MinnKota Endura 30 Pro

Váš názor na napájanie elektromotoru 24V
motor stavaný na 12V.
http://www.youtube.com/watch?v=7oGWWYS_dx4&feature​=PlayList&p=783558A47F5BEC33&index=0&playnext=1
Autor diskuse: mimes - Profil , 9.2.2010 kaprařina - náčiní, doplňky

MISO* - Profil | Po 15.6.2015 22:16:39

tolda >> aj cena je prijemna ;-)

tolda - Profil | Po 15.6.2015 22:07:30

Ahoj,
Typ na trošku jinou baterii,
http://www.jarocells.nl/c-2403169/jarocell-12v40ah/​
vypadá to velmi zajímavě, a hlavně je to zásadně lehčí.

roce - Profil | Po 15.6.2015 20:51:39

Pařezz >> :-D tak to jsme opraváři oba

Pařezz - Profil | Po 15.6.2015 20:49:28

roce >> drát se nepřepálil, takže jsem jen elektrikářskou páskou zaizoloval konec spálené izolace kabelu.

roce - Profil | Po 15.6.2015 20:37:35

Pařezz >> taky nejsem elektrikář. ....jak si opravil?

Pařezz - Profil | Po 15.6.2015 20:34:57

roce >> ano, u plusové svorky. Nejsem elektrikář a ani to nedokáži odborně vysvětlit, ale spoj musí být utažený, jinak se začne silně ohřívat.

roce - Profil | Po 15.6.2015 20:17:24

Pařezz >> ta ohorela u svorek ?

roce - Profil | Po 15.6.2015 20:16:22

aneri >> zda tam máš vubec vhodnou svorku k baterii

Pařezz - Profil | Po 15.6.2015 20:07:55

aneri >> a máš dobře přitaženou matici baterie spojující kontakt baterie a kabel od motoru? Mám zkušenost, že když se spoj během jízdy povolil a měl jsem maximální rychlost, ohořela izolace kabelu.

levhan - Profil | Ne 14.6.2015 20:11:50

RST >> proto se ptam :-)

RST - Profil | Ne 14.6.2015 20:06:21

levhan >> Až když to zapneš, pokud ovšem nemáš někde krátké spojení, pak to hoří hned.

levhan - Profil | Ne 14.6.2015 17:39:05

aneri >> schori privodni drat????pokud ano schori kdyz mate motor v nulove poloze hned po pripojeni nebo zacne az kdyz zvolite rychlost

aneri - Profil | Ne 14.6.2015 11:31:07

Dobrý den, prosím o radu. Trochu mám problém s motorových minkota na baterie a vždy drát shořelo? :-(

luckyhebeda - Profil | Út 21.5.2013 13:54:49

lidi co tu řešíte? když se akumulátory spojí sériově tak se napětí sčítá to je pravada ale není pravda že při paralelním zapojení se sčítá proud, když si prohlédnete akumulátory tak mají vírobcem stanovené své maximální vybíjecí proudy, elektromotory do člunů žerou od 30 do 100 ampér a autobaterie jsou stavěné na startovací proud minimálně 100 ampér tudíž sílu proudu řešit nemusíte, důvod proč se ty baterie k sobě paralelně spojují je ten že se nesčítá proud ale KAPACITA AUKUMULÁTORŮ to znamená že když za sebe zapojim paralelně dvě 44Ah autoakumulátory tak budu mít na výstupu k dispozici 12 voltů s již předepsaným max proudem od výrobce (cca 200A) ale budu mít k dispozici 88Ah což třeba minnkotě 30 vydrží na necelí 3 hodiny provozu v plnym záběru :) u autobateie vs elektromotor do člunu je to jako bych na buřtovou baterku nacpal led diodu, ten proud prostě neni nijak velikej, samozřejmě trakční gelový baterie mají velkou kapacitu ale na úkor toho menší maximálníá vybíjecí proud tudíž když budete mít neúměrně silnej motor k trakční gelový baterii tak se vám rychle zmrví, klasický kyselinový akumulátory jsou blbuvzdorný ps do skratu bych je zapojit rozhodně nechtěl :D

1pepo1 - Profil | St 31.3.2010 20:49:49

zdravim. mate niekto skusenosti (alebo ste poculi) s objednavanim elektromotoru zo zahranicia, konkretne z USA zo stranky www.amazon.com ?? vsimol som si tam elektromotor Minnkota Endura 40 za 155 dolarov ( t.j. cca 115eur ) a u nas je ten isty za cca 240 eur. takze pekny rozdiel:). samozrejme k tomu clo a dph. ale chcel by som vediet, ci ste to niekto takto objednal, resp. ci je to spolahlive cez ten Amazon.com. dik

Holátko - Profil | St 10.2.2010 14:47:13 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Jo a u trakcnich baterii se zatezi klesa napeti o hodne pomaleji oproti klasicke autobaterii. Tim padem je schopna napajet elektromotor dele nez klasicka olovena.

Holátko - Profil | St 10.2.2010 14:43:56 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

škudy > Plne nabite baterie bych pro tento 12V-tovy motor do serie rozhodne nezapojoval.
Mozne by to vsak mohlo byt snad jen v nouzovem pripade, kdyz obe baterie bodou temer vybite a jejich napeti klesne treba na tech 6V-7V. Bude vsak pres ne prochazet vetsi proud a zivotnost pude do haje.
Takze v pripade otazky zivota a smrti bych to zapojil :-), jinak vytahnout vesla, nebo si nechavat vzdy dostatecnou rezervu pro cestu zpet.

škudy - Profil | St 10.2.2010 13:09:26 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Holátko >> jo teď jsem to dokoukal do konce a máš pravdu. Jen se tě zeptám,ty bys to se svým motorem na 12 V udělal??? Já ne,teda pokud ho nebudu chtít oddělat.

škudy - Profil | St 10.2.2010 13:02:26

Jarda Š. >> ano u paralelního zapojení. Proud není,pokud není odběr = spotřebič v našem případě motor,ale to v této otázce není podstatné,jde hlavně o způsob zapojení,protože zadavatel otázky se domnívá,že při spojení baterií se automaticky sčítá napětí... Nejde připojit na 12 V motor 24 V,aniž by nedošlo k jeho zničení.

Holátko - Profil | St 10.2.2010 12:54:38

škudy > No ale prave na tom videu to ma borec zapojeny do serie, takze mu de na motor 24V

Jarda Š. - Profil | St 10.2.2010 12:41:42

škudy >> U baterií se především sčítá jejich kapacita, proud se zvyšuje teoreticky - maximální možný odběr, ale skutečný odběr závisí na příkonu motoru. Při spojení dvou baterií by měly být obě stejné a přibližně stejně nabité, protože spojené baterie mají tendenci vyrovnávat nabití.

M@1r - Profil | St 10.2.2010 10:52:29 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

takto zapojis na 24v

M@1r - Profil | St 10.2.2010 10:45:44

spojenim plus a plus a potom minus a minus ziskaz 12voltu a zvysis ah ale spojenim plus a minus(samozrejme na 2bateriich ziskas 24v chces nakres?

škudy - Profil | St 10.2.2010 10:35:30

ten motor není napájen 24 Volty. To by byl jeho konec!!! Je stále napájen jen 12 V,ale vzhledem k malé kapacitě baterií je dotyčný spojil paralelně a tím zvětšil "sílu" viz baterka 65 Ah tě povozí méně,než 100 Ah.
Jinak něco ze základů elektrotechniky,když spojíš dvě baterie sériově,tzn. za sebe,sčítá se napětí
,dvě paralelně,napětí zůstává stejné,zvyšuje se proud.