Co pro naviják a prut

Co by jste mi poradily na ošetření navijáku po sezóně? To samé u prutu. Přeci nestačí jen to očistit. Dik moc

richtřík - Profil | Po 3.1.2005 20:52:32

na prutech očistím spojky,držák navijáku,rukojeti,očka,otřu jelenicí,navijáky opucuji štětečkem a jarovou vodou,poutahuji co jde,co dva roky je rozeberu,odstraním starou vazelínu a dám novou,nějakou na vysoké otáčky,rozeberu brzdu a očistím lamely,silony měním dle potřeby a poškození,někdy jednou za tři roky,někdy i třikrát ročně

brach - Profil | Po 3.1.2005 13:09:50

Tapy - 15 let bez údržby... :-)

Miras | Po 3.1.2005 12:28:07

Navijáky - vyčištění 1 x za 2 roky u profíků, pruty - hadřík s mýdlovou vodou, utřít dosucha a přetáhnout přípravkem na údržbu intreiéru automobilu.

Bob - Profil | Po 3.1.2005 8:55:52

Stalo se mi u docela drahého navijáku, že začal nějak drhnout. Měl jsem zato, že se mi do něj nějak dostal písek. Naviják jsen vymáchal v jarové vodě, profoukal pumpou na kolo a v pohodě.

paolo | Po 3.1.2005 7:58:19

Vy jste teda hned zacatkem roku hnusni...furt udrzujete...a na obchodniky s cajkem nemyslite...a na vyrobce uz vubec ne :-))

kosmak - Profil | Ne 2.1.2005 23:25:10

Pruty pouze otřu navlhčeným hadrem se saponátem a do sucha vytřu. Hlavně je dobré dobře otřít očka prutu, ty trpí nejvíce. Naviják rozeberu a promažu průhlednou silikonovou vazelínou. Vlasce z navijáku vyhazuji a na sezonu kupuji nové.

Carlos - Profil | Ne 2.1.2005 21:04:57

pruty vždycky jen otřu a navijaky nesu zítra ráno do servisu na celkovou údržbu.

stando - Profil | Ne 2.1.2005 20:48:37

Raz za rok umyjem prut vo vlaznej vode so saponatom, hlavne ocka (koncove je najviac spinave) a spojovacie miesta. Navijaky akurat previniem a ocistim vlhkou handrou.

Sergo Aš - Profil | Ne 2.1.2005 12:53:45

U navijáků ,jak už tu psali .Očistit a promazat,někdy i poutahovat.
Pruty otřu hadříkem s mýdlovou vodou a aspoň na zimu nanesu a pak rozleštím obyčejný autobalzám.Pozor ne autopolish.To je vlastně brusná pasta. Ten autobalzám voní jako krém na boty a i podobně působí.Po rozleštění vytvoří ochranný film,který lépe odolává nečistotám.A i prut dost prokoukne.Barvy jsou živější.

Abe | Ne 2.1.2005 9:21:56

Mám docela kvalitnější rybářský cajk a proto ho nikde nevláčím pískem, nebo blatem, každý prut má svůj futrál, do kterého se vleze i s navijákem, pokud tedy nesestavuji až u vody. Pruty průběžně otírám suchou hadrou, navijáky též. Po každém zmoknutí vše nechám pečlivě vyschnout, u navijáků vyhodím jen cívku a pak vše otřu opět suchou hadrou. Navijáky dávám do servisu 1x za dva roky, je to podle mne docela dostačující interval, protože navijáky střední třídy už jsou konstrukčně dost na výši a není potřeba do nich nakukovat několikrát za sezonu.

pajda - Profil | Ne 2.1.2005 9:15:27

Některé navijáky mají barvu i na šroubečkách, kterými je přichycen kryt. Při manipulaci s nimi se barva setře. Jednou jsem to udělal a automaticky mi v obchodě řekli, že jsem stratil záruku a opraví mi to za many. Proto POZOR!!!

Kato | Ne 2.1.2005 0:50:05

Udice utřu jen vlhkým hadrem, ať na nich není nějaká nečistota - i očka. Navijáky rozdělávám a mažu, ale teď mám naviják s bojovkou a do toho se mi moc rýpat nechce. Nevíte, jestli se právě tímhle promazáním neztrácí záruka?

Pvl - Profil | So 1.1.2005 18:36:44

Já jsem slyšel , že je dobré pruty zlehka natřít a přeleštit Prontem tak 2x až 3x za sezonu - podle vycházek. V tomto případě byla řeč o děličkách. Myslím si, že to bude asi jedno .Ultrafialové paprsky dopadají na obojí.

Honza M - Profil | So 1.1.2005 17:19:41

Teleskopické pruty by se měly otírat při každém skládání. U prutů dělěných je náchylná spojka. Tyto spojovací místa je nutné udržovat v čistotě, jinak žádné jiné ošetření prutu mi není známo... O navijáku platí to samé, vyvarovat se pádům do písku apod, jednou za rok ho rozebrat a promazat kvalitní vazelínou a pokud se na to netroufáš tak odnést někam do prodejny či servisu, kde si s tím poradí. Osobně navijáky vůbec nemažu a nikdy sem nepřišel na poruchu navijáku důsledkem nepravidelného mazání ( většinou se ta vazelína totiž z navijáku neztrácí...) Aspoň mě se to ještě nestalo :-)