Raklamace přes Net

Ahoj, zdravím všechny, co mají jakoukoliv zkušenosti s reklamací, co kupovali přes Net. Jak, kdy a v rychlosti bylo vyřízeno. Děkuji
Autor diskuse: Mike1977 - Profil , 21.3.2011 všeobecné - ostatní

VisionPajaBaits - Profil | St 23.3.2011 17:36:17

Doganier >> hele jako kdyz za 200 za dopravu jen tak to necham radsi za 100 spravit v gammarusu v brne a pridam 100 a mam zas 50 kg turkune

RADE B. - Profil | St 23.3.2011 16:56:51 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Já mam velmi dobrou zkušenost u FISHOP.cz.Objednal jsem pípáky,jeden nefungoval.Po telefonátu hned poslali nový a druhý den jsem ho měl doma.

Doganier - Profil | St 23.3.2011 14:35:42

VisionPajaBaits >> Ty jsi na svůj věk pěkně wostrej a také pěkný všeználek Neználek. Klobouk dolu....

VisionPajaBaits - Profil | St 23.3.2011 14:25:34

meteor >> dik tak priste uvidijou ja jim ukazu zmrdum

Filip Svoboda - Profil | St 23.3.2011 10:24:54

meteor >> Zde se musí každý se svým svědomím vypořádat sám, navíc by mohlo jít i o podvod. Nicméně, čistě teoreticky to chápete správně. Praktická vymahatelnost návratu peněz je dobrá. Soudy ve věcech o zaplacení celkem fungují. Navíc proti spotřebitele stojí zpravidla podnikatel z majetkem, takže je velká šance na vymožení.

meteor - Profil | St 23.3.2011 10:17:11 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Filip Svoboda >> díky za ozřejmení, nicméně se mi to stejně nelíbí :-) respektive líbí, jelikož nejsem prodejce, jsem pouze konečný spotřebitel.

Příklad (kapku přehnaný): koupím si prut v nějakém e-shopu, obdržím ho, dám na něj naviják a jdu si zarybařit. Poněvadž jsem gramlavý (= nešikovný; pro neznalé :-)), při prvním náhozu trefím větev a ulomí se špička. Prut tedy očistím ("šprcku" z rukojeti jsem zatím neoddělal) a pošlu ve 14tidenní lhůtě zpět prodejci s tím, že jsem ho takto dostal a chci vrátit peníze. Pokud to tedy chápu správně, na prodejci je důkazní břemeno, tzn. musí dokázat, že mi prut takto neposlal a že se nezlomil při dopravě. Je tak? A pokud ano, jaká je PRAKTICKÁ vymahatelnost návratu peněz (vzhledem ke stavu soudnictví u nás)?

Filip Svoboda - Profil | St 23.3.2011 9:51:40 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

meteor >> Problém v tom nevidím, § 57 o. z. hovoří jasně a je ve prospěch spotřebitele. Připojuji doslovnou citaci zmiňovaného ustanovení: Byla-li spotřebitelská smlouva uzavřena mimo prostory obvyklé k podnikání dodavatele nebo nemá-li dodavatel žádné stálé místo k podnikání, může spotřebitel od smlouvy písemně odstoupit do 14 dnů od jejího uzavření; nedošlo-li dosud ke splnění dodávky zboží či služeb dodavatelem, může od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodů a bez jakékoliv sankce do 1 měsíce. To neplatí ohledně smluv, u nichž si spotřebitel výslovně sjednal návštěvu dodavatele za účelem objednávky. Dodavatel je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky do 30 dnů od odstoupení od smlouvy.

Navíc podotýkám, že v daném případě by pak leželo důkazní břemeno na prodejci, že spotřebiteli zaslal nepoškozené zboží, a že spotřebitel mu zboží poškodil. Doporučená cesta je cestou nejmenšího odporu za cenu ztráty poštovného!

meteor - Profil | St 23.3.2011 9:25:54

Filip Svoboda >> jen upozorním, že tady může vzniknout problém: pokud si koupím výbavu přes internet a některý z výrobků přijde poškozený, pak ho nemůžu vrátit v rámci 14tidenní lhůty na odstoupení od smlouvy, ale musím ho "normálně" reklamovat.
Prostě ta 14tidenní doba NENÍ na vrácení POŠKOZENÉHO zboží (ať už bylo poškozeno z jakéhokoli důvodu).

Filip Svoboda - Profil | St 23.3.2011 8:36:43 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Pokud kupujete něco přes net, můžete do 14 dnů odstoupit bez udání důvodu. Přijdete akorát o poštovné. Na druhou stranu se nebudete stresovat s vyřízením reklamace.

V případě, že reklamujete a reklamace není vyřízená do 30 dnů, odstupte od kupní smlouvy a trvejte na vrácení peněz, včetně poštovného. Musíte mít zadokumentované akorát to, že kdy jste reklamovali a že 30 denní lhůtu prodejce zmeškal. Pak si můžete také stěžovat u České obchodní inspekce, která takovému prodejci udělí pokutu.

A co se týče reklamací. Přišla mi zlomená podběráková tyč od Drenannu za 40 liber od tackleuk.co.uk. Stačilo poslat fotky a obratem jsem měl peníze zpět na účtu. Problém je, že nevrací poštovné, takže je třeba objednávat více věcí. Občas se také stane, že nějaká věc chybí a to vrací peníze na krátkou výzvu, ale většinou automaticky.

meteor - Profil | St 23.3.2011 8:05:51

Mike1977 >> na reklamaci je 30 dní, pak máš nárok na vrácení peněz. Jestli to nestihli a důvody proč to nestihli tě samozřejmě nemusí zajímat. Na tvém místě bych chtěl okamžitě vyplatit peníze za naviják (= odstoupení od kupní smlouvy) a vše bych chtěl mít zdokumentované (e-mail nebo klasický dopis). Tuším, že se musíš vyjádřit, že chceš opravdu vrátit peníze a nechceš stejný / podobný nový výrobek.

Docela jsem zvědavý, který e-shop je takto nedochvilný (klidně jsi to mohl šupnout do tématu "zkušenosti s e-shopy"). Jinak mně taky odešel cvrček na navijáku, ale zatím jsem se ho neodhodlal reklamovat...

meteor - Profil | St 23.3.2011 8:01:07 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

VisionPajaBaits >> to je "normální", zkouší co vydržíš. Velice vhodné je pohrozit Českou obchodní inspekcí apod. Taky není špatné po nich chtít, aby ti to dali písemně (dopis nebo do e-mailu) - určitě nebudou chtít :-)

Jinak k těm nákladům máš něco třeba tady (mělo by platit):

http://spotrebitel.cz/index.php?option=com_content&​view=article&id=112411:nahrada-naklad-na-reklamaci&​catid=72&Itemid=220

solex - Profil | Út 22.3.2011 20:03:50

kupoval jsem DVD lov feederem 1-3 jedno dívko bylo špatný , vyměněno rychle a bez problémů,
poštovný jsem neřešil

TM - Profil | Út 22.3.2011 19:57:41 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Mike1977 - >> s českými shopy je to pořád ve stadiu pokusů a pevných nervů - reklamace do USA nebo do DE - naprostá spokojenost ( jasně poštovný je jedna věc), občas pošlou i omluvný prezent - naposled holicí strojky - jednorázové - samozřejmostí je velmi kladný přístup a vyřzení obratem. Tj. nejdéle jsem čekal 4 týdny - dvě třetiny času prudila česká pošta a celní správa :-(

Degustator - Profil | Út 22.3.2011 19:46:06

nemá tu někdo zkušenosti s internetovou reklamací přes www.rsp-fishing.cz??? děkuji

fishman - Profil | Út 22.3.2011 19:09:44 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Zatím jsem řešil přes internet 2 reklamace a vždy to bylo vyřešeno během 14 dnů k mé spokojenosti. Nikdy nebyl problém. Jednou z toho i Tropic Liberec a dobrý. Jen poštovný jsem samozřejmě platil já

VisionPajaBaits - Profil | Út 22.3.2011 19:00:45

Martin... >> u www.tropicliberec.cz

VisionPajaBaits - Profil | Út 22.3.2011 19:00:20

Jarda Š. >> tak to jsem jim rikal ze asi me vrati nepnize za dopravu a oni me volaly a rekly me ze v zadnym pripade ze me nedaj ani kacu ze to budu muset uhradit sam

Dan.J - Profil | Út 22.3.2011 17:34:04 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Už jsem to na Mrku asi jednou psal ale raději pro ostatní to sem dám znovu.Už je to nějaký ten pátek co jsem si objednal u Martina Klíče http://www.rybarskepotrebyklic.cz/ jistou digitální váhu.Přišla mi asi po 14 dnech a co že měla za vadu?Nešla přepnout z lbs na kg,okamžitě sem poslal e-mail s dotazem proč tomu tak je.Bylo mi sděleno že to přeci není problém si to u vody přepočítat,samozřejmě sem trval na buďto výměně zboží nebo na vrácení finanční částky.Bylo mi přislíbeno že po zaslání zmiňované váhy obratem obdržím peníze.Váhu jsem tedy odeslal a čekal na peníze.Po týdnu jsem tam volal a prej že o ničem neví,při další snaze se s nima nějak rozumě domluvit mi pro jistotu ani nebrali telefon.Trvalo to asi tři měsíce,pak sem jim napsal e-mail že já a bratr druhý den jedem k nim osobně a těm šmejdům že to tam přerovnáme.Najednou mi přišla odpověď s omluvou,že né to ten druhý a že peníze jsou na cestě.Proto já říkám, takovým lhářům a potažmo zlodějům se raději vyhněte a to velkým obloukem.Protože takový týpci spolehají na to že nad tím mávnete rukou,protože to k nim máte třeba dost daleko. Možná jsem měl prostě smůlu a je to jen moje špatná zkušennost,ale na zkušennosti ses ptal,tak je sděluji. Jinak jsem nikdy problémy s nákupem neměl,reklamace to byla první a doufám,že poslední.

Mačař - Profil | Út 22.3.2011 16:49:20

Objednával jsem pro kluka stojan,trvalo to tři neděle než dorazil.Po rozbalení tam byl úplně jinej tip,a to za skoro poloviční cenu než jsem zaplatil.Obratem jsem ho poslal zpátky.Poštovné už poslali a teď už čekám jen na vrácení peněz.Zatím je to první bordel při objednávání přez internet.

Belzič - Profil | Út 22.3.2011 16:30:27 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Mike1977 >> Zdravím tě,
Přes internet už jsem nakupoval poměrně dost věcí, ale naposledy se mi stalo, že mi přišli vadný swingerry .Byla u obou ulomená rolnička - což si myslím, že spíš bylo způsobeno dopravou, ale to je už jedno. Objednával jsem u firmy Sportcarp, taky následně jsem jim poslal email s moji žádostí o reklamaci. Hned ještě ten den mi odpověděli , omluvili se za způsobené komplikace. Swigerry jsem zaslal zpět na jejich adresu a obratem mi byly poslány nové.

Martin... - Profil | Út 22.3.2011 16:19:59

VisionPajaBaits >> a co si reklamoval a u koho?

Jarda Š. - Profil | Út 22.3.2011 16:18:09

VisionPajaBaits >> Podle občanského zákoníku, pokud je reklamace oprávněná, ti má prodejce uhradit i náklady nutné na její uplatnění.

VisionPajaBaits - Profil | Út 22.3.2011 15:49:06

meteor >> takze kdyz to shrnu ja muzu po prodejci pozadovat penize za dopravu a telefony jestli jsem to dobre pochopil

Dev - Profil | Út 22.3.2011 14:42:48

Tak pres net jsem reklamoval 2x u jirky drahorada a uplne bez problemu .. byly to signalizatory ... do tydne. . menil kus za kus ..vse vpohode. Dle mne,je to jeden z vybornych prodejcu se kterym se da mluvit a hlavne domluvit !

Mike1977 - Profil | Út 22.3.2011 14:35:32

meteor >> No, tuto diskuzi jsem založil, i na základě zkušeností kolegů, ale i nevěřícně vlastní, že se "dobrý obchod" může "zvláštně" zachovat.
O co jde. Zatím, nebudu prozrazovat jméno, myslím, zde na MRKu (zatím) chváleného Inetového obchodu.
Před měsícem jsem reklamoval naviják za cca 2200 kč, kde mi po 120x vycházkách jaksi přestal cvrčet "cvrček". Reklamace uznána, a během měsíce jsem se 2x u nich ujišťoval, kdy že to bude.(Ví o tom, je to u distributora).

Ale hle, v den, kdy jsem ho měl mít doma, zavolám, a co se nedovím? (pražský obchod)
- cožéééé? coooo? jakej jako naviják? nevím, zavolejte si za hodku.
- za hodinu : Jooo, von ten pracovník už tady je : slyšeno v telefonu : Frantooooo, vola zase ten z Moravyyyy, prej tu mu dnes vypršela lhůta na reklamačku, nebo coooo, vole....
- Druhý pracovník : Omlouváme se, víme vo tom, dejte nám 2-3 dny, buď pošleme peníze, nebo nový naviják...ale ten zrovna nemáme.....(i když ho skladem mají...)

Dávám jim dva, maximálně tři dny, pak zveřejním obchod.

Tož tak, a stále čekám, když je tak krásně, kdy zajdu do krásy přírody..... :-)



meteor - Profil | Út 22.3.2011 14:03:48 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

VisionPajaBaits >> "S tím navijákem, to neděláš dobře, Vladimíre, to se ti jednou vymstí." :-) (copyright Vesničko má, středisková), jelikož:

1) tím, že se ti v navijáku hrabal někdo jiný než autorizovaný servis, automaticky ztrácíš záruku (teda pokavad se to pozná, že :-)),
2) při ÚSPĚŠNÉ reklamaci máš nárok na úhradu nutných nákladů s tím spojených (dopravné, hovorné za telefony, dokonce si můžeš nárokovat i finance vydané za půjčení náhradní - reklamované - věci). V opačném případě má (tuším) prodejce možnost kompenzovat si na tobě jeho náklady tvé reklamace.

VisionPajaBaits - Profil | Út 22.3.2011 13:09:36

Mike1977 >> byl ten byl asi 2 tydny pouzivanej jinak fungl novej

MichalRe. - Profil | Út 22.3.2011 8:18:34

už jsem to zde v nějaké diskuzi psal, mám hodně špatnou zkušenost s firmou TROPIC LIBEREC, koupil jsem si u nich prut za 1200, a reklamace v záruce s poštovným mi přišla na 350kč, a to mi ten prut stejně nakonec nespravili, ale potřetí jsem jim to už za ty prachy neposílal.

usak - Profil | Út 22.3.2011 8:08:36 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Mike1977 - >> zatim jsem mel pri reklamacich veci nakoupenych na netu asi stesti...pred par lety jsem reklamoval v puli zlomenou bolonku od Triany u www.shoprybar.cz, hned jak jim to doslo, me kontaktovali, jestli to chci opravit, vymenit za jinou, ci vratit penize. Vzhledem k tomu, ze zrovna nebyla ta co jsem chtel, poslali penize. Do tydne vse vyreseno. Posleze jsem jeste u stejneho shopu bral uhlikovou spicku do telematchky, ta bohuzel utrpela ujmu pri transportu. Po zaslani zpet prisla obratem druha i s vracenymi penezi za postovne. Perfektni pristup.

Tyden stara zkusenost s feederem od Garbolina(na prvni pohled nezretelna vyrobni vada) z www.pro-rybareni.cz. Po telefonickem kontaktu(a poslani fotek) nabidnuto nekolik variant reseni, v pondeli zaslan prut zpet, ve stredu telefonicky ohlasili prevzeti a odeslani noveho, ve ctvrtek byl doma. Opet bez problemu s vstricnym profi pristupem.

Minnow - Profil | Út 22.3.2011 6:55:21

Já reklamoval přes www.raven-fishing.cz stojan na pruty a všechno šlo v pohodě, musel jsem jim tam poslat fotodokumentaci rozbité části stojanu a oni mi poslali během týdne nový díl.

Mike1977 - Profil | Út 22.3.2011 6:33:08

VisionPajaBaits >> Ahoj. Ten naviják byl v záruce nebo ne ?

VisionPajaBaits - Profil | Po 21.3.2011 21:50:10 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Mike1977 - >> pres www.trpicliberec.cz jsem reklamoval navijak psal jsem jim e-mail a oni me druhej den volaly bylo to jako ochotny ale az me nakonec rekla ze dopravu tam i spatky si hradim sam a to bylo asi 200 kč za obe cesty reklamoval jsem navijak za 1500 a nakonec jsem to dal do gammarusu a spravily me to za necych 100 kč takze se prvne potej nekde v lepsi kameny prodejne kolik by to stalo nekdy to vyjde levnejc nez pres net

wada - Profil | Po 21.3.2011 20:24:53 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Zatím vše v pohodě. U poslední reklamace nebyla komunikace s obchodem příliš svižná, ale jak jsem se zmínil, že si na ně postěžuju na webu, tak to bylo ihned.

Miloš 66 - Profil | Po 21.3.2011 20:14:33

Tady http://www.fishop.cz/ v pohodě do 14 dnů vyřízeno