Nejčastější závady na feeder prutech

Jaké jsou nejčastější vady na prutech? A na co bych si měl dát při koupi prutu pozor??? předem dík za odpovědi
Autor diskuse: Čudlař - Profil , 28.4.2005 feeder - náčiní, doplňky

Tomika1990 - Profil | St 22.5.2019 21:11:17

Poradte co to je, je to pod lakovanym prutu, chyba farby? Ďakujem

Vlasta - Profil | St 4.5.2005 9:22:47

Abe: no comment...
Čudlař: při koupi prutu si dej hlavně pozor na kvalitní a rovné vyvázání oček celého prutu hlavně pak všech špiček. Kupříkladu já si na to jednou pozor nedal a mám jednu špičku u Shimana trochu křivě vyvázanou. Nevadí to při samotném lovu, ale navypadá to hezky. U některých italských prutů si dej pozor na vložky oček, někdy bývají ostré a zníčí Ti vlasec nebo šňůru během chvilky. Pokud si koupíš prut v pevném tubusu, dávej si pozor při jeho zasouvání, už jsem viděl při rychlém spuštění vypadlou vložku u největšího (náběhového?) očka. Také je důležité vyzkoušet si, jestli se neprotáčí sedlo, párkrát jsem to už taky viděl....

Lojza - Profil | St 4.5.2005 6:25:21

Abe: tolik slov od tebe a nenapsal jsi vubec nic o tom na co davat pozor.
Cudlar: podivej se a vyzkousej spojku se spickama.

Abe | Út 3.5.2005 21:12:25

tomad: ano, psal jsem, že tvůj výklad beru jako přijatelný, očka se také například lepí a pak se fixují speciálními tmely a pryskyřicemi, eventuelně přelakují, jak jsem psal, nemohu vědět vše a takový ty reakce od Vlasty a Šeptala jsou ubohé a vystihují asi nízké IQ majitelů těchto odpovědí, nebo si za každou cenu musejí přisadit, protože jak jsem se již někde zmínil, jsou tady i "machři", kteří vědí a znají "všechno", ale reagují za každou cenu, jen aby něco napsali

tomad - Profil | Út 3.5.2005 12:40:17

Abe: oskriab si jemne s pilnikom povrchovu vrstvu laku na pri ocku a skus uhadnut ake prekvapenie ta tam caka!!!

Vlasta - Profil | Út 3.5.2005 12:11:56

Abe: tvé moderní pruty bych si rád prohlédl....

šeptal - Profil | Út 3.5.2005 8:53:08

Abe: A čím se dneska očka vážou? Nebo se nýtují? ;o)

Abe | Út 3.5.2005 7:27:31

tomad: tak teď su trochu na rozpacích, ale pokud vím, technologie "vázání" oček už je poněkud vpředu, očka se vázaly nitkou tak na bambusech a prvních laminátech, mám celkem 5 moderních prutů, ale ani na jednom nejsou očka vázaná nitkou, zase nemůžu mít přehled o všem, to bych se zbláznil, ale tvůj výklad beru jako přijatelný

tomad - Profil | Po 2.5.2005 22:37:47

Abe: samozrejme ze najprv sa daju ocka na prut a az potom sa lakuje. Pozri si viazanie ociek-najprv je ocko dokonale naviazane s nitkou na holy blank a az potom sa cela udica aspon dvakrat lakuje. Pri lakovani sa vsak ocka zakryvaju nejakym igelitom alebo cim ale malinke ocka sa zakryt nedaju preto sa sem tam stane ze si vyrobca zatece ocka nevsimne alebo zabudne vycistit(a to mas aj u shimana). Garantujem ti ze vacsina feedrovych prutov bola (ich ocka) zaliatych lakom ktore boli potom vycistene. Co sa tyka ociek tym to vobec neprekaza, molekuly syntetickeho laku sa nedokazu dokonale naviazat na povrch keramickych ci inych vloziek ktore su odolne voci podobnym veciam.

Abe | Po 2.5.2005 22:11:16

dobře, připouštím, že se vám to již někomu stalo, ale co má dělat lak v očku prutu, to by znamenalo, lakovat prut s nasazenými očky, výrobce ufachčí hůlku, flákne na ní očka a pak to ještě přestříká lakovací pistolí, nesmysl, očko je vlastně samo o sobě hotový výrobek a lak do něj už v žádném případě přijít nemá, protože pokud se tak stane, zanesou se kluzné části očka a takové očko je pro mne nepoužitelné

tomad - Profil | Po 2.5.2005 19:48:55

Abe: skus to raz a uvidis ze ked do laku mierne pichnes spendlikom tak lak ti pekne odskoci cely, vobec ocko ani nahodou neposkodis a na funkcnosti udice to nema ziadny vplyv!!! mam to osobne odskusane tak viem co hovorim.

šeptal - Profil | Po 2.5.2005 15:22:29

kachna : Jistě. Pokud ten lak v očku necháš. Jinak - vypíchnout se to dá nejen špendlíkem, ale i třeba párátkem. A je to bez rizika poškrábání výplně očka.

kachna - Profil | Po 2.5.2005 15:19:31

A je zalité očko opravdu zasádní závada, která má vlic na funkčnost prutu.

Iceman - Profil | Po 2.5.2005 14:40:20

Abe: nekecám, poslali mě ho z Gammarusu oz.1 špička a koncový očko bylo zalitý. Byl jsem nasranej, neb jsem za ní dal dost na to, aby se na to mrkli.

zubáč | Po 2.5.2005 12:39:16

Kato ti napsal základní info, osobně si vyzkouším kromě toho jestli mi sedí prut do ruky, vyčistit očka sice jdou, ale proč si přidělávat práci, když je za to placený někdo jiný, najvětší problém jsou spoje, blank - pořádně prohlédnout, nesmí v něm chrastit ani nic podobné, také jsem dostal v obchodě do ruky prut, který měl poškozený ( prasklý lak) začal jsem to pozorně prohlížet a zjistil jsem, že blank je prasknutý ... Duležitá jsou očka, linie, kvalita upevnění, neporušené, sedlo navijáku, vyzkoušet i otáčení zámku...

CeP | Čt 28.4.2005 22:39:22

Trabucco Gold Medalist - na stredni spicce zalita 3 ( tři ) očka...

Abe | Čt 28.4.2005 21:32:49

tak hoši, tohle na mě nezkoušejte, já už su dost velký na to, aby mě někdo lakoval a vlastně, kupte si třeba celý prut zalitý v laku, někdy se tady člověk fakt dozví "super info"

iceman - Profil | Čt 28.4.2005 20:09:54

Abe: měl jsem na jedné feederové špičce koncové očko zalité lakem. Takže to možné je. Vyrýpat špendlíkem bez poškození to lze, přesně jak to napsal tomad.

Abe | Čt 28.4.2005 17:21:47

tomad: nevím jak u tebe, ale u mě by zalití oček lakem byla dost velká závada, koupit takový prut a "vyrypat so spendlikom", no to snad nemyslíš vážně, očko musí být na povrchu hladké, zaoblené, aby umožňovalo plynulý průchod monofilu, takový prut co má zalité očka lakem zdvořile vrať prodavači a ještě něco, měl jsem už v ruce moc prutů, hlavně na plavanou a feeder, ale nikdy jsem nepotkal takto "upravená" očka

tomad - Profil | Čt 28.4.2005 12:05:20

myslim ze Kato to napisal uplne vsetko, proste chyt si udicu do ruk a pozorne si ju poprezeraj aj desat minut a vypytaj si aj navijak a skus ho nasadit na uchyt, niekedy sa stane ze su najmensie ocka zaliate lakom, ale to neni zavada-staci lak vyrypat so spendlikom, dobre si pozri keramicke vlozky ociek ci su neni poskodene, ci jednotlive diely do seba presne zapadnu a pod.

Kato | Čt 28.4.2005 10:45:09

Určitě aby vše bylo tam kde má být, na lak, na očka (v jedné řadě a nepoškozené), zkusit si zohnout prut, jestli úchyt na naviják není špatný (třeba se neprotáčí), špičky jestli jsou v pořádku, spojky a rukojeť (neožraný korek, neodloplé někde něco) ....