MRK.cz - stále na rybách - ryby a rybaření

MRK - Stále na rybách
Otázky a diskuse Seznam Diskuse

Co vám chybí v rybářských časopisech?

Většinou, když se zde zavede řeč na rybářský tisk, snese se vlna kritiky. Moc reklamy, málo feederu, moc feederu, samí kapři, nic o kaprech...
Zkuste každý zcela vážně (vím, že to tak nebude...) uvézt, co byste vylepšili,změnili... předem děkuji za rozumné odpovědi

Autor diskuse: Lumír ®
Zařazeno do: všeobecné - ostatní, 4.7.2005

Nemůžete zapisovat do této diskuse, protože nejste zaregistrován nebo přihlášen.

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 4 | Vybrat stránku | Starší >> | Konec ]

N Petrson - ® Út 12.7.2005 4:14:48
Konečně zase jedna plodná a smysluplná diskuze, takže k meritu věci:
1) V ryb.časopisech mi především chybí tzv."investigativní žurnalistika" - zejména články ohledně činnosti vedení svazů a nakládání se svazovými prostředky - rozhovory s někým z vedení, hospodářské statistiky apod.( jak už níže zmínili Crazycarper a ZN), dosud jsem se nesetkal (mimo i-portály) s uspokojivým pojetím a komentáři k tak podstatnému tématu, jako je nový ryb.zákon, ale taky třeba reportážemi ve stylu "s ryb. stráží na kontrole", rozbory pytláctví atd. V tomto smyslu NELZE jako příklad uvádět Rybářství, které sice něco s touto problematikou občas otiskne, ale každý ví, že je to jen oficiální hlásná trouba vedení svazů a kritiku do těchto řad předem odmítá. Což je donebe volající, když uvážíme, že polykají svazové peníze a měli by především zohledňovat zájmy členské základny (ať si tvrdí, že nejsou dotovaní, stejně tomu nevěřím. S.r.o. Rybář a vedení ČRS jsou spojité nádoby, a pokud je pravda, že odmítli zveřejnit účetnictví, což je mimochodem porušení zákona, o něčem to vypovídá). Na druhou stranu vítám, že uveřejňují i odborné články o životě kolem vody, ale zase: koho zájmy hájí tato suita odborníků v řadách redakce, když k petici K 70 napíšou "nedoporučeno"? Pak člověka napadne: jací odborníci, když hájí zase jen zájmy masařů, starých svazových koryfejů a socialistické pořádky a buzeraci? Dal jsem si tu práci a spočítal podíl reklamy ve výtiscích Rybářství pod novým vedením a srovnal se S. Rybářem. Výsledek mě překvapil - některá čísla mají v % více reklamy, než tržní SR! Podle mě je tento časopis zcela vážně zralý na nazávislý ekonomický audit a principielně se s ním již nemohu ztotožnit, což je koneckonců jeden z důvodů, proč jsem jej přestal odebírat. A myslím, že angažovat odborníky, kteří zvládnou i jiná témata, než ryze rybářská, pro spolupráci s jinými periodiky, by zase tak velký probém nebyl, je to především jen otázka marketingové vyspělosti jednotlivých redakcí.
2) Taky se mi nelíbí "duplicitní" články některých dopisovatelů, bez skrupulí fluktujících celým spektrem ryb. časopisů a omílajících tytéž zážitky či recepty, pouze s alibistickým užitím jiné stylistiky. Myslím, že tady by bylo řešením zaměřit se na zveřejňování silných, povídkovým stylem tvořených příběhů s lidským přesahem rybářské tematiky, a taky silnou poučnou hodnotou (kombinace lákavého, vypointovaného příběhu, s charakteristikami méně známých, např. již vymírajících druhů ryb a popisem dosud neobvyklé metody lovu). V této souvislosti je užitečný Lumírův nápad spolupráce dvou osobností - dobrého rybáře a dobrého stylisty, ale v praxi asi může být problém sehnat lidi ochotné k této spolupráci. Sám jsem dříve tuto možnost nabízel, samozřejmě za podíl honoráře, přesto byla odezva nulová.
3) Postrádám komplexnější informace o soukromých revírech. Teď nemyslím články typu "přijeli jsme k panu XY na jeho revír ZŽ a bylo to tam super" (že se chytalo grátis už tam tvůrce většinou "opomene" sdělit), ale objektivní a informačně vyčerpávající, systematický průvodce (nutno dodat, že s obdobnou sérií přišel Kajman).
4) Myšlenku specializovanosti vítám, velmi se mi třeba zamlouvalo přehledné dělení rubrik dle rybolovných stylů ve starším S. Rybáři. Myslím, že zmiňovaný feeder - speciál by se mohl uživit. Těžko jako příklad uvádět Kapří svět, ale myslím že argumentující proti - Karči , ZN - zapoměli na Kajmana, specializovaného na dravce. Vláčkařů rozhodně není tolik co kaprařů, přesto se uživí. Možná by také šla kombinace Feeder/Plavaná. I když feeder vychází technicky z položené, troufám si tvrdit, že užívanými jemnými prostředky, nástrahami i návnadami, dynamikou a intenzitou lovu má velmi blízko právě k plavané, tady vidím prostor pro společný půdorys. Navíc mám dojem, že plavaná začíná prožívat svůj boom, i když samozřejmě ne tak silný jako feeder.
4) Novinky. Myšleno nejen propagaci nových výrobků, což je víceméně o reklamě, ale hlavně neustále se pídit po nových způsobech, montážích, nástrahách, materiálech. Samozřejmě, tady by se mi mohl někdo vysmát - ano, zdá se, že vše již bylo objeveno a vyzkoušeno. Ale už když jen každý zapátráme ve své mysli, narazíme na něco, co si trošku schováváme pro sebe, není to dosud veřejně známé a přitom je to účinné. Zveřejnění těchto elementů naráží především na neochotu dopisovatelů "nemlčeti zlato". Je tudíž nejen na dopisovatelích, aby si rozvážili, zda je pro ně důležitější vlastní bábovička nebo kvalita článků, které píšou, ale taky na vydavatelích, aby je uměli vhodně motivovat ke zveřejnění "tajemství".
Omlouvám se Lumírovi a všem za hrubou nestručnost, myslím ale, že to jsou návrhy, které aspoň trošku mohou být věci přínosné. A taky za ten výpad proti Rybářství, to jsem si ale nemohl odpustit.
N Lubo St 6.7.2005 18:43:52
Nechybí mi nic. Rybářské časopisy, jejich cena, reklamy, duplicitní články, články "o ničem" atd. mi jsou ukradené, protože mám internet. Nikdo mi je nevnucuje, sám je nečtu a tudíž se nad jejich kvalitou nemusím rozčilovat. Abych byl "v obraze", jednou za rok si nějaký při kupování ranních novin prolistuju, abych zjistil zda se kvalita z mého pohledu přece jen nezměnila.
N Lumír - ® St 6.7.2005 12:32:31
Někde poblíž? Nevím, teď toho mám v plánu víc, ale blízko tebe zatím nic. Každopádně se ozvu. Měj se a pozdravuj doma!
N pajda - ® St 6.7.2005 12:29:15
Lumír: Jediným řešení je nepsat nic :-))
Nemám na mysli teď tebe. Tvoje články jsou fér. A doufám, že v tom budeš pokračovat. Až budeš lovit tady někde poblíž, tak dej vědět. Přijedu se podívat jak loví mistr.
A také mi vadí, když se stejný článek objeví hned v několika časopisech. A pomalu se stejnými fotkami.

No a možná se stane zázrak a já vyřeším záhadu braní kaprů. Snad už v příštím životě :-)
N Lumír - ® St 6.7.2005 12:16:50
Milane, když máš svoji hlavu a dokážeš si udržet nadhled, neřešíš věci, který stejně nevyřešíš, přestne ti na rybařině vadit spousta věcí. Známe se a víš, že já jsem nikdy nenapsal nic, co by nebyla pravda. Jestli to o sobě může říct každý, nevím, ale ani mě to nezajímá.
Prosadit nový trend? Pokud máš všchno podložené fakty a výsledky u vody, není na tom přece vůbec nic špatného. Je na každém, jestli ten trend příjme nebo ne.
N pajda - ® St 6.7.2005 11:58:41
to Lumír: V žádném případě nemůžeš srovnávat rybařinu s fotbalem ne F1. To se na to potom můžeme okamžitě vy..... z vysoka. Já to dělám pro pocit radosti a pro klid v duši. Oni se prodávají za peníze. A ten adrenalin dokáži získat u vody stejně jako ten ve voze Ferrari.
Prostě mi vadí, že shodou okolností někdo nachytá metráky ryb ve chvíli, kdy na český trh vztoupila nová firma s výrobky XYZ. A že se na to neopomene výrazně UPOZORNIT o kousek dále.
Trochu znám tvůj styl a také se někdy snažím věci od tebe odkoukané uplatnit v praxi. Ale to je něco úplně jiného, než se snažit okatě prosadit nový trend.
Abych se vrátil k tématu: Je dobré seznamovat čtenáře s novými postupy a nápady, ale nepřehánět to s reklamou ! Sám víš, že když jsem psal já, také mi bylo doporučeno, abych tam prosadil jednu firmu :-)))
Když to udělám, tak jen jemný náznak a ne esej na půl stránky.
S pozdarvem " Zlom prut"
N Lumír - ® St 6.7.2005 11:40:12
to pajda: já se rybařinou živit nebudu. V současné době nemám důvod něco měnit. Popravdě si ani nedovedu představit situaci, kdy bych ten důvod měl. Škola mi zabírá spoustu času a nepočítám s tím, že rybařina mě bude živit. Jinak bych se na medicínu mohl z fleku vykašlat. Karel to tak bere. Jako člověk mi naprosto vyhovuje, je to kamarád a můžu se na něho ve spoustě věcí spolehnout. Je to moje "krevní skupina" a jeho přístup se ve mě budí důvěru. Tohle prosím pěkně nemá být reklama. Jestli to tak někdo chcete brát, prosím.

Na druhou stranu - když fotbalista přestupuje za lepším "angažmá" do jinýho klubu, tak je odsouzeníhodný? Když pilot formule 1 změní stáj, je to něco nenormálního?
Já nevím, ale mě to připadá přinejmenším velmi podobná situace.
N pajda - ® St 6.7.2005 11:26:38
Lumír: Přesně podle rčení. Koho chleba jíš, toho píseň zpívej. A nebo také něco o převlékání kabátů. Je to vše o penězích. Ať už formou dotace, nebo sponzorování materiálem. Inu dostal jsem lepší nabídku, tak jdu jinam a budu psát o někom jiném a pro někoho jiného. A tak to vidím i v časopisech.
Ruku na srdce, Lumíre, kdyby ti teď někdo jiný ze špičky české kaprařiny ( i zahraniční) nabídl lepší podmínky a zásobování bobulema po dobu řekněme 5 let, přijal bys to?
Jako podmínku by si dal, že ode dneška píšeš jen o tom, jak ta nová směs XYZ dobře funguje. No a o 3 listy dále je reklama na celý list s výrobky z nové řady XYZ.

Vůbec teď nemluvím o tobě, je to z jiného časáku, ale k takovým levným reklamním trikům jsem dost nedůvěřivý.
Možná dám více na radu kámošů od vody. Díky.
N Lumír - ® St 6.7.2005 11:09:44
to ZN: v zásadě s tebou souhlasím. Sponzorovaný rybář vždycky bude v článcích zmiňovat značku nebo konkrétní výrobky. Strašně důležitá je podle mě míra "taktnost". Jurašíci a Tychler jsou extrémní případ, který určitě odrazuje.

ad "neumětelové" - souhlasím, tohle taky nemám rád. takový článek je důkazem "zaplácávání mezery v obsahu".
N ZN - ® St 6.7.2005 10:49:00
Pike:
takových příkladů by bylo hodně. Namátkou, Juraštíci, Zelenka, Klofovi, CarpFanatic, Těšínský a spol., nakonec Jarda Vítek to začal Ten ovšem zpočátku v dobré víře), atd,atd. Nejhorší bylo, že někdo si myslel, že dopisuje do časopisu tak je frajer. Kolikrát to byly takové bláboly, že se to nedalo číst. Spoustu lidí si přestalo kupovat časopisy právě kvůli blábolům dopisovatelů, aspoň z mých známých. Když parta kluků v každém časopise popisovala na třech stranách rybolov, který byl deset let překonaný, jak staví přístřešky, vaří kukuřici a za týden chytnou kapříka 60cm na místě, kde se chytají devadesátky, tak "načo taký časák?". Ne reklama, ale právě takovíto neumětelové hrající si na mistry znechutili spoustu lidí. Jak jsem uvedl níže, nedostatek kvalitních informací nutí brát kdejaký brak.
N Pike St 6.7.2005 10:24:44
Transparentni reklama mi nevadi vubec, kazdy rozumny clovek stranky preskoci a je to. Problemem je skryta reklama v clancich, sveho casu rodinka Jurasiku a Spro, ted mistr Tychler a Gammarus.
N ZN - ® St 6.7.2005 7:58:47
reklamy je moc, protože časáky nemají jinou možnost na přežití z důvodů uvedených níže. Prostě chybí informace a časáků je moc. Trh je malý.
N Lumír - ® St 6.7.2005 0:44:45
Hm. Asi to nechápu. Reklamy je moc - uznávám, ale mě to žíly netrhá. V rybařině se jí nenechávám ovlivnit. Mám svou hlavu.
N Klikař - ® St 6.7.2005 0:39:09
Lumír - ®Ty to fakt nechápeš a nebo nechceš.To že jsi dopisovatel nějakýho časáku nu dobrá ale proto je nemusíš hájit zuby nehty.Já nemám NIC proti reklamě ba naopak ale jen se mi zdá že za poslední 1 či 2 roky je toho až neúměrně mnoho.Já sám podnikám skoro 10 let a sám reklamu využívám ale myslím že by všeho mělo být s mírou.
N Lumír - ® St 6.7.2005 0:32:58
Nečertím se. Snažím se diskutovat v klidu a takovou věcí se nachám vytočit. Jsem mladej;))
V časopise starým 20let jsem nenašel nic zajímavýho. Bylo to Rybářství dotovaný Svazem...:) Tohle přece nemůžeš srovnávat. Dneska je jiná doba a bussiness hýbe světem. Ukaž mi časopis, který není přecpaný více či méně skrytou reklamou. A přesto se prodává. Reklamu prostě buď příjmeš nebo ne. Když se nad ni povzneseš, dájí se některý články číst.
N Klikař - ® St 6.7.2005 0:25:17
Lumír - ® No vidíš stačí říct a rád vysvětlím :-))

Ne fakt je ten že si to opravdu nepochopil.Chtěl jsem níže jen říct že dnešní ryb.čas.jsou nacpané převážně reklamou ale že se jim nedivím,nějak se živit musí.Vem si do ruky časák tak 20 let starej a přečti si ho.
A nečerti se tak na mně nemyslel jsem to špatně
N Lumír - ® St 6.7.2005 0:21:48
to Klikař: jsem mladej. Omlouvám se. Cenu rohlíku 50 hal si ještě pamatuju. Nezlob se, ale odvolávání na věk považuju na nízké.
Ale jak říkáš, nechápu vůbec nic.
N Klikař - ® St 6.7.2005 0:17:55
Lumír - ® snášej trochu více kritiku jseš mladej ogar tak ať to s tebou ve 30 nešlehne :-))
Jak ty můžeš vědět že rohlík stál 50 haléřů ( joo z doslechu vlastně ) promiň
N Klikař - ® St 6.7.2005 0:14:11
Lumír - ® jde vidět že si nepochopil nic
N Lumír - ® Út 5.7.2005 23:48:29
to Bosanac- článek Ospreyho jsem četl a je to jeden z nejkrásnějších rybářských příběhů, co jsem kdy četl. To je bez diskuze. Problémem je, že tohle se nestává každý den a každýmu:))) jinak s Tebou souhlasím článek tohohle formátu je opravdu poklad pro každý časopis
Se Sportovním Rybolovem a Kajmanem s Tebou rovněž souhlasím. Ani jeden z těchto časopisů si nekupuji. A když ano,tak mě to od jeho příští koupi odradí na pěkně dlouho.

To Klikař: nepochopil jsem tvůj příspěvek - s rozumnou mírou reklamy musíš počítat, díky ní můžou časopisy vycházet. Na všech, kteří tu diskutují si vážím toho,že dokážou psát tak, že to má hlavu a patu, jejich příspěvky mají nějaký formát a úroveň. Promiň, ale o Tobě to v této chvíli říct nemůžu.

To Grafi: cítím to podobně. Aby testy rybářského náčiní mohly být provedeny regulérně, potřebuješ k tomu mít jednak podmínky a hlavně to náčiní. U menších věcí (montáže, PVA výrobky...) to není problém. Pokud bych chtěl provést srovnání třeba prutů nebo navijáků, nevím, jestli je reálné, že dám dohromady reprezentativní vzorek sortimentu našeho trhu. Já připravuji článek o prutech, ale nebude to srovnání spousty značek. Spolupracuji se Sportexem, proto mám možnost důkladně v praxi porovnat jednotlivé modely, vyzkoušet je při různých druzích zatížení a zjistit něco bližšího o jeho výrobních technologiích. Upřímně doufám, že i to může být přínosem. I když je to samozřejmě taky reklama.

ZN: Stejně jako ty odsuzuji duplicitu článků. Souhlasím s tebou, že 5 časopisů je opravdu dost. Pokud bych měl za sebe říct, který časopis je v současné době nejméně "životaschopný", rozhodoval bych se mezi Kajmanem a Sportovním Rybolovem. Nechci tyhle časopisy urážet, ale už delší dobu u nich posiťuji obsahovou stagnaci. Mimochodem "na dno si sáhnul" v minulém roce i Sportovní Rybář (jehož jsem dopisovatel). Poslední dobou se ale číslo od čísla zlepšuje a do budoucna se dá očekávat další vzestup.
Ohledně Rybářství s tebou souhlasím - časopis pod nahnilou taktovkou "svazáků" mi nikdy nic neříkal...

to Korda: časopis dříve 30Kč - dnes cca60Kč
Anatomický atlas R.Čihák 1.díl dříve 85Kč - dnes 1300Kč
rohlík dříve 5Ohal - dnes 2Kč
..............
N Korda Út 5.7.2005 22:16:39
Mně štve ta cena.Reklamy je tam pomalu více jak článků a drahé jsou pořád víc.Kdysi když stály do 30kč,tak jsem je odebíral -3ks měsíčně.,dnes na ně kašlu.
N ZN - ® Út 5.7.2005 21:54:46
pět (nebo kolik) rabářských časopisů v tak malé zemi, jak je ČR je nesmysl. Pak je kvalita tam, kde je. Duplicitní články, dopisování do více časopisů, prostě málo kvalitních informací a malá kupní síla udělá své. A jediný, kdo měl náskok a peníze, svaz a jeho zasloužilí funkcionáři, si napřed udělali z časopisu byznys a pak čtení pro hospodáře svých organizací. Neviditelný a skrytý monopol se projevuje po všech stránkách.
N grafi - ® Út 5.7.2005 21:34:59
Tak k téme otázky:
osobne v rybárskych periodikách postrádam testy náčinia (Nádobíčko), ktoré by značne usmernili nerozhodných rybárov, avšak počitam, že by to do značnej miery malo, resp. mohlo mať reklamný účinok...
N Klikař - ® Út 5.7.2005 21:04:26
Reklama,reklama,reklama a o tom to je ale proč se tak hloupě divíte?Musí se to zaplatit a uživit je to a ti co tvrděj že jsou to specializované časáky pro tu či onu rybářskou sortu tak se rychle proberte.Jak jsem řek je to jn busines !!! Nedivím se dělal bych to na jejich místě stejně vždyť jde o prachy a proto city stranou.
N Bosanac - ® Út 5.7.2005 21:02:34
Lumir: do konce lonskeho roku jsem kupoval 4 casopisi . Od ledna kupuji jen Rybarstvi . Reklama je nutna , ale aby zabirala 40-50% stranek je neunosne pro ctenare, viz Sportovni rybolov a " lake Vrbensky" , Kajman s vyprodejem na 6-8 stranek + reklama , atd .
Jako dopisovateli casopisu ti doporucuji precist clanky na MRKu od Ospreyho nebo MM ,naslednou diskuzi na clanek a doufam ze pochopis o co ctenarovi jde . Mne jako nekomu komu neni matersky jazyk cestina lahodi sloh a cestina Ospryho.

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 4 | Vybrat stránku | Starší >> | Konec ]

[ otázky | všeobecné | ostatní ]

Co je nového - všeobecné
Oznámení - obecné
Vložit oznámení

Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.

Kalendář akcí - obecné
Seznam závodů
Výsledky závodů
Všechny výsledky
Akční nabídky
Všechny slevy a akce
akce, rybareniNGT Neoprén Rukavice Camo Gloves

Za 269 Kč s DPH.
Kvalitní neoprénové rukavice v designu realtree. Rukavice Vám umožňují vystrčit tři prsty s možností zafixování na suchý zip.


akce, rybareniCralusso Feeder & Carp Line 300 m

Za 137 Kč s DPH.
Nový vlasec s nízkou průtažností určený pro milovníky lovu na feeder či klasickou kaprařinu. Potažení Fluoro-carbonem zajišťuje vlasci lepší nahazovací vlastnosti a lepší potápivost. Návin 300 m.


Doporučujeme e-shop
Rubrika E-shopy
Braunstar - rybářské potřeby Braunstar - rybářské potřeby

Internetový on-line obchod zaměřený na všechny způsoby rybolovu ( 10.000 položek on-line ) Zboží Vám doručíme do 24 hodin ( následující...