barvě už dnes nemohu bazírovat.Fakt ale je, že se po pár letech říkalo že se ty pokusy se pstruhovým okounkem na té lokalitě dělaly.Mrzí mne že, xaxap nepochopil ty řidiče umělohmotního hmyzu.To bych zase něco schytal.

Petrson - Profil | So 30.7.2005 23:34:52

>> bfs > dík žes to vzal za mě, co jsem tu nebyl :-)) jinak máš recht, Kutilova vzpomínka a smysl pro poetiku uspokojily mé očekávání. Co se týče XAXAPOVÝCH úletů, na to už jsem si zvykl. On to nemyslí zle a aspoň ty pokecy trošku rozhýbává pikantním kořením, koneckonců to hulení od 12 ho omlouvá, nato se ještě jakžtakž drží mísy ;-))
Jen upřesnění pro ty, co by mě hned posílali za oceán, nejde mi o to, aby se u nás okounci nachytali, otázku jsem zadával, protože mě prostě zajímá bohatství a status quo naší fauny, řekněme, ze studijních důvodů. Btw., myslím, že odpověď na český název této ryby napovídá Romanova fotka - když si odmyslím tu rozeklanou mordu a druhou ploutev, asi bych ji taky považoval za PD, natož kdyby mi bylo 10.

bfs | Pá 29.7.2005 19:03:22

toto mi uz neda,dost trapne hadanie sa, pozrime sa na povodnu otazku....a ved vy dvaja sa hadate uplne o hovne, no super, ja si myslim ze pre Petrsona bola podstatna odpoved Kutil a anie nejake zabomysie vojny s XAXAPOM. Aj ked jeho postrehy su o.k

XAXAP - Profil | Pá 29.7.2005 16:11:11

Kutil: ty ses fakt lyrickej-epik :-)))))

Kutil | Pá 29.7.2005 16:09:02

XAXAP - máš s tím horkem pravdu, taky toho mám dost.Ale - tebe vidět jak píšeš smírně - to je jak stát v bouřce pod stromem - jen čekat kdy to přijde.

XAXAP - Profil | Pá 29.7.2005 15:41:02

Kutil: posledni otazce nerozumim, tak nic nerikam ... asi to horko, ale poprosim o osvetleni

Kutil | Pá 29.7.2005 15:32:21

XAXAP - nahráverk na smeč se dopouštím pouze z naivity, z hlouposti bych si to neodpustil. Jinak co říkáš - specialista - řidič umělohmotního hmyzu?Dobrý, ne?

XAXAP - Profil | Pá 29.7.2005 14:16:45

Kutil: o vymysleni nebyla rec, z toho jsem te ani chvili nepodezrival :-) okounky ti plne verim! jen jsem si malinko rejpnul do te sladke historky o podobnosti :-) Nesladkou historku o kazisukach vypustit muzes, jsem jedno velke ucho :-)

Kutil | Pá 29.7.2005 13:27:24

XAXAP - to je naprosto iracionální diskuze - ty mě podezříváš z vymýšlení, já tebe z ignoranství a grafoexhibicionizmu podmíněném konzumací halucinogeních níže zmíněných látek.Já si nechám tu svou pohádku.Je nasládlá, ale pro mne je to stále realita - lyricko epicky léty zabarvená, jak už podbné příběhy bývají.Nekaz pohádky - to je trestuhodné - tomu kdo šmíroval a plašil v parku jsme říkali - kazišuk - to už není nasládlé.

XAXAP - Profil | Pá 29.7.2005 9:01:01

Kutil: a sakra! ted jsem si vsimnul, co se ti na mem prispevku nelibi! ta pohadka! :-) Omlouvam se, seknul jsem se v terminologii. Spis to mela byt baje, tam je jeste kus pravdy. Nicmene, ja jsem neupozornoval na pravdivost te historky, spis jeji sladkost a jistou uroven lyricko-epicke prikraslenosti. Treba si predstav pribeh: "... jak mali klucici nasli mutanta a dokud neprisla valka, mysleli si, ze je z vesmiru. A pak jim ho sezrali rusti osvoboditele, protoze to byla obycejna ryba, akorat mene znamy import z Afriky" :-)))

Martin M. - Profil | Čt 28.7.2005 22:59:15

Jedineho jsem chytl tak pred 13 ti lety na Svratce 4, mel asi 15cm.

Royal Wulff - Profil | Čt 28.7.2005 22:51:01

FishMac: Oficialny nazov okounka pstruhoveho je Micropterus salmoides ( Largemouth, bigmouth, oswego, straw, slough bass, green trout, etc... ), smallmouth je M. dolomieu.

FishMac - Profil | Čt 28.7.2005 22:25:51

All- nerozumim tomu, proc se tento zivocich zove okounek pstruhovy, kdyz oficialni nazev je Largemouth Bass nebo Smallmouth Bass. Rozdeleni dle velikosti huby by urcite odpovidalo lepe, nez pridavek pstruhovy. Sam jsem lovil v USA jen ty malohube a musim rici, ze se jim v Cechach vyrovna jen krizenec "tlouste a duhaka". Podobne jako ostatni nesouhlasim s jeho vysazovanim. Pokud jej nekdo chce mit na prutu, at si zaleti do zahranici.
Co se ulovky z posledni doby tyka, vim o jednom okounkovi, co byl uloven na Sazave. Mel cca 30cm.

Kutil | Čt 28.7.2005 21:42:01

XAXAP - vidím sice náznak smíru, ale neodpustím si - jedeš v tom pořád? Jenže - i kdybych si připustil pochybnost, jelikož to není pohádka, a vidím to tak celá dlouhá léta - co bychom jiného mohli držet v ruce když jsme tenkrát usoudili že to je kříženec okouna se pstruhem - to už mi je šuma fuk co ty na to, ale jak to můžu sám pro sebe po těch letech změnit.Varianta chucho se zamítá.

Maw - Profil | Čt 28.7.2005 18:36:19

Já jsem viděl úovek okounka pstruhového na Labi - měl asi tak 15cm.

KGrob - Profil | Čt 28.7.2005 17:17:53

Add Rybomil : Jo JH sedí.......občas (teda 2x za dva roky) se lapí přímo v Nežárce.Ale původně se to nasazovalo do rybníků kolem Hluboké a Třeboně bude to tak bajvoko 70 let... :-)

roman - Profil | Čt 28.7.2005 16:48:34

tak to je on.....

XAXAP the PEACEMAKER | Čt 28.7.2005 16:29:18

Kutil: ja jsem jeste v deseti nehulil ganju ani neglgal cuco (zacal jsem az ve dvanacti), mozna problem s fantazii :-)

Kutil | Čt 28.7.2005 16:21:00

XAXAP - máš to celý zelený, ale už se začíná snižovat, nech ho trochu vyhládnout, hoď na něj oko 10letýho kluka a seš tam co já.Ale to by asi nešlo, nebyla by hádanice.

XAXAP the DESTROYER | Čt 28.7.2005 16:13:03

Barvy mi prijdou docela dobry, tady to mas real ... furt v tom nejak pstruha nespatruji

Kutil | Čt 28.7.2005 15:51:35

XAXAP - pohádka ani omylem - na pohádky nejsem.To si piš že jsme to tenkrát sakra študovali.Mimochodem - ty barvy nemáš moc dobře reprodukované.To že by nás spletl okoun - nepřipadá v úvahu.Nevím co jsi dělal ty v 10 letech, ale já jsem u vody byl doslova co to šlo i nešlo.

XAXAP the DESTROYER | Čt 28.7.2005 15:39:25

hezka pohadka, Kutile, ale rekni mi, cim je okounek pstruhovy designove blizkej pstruhovi???? To uz by jezdik, drsek a dalsi ryby mohly bejt odpovidajici :-))))

Kutil | Čt 28.7.2005 15:24:35

Tak to kdysi - celkem mohu určit - rok 1955 v potoce co se vlévá do Sázavy ve Zruči u nádraží jsme coby desetiletí kluci v lese pytlačili - no je to už promlčený - a chytili jsme pstruha - ne že bychom jich chytali málo - velikost do 20cm a on měl hřbetní ploutev jako okoun - pichlavou a velikostí srovnatelnou.Vím že léta jsem tvrdil že tam žijí kříženci okouna a pstruha. Teprve po letech se mezi rybáři povídalo že se tam nějaké pokusy konaly a že to byl pstruhový okounek - jen málo ryb má v češtině takhle odpovídající název.

XAXAP - Profil | Čt 28.7.2005 13:17:20

na bassy do USA, letenka uz stoji hubicku ... sem to nepatri

rybomil | Čt 28.7.2005 13:15:01

Nějaké maličké zbytky by mohly jěště ploutvit na Vlkově, ale spíš asi ne. Na to jak je dravý je moc dobře ulovitelný. slyšel jsem o nějaké soukromé vodě u JH.
Jinak tak božský masíčko hned tak náký ploutve nemaj ..... karpoš fůůůůůj.

Milda | Čt 28.7.2005 12:35:05

Pike:Tak tentokrát s tebú souhlasím,je to nenasytný žravec.Hlavatka byla aspoň původní druh na řece Moravě a jejich přítocích(do konce 19.století),ale okounek tu původní nikdy nebyl.Jinak se mi ho podařilo ulovit vláčením v již Romanem zmiňovaných Jestřabicách,ale měl tak 20cm.Byl sice krásně vybarvený,ale do našich vod nepatří.Majitelka toho revíru mi popisovala,jak vyžrali okamžitě střevličky východní,sú strašně žraví a jen by konkurovali původním druhům.

Pike | Čt 28.7.2005 11:44:45

DOufam, ze se u nas jiz nikdy nasazovat nebude a ze slo jen o chvilkove pomateni nekterych funkcionaru

roman - Profil | Čt 28.7.2005 11:38:14

Pokud vím tak se okounek vysazoval na soukromý revír Jestřabice ale jen pár kousků. Jinak fakt supr ryba -také jsem ji lovil venku

Dabaddie | Čt 28.7.2005 11:11:28

To by mě také moc zajímalo. Škoda že se mu u nás nedaří. Je to nádherná ryba. A ten boj, měl jsem jednou na prutě (zahraničí) okounka okolo 30ti a nestačil sem se divit jak je živoučkej.