Je to důvod k reklamaci? (prut)

Zakoupil jsem si v Brně na výstavišti nový prut Penzon and Mitchel Source Trout Lure 3-12g 210cm. Jel jsem tam schválně proto, abych měl možnost vybírat s velkého množství prutů a zároveň je vyzkošet. Prut mi přišel skvělý, ale byl tam příliš velký hluk na to, abych zjistil, že první očko druhé části prutu lupe a lupání se ozývá skrze celý prut. (To jsem zjistil až doma) Je to takové jemné lupání. Ale i tak mně to strašně štve. Prut byl celkem drahý (3400) a tak bych chtěl, aby byl bez jakékoli vady. Myslíte, že nebudu mít problém s uznáním reklamace? Popřípadě je to nebo není věc, kvůli které byste prut reklamovali? Předem díky za odpovědi :-(
Autor diskuse: kusiks - Profil , 11.3.2012 všeobecné - náčiní, doplňky

brujeria - Profil | Čt 31.1.2013 20:32:41

Nevíte někdo jestli to má smysl reklamovat? Nerad bych to posílal zbytečně!

brujeria - Profil | Čt 31.1.2013 16:05:04

Zdravím, koupil sem prut z eshopu a po několika dnech sem si všiml že má na blanku prvního dílu jakousi bulku je zalakovaná tak nevím jestli je to vada blanku nebo jenom kapka laku a na druhém dílu mi občas lupe v 3tím očku od špičky! Chtěl bych se zeptat jestli je to na reklamaci? Sundal sem igelit s korku takže vrátit bez udání důvodu to nepude!

Odvec21 - Profil | So 12.1.2013 18:12:19

Zdar koupil jsem si feeder mivardi a největší očko je prasklé a trošku vysypané uznají mi reklamaci

thim - Profil | Út 13.3.2012 16:41:51

kusiks - >> Já bych to zkusil reklamovat, buď to uznají jako závadu, nebo to tak má být.

meteor - Profil | Út 13.3.2012 14:38:46

ramones >> anebo si nechat poslat 2 stejné pruty - to pro jistotu, kdyby lupal (anebo vykazoval jinou nedokonalost) ten nový :-) no a pak zase poslat 2 pruty zpátky...

Špek - Profil | Út 13.3.2012 14:35:35

Já osobně bych ho reklamoval, určitě je to vada. Nemůže ti prodejce řic pul slova.kord když stál takové prachy..

Honza123 - Profil | Út 13.3.2012 14:32:51

Zdendahat >>

Je to přesně tak pokud si to koupil v kamený prodejně tak je to jen na obchodníkovi, pokud je to normální člověk tak ti to veme, ale jeho povinost to neni.

Odin - Profil | Po 12.3.2012 12:07:08

Za takove prachy by ten prut mel slapat jak svycarske hodinky!Ja bych ho reklamoval.

ramones - Profil | Po 12.3.2012 11:55:21

Kup ten samej na netu od stejného prodejce a do 14 dnů mu pošli tenhle a ten co jsi si koupil na netu si nech... Ojebávka, ale ...:-))

Jarda Š. - Profil | Po 12.3.2012 11:29:25

Honza123 >> Ano. A když zboží vracíš v internetovém obchodě kvůli vadě, je potřeba to v přípisu uvést a nevracet bez udání důvodu, protože když je reklamace důvodná, poštovné je povinen hradit prodejce, kdežto při vrácení bez udání důvodu kupující.

Zdendahat - Profil | Po 12.3.2012 11:20:41

Honza123 >> Nevim, ale funguje to i v obchoďákách, teda pokud to nějak nezměnili, a kdž jsem si koupil aparát v práglu v kytarách.cz - v kamennym obchodě, tak jsem to tam uplatnil taky , tak nevim. Ale je jasný že to záleží na prodejci.

rybačka - Profil | Po 12.3.2012 10:08:25

b.gun >> Aspoň vím zase něco nového ;-)

JOP - Profil | Po 12.3.2012 8:17:06

pan Google říká, že http://www.zbynekmlcoch.cz/informace/texty/pravo-se​beobrana/vraceni-zbozi-bez-udani-duvodu-vymena-zboz​i-vraceni-penez-informace-pravidla
a já z toho vyčetl, že
,,Nákup na předváděcí akci - do 14 dnů můžete vrátit zboží bez udání důvodu"

Pstruh27 - Profil | Po 12.3.2012 8:14:03

kusiks - >> Bohužiaľ - na reklamáciu to nebude. "Klepanie" očiek je celkom bežná drobná vada na mnohých prútoch. Samozrejme - prút som nevidel, takže je ťežko sa k tomu vyjadriť. Pokiaľ Ti to moc vadí, tak si daj očko previazať. Bude Ťa to stáť možno 100 KČ a budeš mať srdce na mieste :-)
Ber to tak, že hlboká ryha v blanku, vyštrbená výplň očka, alebo krivý blank sú závady neporovnateľne vážnejšie.

magito88 - Profil | Po 12.3.2012 7:58:38

kusiks - >> jednoduše vyměnit při každém problému který zjistíš i tento problém měl zjistit prodejce, když si zboží přebíral od dodavatele. Zde je vidět jak se to praktikuje a jen za každou cenu prodat. Když to prodejce neuzná přímo se obrátit na firmu která mu prut dodává a ze své zkušenosti vím ža ta to uzná a pošle prut nový a pokud už tento model nemá pošle novější model. Znám x takových případů a vždy byli všichni spokojeni ale ten kdo prut prodal ten ne. ZREKLAMOVAT

Honza123 - Profil | Po 12.3.2012 7:37:50

Zdendahat >>

Pokud nekoupil prut přes internet tak 14 dení doba na vrácení bez udání důvodu neni. Tohle 14 dení pravidlo platí pouze při internetové koupi

Luky61 - Profil | Po 12.3.2012 6:38:13

Ahoj,
kupoval jsem kaprovky a ptal jsem se prodejce na to same.. Tvrdil mi, ze je to lak na uchyceni ocek, pry to dela u novych prutu, protoze jeste nebyly ohnuty a to zaliti ocek jeste nebylo namahano. Pruty jsme parkrat ohnuli az k rukojeti a lupani prestalo.. (pri nakupu se mnou byla mati a rikala mi pak, ze pri ohybani jsem vypadal, ze kazdou chvili dostanu na infarkt:)). Takze jsem to otestoval, a byl jsem fakt klidny... Ale jestli to lupe uvnitr prutu, nebo to neprestane, tak bych to hned vratil.. Me bylo sdeleno, ze pokub bude problem, mam prijet a vymeni mi to, pry s tim dodavatele nedelaji zadne problemy..

Ziltoid - Profil | Po 12.3.2012 5:25:41

Bez výčitek vrátit nebo vyměnit.

Boža - Profil | Po 12.3.2012 0:30:48

Zdravím, asi před měsícem jsem si koupil nový pruty přišly v pohodě žádnej problem, ale potom jsem zkoušel jeho akci a zjistil, že jedno očko u prutu je uvnitř prasklý. Reklamace proběhla v pořádku výměna zboží a jinak jak tu píšou kluci 14 dní je nato že zboží můžeš bez udání důvodu vrátit. At vše klapne a ahoj .....

Jarda Š. - Profil | Po 12.3.2012 0:27:42

kusiks - >> Jde o vadu, která nemá vliv na použitelnost výrobku (tzv. kosmetickou), na základě reklamace ti výrobce může prut vyměnit za jiný, ovšem kdyby ho vyměnit nechtěl, může to řešit i poskytnutím dodatečné slevy.

Lacike7 - Profil | Po 12.3.2012 0:27:36

tiez som mal v jednom prute "takové jemné lupání" a prut sa zlomil pri nahadzovani asi 3-4 vychadzku. takze neriskovat a vymenit cim skor

b.gun - Profil | Po 12.3.2012 0:00:35

rybačka >> Ono od smlouvy jde odstoupit i v jiných případech. Jak píšeš, při koupi přes internet lze vrátit zboží bez udání důvodů do 14 dnů, dále lze odstoupit i od smlouvy uzavřené mimo místo obvyklé pro podnikání prodávajícího. Problém je, že v tomto případě lze stánek na veletrhu považovat za provozovnu podnikatele, neboť zde kupující mohl předpokládat prodej daného zboží. Mám ale pocit, že prodávající mívá povinnost nahlásit zahájení a ukončení činnosti takové provozovny na místně příslušném živnostenském úřadu dle umístění provozovny. Na tyto podrobnosti už by se ale musel konkrétně doptat a věc by se komplikovala. Proto by pro něj bylo lepší, aby se zkusil s prodávajícím domluvit na výměně kus za kus.

JKB - Profil | Ne 11.3.2012 18:50:15

kusiks - >> Já bych to určitě zkusil reklamovat, prut z takové peníze nesmí mít vadu...

PLZEN - Profil | Ne 11.3.2012 17:06:15

Vratit,pozdeji reklamaci vyrobce neuzna.

Tavris29 - Profil | Ne 11.3.2012 16:51:15

Vůbec nestresuj. Můžeš ho klidně vrátit. Ale věřím,že Ti ho vymění kus za kus.

Brusič - Profil | Ne 11.3.2012 16:45:13

kusiks - >> Ahoj přidám své postřehy .Zakoupil jsem prut u firmy Sh..... a po roce mě v něm začalo lupat donesl jsem ho do obchodu a tam mě ho k mému překvapení :-) hned vyměnili! A moje druhá zkušenost s firmou Dr.... po druhém zlomení mě prodejce ujištoval že jsem teprve první komu praskly nebýt kamaráda který měl s tmto prutem taky 2x problém tak už je v popelnici takže nakonec mě ho musel (a nebo nemusel?) vyměnit za jiný :-)) Takže záleží na přístupu firmy, ale myslím že to lupání se bude stupnovat.Přeji hodně štěstí.

Delwin - Profil | Ne 11.3.2012 16:43:56

pokud kupuju drahý kvalitní prut,tak né proto aby mi začly lupat očka ještě před prvním nahozením,určitě bych to reklamoval ted,a nečekal až očko upadne a výrobce mi pak napsal že se to stalo neopatrným zacházením.REKLAMOVAT ZAVCASU!!!!

rybačka - Profil | Ne 11.3.2012 16:43:41

kusiks - >> Nejsem si jistý, že to je na reklamaci. Ale určitě bych to šel zkusit, protože za to nic nedáš. Myslím si však, že s tou vadou se nedá nicmoc udělat.Maximálně jak psal b.gun , že by ti to vyměnili. Ovšem s tím odstoupením od smlouvy si nejsem jistý, protože co vím, tak to jde pouze, když nakupuješ přes internet(nevybíráš si to zboží osobně).

Hlubočepy - Profil | Ne 11.3.2012 16:41:30

Pokud se Ti na něm cokoliv nezdá tak šup s tím pryč-nestál stovky, ale tisíce. Petrův zdar

Figos - Profil | Ne 11.3.2012 16:37:55

Já být tebou zkusím tu reklamaci nebo jak je níž řečeno vyměnit kus za kus,říct kde jsi ho koupil atd...je to dost peněz než aby se ti pak zlomil

Zdendahat - Profil | Ne 11.3.2012 16:35:12

Jj to je pravda do čtrnácti dnů to můžeš vrátit bez udání důvodu :-) a tohle by měl bej i třebaže malinkej důvod

Dave≻ - Profil | Ne 11.3.2012 16:31:09

Není důvod k reklamaci, jenom se ti po roce možná zlomý.

b.gun - Profil | Ne 11.3.2012 16:31:04

Na reklamaci jako takovou to sice asi není, nicméně zkus kontaktovat prodejce, jestli by ti nevyšel vstříc a nevyměnil ti ho kus za kus. Pokud nikoliv a tobě to lupání subjektivně vadí, zkus - dle okolností - odstoupit od smlouvy, nech si vrátit peníze a kup si ho jinde.

fishman - Profil | Ne 11.3.2012 16:30:24

Takto těžko soudit v čem je chyba. Prodejce se bude určitě bránit a můj názor je, že s reklamací bude problém. Ale chápu Tvůj pocit, že v prutu lupe a stál celkem dost peněz. Být Tebou, reklamaci určitě zkusím, víc proto udělat nemůžeš

Ledňáček (Iceman) - Profil | Ne 11.3.2012 16:27:33

kusiks - >> podle mě to není na reklamaci, je to problém laku, časem se to ztratí.