Démonizace vrátků Shimano MADE IN JAPAN, nebo kvalita až za hrob?!

Vlastníci černých či bílých shimáckých "legend" a jiní, kteřím tyto navijáky prošly rukama, jsou ve svém chodu a v tom co má naviják dělat tyto starší kousky natolik nedostižné, že dnešní modely TWIN POWER, STRADIC či GTM-RA blednou nad zpracováním "střev" dřívějších generací závistí?! Nebo to s tou rozdílností zpracování zas tak žhavé není. Pořád budou lepší a horší řady, a přesunutí výroby do Malaysie podle mě leda ušetřilo na pracovní síle, nikoliv že by kvalita šla do kopru. Takže......ring volný a poznatky sem :)
P.S. - kdo začne řešit jiného výrobce, ať se nad sebou zamyslí. Díky
Autor diskuse: L285 - Profil , 24.3.2010 plavaná - náčiní, doplňky

atawa - Profil | St 17.4.2013 20:22:36

tady bojovky super aero 4000

atawa - Profil | St 17.4.2013 20:18:16

realita AERO GT 5000 dost dobrý sice malaysia, ale bez problému

atawa - Profil | St 17.4.2013 20:15:56

Neni to přímo šímo,ale made in Japan to je to jo!!!

tomato - Profil | Pá 12.4.2013 20:55:15

Trocha oprášim túto starú diskusiu...
Dlhú dobu som používal model Super GTM-RB made in malaysia. Bolo to na také víkendové rybačky, chytanie pri brehu. Tri roky mi to stačilo. Potom som sa trocha začal venovať súťažne plávanej a upsss. Navijáky začali odchádzať. maslový chod, ktorý mali na voľno sa začal meniť na sekavý chod pod sťahovaním 14 gr angličákov. Stačilo to síce premazať, ale išli preč. Medzitým som od kamaráta kúpil staručké shimana SUPER X MATCH. On si na nich vymenil ešte jedno klzné ložisko za guľkové a tie idú perfektne i po 12 rokoch!!! Páni toto hovorí za kvalitu. Idú doteraz a rozhodne schovajú do vrecka i nové navijáky.
Momentálne som komplet všetky navijáky predal a kúpil tieto oldschooly. Keď si tak človek tým všetkým prechádza, tak by neveril aké množstvo modelov shimano vyprodukovalo. Naozaj pozoruhodné. Tak sa mi teraz zišli modely AERO MATCH 2000 (4,6:1), SUPER X MATCH 3000HS (7:1), SUPER X 3000GTM (7:1), SUPER MATCH RE(6,2:1), SUPER AERO 400GT (5,1:1)
Všetko japonci, jeden má 22 rokov!!! A ide teda perfektne.
U mňa rozhodne kvalita až za hrob. Je úsmevné čítať niektoré príspevky, keď dotyčný tieto navi ani nedržal v ruke.
Možno aj v tejto dobe je japonec lepší (stradic FC - mal som ho), ale nemá na tieto staré modely. A to môžem povedať zodpovedne.

...my, král Jelimán :))) - Profil | Út 6.4.2010 14:27:31

L285 - >> žádný legendy nejsou, ať made in "Japan" či "neJapan", rozdíl v tom není... všechno je to na jedno kopyto, takže Malaysie se nebát.

esoxboy - Profil | Po 5.4.2010 14:43:06

páč navijáky rúzných značek opravuju už pár let tak mohu říct že navijáky shimáno oproti jiným mají dobré ukládání vlasce hladký chod dobré bajtrunery a vyvážení rotoru neřikám že nejsou i lepší v určité sekci ale modeli jako big baitruner baitrunet lc a baitruner 10 000 xt........ sem nikdy s poruchou do opravy nedostal ! jinak konkrétně model big baitruner pro neználky první který se k nám dovážel vasi v roce 92 vým o dvou který dostávaj takovej kouř že si to málokdo dokáže představit a pořád makaj pouze na promazání a sezoní údržbu obecně vzato je to také tím co se k nám dostane a že si někdo pořídí kolovrátek typu catana a pak na něm tahá voby typu jerk tak se nemúže divit že se ukážou vúle atd jinak vzpomeňte si na kolovrátky pluffenger shakespeare dřív a dnes ! v čechách shakespeare nestojí za nic tak pro začátečníka či dětsko ovšem shakespeare z usa vyší řada je o něčem jiném to samé spro u nás opravdu jen základ před 6 ti rokama sem dostal do rukou u nás neznámou spro nova a ta mě doslova vyrazila dech kam se hrabe nějaký exage je to model od modelu ale shimáno pořád dává výc za néně peněz a je o krok na před toť múj názor jinak malaisie nebo čína to je jedno hlavně si ohlídat kvalitu a poruchovost japan produktú je jasně menší protože je hlavně pro jejich trh a usa takže si kvalitu hlídají výce ps případné chyby v textu prosím omluvte

standas - Profil | Ne 4.4.2010 14:16:55

škoda že f. SHIMANO nepřesunula výrobu navijáků do ČR,přehazovačky na kola se zde dělaj.

kaco - Profil | Ne 4.4.2010 9:44:39

Je to veľmi zaujímavé sledovať, čo príspevok to iný názor. Každý z nás by chcel mať vo svojej výbavičke tú najlepšiu vecičku, bohužiaľ peniažky sa zarábajú veľmi tvrdo a vždy ich je málo. Tu práve začína celý ten humbuk okolo. Stačí mi Alivio, alebo si pošetrím na Stradica, toto budú riešiť ešte mnohé generácie po nás. Chlapi podstata je úplne inde, byť na rybách, chytať ryby, púšťať ryby. Ani najlepší cajk nikomu nezaručí veľkú rybu. Preto vždy budeme kupovať s rozumom, ale ten má každý z nás iný. :-PPP

fishfinder - Profil | Ne 4.4.2010 9:24:52

Odjakživa chytám jen s shimano navijáky.Letos sem ale přesedlal tak uvidíme jestli bude změna k horšímu. Cena je ale o 50 % nižšší než shimi takže zatím spokojenost .Mám teď peníze i na háčky a olůvka :-)

jarda 2004 - Profil | Ne 4.4.2010 8:58:44

smradzjzd >> To je fakt bude to zajímávé až na to dojde.

Sampus - Profil | Ne 4.4.2010 8:07:29

L285 - >>Vlastnim prve Shimana uz 14 rokov stale slapu ako hodinky,jediny servis raz za 3roky premazem vazelinov.Dalsie Shimana Big Baitrunery mam uz 10rokov tak isto spokojnost.Bohuzial uz aj tato firma pred par rokmi zacala vyrabat lacnejsie typi a je pravda ze tie nedosahuju kvalitu starych vyrobkov ani zdaleka.To iste však robia aj ine fy.holt biznis je biznis.

smradzjzd - Profil | Ne 4.4.2010 7:49:05

Ledňáček (Iceman) >> to taky :-))

Ledňáček (Iceman) - Profil | Ne 4.4.2010 6:23:32

smradzjzd >> tak to vím naprosto přesně, kde jsme :-(

smradzjzd - Profil | Ne 4.4.2010 2:14:07

jarda 2004 >> neboj to přijde. Pruty byly taky nejdřív dřevěný, pak kovový, laminátový a kde sme dneska?

jarda 2004 - Profil | Ne 4.4.2010 2:03:12

smradzjzd >> No mít kolovrátek z kompozitů F1 tak jeho cena bude opravdu lidová.

smradzjzd - Profil | Ne 4.4.2010 1:32:00

Jarda Š. >> taky záleží na tom, co si člověk pod pojmem plast představuje.
Není plast jako plast a kov jako kov. Tak jak je rozdíl mezi olovem a špičkovou ocelí, jsou rozdíly i mezi "plasty". A nepochybuji o tom, že mnohé plasty svými vlastnostmi běžný hliníkový odlitek dalece předčí. Jen ta cena by byla asi astronomická. Třeba na takovým závodním voze F1 toho moc kovovýho není. Počínaje monokokem který vydrží skoro nemožné, přes závěsy kol a konče třeba brzdovými kotouči.
No ale konkrétně u navijáků sou všechny ty plasty na dvě věci.

jarda 2004 - Profil | Ne 4.4.2010 0:50:43

Pavel S. >> Plasty určitě už dnes nají hodně dobrou úroveň ale kolovrátek z plastovejma kolečkama bych nekoupil až tak velkou důvěru v ně nemám.

Jarda Š. - Profil | So 3.4.2010 23:55:01

Pavel S. >> Kdyby byly plasty na úrovni kovů, tak bys měl např. v autě převodovku z plastů. Je pravda, že dneska i plastové navijáky (a od Shimana obzvlášť) mají velmi dobrý chod, ale životností při zátěži na kovové nemají.

jambo - Profil | So 3.4.2010 20:26:42

bender >> v čem jsou tak luxusní ,krom té kamufláže ? Asi tou cenou , tak jak ultegry, vždyt jsou to ultegry . Na každý pád zajímavé až hezké .

PETAR - Profil | St 31.3.2010 21:17:09

Také jsem si koupil ty Tribaly 5500 XTA. Minulý týden. Na každý naviják se vešlo 600m - 0,25mm

Ti Sento - Profil | St 31.3.2010 11:01:40

bender >> ten tribal xta 5500 je stabni jsou dobry staci mi jsou dost silny mam na nich 0,30mm daiwa infinity skoro 400 metru staci

pepa-č - Profil | St 31.3.2010 8:53:05

1 ložisko je až až :-))

Meo - Profil | Út 30.3.2010 18:36:08

Filla
Tyto navijáky jsem asi v roce 1992 koupil v Mnichově, dodnes mi slouží, přestože mají pouze jedno ložisko.

Filla - Profil | Po 29.3.2010 15:22:00

Vase zprava

Filla - Profil | Po 29.3.2010 15:20:37

.

Filla - Profil | Po 29.3.2010 15:20:19

Neznate nekdo zobrazeny navijak? Cela historie MRKu a dokonce ani Google ho nechteji priznat. Objevil jsem ho v jednom inzeratu a koupil "z lasky". Dalsiho infa se nemuzu dopatrat, at klikam jak klikam :(

Pavel S. - Profil | Ne 28.3.2010 8:56:44

To,že dříve byla střeva navijáků vesměs s kovových součástek,je určitě jenom tím,že plasty nebyli na takové úrovni jako dnes.Dneska jsou nahrazovány kovové součástky plastem nebo obaly karbonem,jednak je to kvůli snížení váhy a jednak už tyto komponenty jsou na úrovni kovů.Co se týče kde je vyroben bych neřešil jelikož výroba je řízena přísnými kontrolami a dbá se dost na kvalitu ať je to japan nebo malaysie,jde jenom o finanční stránku mezd za práci.Jako v jiných odvětvích a u jiných značek.Třeba u značkových bot je to naprosto normální a že by byli horší než ze země kde firma má hlavní sídlo?Určitě ne protože směrnice pro výrobu jsou pevně stanovené.

bender - Profil | So 27.3.2010 22:07:02

limitovaná série luxusních navijáků, vyrobená k 10. výročí třídy TRIBAL

VINCENZO - Profil | So 27.3.2010 20:59:43

chytám přívlačí a jedině shimano,nemůžu si pomoc,prošel jsem dost naviáků,ale japonci jsou podle mě nej.