Závodní plavaná

Myslíte si, že vývoj v závodní plavané (způsoby lovu, vývoj nářadí apod.) má význam i pro rybáře nezávodníka? Přejímáte tyto novinky a zkušenosti a uplatňujete je při svém rybolovu?
Autor diskuse: Michal Š - Profil , 25.6.2005 plavaná - ostatní

Véna S. - Profil | Pá 15.6.2007 12:34:56

stefan58: Docela pěkná byla placka s nápisem, prodávaná na poháru feederklubu v Mělníku. Už nevím, jestli je to úplně přesně, ale : Ryba je kamarád, ne žrádlo.

sakmar - Profil | Pá 15.6.2007 11:41:47

hele chytáš ryby pro radost né pro zavodniky ,chceš být v přírodě né zavodit tak
si to vychutnej čaou sakmar

Royal Wulff - Profil | St 29.6.2005 20:21:45

stefan58: Otcom myslienky catch & release bol americky muskar Lee Wulff.

stefan58 | St 29.6.2005 19:25:03

Ale už naozaj naposledy : Prosím páni prezrite si výsledkové listiny z MS národou a hlavne tie ktoré sa konali nie v ČR ,SR ,Maďarsku a hlavne hmotnosti úlovkou ktoré špičkový pretekári vážili.Tieto súťaže sa totižto robia na vodách ktoré nie sú prerybnené na rekreačný lov.Umenie súťažného lovu nie je v tom aby gro pretekárskeho poľa ulovilo nad 15kg rýb , ale aby čo najlepšie vyrovnali podmienky pre každého súťažiaceho.Ďalej naviem kedy Xarap videl alebo sa zúčastnil naposledy neakej vyššej LRU súťaže ,ale aj u nás aj v čechách to už pomaly speje k lepšiemu , trvám však na tom že keby nebolo súťazného rybolovu dnes by sme boli cca. 20rokov pozadu s technikou ale aj s filozofiou chyť a pusť.Hovg.

Michal Š - Profil | St 29.6.2005 18:56:59

TomášV-vždyť to přeci nikdo neřiká, snaha o šetrné zacházení s rybou mezi závodníky i pořadateli rozhodně je. bohužel ale stejně jako skoro ve všem nastupuje kompromis

TomášV. - Profil | St 29.6.2005 18:37:15

Jasně, když jde o závody, musí humanita stranou, hlavně, že se tu tepou kapraři za to, že zasakují šetrně kapra pro ranní focení :o)).

MichalŠ - Profil | St 29.6.2005 12:02:14

XAXAP-máš skoro ve všem pravdu, sice se závodníci i špičkový snaží o šetrné zacházení s rybou, ale na vysokém břehu je to prostě problém. V závodním řádu je sice psaný postih za poškozenou rybu (diskvalifikace) ale v praxi to vlastně nelze dodržet. Od letošního roku se také ryby pouští okamžitě po zvážení tak aby se znovu nepřesypávali do vezírů. to snad trochu pomůže. Zavést systém bodování z mušky či vláčky prostě nejde už jenom proto že je úplně jiný systém hodnocení. Při účasti osumdesáti závodníků a průměrné váze patnáct kilo s tím prostě opravdu nic nelze udělat.

XAXAP - Profil | St 29.6.2005 9:56:03

hodne idealu, ale v reale to vypada jinak ... zavodnik nema cas rybu do vody ve vezirku pustit, vzdy ji tam hodi, casto rybu schranuje pro vazeni v precpanem vezirku, pak to presypavani a hlavne, z vlastni zkusenosti vim, ze v dobe zavodu je kazda ryba jen nositelem bodu, nikoliv zivym tvorem, ktery si zaslouzi nejake zachazeni. Vyjimky zcela jiste existuji, ale urcite ne na spici zavodniku. Ti jedou stoprocentne "pasovou vyrobu". A Stefan ma pravdu, ze vyjimkou nejsou zavody a zavodnici nikde (i z vlastni zkusenosti, kdy jsem delal hlavniho sektoroveho rozhodciho na MS druzstev v Racicich). Mozna by stalo zato prevzit (byt prepracovany) system hodnoceni ze zavodu muskaru a vlackaru, kde se ryba hned po uloveni pousti. Variant je mnoho, ale zcela jiste by to kladlo vetsi naroky na organizaci. A vzhledem k tomu, ze plavackarske zavody uz jsou dneska dost zasadni byznys a ryba je jen jakymsi sekundarnim nositelem penez, neda se ocekavat volani po zesloziteni systemu ba dokonce o nejake etice ci necemu podobnemu.

Laky - Profil | St 29.6.2005 9:52:10

Já sice nejsem žádnej velkej závodník, ale na většinu závodníh úseků bych si normálně nesedl.

Martin M. - Profil | St 29.6.2005 8:51:35

jarda ova> jiste, filozofii zavodniho lovu chapu, i ty vezirky a vazeni ulovku. Vlastne na tom nevidim nic negativniho. Pokud stihnes chytat i rekreacne, tim lepe. Jen jsem reagoval na Stefana, ze se vybiraji zavodni useky podle toho, kde je sance ulovit vice ryb.

Jarda_OVA - Profil | Út 28.6.2005 23:59:09

MartinM:já teda nejvíc chytám rekreačně, a to objezdím se synem skoro všechny pohárové závody,ligu i mistrovství.Na závodech teprve můžeš porovnat, co jsi při rekreačním rybolovou zvládl dobře-tzn. jedině porovnáním s ostatními. A myslím že ryby ulovené při soutěžích nejsou nijak abnormálně poškozovány-závod trvá 3 hodiny, níže citované sklepávání ryb z háčku je již delší dobu zakázáno a dle nového řádu jsou ryby ihned po zvážení puštěny, tedy se nemusí čekat až se zváží celý sektor. Štefan jistě dával např. Německo jako negativní příklad-pokud vím, tak se tam ryba vylovená z vody již nesmí pustit zpět, ale musí se usmrtit.

Martin M. - Profil | Út 28.6.2005 18:32:42

stefan58> tak na tom je rozhodne velky kus pravdy. Mozna je to i tim, ze zavodnici vlastne vubec nechytaji rekreacne, tak si chteji poradne zachytat (tj. ulovit hodne ryb) aspon na zavodech.
KKK> doufam, ze to nema byt nejaka provokace ve snaze poskodit tento web a je to jen tvuj chvilkovy ulet.

stefan58 | Út 28.6.2005 18:10:12

Keby nebolo súťažného rybolovu nové materiály ,návnady , nástrahy by sa dostávali hodne opozdene na rekreačný trh.súhlasím s XARAPom avšak nezabúdaj že organizátor súťaží volí trať a bohužiaľ sa momentálne razí trend že prví v sektoroch keď nemajú nad 5kg úlovku tak pretek je o ničom.Skúste sa zúčastniť zahraničných súťaží a budete vidieť ako sa s rybou narába napr.v Nemecku,Holandsku, Belgicku,Francúsku nasúďte súťažný rybolov podľa mäsiarčiny niektorých usporiadateľov , ktorý nezvládnu myšlienku súťaživosti a považulú len tie preteky za dobré kde sa robia masakre.

KKK | Út 28.6.2005 17:10:23

RW-to už se tu někde probíralo a prý je to zakázané, takže ta kniha musela být zřejmě staršího data zrodu

KKK | Út 28.6.2005 17:05:15

proč?

Royal Wulff - Profil | Út 28.6.2005 17:05:13

KKK: Nejakym nedopatrenim som si precital knizku o plavackarskych pretekoch. Jedna z rad bola o tom ako "odrazat" male rybky nad vezirkom, teda nezdrziavat sa vyhackovanim. Klepnutim o hranu vezirka alebo ruky sa hacik jednoducho vyreze.

TomášV. - Profil | Út 28.6.2005 17:03:19

KKK: zasakování ryb po celou dobu závodů a následné zvážení úlovku a puštění zpět do revíru se zrovna neslučuje s RŘ, nebo se snad pletu ??

KKK | Út 28.6.2005 17:00:09

tomášv - myslim, že zacházení s rybama při závodech se řídí RŘ stejně jako při normálním rybolovu. navíc mám dojem, že to upravuje i nějaký závodní řád. takže to bude spíš o lidech

TomášV. - Profil | Út 28.6.2005 16:53:51

XAXAP: dal jsem tu k dobru otázku, "Jak se zachází s rybami při závodech", a bohužel se nikdo fundovaný neozval, asi raději ......

KKK | Út 28.6.2005 16:44:30

Co se nářadí i způsobů lovu ten vývoj zcela jistě dynamický je (stačí porovnat vývoj materiálů a doplňků v různých cenových kategoriích), ale otázka zní jestli má přínos i pro běžného rybáře, či je samoúčelný pro úzkou skupinku závodníků

XAXAP - Profil | Út 28.6.2005 16:11:23

Dovolim si citovat Stefana:
"Závodný rybolov mi dal takú zvláštnu filozofiu k rybám a prírode , a samozrejme aj množstvo skúseností so samotným lovom.Jednou z týchto poznatkou je aj ten že ryba nie je len flák mäsa , ale je to súčasť prírody a rybár by sa mal neustále správať ako človek , ak sa tak chce nazývať , mal by si prírodu a tým pádom aj ryby vážiť a chrániť ich. "
Zadny zavodni rybolov neni moc o ochrane ryb, plavacka, kde se ryby schranuji nekolik hodin pro vyhodnoceni ve vezirku asi nejmene. Tak trochu realizmu do tech komentaru tady.

Jinak k tematu: chytal jsem zavodni plavanou pred docela dost lety a tehda se jeji vyvoj uplatnoval docela dost plosne. Dneska uz asi neni dynamicky ani samotny vyvoj, firmy masiruji zejmena marketingem.

Lenochod - Profil | Út 28.6.2005 15:22:24

Začal jsem letos se závodní plavačkou a musím říct, že naprostá většina zkušených závodníků ochotně poradí a na závodech panuje přátelská atmosféra. KKK- Většina jejich technik je normálně použitelná a tahat (rvát) z vody jednu rybu za druhou je snem i většiny "obyčejných" rybářů. Jenže ono je jednoduší nadávat na závodníky a sám se o nic nepokusit.

Alexandra | Út 28.6.2005 12:37:12

KKK: a který pak ze závodníku byl tak neochotný?Jezdíme často na závody a LRU závodníci jsou fajn parta, nesetkala jsem se s neochotou.

medvěd - Profil | Út 28.6.2005 11:48:02

KKK:opravdu nechápu co to tady předvádíš

Maty - Profil | Út 28.6.2005 11:47:22

KKK: proč nepíšeš pod svým běžným nickem? Ty, sám velký závodník

KKK | Út 28.6.2005 11:44:01

jenže jak jsem viděl závodníky tak jediný způsob myšlení je naházet do vody litry žrádla a pak na nářadí které je pro běžného rybáře nedostupné rvát z vody jednu rybu za rybou. většina jejich technik je vlastně normálně nepoužitelná

dantex - Profil | Út 28.6.2005 9:43:56

Jsem na tom jako Laky. Abych mohl přejímat zkušenosti začal jsem závodit.

Maty - Profil | Út 28.6.2005 9:43:14

Zase tady někdo trpí samomluvou. Já také nemám špatnou zkušenost se závodníky. Sice to možná nebyla opravdová esa, ale byli vždy ochotní poradit. Jinak se snažím začlenit do svého repertoáru spíše způsob myšlení a taktiku lovu, než supermoderní nádobíčko.

medvěd - Profil | Út 28.6.2005 9:36:50

KKK:nevím proč jsi si změnil nick,ale kdykoliv jsem s zeptal závodníka na cokoliv týkajícího se plavačky,tak jsem neměl problém s tím,že by mi neporadil.A byly to opravdová esa české plavačky

KKK | Út 28.6.2005 9:28:20

To je dobrá blbost. eště sem neviděl závodníka který by v něčem poradil nebo pomoh. hlavně dyž využívaj dotace od svazu na který mi musíme platit. A předražený nářadí o tom už nemá význam mluvit.

petr - Profil | Ne 26.6.2005 22:33:22

Ano.

stefan58 | So 25.6.2005 19:20:45

Michal Š: závodil som 20 rokou a prešiel som na slovensku všetkými úrovňami súťaží , teraz po úraze lovím už len rekreačne .Závodný rybolov mi dal takú zvláštnu filozofiu k rybám a prírode , a samozrejme aj množstvo skúseností so samotným lovom.Jednou z týchto poznatkou je aj ten že ryba nie je len flák mäsa , ale je to súčasť prírody a rybár by sa mal neustále správať ako človek ,ak sa tak chce nazývať , mal by si prírodu a tým pádom aj ryby vážiť a chrániť ich.

Laky - Profil | So 25.6.2005 16:59:25

Já bych to řekl asi tak od rekreanta k závodníkovy, A to jsem skoro vše pořídil jako rekreant. (:-)) Závodník snad příští rok.