Doživotná záruka na prúty.

Dobrý deň. Som majiteľom jedneho prútu, ktorý má vraj doživotnú záruku pre prvého majiteľa. Tento reklamný slogan sa objavil poprvý krát u muškárskych prútov, neskôr prešiel aj ku kaprárskym a prívlačovým. Zaujímala by ma vaša praktická skúsenosť s týmto druhom záruky. ďakujem za odpovede k veci.

Pafka - Profil | Út 6.4.2010 11:45:02

Jako "právník" si dovolím poznamenat, že pokud je uvedeno, že "záruka nepokrývá běžné opotřebení", je taková reklamace ve většině případů pouze ztráta času (v ČR určitě - záleží na prodejci/výrobci, těch solidních je jako šafránu), pokud se očividně nejedná o výrobní vadu. Nehledě na skutečnost, že se s vámi bude prodejce dohadovat, že jste výrobek neužívali "řádně" (nadměrné zatěžování, v rozporu s návodem/dokumentací, zanedbání běžné péče, používání zboží v podmínkách, pro něž není určeno a jiné veselosti ;-) a v optimálním případě, že se nakonec, po lítém boji, svých práv domůžete, určitě si budete muset zaplatit znalecký posudek (pochopitelně ze svého).

Jsem si přesto vědom vyšší morálky prodejců/výrobců v Anglii, kde jsem nějaký čas žil, tak by v opodstatněných případech bylo možné o reklamaci uvažovat, avšak neodradí vás po několika letech už jen ten manipulační poplatek? S ohledem na riziko neúspěchu reklamace (tedy pokud se nejedná o prut za 20 tis.)?!

"Manipulační poplatek se vztahuje na každý díl každé reklamace (v současnosti jsou tyto poplatky nastaveny na 25 £ za každý díl každé reklamce pro muškařské a kaprové pruty a 35 £ za každý díl každé reklamace pro mořské pruty)."

Obecně považuji téměř každou doživotní záruku (mimo záruky sluchátek Koss Porta Pro, která je ověřena a funguje ;-) spíše za snahu přilákat zákazníky, než za proklamaci vlastní solidnosti. Faktem je, že zmíněné anglické firmy jsou renomované, tak by, s ohledem na konkrétní výrobek a jeho cenu, bylo možno o reklamaci uvažovat.

Venca888 - Profil | Út 6.4.2010 11:15:51

Mr. T >> tak to je vcelku pochopitelný a rozumný. Pravděpodobně spoléhaj, že pouze minimum zákazníků bude ochotno po deseti letech podstoupit to reklamační řízení a navíc zaplatit dopravu a požadovanou sumu handlingovýho poplatků za to, aby "oživil" tak starej prut.

KOLIBŘIK - Profil | Út 6.4.2010 11:05:02

Mr. T >> Zdravím.Já bych si ani vesnu nikdy v životě nekoupil rybářský výrobek s tím to průvodním odkazem od prodávající firmy.To je přesně to očem jsem psal v prvním zápise.Ta koupě se rovná sebevraždě.

Venca888 - Profil | Út 6.4.2010 10:52:51

Lauri >> jasně - buď se na tu reklamaci vyprdnout anebo ne, ale pak bejt tvrdej a důslednej. NEEXISTUJE, aby tě prodejce odkázal stran reklamace na někoho jinýho. Ty od něj máš záruční doklad s paragonem a jestli on to následně bude opravovat sám, podstupovat dodavateli přes ulici nebo do Austrálie, to je pouze jeho problém.

Mr. T - Profil | Út 6.4.2010 10:52:20

Kaporcek >> Topoľčanec - >> Podmínky a znění doživotní záruky na pruty GREYS, CHUB, HARDY.

Jen poznámka k zasílání poškozených prutu do Anglie.

po vzájemné dohodě s dovozcem - Hobby G s.r.o., se tyto poškozené pruty budou posílat na jejich adresu s kopii dokladu o koupi a záručním listem. Tím pádem dovozce zpříjemnil zákazníkům nepříjemné a drahé zasílání do Anglie. Veškeré záruční i pozáruční opravy se řeší přes prodejce, potažmo dovozce.

Tímto osobně dovozci děkuji za jeho přístup k zákazníkům.

Opravy, údržba a záruky

Firma Greys poskytuje na všechny své pruty neomezenou doživotní záruku pro jejich prvního majitele. Toto je dáno jako dodatek vašich zákonných práv a vztahuje se na vady nebo poničení z jakéhokoliv důvodu.

Aby se tato záruka stala účinnou, musí se kupující zaregistrovat do 21 dní od nákupu. Pro zajištění okamžité záruky, doporučujeme použít registrační formulář na webových stránkách společnosti Hardy. Obdržíte e-mail, potvrzující vaši registraci, v okamžiku, kdy je dokončena. Popřípadě se můžete zaregistrovat poštou či faxem pomocí přiloženého formuláře. Bohužel však nejsme schopni zasílat poštou nebo faxem zpět jednotlivá potvrzení registrací.

Neomezená doživotní záruka se vztahuje pouze na prvního majitele! Toto je dáno dodatkem zákonných práv Anglie a Walesu.

* Neomezená doživotní záruka se vztahuje na všechny nové a současné pruty Hardy & Greys pruty vyrobené z karbonových vláken a zakoupené u autorizovaného dealera firmy Greys s účinností od ledna 2002.
* Záruka nepokrývá úmyslné rozbití nebo běžné opotřebení.
* Manipulační poplatek se vztahuje na každý díl každé reklamace (v současnosti jsou tyto poplatky nastaveny na 25 £ za každý díl každé reklamce pro muškařské a kaprové pruty a 35 £ za každý díl každé reklamace pro mořské pruty).
* Společnost Hardy & Greys Limited si vyhrazuje práva upravovat manipulační poplatky bez předchozího oznámení nebo upozornění.
* Proto si prosím předem zkontrolujte výši manipulačního poplatku u vašeho dealera nebo přímo u společnosti Hardy & Greys Limited.

Jak postupovat

Ujistěte se, že jste vyplnili váš registrační list do 21 dnů od prodeje a obdrželi razítko dealera včetně data prodeje. Pokud se registrujete poštou, udělejte si fotokopii vašich vlastních záznamů, kterou pečlivě uschovejte společně s dokladem o prodeji/nákupu. Původní majitelé žijící v zámoří by měli kontaktovat tamního lokální dealera nebo distributora a požádat ho o detaily.

V případě reklamace, zašlete část(i) prutu společně s poplatkem, bezpečně zabalené na adresu:

Customer Services Department

Hardy & Greys Limited

Willowburn

Alnwick

England

NE66 2PF

Poplatky můžete uhradit pomocí šeku nebo kreditní karty. V případě platby kartou prosím poskytněte vaše jméno, jak je uvedeno na kartě, číslo vaší karty a datum platnosti.

Zlomené díly

Co se týče reklamace špiček, můžete zaslat pouze spodní část v délce 10 cm/4 ins. Pro reklamaci středních částí zašlete spodní a vrchní část v délce 10 cm/4 ins. V případě reklamace oblasti rukojeti zašlete spojovací díl a vrchních 5 cm/2 ins. My poté provedeme výměnu zlomených částí. Pokud reklamujete zlomenou část prutu, je nutné uvést model, délku, velikost šňůry a sériové číslo prutu. Poskytněte nám prosím také telefonní číslo a doručovací adresu.

Další informace

* První majitel je zodpovědný za náklady spojené s přepravou a pojištění zásilky
* Všechny reklamace v UK musí být projednány přímo s Customer Service Department.
* Zpáteční doručení a náklady na pojištění v UK budou hrazeny společností Hardy & Greys Limited.
* Na ostatní pruty, které nejsou vyrobeny z karbonových vláken, se neomezená doživotní záruka nevztahuje, avšak jsou zajištěny stávající zárukou pro případ výrobní vady a špatného provedení.
* Výhoda neomezené doživotní záruky je nepřenosná na jakoukoliv třetí stranu/osobu.
* Pokud nedojde k registraci ULG do 21 dní od data prodeje/nákupu, ztráci původní vlastník jakákoliv práva na tuto neomezenou doživotní záruku.
* Zboží zajištěné neomezenou doživotní zárukou bude opraveno a vyměněno na základě uvážení společnosti Hardy & Greys Limited.
* V případě výměny dílů, mohou oproti originálu nastat rozdíly ve specifikaci barvy nebo materiálu.
* Neomezená doživotní záruka nepokrývá náhradu následných škod a odškodnění.
* Neomezená doživotní záruka se nevztahuje na ztrátu prutu nebo jeho částí.
* Společnost Hardy & Greys Limited neakceptuje žádná přidružená rizika vzniklá používáním prutu.
* Společnost Hardy & Greys Limited si vyhrazuje všechna práva určit, zda bude jakýkoliv produkt, na který se vztahuje tato záruka opraven nebo vyměněn. Společnost si také vyhrazuje právo nahradit výběhové (starší) modely přiměřenou částkou nebo srovnatelným modelem, pokud je to možné. V případě výměny dílů se barvy a komponenty mohou lišit od originálu.

Péče o vaše pruty Greys

* Nikdy nepoužívejte jakékoliv nářadí, prut nekruťte nebo neupínejte do svěráku.
* Nikdy neohýbeje váš prut do extrémních úhlů na krátkou vzdálenost. Když ho nastavujete, vždy navlékněte šňůru skrze naváděcí očka a držte prut rovně. Neuchopujte prut za špičku. Váš prut je navržen tak, aby byl ohebný po jeho celé délce a ne pouze v "krátké" sekci.
* Vyvarujte se ostrého škubání pokud je muška zachycena. Namiřte prut přímo ve směru háčku a po chvilce ho zkuste vytáhnout znovu.
* Vyvarujte se přílišného namáhání vašeho prutu tím, že ho budete vyvádět z jeho bojové křivky
* Vyvarujte se ostrých úderů, jako například náraz do boku loďky nebo převislých větví.
* Vyvarujte se toho, aby muška narážela během nahazování do blanku, obzvláště pokud používáte zlatohlavé mušky
* Potírejte pravidelně spojku prutu a další spoje grafitovým voskem určeným pro tyto spoje. Toto slouží jako prevence proti předčasnému opotřebení karbonových spojů a poskytuje bezpečné tření během rybaření a též snadné oddělení jednotlivých částí prutu na konci dne.
* Pokud rybaříte ve slané nebo poloslané vodě, vždy opláchněte očka a kovové části v čisté vodě.
* Po každém rybářském výletu prut očistěte a osušte, obzvláště pod naváděcími očky a také očka samotná. Usazeniny vytvořené během rybaření bývají hlavní příčinou opotřebení oček. Špinavá očka a šňůra zpomalí rychlost šňůry během nahazování, což také snižuje nahazovací vzdálenost.
* Sedlo navijáku udržujte v čistotě a příležitostně promažte závity.
* Skladujte v suchém prostředí. Pokud k vašemu prutu náleží i pouzdro, uchovávejte prut v něm. Vyvarujete se tak případných nehod.

Tato záruka se vztahuje na výrobky, které jsou používány způsobem, ke kterému jsou určeny. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení. Nelze ji aplikovat na výrobky, které byly zanedbány, pozměněny nebo jakkoliv nevhodně užívány. Záruka též nepokrývá následnou škodu, která se vztahuje k jakékoliv vadě.

Tato záruka je dána dodatkem vašich zákonných práv.

Společnost Greys si vyhrazuje právo upravit v budoucnosti příplatek v závislosti na inflaci.

http://www.as-fish.cz/Celozivotni-zaruka-GREYS,-CH​UB,-HARDY,2974.html

KOLIBŘIK - Profil | Út 6.4.2010 10:33:01

Kaporcek >> Topoľčanec - >> Zdravím.Doživotní záruka na cokoli nexistuje.Zvlášt ne co se týká rybářských věcí.Za dobu co chytám ryby a věnuji se našemu koníčku a to dost intenzivně a spoustu let jsem se s touto reklamou již několikrát setkal Je to pouze a jenom výplod sloganu při reklamě.Jsou však mezi náma bohužel naivní rybáři kteří nemaj vůbec žádný přehled o výrobcích různých pochybných rybářských značek a tomuto druhu nabídky s důvěřivostí podlehnou.Značková a renovovaná firma která vyrábí rybářské náčiní již léta a má ůspěch takovouhle bezcitnou reklamu nepotřebuje.Jenom by jí totiž v obchodě ublížila.Já osobně věřím pouze svoji osobní zkušenostem z rybářským vybavním a řídím se instinktem.Ale velice rád vyslechnu názory všechMyslím si že je ale velice dobré znát tyto firmy které nabízejí a podbízejí nám rybářů lživé informace a prodávají rádoby TOP zboží.Není ani naškodu pokud je rybář z výrobkem nespokojen se ozvat.Výrobek reklamovat.A nám ostatním všem klidně sem na tyto stránky otom něco napsat.Jak byl oklamán a jak se nechal zlákat.Musíme jako rybáři držet spolu a předávat si jakékoli informace o dobré koupy a nebo o koupy v které jsme byly pdvedeni.Nic jiného v naší obraně neexistuj,nežli celoplošně takové výrobky nekupovat.Obchodník pokud není idiot tak nekvalitní zboží které mu bude ležet na pultě bud stahne a nebo uplně vyjme z prodej.Z mé zkušenosti ve vašem případě je NEKUPOVAT..Oběvují se tu velmi často příspěvky ve kterých se ptáte jestli si máte koupit ten či onen prut nebo naviják ale bohužel když čtu od jakých firem tak mě jde mráz po zádech co jste ochotni a schopni si koupit za neskutečné povl a šunt.Hlavně když je to levné.

j.sladkay - Profil | Út 6.4.2010 10:23:52

a, zalezi od konkretnej firmy ako si nastavi svoj customer service

b, dalsia vec je otazka, kolko je cielovy zakaznik ochotny zaplatit?

u prutov nizsej cenovej kategorie sa to riesi povecsine bud ta poslu rovno do prdele alebo ti vymenia diel, prut, pripadne it povedia kup si novy prut

u prutov strednej kategorie ta vacsina posle do prdele, alebo po dlhych niekolko mesacnych prietahoch ti vymenia diel. stratis pol sezony kvoli ich neochote a lenivosti, lebo s tym maju naklady, ktore tak ci tak zaplatis. samozrejme povedia ti za sa to posila na expertizu do nemecka alebo kde este do... a neuvidi to ani zarucny servis, pricom taka postovne plus expetiza vyjde na viac ako je cena prutu, proste kecy a kecy.

premiove pruty a stavane:

niektore anglicke a americke firmy to robia tak, ze uz pri nakupe prutu alebo blanku mas moznost dokupit si "extra" starostlivost, cize 20 percent ceny plus. v pripade potreby poslu nahradny diel po zaplateni postovneho. stavane pruty sa posielaju vyrobcovi a ak je to vyrobnou chybou alebo chybou sposobenou vyrobcom tak ti poslu blank a mozes si dat prut vyrobit znovu

v konecnom dosledku platis platis a platis vsade

preto si dobre rozmysli ktoremu vyrovcovi a hlavne ktoremu predajcovi !!! zveris svoje paniaze

u nas to je jednoducho tak maly biznis, maly vyber, vysoke ceny a customer service veeeeeeeeelmi zaostaly alebo ziadny. česť pripadnym vynimkam :)) ale takych predajcov je naozaj ako safranu

toto je debata fakt na dlho ak chces kontaktuj ma


peeta@carp - Profil | Út 6.4.2010 10:17:51

matějrybar >> A Zebco Rhino Dura Fiber zas Lifetime Guarantee on the blank.

matějrybar - Profil | Út 6.4.2010 10:01:53

Vesměs se záruka vztahuje na blank. Sportex dává 10 let záruku na blank po registraci.

Anýzový dědek - Profil | Út 6.4.2010 9:38:30

S takovym druhem zaruky jsem se jeste nesetkal. Kdysi davno daval podobnou zaruku p.Troníček na sve rucne stavene pruty, ale u modernich seriove vyrabenych prutu bych to povazoval za reklamni trik.

HOK - Profil | Út 6.4.2010 8:40:27

Koupil jsem 2 pruty od Cabelasu, z 25 letou zárukou. Po roce jsem jeden zlomil (další rok ten druhý) a jal jsem je v USA reklamovat. Ženská na druhá straně sluchátka mě poslal do prde-le, že jí to nezajímá. No nekupte to.

meteor - Profil | Út 6.4.2010 8:34:54

Doživotní záruka by měla být vždycky vymahatelná přímo u výrobce (po uplynutí zákonné záruční doby, většinou 2 let). Já rybářské náčiní s tímto typem záruky nemám, vlastním ale sluchátka Koss Porta Pro cca 10 let. No a když se mi kdysi "povedlo" si na ně šlápnout a ze sluchátek jsem měl hromadu šrotu, poslal jsem je do autorizovaného servisu v ČR (nebo nějakého zastoupení Koss pro ČR) a tam mi je za paušální poplatek 50,- Kč vyměnili za nové. A toto je běžná zkušenost, prostě Koss to takto řeší (snad) odjakživa.

Tzn. že bude záležet spíše na tom konkrétním výrobci, jak takovou doživotní záruku řeší. Určitě tam budou omezení (jaké musíš mít doklady, na co se tato záruka nevztahuje, možná nějaký paušální poplatek), ale jak se říká - za zkoušku nic nedáš (většinou :-)). Myšleno tak, že by bylo nejlépe kontaktovat výrobce s přesným popisem situace a chtít po něm vyjádření, jak se k tomu tvému případu asi postaví.

Slaughter Maniak - Profil | Út 6.4.2010 8:16:54

řekl bych, že všeobecně při uplatnění jakékoliv reklamace záleží hlavně na prodejci, jeho ochotě a jeho odběratelsko-dodavatelském vztahu se subdodavateli ....pro mě doživotní záruka rozhodně neni hlavnim kritériem při výběru náčiní.....

chudas - Profil | Út 6.4.2010 8:09:35

písal som Ti na SZ. Kto je výrobca? Zatiaľ nechat tak a chytaj.

Mrknato - Profil | Út 6.4.2010 8:03:54

K doživotní záruce na pruty je třeba i doživotní pojištění, neboť rybář a jeho prut jedno tělo jsou. Dostat něco doživotně je stresující, o tom by ti mohl vyprávět jeden doživotní Pepsifanda.... který se stal doživotním diabetikem.

Lauri - Profil | Út 6.4.2010 7:46:35

Když ptáčka lapají pěkně mu zpívají. Vždy když chce výrobce přesvědčit zákazníka aby si koupil právě jeho zboží tak musí nabídnout něco víc než konkurence. Třeba doživotní záruku,ale když si přečteš detaily, tak zjistíš že doživotní záruka je pouze na něco a na spoustu věcí se ani nevztahuje. Takže bohužel doživotní záruka nemusí být doživotní záruka :(( Já mám s reklamacemi pouze špatné zkušenosti a proto požkozené zboží většinou ani nereklamuju. Kámoš si koupil naviják v Praze, výhradní dodavatel této značky sídlil asi 140kilometrů od Prahy. Když kamarád naviják za cca 4000korun chtěl reklamovat, tak ho z Prahy odkázali na dodavatele zboží. Takže by musel jet takovou dálku s navijákem. Jelikož bydlím poblíž dohodli jsme se, že mi ho pošle poštou a já mu ho tam zajedu dát do opravy. Co jsem se ale od prodavače nedozvěděl, posílal mě s navijákem opět do Prahy. Takže dva rybářské obchody se mezi sebou ani nedohodli a já bych najezdil tisíc kilometrů s prominutím k hownu.
Tím jsem jen chtěl říct, že když ti chtějí něco prodat tak ti obchodníci lezou do prd-le, a když chceš něco reklamovat a oni mají udělat nějakou práci navíc tak jim musíš lézt do prd-le ty!

lubos666.p - Profil | Út 6.4.2010 7:36:27 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Doživotní záruka je záruka do konce života prutu,né lovce...Takže záruka platí do té doby,než se zlomí.:-)

jurasoft - Profil | Út 6.4.2010 7:28:23

Kaporcek >> Topoľčanec - >> doživotní záruku mám na jiném, nerybářském zboží..de fakto jen reklama..osobně bych raději bral sníženou cenu a možnost po pár letech vyhodit rozbitý křáp a koupit novou věc než "repasovat" starou plečku....i když...o nádobí se takto snad ani uvažovat nedá...

gablik - Profil | Út 6.4.2010 7:21:41

To měl můj kamarád prut se mu ulomil při větším záběru a pak z toho vyplynulo že mu nevrátily peníze.