Oprava zlomeného prutu

Zdravíčko bando!
Obracím se na vás s žádostí o doporučení/kontakt na kohokoli, kdo je schopný mi slušně opravit zlomený dvoudílný proutek od Shimana.
Ideálně okolí Uherského Hradiště, případně Zlín, Hodonín, Kyjov, Brno.
Je to srdcová záležitost, nerad bych se s ním rozloučil a co jsem viděl práci lidí doporučených v rybářských prodejnách, chtělo se mi brečet ... leukoplast forever :-/
Děkuji předem!!
Autor diskuse: Brawler - Profil , 18.2.2014 všeobecné - náčiní, doplňky

Heršvec - Profil | Po 26.2.2018 8:01:42

hraji >> Ok, zkusím, díky.

hraji - Profil | Po 26.2.2018 8:00:27

Heršvec >> najdi si na internetu pana Lubora Zeleného z Přibyslavi a domluv se s ním. Opraví to v pohodě. www.luborzeleny.cz

Heršvec - Profil | Po 26.2.2018 7:54:35

Zdar povedlo se mi zlomit feeder Middy, ale zrovna takhle blbě. Myslíte, že je někdo schopný to dát dohromady nebo to mám spálit v kopřivách?

Pavouk‌ - Profil | Ne 16.7.2017 18:04:49

Heavi - Profil | Ne 16.7.2017 17:21:46

zdravím, poradí mi někdo, kde nechat opravit zlomený 3-dílný prut? nejlépe okolí Jihlavy nebo v kraji Vysočina

nofish - Profil | Ne 4.1.2015 11:24:46

Gloton >> furt to samé dokala formualci "musí dokázat" si každý asi představuje jinak.... Já to dvakrát vyhrál, jednou prut a jednou naviják o dost drahých sluchátkách raději na mrku nepíši, víc už řešit nebudem, jo? :-)

dit: Schválně jsem ti to našel. https://www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/jake-jsou​-me-naroky-pri-rozporu-s-kupni-smlouvou/22 a tím bych to uzavřel, myslím, že tady to pochopí i malé dítě, že prodejce prvních 6 měsíců musí udělat to, co ty po dobu dalších 18-ti (pokud je ten kdo che prokázat svou pravdu přesvědčen, že je v právu).
http://www.jaktak.cz/jak-reklamovat-zbozi-v-prvnich​-6-mesicich-od-nakupu.html

sisa242 - Profil | Ne 4.1.2015 11:22:30

Ahoj.
Zkus sportenservis.cz,pan lubor zeleny.je to machr.jsem snim nad miru spokojen.

Gloton - Profil | Ne 4.1.2015 11:04:10

nofish >> Ano je to tak, ale problém je v tom, že když prodejce vyřídí reklamaci jak jsem psal já níže, toho tvého "musí dokázat" se prostě musíš domáhat u soudu.
V reklamačním řízení ono dokazování klidně ukončí na tom, že on to má posouzením svého technika za prokázané a když se ti to nelíbí, tvoje smůla.
U prutů a zlomených špiček/blanků je to problematické. Tam opravdu hodně záleží čistě na prodejci či dodavateli, jak se k tomu postaví. Kdyby přišlo na soud a znalecké posudky, musí znalec jednoznačně určit jako příčinu vadu v materiálu. Ta tam mohla být, ale také nemusela. Stačí, když byl blank "načatý" klepnutím o něco tvrdého a rupne hnedle (kluk si takhle klepnul vláčákem o hranu lodě, zdálo se, že se mu nic nestalo, ale po pár desítkách náhozů najednou rupnul). A nikdy nevíš, co se prutu mohlo stát, než jsi ho koupil.
Soudní tahanice i s rizikem toho, že to vše zaplatíš, se vyplatí jen u opravdu drahých prutů. Protože i když budeš ty mít svůj posudek od znalce, kde určil jako příčinu vadu materiálu, u soudu to ještě neznamená nic. Prodejce bude chtít jiný posudek, ten určí, že materiál vadu neměl....pak další posudek..........a výsledek soudního řízení je ve hvězdách.
Nedávno jsem viděl takový moc zajímavý pořad v TV o systému soudních znalců v našem státě a je to jeden velký bordel. Znalec si může v podstatě napsat co chce, "co si kdo objedná" a je téměř nepostižitelný, protože je to prostě jeho odborný názor.

bremic - Profil | Ne 4.1.2015 7:28:40

Znalecký posudek není zas tak drahá záležitost. Stávalo to do 1600Kč. Pakliže si je člověk naprosto jistý, že na vině není jeho zacházení má jít do toho. Náhrada za posudek jde pak na vrub viníkovi-tedy prodejci.

nofish - Profil | Ne 4.1.2015 7:19:05

Gloton >> kdyz rikam, ze ti to musi dokazat, tak ti to musi dokazat. "Zlomil jyte to vlastni vinou" "Dokazte mi to". Jediny platny dukaz by asi byl nejaky znalecky posudek. Ne papir ze servisu. U prutu je to moc extremni priklad, navijak, ktery prestane motat je k pochopeni lepsi. Ale i pro ten prut plati stejna pravidla.
Voda v mobilu se da dokazat a to jednoduse, to sem netahej.
Ps: kdyz zlomim spici, budu shanet novou. Kdyz praskne sama od sebe, po par dnech u vody, budu se branit. I u mivardi to kdysi pochopili.

Gloton - Profil | Ne 4.1.2015 0:09:54

nofish >> Ještě doplním, aby nedošlo zbytečně k nedorozumění. Máš pravdu, že podle Občanského zákoníku ti v prvním půlroce musí "oni" prokázat, že jsi závadu způsobil ty jako uživatel svým jednáním v rozporu s návodem k užívání, či jiným nesprávným zacházením s výrobkem.
To když píši, že ten, kdo reklamaci posuzuje ti nic dokazovat nemusí, myslím tak, že to dokazování prostě odbude tím, že svým posouzením určí, že ty jako uživatel jsi si to zavinil svým zacházením s výrobkem...... hodně typické je to u reklamací mobilů atd., kde řeknou, že výrobek byl vystaven vlhkosti (pro příklad).
Hodně často pomůže, když zákazník už jde k uplatnění reklamace s patřičnými znalostmi paragrafů atd.
Při snaze o zamítnutí reklamace informovat, že s doklady o zamítnutí půjdeš na ČOI, dáš výrobek odborně posoudit atd.
Velice často to prodejci prostě zkusí a když vidí, že by narazili, reklamaci, když je oprávněná, uznají.

Gloton - Profil | So 3.1.2015 23:39:39

nofish >> Tobě, jako zákazníkovi nic dokazovat nemusí, tedy ne tak jak si to představuješ. Jejich dokazování bude končit u toho, kdy řeknou, žes to poškodil ty, blank prutu třeba klepnutím o "něco" a jejich technik/člověk, který tu reklamaci posuzuje, to tak vidí a to je ten důkaz. Reklamace zamítnuta, hotovo.
Opravdové dokazování tvého zavinění by přišlo na pořad až u soudu, když to tam poženeš.

nofish - Profil | So 3.1.2015 13:50:25

sven >> Ahoj. Já bych spíš podotkl pro mě podstatnou věc. Reklamaci budu řešit i podle toho, jak se zachová prodavač, respektive podle jednání. Ale po letošních dvou reklamacích už toho mám fakt dost, i když ne třeba přímo zaviněním prodejce jsem si užil své. Na druhou stranu kupuji třeba elektro u firmy, která tě na rovinu upozorní, jak to řešit, aby to bylo pro tebe výhodné- zajímavé, sami ti poradí, chovají se slušně a stejně vydělají a nekrachují :-)

sven - Profil | So 3.1.2015 11:32:34

nofish >> ahoj. Máš určitě pravdu ale ne každý, má nervy a žaludek na reklamní anabázi s ČOI nebo soudem.
Já těch reklamací naštěstí moc řešit nemusel... Za všechny bych vypíchl (zřejmě putovní) zmetkovou, podběrákovou tyčku, z jednoho již zkrachovalého pražského e-shopu, kdy jsem z buldočí vytrvalostí po tuhém boji, dostal peníz zpět za cca dva měsíce... "obchodník" je tu na MRKu rovněž..
Nebo se mi přihodilo při koupi v kamenném obchodě, že jsem v běhu zakoupil fedrovou podpěru, hodil do tašky a cestou z obchodu jsem během cca 5 min. zjistil, že to je šmejd...
Vrátil jsem se a požadoval výměnu za jiný výrobek se stejnou funkcí nebo vrátit peníz, leč "podavač zboží" se šprajcnul....
No, tak pak máš dvě možnosti ,, trefit se mu mezi světla a nakopnout rektum anebo se tahat kvůli šedesáti Kč, po čoikách a soudech....
Nakonec jsem to vyřešil verbální inzultací a přestal tam nakupovat...
Pan "prodavač" se rovněž vynachází mezi Mrkmeny..
Naštěstí pro nás, je tu tento masově sledovaný rybářský server, kde můžeš takového obchodníka zhanobit, že si od něj nikdo nekoupí ani ohnutej hřebík. Což jsem také tenkrát s gustem využil u obou.. :-)

nofish - Profil | So 3.1.2015 7:22:57

Brawler - >> splavkar ma pravdu. Zkus to slepit epoxidem. Zkusil jsem tak kdysi slepit feederovou spici a ona drzi. Stoji to za vyzkouseni.
Ja mam za to, ze jsem to snad dokonce lepil vterinovym lepidlem :-)

nofish - Profil | So 3.1.2015 7:18:50

Gloton >> ahoj. Prave ze ne. Prvniho pul roku jim nestaci neco rict. Musi dokazat, ze je zavada na zbozi zpusobena chybnym uzivanim. Jinak se jedna o skrytou vadu a je duvodem k odstoupeni od kupni smlouvy. Ne rict. Defakto ti to musi dokazat stejnym zpusobem, jako bys to pak musel po ten dalsi rok a pul dokazovat ty. Ten zlomeny prut je defakto extrem, ale princip je porad stejny. Nevim o tom, ze by pro rybarske pruty byly vyjimky.
Pak uz ne na kazdem jednotlivci, jak si umi prosadit sva prava.

splávkař - Profil | So 3.1.2015 0:16:03

gulars >> Takto podélně štíplá špička se dá s velkou pravděpodobností úspěchu opravit pouhým slepením obyčejnou pryskyřicí(třeba L285) bez přidání dalších materiálů popřípadě ještě vyztužit velmi jemným pramínkem uhlíkového vlákna tzv. křížovým ovinem..
Další variantou je výměna celé vlepené špičky. To už je pracnější o vývaz oček a ne vždy je snadné sehnat odpovídající špičku.

Suli20 - Profil | Pá 2.1.2015 23:28:34

presne toto sa mi stalo minuly rok. prut stal novy 58e, rozstiepila sa spicka a reklamacu neuznali vraj bola neprirodzene namahana pri pouzivani. musel som si kupit novy original diel za 12e

Pstruh27 - Profil | Pá 2.1.2015 22:56:09

gulars >> no asi Ta nepotesim ale je to poriadne rozstiepene, prut sa da skratit ale to je podla mna uplne zbytocne - bude to k nicomu. Moja rada - kup si novy vrchny diel.

Gloton - Profil | Pá 2.1.2015 22:11:00

nofish >> Ale i tak je to na nich, jak rozhodnou. Když se jim nebude chtít reklamaci uznat, řeknou prostě třeba: "tady je vidět (ukáže na místo zlomu), že jste s tím o něco klepl" a reklamaci neuznáváme.
Další jejich dokazování toho, že to opravdu bylo tvé zavinění by probíhalo až u soudu, když to tam poženeš.
Tak to prostě je. U soudu by nakonec přišlo na znalecké posudky a co tam ti znalci napíšou je ve hvězdách a v "obálkách" pro ně :-))
Málo kdo si bude chtít otravovat takovouto anabází život, kvůli výrobku v hodnotě nějaké té tisícovky či jen několik stovek.
I s tím prodejci počítají.
ČOI může jen prověřit u obchodníka postup posouzení reklamace, na výsledek toho posouzení nemá vliv.

nofish - Profil | Pá 2.1.2015 20:59:23

sven >> Člověče, během prvního půl roku od koupi je na prodejci, aby dokázal, že jsi to poškodil a že to nebyla výrobní vada. A pochybuju, že by si ČOI myslela něco jiného, nebo bere v úvahu "jiná" pravidla pro rybářské pruty.
Jednoduše. Je to sice divné, ale když řeknou, že jsi výrobek poškodil nesprávným užíváním tak "Tak mi to dokažte". A je to... Po pár nepěkných zkušenostech se holt člověk musí naučit bránit...

sven - Profil | Pá 2.1.2015 20:41:03

Hardyman >> tak to je samozřejmě pravda. Reklamační řízení musí prodejce zahájit v každém případě, Ovšem je otázkou, jestli bude reklamace prodejcem uznána. Pokud nebude, tak zda se vyplatí vypracování znaleckého posudku, případně dotažení až k soudnímu jednání...
Svého času se např. Shimano sichrovalo zaklínací formulkou v zár. listě, že na zlomeniny špiček do 30cm od špičky se záruka nevztahuje....
Zda oprávněně nebo ne, by zřejmě musel rozhodnout soud...

Pavouk‌ - Profil | Pá 2.1.2015 20:24:48

packa >> nez zacnes hloupe radit tak si nastuduj jak vypada spice u bolonky a u vlaceciho prutu...

packa - Profil | Pá 2.1.2015 20:10:36

to si dělaš srandu?zrovna pres svatky jsem opravoval takhle zlomenou bolonku-v prvním ryb. kseftu(Podebrady) jsem koupil nahr. spicku a je to-cena neco pres stovku-a jak prevazat ocka je tady spousta odkazu a navodu
jinak treba www.rybashop24.com -nahr.dily

Old Megalodon - Profil | Pá 2.1.2015 20:07:41

gulars >> kamarádovi to opravoval na šímu pan Zelený, myslím ve Zruči n/S, nebo ve Žďáru n/S a udělal to dobře. Asi bych na něj našel telefon. Nedávno jsem však zjistil že to opravuje u nás v Neratovicích firma PetDar

gulars - Profil | Pá 2.1.2015 20:06:12

Hledám spíš šikovnýho opraváře než řešení záruky. Ale přesto díky.

Hardyman - Profil | Pá 2.1.2015 19:55:39

sven >> Špička patří k prutu je součást celého výrobku, tudíž se na prut reklamace vztahuje. Ale pokud není účet a záruční list tak je celá věc jasná.

sven - Profil | Pá 2.1.2015 19:21:52

Hardyman >> zlomenou špičku nikde nevyreklamuje

gulars - Profil | Pá 2.1.2015 19:19:53

Prut je výhra ze závodů. Koupený z 2. ruky. Takže bez papíru.

Hardyman - Profil | Pá 2.1.2015 19:12:49

gulars >> Píšeš, že je prut skoro nový tak nechápu proč prut nejdeš vyreklamovat. Tím bych určitě začal než něco opravovat.

Pavouk‌ - Profil | Pá 2.1.2015 19:11:11

gulars >> www.sportenservis.cz posli panu Zelenemu na email fotku fraktury a on ti napise co a jak.

sven - Profil | Pá 2.1.2015 19:03:33

gulars >> uříznout, odvrtat a vlepit feedrovou špičku.
Nic lepšího nevymyslíš.
Nebo, pokud to je značkový prut, koupit nový horní díl, Ale to se "vyplatí" jen u těch dražších.

gulars - Profil | Pá 2.1.2015 18:48:48

...no právě. Toho se právě bojím, že bude fungovat jinak. To je poslední možnost.

Mjaška - Profil | Pá 2.1.2015 18:41:06

gulars >> Toto se mě stalo taky - řešením bylo zkrácení a posunutí koncového očka o pozici dále. A protože to byla chvějivka, její původní projev se docela změnil, těch 5-10 cm je u ní dost podstatných ...

gulars - Profil | Pá 2.1.2015 18:36:02

Ahoj všichni,
na poslední loňské vycházce jsem poničil skoro nový karbon přívlačák. Jde o lehký proutek 2-14g, velmi jemná špička. Myslíte, že je naděje na slušnou opravu? Nejlépe Plzeň? Díky za rady

Brawler - Profil | St 20.8.2014 21:26:27

Opravený prut od pana Mikeráska funguje opravdu skvěle.
Ze startu jsem ho nasadil na plavanou, zdolal nějaké větší plotice a perlíny, zkusil s ním odhodit kde jakou zátěž na kterou má být stavěný ... chování prutu se zdálo luxusní, tak se šlo dál.
Opět plavaná, kapr 55cm, amur 62cm, prut šlapal jako hodinky, na jeho akční křivce jsem nesledoval absolutně žádnou změnu oproti normálu.
Posledním neplánovaným testem byla štika 70cm na vodě, kde je opravdu spoustu trávy a i tu jsem zdolal s pocitem, že se na ten proutek prostě můžu 100% SPOLEHNOUT.
Klobouk dolů ...

fishman - Profil | Po 4.8.2014 5:59:36

Nevíte někdo prosím, kdo by v okolí Uh.Hradiště provedl na prutu výměnu výplně na koncovém očku? Očko je vpořádku,ale praskla výplň uvnitř. Díky

Brawler - Profil | St 2.7.2014 21:36:16

DanX >> Já jsem s opravou dlooouho otálel a pak jsem měl pracovní povinnosti kvůli kterým si proopravený prut jdu až tento pátek ...
Jakmile ho ale přivezu domů, okamžitě dostane co proto a podám hlášení =)

DanX - Profil | Pá 25.4.2014 22:55:10

Ahoj, zajímalo by mě ,jak jste spokojeni s opravenými pruty (např po zlomení špičky ) od pana Mikeráska, Studeného apod nebo jiných stavitelů prutů.
Na stránkách pana Mikeráska viz níže, není po opravě zlomené špičky nic znát ,ale jaká je realita
je prut nadále funkční byt tvrdší nebo by jste do této opravy již nešli?