Material na pramici

Lidicky, mam chatu na Hracholuskach a nase stara pramice, co delal jeste deda, se rozpadla. Chtel bych s tatovo pomoci udelat novou. Premyslim o tom jaky material pouzit. Dobry by byly modrinovy prkna, ale moje snaha o snizeni nakladu me privadi k otazce zda neni nejaky levnejsi material. Napadaji me treba takove ty desky, ze kterych se delaji privesne voziky za auto. Myslite ze by to slo ? Nevi nekdo o tom neco ? Popripade jiny sikovny material ? Prosim o napady, planky, navrhy a odkazy - diky.
PS: navod na pramici co je tu ke stazeni mam - neni to ono ;-)
Autor diskuse: Arcanis - Profil , 11.7.2005 všeobecné - domací dílna

Sjatkac - Profil | Pá 20.3.2009 13:20:46

Trochu bych oživil tuhle zaprášenou otázku:mám starou dřevěnou na zakázku dělanou pramici.Nechám jí hnusnou jak je,ale potřeboval bych jí něčím vyspárovat,aby netekla.Původně byla natíraná asfaltem,což způsobilo,že je děsně těžká a asfalt se teď po letech odchlípnul a loď rozeschla.Asfalt oškrábu špachtlí a zbrousim,ale čím to vylejt potom,aby to neteklo??Prý existuje snad nějaká pryskyřice,která ale netvrdne a pracuje,zůstane stále pružná,čímž zajistí těsnost ikdyž se dřevo nacucá nebo naopak seschne,ale je to možná kec.Silikon prý nepomůže,Poradí mi někdo něco??Truhláři vítaní :-)
Díky

Arcanis - Profil | Po 11.7.2005 19:16:21

Pajda - za m2

pajda - Profil | Po 11.7.2005 18:01:47

Arcanis : Ta cena je za m2 nebo za celou desku?

Arcanis - Profil | Po 11.7.2005 14:18:39

Diky za vsechny tipy - jak jsem psal mam chatu a mam kam lod uskladnit - tudiz bych byl radsi kdyby byla vetsi (ale ne zas mooooc velka)
Psal jsem jedny firme ktera distribuuje preklizky vseho druhu a prisla mi tato odpoved.
Cituji:
"Z naší zkušenosti si u nás firmy, které staví lodě berou překližku Okoume combi (okoume - jiný název gabon), kde povrch desky je z dýh tropické dřeviny okoume, uvnitř se střídá okoumé s jinou lehčí tropickou dřevinou.
Deska je vodovzdorně lepená, tj. jednotlivé vrstvy se od sebe nerozlepí ani ve vlhku, ale jinak má deska charakter surového dřeva – bobtná, kroutí se, atd. Proto je nutné desky ošetřit na povrchu i hranách (!!) vhodnou penetrací + lakem. Tyto desky bývají používány do interiéru jachet – nábytek, dveře, žebrování laminátových lodí, atd. V jednom případě používal zákazník tyto desky na obšívku lodě, ale překližky laminoval. "
Desky maji ruznou tloustku za ruzne ceny. Ty mi ten clovek taky poslal - kdyby byl zajem muzu to sem taky preposlat.
Jen pro obrazek deska 2500x1220x9mm (nejcasteji kupovana deska) - 421,-Kc (zakladni cena)

Jirkaz - Profil | Po 11.7.2005 11:46:56

Mám zkušenost,že nejvíce odolává pobertům a vůbec pakáži co se chce jen svést dřevěnka.Nesní moc zářit,musí být spíš těžší,nejlépe když je v ní alespoň 20cm vody a vesla nosíš domů Řetěz má články jako malíček a je co nejkratší.Nikde žádná oka kam by se dalo zastrčit nějaké páčidlo a otáčet s ním.Máme jednu na Berounce a zatím odolává.Jo a čím blbější cesta k lodi tím lepší.

JM - Profil | Po 11.7.2005 11:10:11

Petli: Já to myslel v souvislosti s tím kradením. Jediná obrana je loď odvážet, protože přivázat nejde.

Petli - Profil | Po 11.7.2005 11:03:21

JM.Jasňačka,právě proto mam lodě dvě.Jedna zakotvená na Orlíku,dřevěnej parník a druhá je na to cestování.Když máš chatu tak asi většinu času trávíš právě tam a dvě plavidla je asi zbytečnost.

Petli - Profil | Po 11.7.2005 10:59:33

Arcanis.Foto nemam,ale udělam.Snad na to nezapomenu.Jinak bych prubnul ten níže uvedený kontakt.Mně ta loď vyšla někde kolem 5000,-Nepočítam samo práci.Trochu mam ale obavu,že za ty kačky to bude něco malinkýho.Třeba se ale pletu.Jo a ještě jedna rada.Ty prkna se prodávaj v několika kvalitach.Vyplatí se připlatit a koupit prkna kvalitnější třídy.Nejsou tam padáky - suky a celkově se s tím lépe pracuje.

Arcanis - Profil | Po 11.7.2005 10:30:38

Petli - nemas alespon fotku ??? Nebo neudelal bys az pojedes ;-)
A ty podlahovy prkna... to z ni zajimave. Ja uvazoval o modrinu jen diky jeho vlastnostem, ale v soucasny dobe je jiste spoustu pripravku jak drevo napustit.

Jirkaz - Profil | Po 11.7.2005 10:26:36

Arcanis: Dřevěnou novou rybářskou pramici Tel.: 602 416 483.Zkus tohle číslo je to pán dost v letech z Křivoklátu.Dělá lodě a nabízí je v annonci. Třeba zjistíš že je lepší si ji koupit než to bastlit sám.Poslední info co jsem měl od jeho vnuka ohledně ceny byla asi 6000,-
Tak to snad ještě platí.Zdar
Jinak si dovedu představit jak rychle hnije dřevo pobitý plechem nebo přelaminovaný.
Tudy bych asi nešel.Víc info na tel v kartě.

JM - Profil | Po 11.7.2005 10:25:04

Petli: V poho, to je jasný, že udělat pořádnou loď je docela makačka a musíš něco umět. Jenže je to jak píšeš, lodě se kradou a zajistit nijak nejde, tak je lepší mít takovou skořápku jak píšeš a vozit si jí, jenže neumím si představit, že bych si na chatu vozil každý pátek loď.

Petli - Profil | Po 11.7.2005 10:17:39

JM.Ono to samo není vůbec jednoduchý a podrobný popis by určitě vydal na celej článek.Já měl první loď supr udělanou laminátku a svezl sem se na ní slovy dvakrát.Tenkrát sem byl hodně naivní.Teď mam druhou taky laminátku jenže jen takovou skořápku a ta se dá supr vozit na zahrádce.V případě potřeby ji hodim na střechu a pěkně si jí zase vezu zpět.Ubytuji ji potom u kámoše ve stodole.

JM - Profil | Po 11.7.2005 9:41:33

Petli. To je jiná. To cos napsal poprvé bylo jak z A jeto. Vezmu pár prken, stluču je k sobě a mám loď. Kradení lodí je problém, my to na Slapech známe taky. My máme všichni čím starší tím lepší, zásadně je nenatíráme a nečistíme. Jedna paní si tam vloni koupila pramici skoro za 20 litrů, v pátek jí dala na vodu, o víkendu se dvakrát svezla a příští pátek byla pryč. Ale řetěz jí tam nechali.

Petli - Profil | Po 11.7.2005 9:36:45

Prkna jsu vydrážkovaná a šroubovaná na žebra,počet žeber je volen dle délka lodi.Nejcitlivější místo na vodo je spoj mezi dnem a zadním čelem.Tohle místo je potřeba vyasvaltovat.Olaminovat loď je taky dobrá volba.Pochopitelně tohle zvýší náklady na vstup a pracnost stavby.Já vycházel z toho,že už dvě lodi jsou fuč a proto to nebudu nějakýmu lumpovi šperkovat.Platí zásada,že když je něco moc pěkný...Ohyb prkna je potřeba volit tak nějak citlivě.Máme loď 3,8 m a v té délce se prkno ohne a nepraskne.Pokud by byl zlom na příliš krátké délce tak se to dá řešit pomocí určitého přípravku.Je potřeba ohýbat pomocí nějaké pásnice.Zase je to ovšem pakárna a ukrutně to zvýší pracnost.Možností je prostě spousty a určitě by se to dalo vymáknout.

karelc - Profil | Po 11.7.2005 9:35:16

pajda: v bojových podmínkách u mě doma to napařování nevidím nijak růžově. Ale s tím plechem by to šlo. Jen mě napadá, jestli by nebylo jednodušší to zmáknout z nějakýho plechu celý. Ale asi ne, já nemám rád práci s kovem, zato dřevo, to je jiná...

JM - Profil | Po 11.7.2005 9:34:11

karelc: Já tedy nejsem truhlář, ale tohle nemůže držet pohromadě. Ty prkna se zákonitě seschnou. A zvednout špičku aspoň trochu musíš, nemůžeš mít kolmou hranu ve předu. A když si vezmeš, že při minimální délce lodi 3 metry, bys musel mít hrany těch prken ideálně rovné a to neexistuje. Určitě to chce nějaký zámek s pojidlem a i tak si to bez lamina neumím představit.

pajda - Profil | Po 11.7.2005 9:32:08

karelc: Kde na tebe člověk nenatrefí. Ta loď by se dala udělat ze smrkových prken, ohyb jemně napařit a postupně ohýbat, stačí i nějaký hranatější tvar. Jde to. Potom povrch "potáhnout" plechem, stačí tenký pozink, spoje zaletovat. Už jsem jedni takovou viděl. Zaručeně ti do ní pár let nepoteče.

karelc - Profil | Po 11.7.2005 9:27:34

JM: já jsem uvažoval, že bych si taky postavil loďku. A ohýbat by se to ani nemuselo - byla by holt hranatá. Jen jsem nevěděl, jak zamezit prosakování.

JM - Profil | Po 11.7.2005 9:24:42

Petli: A to jen tak udrží pohromadě? Vždyť tam musí strašně téct??? A co ohyb toho prkna??? To jste to ani nepolaminovali?

Petli - Profil | Po 11.7.2005 9:18:38

Zdravim,přišel jsem již o druhou loď na Orlíku a tak sme byli nuceni postavit novou.Z materiálu padla nakonec volba na podlahová prkna.Nevim,jestli je to ten nej materiál,ale výhoda je,že se prkna nemusejí dále opracovávat a stavba jde tedy poměrně rychle.Prkna byla smrková v tloušce tušim 18mm a 25mm.Ta silnější byly použita na dno a zadní čelo lodi.Plánek buhužel nemám neb stavba probíhala tak nějak postupně sama.Dělali na tom tři lidi a hotovo bylo za tři dny.K dispozici byla ovšem plně vybavená dílna.Zbytečný je dávat do spár silikon,protože dřevo začne pochopitelně pracovat a ve spáře se vůbec neudrží.Toť asi tak vše.Zdraví Petli.

Zdeněk | Po 11.7.2005 6:47:47

Na přívěsné vozíky se používá textit,který je 10x dražší než modřín.