Pružinka z cívky

Chlapi a chlapky,nezkoušeli jste sundat z cívky pružinku kvůli jemnější a pevnější brzdě?Mělo by to bejt na navijáku s přední brzdou.Kolovalo se mi zdá i video tady minule
Autor diskuse: Figos - Profil , 26.1.2010 kaprařina - techniky lovu

Homer - Profil | Út 26.1.2010 16:02:30

Jarda Š. >> jo to je ono, přesně to jsem dělal a fungovalo to dobře.

Jarda Š. - Profil | Út 26.1.2010 15:52:15

Homer >> Normálně máš nahoře vroubky, do kterých zapadají zoubky na matici brzdy, dá se to otočit, aby podložka byla nahoru hladkou stranou, čímž je nastavení brzdné síly plynulé místo po krůčcích.

Pvl - Profil | Út 26.1.2010 15:51:02

Homer >> Silně před rokem 89

Homer - Profil | Út 26.1.2010 15:42:47

Jarda Š. >> hladkou stranou dolů, jsem myslel hladkou stranu destičky směrem k cívce. Prostě obráceně, než to tam bylo normálně. Používal jsem to před strašně mnoha lety, v době kdy se MK stovky poprvé objevily na trhu, myslím, že to bylo před r.1989, ale napamatuju si to přesně.

Jarda Š. - Profil | Út 26.1.2010 15:36:56

Homer >> (Správně má být "hladkou stranou nahoru"). To jo, ale pak zase máš větší nebezpečí, že brzda se bude samovolně povolovat.

Homer - Profil | Út 26.1.2010 15:24:05

Jarda Š. >> nejednalo se přesně o pružinku v matici, ale o ségrovku, která držela brzdové kotoučky. Ta pružina se musela vyndat, kotouček otočit hladkou stranou dolů, brzda potom měla hladší nastavení.

Jarda Š. - Profil | Út 26.1.2010 15:15:16

Darcy >> Jediný nnaviják, který jsem kdy měl, u něhož mělo význam "tunit" byl Stabil, kde bylo potřeba do brzdy přidat podložky a spodní hranu cívky utěsnit proti zapadání vlasce pod cívku, aby se s ním dalo jakžtakž chytat.

Darcy - Profil | Út 26.1.2010 15:07:22

Jemnější a pevnější je protimluv. Zavrhneme tedy jemnější a necháme pevnější. Pevnější má smysl, pokud chytám ve vázkách a chci rybu rvát silou. Kdysi na starých navijácích nahrazovali v takových případech rybáři původní matici kovovou matkou, kterou dorvali kombinačkama. Protože ale nechytáš nijak dlouho, nechej pružinku pružinkou a snaž se co nejvíce využívat orginální brzdu. Jinak odstrašující příklad nebo příklady: znám několik rybářů začátečníků, kteří měli nezládnutelné nutkání rozebírat navijáky za účelem jejich úpravy nebo údajného promazání a poté mi je nosili k opravě. Doufám že k nim nepatříš. Nic ve zlém.

Jarda Š. - Profil | Út 26.1.2010 14:55:15

Homer >> Jak jsi ho tunil? (MK 100 pružinu v matici brzdy nemá).

Homer - Profil | Út 26.1.2010 14:42:40

Kdysi dávno jsem takhle tunil MK-100, tam to mělo význam. Upravovat kvalitní naviják mi dnes přijde zbytečné.

Jarda Š. - Profil | Út 26.1.2010 13:44:55

jurasoft >> Jirka Šachl >> Tím to nedojebeš, není problém tam tu pružinu zase vrátit zpátky, ale bez ní budeš mít brzdu podobnou jako na starém Roenovi. Někomu to může vyhovovat, ale rozhodně ne většině rybářů.

lubos666.p - Profil | Út 26.1.2010 13:40:00

jurasoft >> Jirka Šachl >> Taky bych se v tom nehrabal,to bylo jen na okraj:-)

jurasoft - Profil | Út 26.1.2010 13:38:27

lubos666.p >> i to je možný..nicméně kuchat a upravovat si naviják aby to líp motalo ??? tak si koupím takový co bude motat rovnou tak jak potřebuji a nebudu upravovat co bych mohl jen do..jebat...

lubos666.p - Profil | Út 26.1.2010 13:36:00

jurasoft >> Jirka Šachl >> Třeba ve vytuněnym řvounovi seděl vyrovnanej člověk,kterýmu nestál nějakej Korejec za sešlápnutí plynu.....

jurasoft - Profil | Út 26.1.2010 13:28:09

Jarda Š. >> byl to díl minulý týden..dělali si na začátku srandu z takového malého prdítka od fiatu (tuším) a tvrdili, že vytuněné auto to klidně zvládne taky (to prdítko bylo slušně rychlé)..btw..mám normálního kombíka od korejskýho výrobce..a na dálnici jsem kolikrát i s plným kufrem dal na prdel vytuněnýmu řvounovi s výfukama jak ropovod...a jediný co do auta leju je benzín..olej jsem neměnil snad 3 roky...

Jarda Š. - Profil | Út 26.1.2010 13:23:03

jurasoft >> Jirka Šachl >> 10 vteřin na kolo při normální jízdě je pakatel, při závodě je to ale rozdíl "jako prase".

Figos - Profil | Út 26.1.2010 13:22:20

Figos - Profil | Út 26.1.2010 13:20:31

Jarda Š. >> Jarda to vystihl uplně přesně tu otázku

Jarda Š. - Profil | Út 26.1.2010 13:17:32 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Figos >> Když vyndáš pružinu, tak tím brzdu "zkrátíš", takže ti půjde rychleji povolovat a dotahovat, ale zase to budeš muset dělat s daleko větším citem, abys jí nechtíc nedotáhl "na krev" nebo nepovolil na "volnoběh".

jurasoft - Profil | Út 26.1.2010 13:17:23 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

si myslím, že výrobci věnovali vývoji dost času a zkoušek aby prodávali výrobek co není dodo..tuhle byl v televizi topgear...za tisíce liber předělávali auto aby s ním zajeli rychleji to jejich testovací kolo..i když použili speciální brzdy, tlumiče, disky, gumy ze závodních aut, vytunili motor, odlehčili auto tak kolo zrychlilo o 10 vteřin..pakatel..z toho jim jasně vyplynulo, že jakékoliv tunění u auta které je vytuněné už z fabriky nemá cenu..tím chci říct, že jdeš špatným směrem...

franto1231 - Profil | Út 26.1.2010 13:15:51 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Pri kvalitných navyjákoch nevidim dovod davat dolu pružinku...pretože tie predne brzdy su take jemne a citlive....to skor na lacnejsich navyjakoch sa neda zostelovat brzda ani spodna ani horna...1x je malo 2x je už na tvrdo....