Napojení lodního elektromotoru na elekrocentrálu.

Máte někdo zkušenosti s napojením elektrocentrály na lodní elektromotor ? Dík za odpovědi.
Autor diskuse: Mag - Profil , 3.1.2011 všeobecné - náčiní, doplňky

oskus - Profil | Po 3.1.2011 16:00:51

Mag - >> jako ,že bych vozil ve člunu elektrocentrálu ?? :-) hmm tak to by mě opravdu nenapadlo

Veverek - Profil | Po 3.1.2011 15:48:48

My hovercraft is full of eels.

franto1231 - Profil | Po 3.1.2011 15:41:35

Mag - >> tak už som taký prípad počul, že v člne centrálu ktorá vrčala a na čele člna elektromotor. Vcelku zaujímavé......heh

smradzjzd - Profil | Po 3.1.2011 15:26:45

Sindy >> s tím se dobře jezdí proti větru. Ta vrtule chytne takovýho šmíra, že krom pohybu plnou parou vpřed, máš i nabitou baterku.

Sindy - Profil | Po 3.1.2011 15:20:18

No ja namontoval 2m velkou vrtuly na alternator a jeto super ale musi to foukat jinak neni proud do el motoru.no a kdyz motor vypnu zapnu baterku tak stoho mam vrtulnik.doporucuju odskouset letos stim dam la manche.

rybomil - Profil | Po 3.1.2011 15:04:43

MrKos >> pokud dobře počítám, tak 100A x 14V= 1400 W, tedy ten motor z pily by musel dávat cca 1,4 kW = cca 2 HP. Když chceš tahat trvale nějakých 44A = cca 620 W +, tedy by stačil výkon motoru cca 1,0 kW = cca 1,36HP. Ale i tak asi po delší době jízdy naplno bys ho zahřál až doost.

Čodiš - Profil | Po 3.1.2011 14:44:44

Mag - >> Na centrálu se vykašli to se nevyplatí ,zajdi si raději k nějakýmu Honda autorizovanýmu prodejci a poptej se na centrálu pro lodní elektromotory ,je to novinka roku 2010 takže to nemusí mít všude u nás to maj ta centrála dává 12V/60A je to teda jen DC ale o to jde ,prohlížel jsem si to a je to vlastně motor z křovinořezu a na něm namontovaný alternátor vypadá to dost slušně dalo by se to vyrobit i z nějakýho poškozenýho křovináku hlavně aby ten vršek motor atd byl OK a není problém protože cena kterou mě říkal ten prodejce se bude pohybovat kolem 16000Kč ještě neměl ofiko cenu když jsem tam byl cca 2 měsíce zpět ale bude se to ofiko prodávat otázka je jak to bude hlučný protože já když jedu z benzinákem 5Hp na volnoběh tak jedu jak na max s elektromotorem cca 5km/h a to nemáš šanci slyšet blíž jak 50m benzinák pokud ho nehoníš tak je hodně tichounkej teda 4-takt nevím jak 2-takt

alda2211 - Profil | Po 3.1.2011 14:36:33

MrKos >> tak ty parametry nejsou tak hrozny ja rikas!!!

Jednofázová elektrocentrála KIPOR SINEMASTER IG 1000 Jmenovitá frekvence: 50 Hz Jmenovité napětí: 220 V Jmenovitý proud: 3,9 A Jmenovité otáčky: 5500 ot./min. Jmenovitý výkon: 900 W Maximální výkon: 1000 W Stejnosměrný výstup: 12 V / 8,3 A Počet fází: jedna Startování: ruční Objem nádrže: 2,6 l Spotřeba: 550 g / kWh Rozměry DxHxV: 460 x 248 x 395 mm Suchá hmotnost: 14 Kg Buzení: digitální invertor Motor: čtyřdobý jednoválec vzduchem chlazený, OHV Palivo: motorový benzín 95 Motorový olej: SAE 10W30 Hlučnost (dB A/7m): 54 - 59


Paranoidní Schizofrenik - Profil | Po 3.1.2011 14:31:25

smradzjzd >> jasná volba , namísto centrály koupit kýbl protejnů, veslovací posilovací mašinu a začít s intenzivnim tréningem před nadcházející sezónou....

smradzjzd - Profil | Po 3.1.2011 14:31:05

MrKos >> koupíš i laciněji, sice s menším, ale pořád s dostatečným výkonem
http://www.autodily-dnd.cz/peugeot/309-i/alternator​-starline-d146367/

alda2211 - Profil | Po 3.1.2011 14:30:35

MrKos >> v prodejne mi bylo receno ze nama smysl nad tim premyslet a nebo vozit panel 5+5m a potom muzu dobijet tak jsem to zavrhnul protoze velikost panelu ktery se mi vejde do auta i s celou vybavou vcetne clunu a el.motoru nestaci vlastne staci ale na dobijeni mobilu

smradzjzd - Profil | Po 3.1.2011 14:28:27

Paranoidní Schizofre >> Paranoidní Schizofrenik - 3.1.2011 14:22:17 >> kluci nechtěj ani tak transformovat, jako spíš vydrbávat. No, někde se to s baterkama nedá dělat tak jak by sis představoval a spalovák je zakázaný. Mraky baterek s časově omezenou životností bez ohledu na používání, taky není to pravý řešení. Jediná správná ekonomická a spolehlivá věc, je zas ten pohon na lidský sádlo.

MrKos - Profil | Po 3.1.2011 14:28:00

Mag >> průšvih centrály je že sice dává 220V ale směšnej proud... čistě teoreticky motórek z benzínové pily napojenej natvrdo na normální alternátor kterej lze pořídit za 3 litry dá při 14V 100A jen to hvízdne a dobře regulované by to utáhlo jak motor tak nabíjení další baterky

nemluvě o tom že jen centrála má 20kg

Paranoidní Schizofrenik - Profil | Po 3.1.2011 14:22:17

smradzjzd >> no říkám si jestli neni rozumější použít rovnou benzinovej motor....ale kluci tady chtěj pořád transformovat..... já osobně bych vozil dvě baterky a nabiječku, jednu používal a druhou si nechával někde zaúplatu nabijet....
ps: tak nebo onak stejně počítá s tim že na lodi potáhne nějakej spalovací motor , tak nechápu o co mu vlastně s tou centrálou jde....

MrKos - Profil | Po 3.1.2011 14:20:39

alda2211 >> voni už ti panelové dávají šalinu aji bez slunka akorát je tam při zatažené obloze kapánek pokles ... spíš bych rád viděl jakej bude reálnej pokles když se to napojí na opravdu vyždímanou stovku trakční baterku

sám nabíjím stovky baterky 12A nabíječkou a vím že 12A si to nikdy nebere... při vyždímané baterce to chvilku ( první hodinku ) skočí na 10A a pak už to padá dolů přičemž nabíjecí proud někde kolem 6A přetrvává po skoro celou dobu nabíjení

centrály se mi nelíbí protože vrčí a smrdí :-)

smradzjzd - Profil | Po 3.1.2011 14:18:58

Paranoidní Schizofre >> Paranoidní Schizofrenik - 3.1.2011 14:15:03 >> no to by možná loď utáhlo, ale zas to má jen 35A.
Požadovaný odběr elmotoru je 44A na maximum.
Není rozumější tam připojit na motor rovnou altík z auta, než to transformovat sem a tam ?

alda2211 - Profil | Po 3.1.2011 14:16:56

MrKos >> nevim jestli je rozumna cena 20tisic za panel a bejt zavyslej na pocasi za ty penize jsou dve centrali kipork na ebay a davaj i v noci :-))

Paranoidní Schizofrenik - Profil | Po 3.1.2011 14:15:03

smradzjzd >> http://www.abonit.cz/aku/eshop/5-1-Nabijecky-akumul​atoru/11-2-Pro-klasicke-autobaterie/5/159-Deca-CLAS​S-50A-12V-24V-nabijecka
PS: netušil sem že sou ty elektromotory takový žrouti
PPS: sïlně pochybuju o tom že centrála s teoretickym výkonem 1KW postačí pro nabijení s podobnou nabiječkou...

MrKos - Profil | Po 3.1.2011 14:12:46

alda2211 >> slušnej panel dává 7A a s tím by bylo možné nabíjet i stovku baterku ... ofšem cena cca 20 t.kč a velikost kolem metru už stojí za zvážení

pro pohon motoru je to pořád málo, tam je třeba 40A a více

smradzjzd - Profil | Po 3.1.2011 14:12:21

Paranoidní Schizofre >> Paranoidní Schizofrenik - 3.1.2011 14:08:52 >> ta na odkazu dává papírově max 12A - čili je nepoužitelná. Osobně to šacuji tak na desítku, při doopravských 50A, aby na to mohl motor jet, popřípadě ještě stíhal dobíjet baterku

Mag - Profil | Po 3.1.2011 14:11:26

cenu zatím neřeším. jde mi o to, jak by byl ten adaptér těžký a jestli by snížil výkon motoru.

alda2211 - Profil | Po 3.1.2011 14:10:08

jurasoft >> Jirka Šachl - 3.1.2011 13:59:07 >> hmm cena neni hrozna jen tem udajum o el.vykonu moc neverim je to pri max. vykonu slunce a vis kolik dni v roce to tak sviti.....ale kdyz to cleveka baví a ví jak na to aby to fungovalo tak ma radost kdyz to dela a povede se to ale muj nazor je centrala kipork 1000w a dve 110AH baterky ale uz me to taky pustilo mam jen ty baterky a snazim se baterku u vody setrit aby vydrzeli a na tyden pri rozumnym pouzivani to staci

Paranoidní Schizofrenik - Profil | Po 3.1.2011 14:08:52

smradzjzd >> podle výkonu předpokládám tak 1-4 tisíce....samozřejmě by se dal postavit o něco lacinější diodovej zdroj s patřičným výkonem, ale vyplatí se zakoupit hotový měnič napětí....

např : http://www.autobaterie24.cz/nabijecky-moto-6/mikrop​rocesorova-nabijecka-motobaterii-a-autobaterii-177.​html

Mag - Profil | Po 3.1.2011 14:06:36

použití solárních panelu na přímou jízdu je utopie. také propojení centrála-nabíječka-baterie-motor mi nefunguje. jde mi spíše o adaptér.

smradzjzd - Profil | Po 3.1.2011 14:05:19

Paranoidní Schizofre >> Paranoidní Schizofrenik - 3.1.2011 14:03:51 >> a to je?

Paranoidní Schizofrenik - Profil | Po 3.1.2011 14:03:51

smradzjzd >> já bych to viděl tak na cenu běžný nabiječky autobaterií s patřičným výkonem....

smradzjzd - Profil | Po 3.1.2011 14:00:52

Mag >> kolik si tak tipuješ, že tě ten "adaptér" vyjde?
Respektive, kolik si ochoten investovat.

jurasoft - Profil | Po 3.1.2011 13:59:07

alda2211 - Profil | Po 3.1.2011 13:57:44

jurasoft >> Jirka Šachl - 3.1.2011 13:52:03 >> to asi jo ale tak daleko jeste nejsem tenkrat kdyz jsem byl v obchode ohledne tho panelu a prevadece nebo jak se to jmenuje na upravu produ snad to rikam srozumitelne nejsem el.man:-)) tak myslim ze rikali ze to pri max.vykonu slunce bude davat 1.5A tak ze bych to nabijel nekonecne dlouho vvim ze znamej ma na caravanu panel na strese a dobiji s tim take baterku na sviceni v noci ale hodne zalezi na pocasi a stejne ma jeste centralu

šedý pes - Profil | Po 3.1.2011 13:57:19

Paranoidní Schizofre >> Paranoidní Schizofrenik - 3.1.2011 13:53:05 >> jde o bezpečné napětí, tam je horší, když se ti začnou škvařit blbě dimenzovaný kabely a propálí gumák :-))))

Paranoidní Schizofrenik - Profil | Po 3.1.2011 13:53:05

šedý pes >> na druhou stranu požívání takových proudů na otevřené vodě má něco dosebe a při domáckém zapojení musí být lov s takovým zařízením plný napětí a adrenalinu....

jurasoft - Profil | Po 3.1.2011 13:52:58

šedý pes >> jasan, že to bude nějak jinak, že to nepůjde takhle jednoduše..perpetum mobile je utopie...