Údržba (ošetřování) náčiní

Jak, jak často a čím ošetřujete svoje náčiní (pruty,navijáky) - tipy,rady
Autor diskuse: herak - Profil , 2.11.2012 všeobecné - náčiní, doplňky

Takira - Profil | Po 12.11.2012 20:42:46

Jsem na nacini nezmar, cistim kdyz musim. Má to sloužit mě, ne ja tomu.

Jirka Klíma - Profil | Čt 8.11.2012 20:43:20

já osobně čistím na konci sezony a pak z jara jak to vytáhnu z komory ale to už jen z důvodu nadrženosti se pomazlit :-D

Lubo - Profil | Čt 8.11.2012 20:36:00

Vercajk čistím tak, že s ním po lovu jebnu do komory a tam je ve stejném stavu, jak jsem ho od vody donesl. A to se týká i ukončení sezony. Jediné co sem-tam očistím je očko na špičce prutu. Pokud je nádobíčko po lovu suché, mám nějaké čištění na háku.

Fil@s - Profil | Út 6.11.2012 19:38:54

herak - >> Nádobíčko čistím pokaždé když uznám za vhodné, většinou po deštích. O nějaké zvlášť velké opečovávaní se nejedná. Spíš čistění od prachu atd...

herak - Profil | Út 6.11.2012 19:33:32

jiri22 >>
Já natírám korkové rukojeti prutů PUR lakem Ekohost mat, jelikož mám doma korkové podlahy a lak mi zbyl.
Samozřejmě že existují i kvalitnější laky popř.nebo přírodní oleje nebo tvrdovosky./Bona /
S obyčejným bezbarvým lakem nemám zkušenost,ale myslím,že by neměl být žádný problém.
PUR laky jsou pouze tvrdší,pružnější a otěruvzdornější - zkrátka na podlahy.....

jiri22 - Profil | Út 6.11.2012 16:42:07

herak-máš odkaz na konkrétní lak a jaký používáš přesně. Je to mat?

vundu - Profil | Út 6.11.2012 16:00:41

S&F - pescador >> jsem na tom úplně stejně,už jsem se lekl,že jsem sám takovej maniak a blázen.......pečuji o ně víc než o auto :-))))))

herak - Profil | Út 6.11.2012 15:43:35

jiri22 >>
Samozřejmě,že 2 složkové laky a barvy jsou nejlepší. Stačí zagooglit "epoxidová barva":-)
Ale z vlastní zkušenosti mohu říct, že v dnešní době jsou docela markantní rozdíly v kvalitě barev a laků.Jeden z nejlepších našich výrobců je Colorlak.
Třeba venkovní laky používám po zkušenostech už jen německý Remers

jiri22 - Profil | Út 6.11.2012 15:23:10

Herak-děkuji za radu. Bohužel tohle jsem již absolvoval před spoustou let. Ten lak je lněný a dlouho schne a ještě déle pracuje. V létě při horku se i po roce roztéká v tubusu a dělá nevzhledné krabacení a navíc při přetření reflexní a nebo bílé signalizační části pro rozpoznávání záběru na splávku se stalo, že je odleskem špatně vidět a další vrstva barvy už na lodním laku nedrží.
Právě na splávcích pana Faktora je černá matná a epoxidová barva, kterou ale již dlouhou řadu let hledám a nikdo neví co to je zač a nemá.

herak - Profil | Út 6.11.2012 13:36:56

jiri22 >>
Zkusil bych se zeptat v nějaké lepší prodejně "barvy-laky". Možná "lodní lak",který se používá na natírání dna lodí a je uzpůsobený na trvalý styk s vodou.Hlavně něco,co není vodou ředitelné -syntetiku.
http://www.luxol.cz/produkt/10-luxol-lodni-lak.html​
nebo tohle vypadá docela zajímavě:http://www.lodnilaky.cz/

jiri22 - Profil | Út 6.11.2012 12:30:58

JardaŠ-myslím, že je to kvůli zdravotnímu stavu a syn se k tomu moc nehlásí. Já osobně mám jeho splávky dlouho a za žádnou čínu bych je nedal. Asi to znáš je toho plný šuplík, ale to co je v tubusu v ruksaku je k nezaplacení. Přeji Vám PANE FAKTOR mnoho zdraví a snad nějaké splávky ještě BUDOU.???

S&F - pescador - Profil | Út 6.11.2012 12:21:03

Jsem celkem na své nářadí "puntičkář" tak,že je ošetřuji průběžně v sezoně .... vlastně mnohdy i po ukončení lovu. Myslím,že se to vyplatí nebo naše "hračky" ,mnohdy za desetitisíce nám budou dělat radost delší dobu a nicméně taky lov je příjemnější když vše funguje jak má a je čisté ....
alespoň já to tak cítím.

kerek - Profil | Út 6.11.2012 11:55:50

v zimě když se nudím tak si umyju všechny pruty na který chytám, a víc to mám na zádech .)

Jarda Š. - Profil | Út 6.11.2012 11:02:55

jiri22 >> Takže Petr opravdu skončil s výrobou? Když jsem s ním mluvil naposled, tak o tom uvažoval, protože mu výrazně klesl odbyt kvůli tomu, že velkoobchodní odběratelé si podle jeho vzorů začali nechávat dělat splávky v Číně.

zaplosak - Profil | Út 6.11.2012 10:58:58

bych se vyprdl - za ty prachy se s tím ještě slát, to rybu nechytne, sportexy musí něco vydržet... :-)

Plesky - Profil | Út 6.11.2012 10:32:51

Pruty pouze otírám,ale navijáky po sezoně putují vždy k panu Kanclerovi do Brna na Krokovu ul.
Hlavně ty co byly ten rok u moře.Tam je to nejnutnější,protože není nic horšího než sůl jako kámen v navijáku.Navijáky vyčistí,namaže tím,čím se to má mazat,popřípadě opraví a já jsem v klidu,že začnu bez problémů novou sezonu.Jen je potřeba navijáky dávat k němu včas,protože toho má opravdu moc a někdy to trvá déle.Dělá hlavně navijáky Shimano a na ně je v ČR nejlepší.

hraji - Profil | Út 6.11.2012 9:08:36

Podle potřeby, jednou až desetkrát za rok. Pokud se ušpiní od návnady, potom hned po závodě

jiri22 - Profil | Út 6.11.2012 9:04:08

Pronto je písek to bych zvážil dvakrát. Navijáky se opláchnou jen vodou na jaře od prachu. Pruty jsem bral vždy leštěnkou. Ty korkové rukojeti a PUR lak je dobrý podnět. Údržba je důležitá já se potýkám s tím, jak ošetřit anglány, které už mám roky? Bohužel pan Faktor je už vyrábět nebude a tak si je člověk hlídá jako oko v hlavě. Jsou značně jeté, ale slouží perfektně. Nevíte někdo jak impregnovat splávky?

certbert - Profil | So 3.11.2012 12:12:47

herak >> Myslim že doba rozebirání rexsiku je pryč pruty 5-let tenkrat zaruka kopeno 1999 sloužeji pořad navijaky kopene v te dobe makaji a to byly u moře jo tech pruto hodin maji něco za sebou pruty omeje dešt do navijaku se nesmi dostat nečistota....

herak - Profil | So 3.11.2012 11:08:29

Pruty:otírám "jednou za čas" mokrými ubrousky z Lidlu.
Trnové spojky 2x ročně mažu grafitem / tuha z měkké tužky /,ale existuje prý i orig. spray.
Korkové rukojeti hned po koupi natírám PUR lakem na korkové podlahy /Ekohost mat/ i když
lepší by možná byly přírodní oleje,nebo vosky,ale lak mi doma zbyl.
Na mechovku /duplon/ - glycerinový olej,který je výborný i na jakoukoli pryž (závěsy
reprobeden, pásek od hodinek,těsnění u dveří aut....)
Nošené v pouzdech i po letech vypadají "jak nové ".....
Někde jsem četl i použití Pronta,aby ochránil lak před UV - nemám zkušenost

Navijáky: 1x za 2roky na případné nečistoty tech. benzín,jemná vazelína.Potom chodí jak
swiss hodinky

Sampus - Profil | Pá 2.11.2012 18:06:28

priznam sa moc udrzbe vercajgu nedam.az na konci sezony poutieram pruty a navijaky raz za par rokov premazem vazelinou.zohnal som akusi udajne specialnu na prevody.najviac sa venujem udrzbe clna a motora{spalovak},cln vystriekam vodou a namazem silikonovym olejom.motor posielam do znackoveho servisu.

Sumec 2012 - Profil | Pá 2.11.2012 17:54:23

Ahoj já svoje věcičky čistím 1až 2x za rok pruty normálné očistím mokrym a potom suhym hadrem a podle potřeby něco udělám i z očkama.A navijáky promažu a jednou za 2 roky mněnim kompletně vlasce.Jinak si myslim že víc udržby ani nepotřebujou!:)
Všem Petrův Zdar!!